/spanien/barcelona/forum/11482.aspx/spanien/barcelona/forum/11482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2011-07-14 15:24
Clichy #22

Sorry för sent svar. Nej, det kanske han inte är, men Xavi har aldrig på något sätt pratat skit om Arsenal som klubb. Han har inte kommit med konspirationsteorier och på så sätt försöka smutskasta era titlar (även om ni inte vunnit något på senare år men du förstår). Så en jämförelse av det jag skev ang Mourinho med Xavi känns omöjlig.

Sen att du inte tycker det är speciellt roligt att Xavi säger det han gör angående Fabregas välmående f.t har mer med dina personliga känslor att göra. There's a difference.

Yttrandefrihet för all del, men vid konspirationsteorier och allmänt skitsnack om en klubb går gränsen.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-14 15:22
Medianen

Läs om, läs rätt. Jag har inte skrivit att Arsenal är respektlösa bara för att klubben behåller Fabregas. Det vore absurt.

Klubben kastar skit på Barcelona och påstår att våra spelare är respektlösa när Arsenal själva tar kontakt med Barcelonas La Masia-produkter utan att Barcelona vet om det. Det är respektlöst.
Barcelona De Goda "Erat hat gör oss starkare"
2011-07-14 15:19
I slutändan spelar allt det ni säger ingen som helst roll. Det ända som räknas och som folk kommer att minnas är titlarna.
I vårt fall vinner Barca allt medan Arsenal förlorar.
Med andra ord är vi lyckliga och bör kanske ha lite överseende med de stackars Londonfansen. Tänk er själva, det kan ju inte vara lätt (kan inte låta bli att le när jag skriver om deras missöde men Hey, vi Barcafans är ju respektlösa)

Och vem fan bryr sig om Fabregas? Vi har ett vinnande lag + Thiago :D
Låt dom behålla den förlorade sonen som ändå inte vill spela för dom.
Barcelona Medianen
2011-07-14 15:19
Angående den där artikeln, varför skulle ARSENAL vara respektlösa? För att dom inte vill sälja Cesc, deras kapten och bästa spelare till er för 200 miljoner?
Kan någon svara på det?
Ryo Miyaichi !
2011-07-14 15:12
Måste copy-paste'a från kommentarsfältet på artikeln.

"Du glömde lägligt nog att nämna hur Barcelonas scouter tältat utanför Espanyols ungdomsverksamhet i många år. Du glömde nämna hur Barcelona tog 9 stycken talangfulla 15-16 åringar från Espanyol nyligen och hur arg Espanyols president är över detta. Du glömde nämna hur Barcelona lockade över en hel mästarkull med 12-åringar Espanyol för två år sen. Barcelona kanske scoutar Argentina och Europa bättre, men Espanyol är duktigare än Barcelona och koncentrerar sin resurser på hitta lokal pärlor och har mer närkoll på regionen. Men jag förstår att det svårt att nämna sådant när man är för upptagen med att offerförklara sig själv, sånt krävs mycket blundnande och tittande åt andra hållet."

Men kan vi inte bara lägga alla löjliga diskussioner bakom oss då det oftast slutar i ett riktigt krig eftersom ingen verkar vilja diskutera ordentligt utan att peta in dissar osv.

Cheers
Barcelona barca_joe
2011-07-14 15:12
Alltså snälla sluta prata Cesc... han kommer inte och det är jag otrloigt glad för, både Barca och Arsenal beter sig dåligt men det gört alla lag europa, fattar inte varför man ska diskutera detta i år och dar...
Barcelona Carles Puyi Puyol - El Gran Capitan
2011-07-14 15:09
@Mojito - Culé (un estilo de vida)

Jag ifrågasatte hans kunnande om samtalet som var mellan Ben Lederman och Barcelona. Inte hans scouting. Två helt olika saker.
Barcelona Rambla~
2011-07-14 15:08
Fernando Gago - King Of Barcelona

..och du får fylla på popcornskålen hela tiden. :P
Barcelona Rambla~
2011-07-14 15:07
Mojito

Haha, den där filuren Carles P får mig att tänka lite på Gollum. Ena stunden är han Gollum, för att i nästa stund kännas som en Smeagol i karaktären. Passar kanske bra in när det är Frodo han kommenterar. :D
2011-07-14 15:05
Fyller den här "diskussionen" någon funktion? Samma diskussion har pågått i år och det slutar likadant varje gång. De två sidorna tycker olika och tolkar och bedömer saken på olika sätt, dagen går, nya eller samma clowner kommer in hit igen. Och så fortsätter det.
Barcelona Rambla~
2011-07-14 15:04
El Kaiser de Michoacán

Akta dig för att antyda att Arsenal inte skulle följa regler eller "play by the book". Du kan få hela din familj hotad. :P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-14 15:04
Carles Puyi Puyol - El Gran Capitan

Okej, så innan ifrågasatte du Frodos kunnande kring scouting, och nu anklagar du honom för att veta för mycket? Haha, du är en spännande figur!
David Villa #7
2011-07-14 15:03
Cesc sa väl att han vill stanna mitt under säsongen ? Tror inte han skulle säga att han vill lämna mitt under säsongen. Och det han har sagt behöver inte alls vara aktuellt idag. Bara min åsikt. Men om han vill stanna så får han säga det publikt så att den här sagan kan ta slut någon gång.
Barcelona Rambla~
2011-07-14 15:02
P.S.

