/spanien/barcelona/forum/11478.aspx/spanien/barcelona/forum/11478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona haeger
2011-07-14 19:48
Vad fan tänkte klubben med när de satte datumet för Joan Gamper matchen?
Barcelona DM1982
2011-07-14 19:48
Deion (red)

Det där är standardfraser i en intervju. "Jag älskar min klubb, "Jag kommer aldrig att lämna", "Jag vill vinna troféer med laget". Bla bla bla.

Jag menar att han nu, på en direkt fråga om han kommer spela för Arsenal nästa säsong, svarar ja eller nej. Plattityder kan man alltid bräka ur sig, ett rakt svar verkar han inte kunna ge idag.
Atlético addeh
2011-07-14 19:47
Kommer bli intensivt i slutet av augusti. Efter att Supercup-matcherna drar igång är det tätt med matcher.

Ligan drar igång 20-21 augusti, sedan spelas Gamber-matchen den 22:e, europeiska supercupen mot Porto den 26:e, sedan har man återigen ligamatch bara några dagar senare hemma mot Villarreal.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-14 19:46
Rambla~

Du ska ner till Audi Cup eller hur?

Kommer du att enbart se matcherna eller har du planer på att närma dig spelarna på andra sätt? Tänker mer på autografer och liknande?

Har du fixat biljetter redan eller gör du det på plats?
Peshmerge
2011-07-14 19:46
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Håller med fullständigt. Och bra skrivet, Mojito!

Man ska diskutera om den som är närmast att komma till FC.Barcelona snart.. d.v.s Alexis Sánchez! Än att snacka om Fabregas vara eller icke vara. Det har blivit för mycket på sistone. Släpp det!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-14 19:45
Länkar en video som INTE HANDLAR OM FABREGAS, utan ett riktigt hardcore barcafan i Sverige. Hittade den på youtube nyss. Herrejävlar säger jag. Vad mycket barcaprylar, t.o.m jag ligger i lä där hahahah! ;)

Hur mycket barcaprylar har ni?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-14 19:45
Kul med Napoli i Joan Gamper! Återstår att se om klubben behåller sina stjärnspelare i Lavezzi, Cavani och Hamsik.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-14 19:44
Deion

Är du seriös eller är du ute efter att trolla? Den där intervjun är rätt så gammal och under säsongen, vad ska han annars säga? "I want to leave". Inte ens du kan vara så naiv.

Jisses.
Barcelona Shanghai - Hat är brist på fantasi
2011-07-14 19:44
DM1982

Vill se ynglingarna få chansen speciellt, nye Kaka Javi Espinosa, Deulofeu, Rafinha, med flera...men tror inte att de kommer medverka i den cupen, då de spelar U-20 VM antagligen. Så vi kommer säkert se nya ansikten från Juvenil A, den jag tänker mest på just nu är Dongou född 1995.
Atlético Deion (red)
2011-07-14 19:39
DM1982//

Några månader gammal..

Over and out..

Tack för kaffet och sov gott!
Barcelona DM1982
2011-07-14 19:38
För övrigt