Jag syftade på ditt tröjval och att du inte vill förnkippas med Atlético, här på forumet alltså. Där kan du inte välja något annat än spanska klubbar eller landslag.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-07-14 15:02
Är det bara jag som tycker det hör tjafset om tapping up är överdrivet? Dessutom i fallet Cesc så hade jag som Gunners varit betydligt mer orolig över vad Cesc, Xavi, Piqué osv vidare pratar om privat än vad som som står i media då jag tror det har betyligt större effekt i slutändan.

Och om nu tapping up har en sådan stor effekt är ju knappast Barcelona ensama om det om tittar på följande artiklar:

**Länktips: Bordeaux president Jean-Louis Triaud om Wenger vid försöken att värva Chamakh.

**Jack Wilshere anklagas för att "tappa up" via Twitter för Arsenals räkning.
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Agent-Peter-Morrison-has-accused-Arsenal-s-Jack-Wilshere-of-tapping-up-his-players-via-Twitter-article735811.html

**Uniteds ytterback Rafael hävdar att Arsenal försökte "tappa up" han själv och Fabio under deras tid i Brasilien.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article2324835.ece

**Bacary Sagna "tapping up" Gervinho
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Arsenal-Tottenham-transfer-news-Exceptional-Gervinho-would-fit-right-in-at-Emirates-says-Bacary-Sagna-article746980.html
Atlético Wilshere#19
2011-07-14 15:01
Frodo //

Så du menar alltså att dina ord väger tyngre än Afobes i denna fråga? Yeah, right...
Atlético P.S.
2011-07-14 15:00
Rambla - man har makten som skribent att låta alla lagssupportrar på SF få kommentera artikeln
2011-07-14 15:00
@Frodo,

Barcelona värvar så pass många talanger från hela världen så jag lägger inte någon större vikt åt att hålla mig uppdaterad när det kommer till den biten.
Det är vid 16-17 års åldern som spelare är spännande att följa.

Att du har stenkoll på en 11 årig amerikanare får dig att framstå som något helt annat.
2011-07-14 14:59
/popcorn
Barcelona Frodo
2011-07-14 14:59
H.Alavi - Magico!

Låt dig inte trollas av negativa kommentarer. Se det som humor.:P
Barcelona Rambla~
2011-07-14 14:58
P.S-

Du är medveten om att du inte kan välja Arsenal på den spanska sidan? Det är knappast något någon här kan ändra på.
Atlético P.S.
2011-07-14 14:57
H. Alvi

"För er som inte har fattat det ännu, när en spelare säger "jag vill stanna" så behöver det inte betyda att han vill det. Fotbollsvärlden är smutsig, det sprids lögner fram och tillbaka. "

Vet inte vad man har för inställning hos Barcelona som supporter, men vi i Arsenal står bakom och TROR på allt spelarna säger.
Barcelona Frodo
2011-07-14 14:57
Wilshere#19

Barca vill inte ha typer som Afobe. Svårare än så är det inte. Vi söker inte efter Carlton Coles.
Barcelona Rambla~
2011-07-14 14:56
Carles Puyi Puyol - El Gran Capitan

Var det allt du hade att komma med?

Kunskapens fader? Har aldrig fel? Ehhh? Vem påstår det förutom du?

Jisses, här dyker det tydligen upp alla typer av karaktärer.
Barcelona Trippeln
2011-07-14 14:54
RaUuL #7

''Hussein Alavi är en pajas som inte kan fotboll. Svenska fans håller en låg nivå på skribenter ''

Kasta inte sten i glashus din förståndshandikappade jävel
Barcelona Rambla~
2011-07-14 14:54
"Hussein Alavi är en pajas som inte kan fotboll. Svenska fans håller en låg nivå på skribenter"

Svenska Fans håller desto lägre nivå på vissa forumiter om du frågar mig. Kan inte fotboll? Hur fan mäter man det, clown?
Culé - Messi
2011-07-14 14:53
RaUul 7

Hahaha vet du ens vad fotboll är? Gå till toan om du är bajsnödig. Btw, får ni betalt från Madrid-redakionen när ni kommer hit och skriver massvis med inläggar?

Pajas
Atlético P.S.
H.Alavi - där har vi olika syner. Jag förstår vad du menar, och av egen erfarenhet här på sidan så kommer det kommentarer som inte alls hör hemma - men för det tycker jag inte man ska blockera alla användares kommentarer - och för de som missbrukar funktionen finns ju alltid funktionerna att ta bort / ip banna. Jag hoppas inte att du tog mitt inlägg fel, det var inget personligt mot dig alls. Tycker bara att man bör låta "motståndarna" (i detta fallet Arsenal) få ge sin synpunkt på det hela.

Mojito - för det är så roligt att välja ett låtsaslag som man knappt bryr sig om för att kunna debattera på en artikel som rör ett annat lag? Nej tack, jag vill inte blir förknippad med Atletico, utan Arsenal.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
P.S.

Det verkar ju inte hindra er från att kommentera på forumet i alla fall.
2011-07-14 14:52
@Rambla~

Och där kom han!! Les Rambles egna Cruyff!!
Mannen som aldrig har fel! Kunskapens fader!

Jag känner mig så hedrad över att du valde och kommentera mitt inlägg!
Fy vilken underbar dag!!!
Annons: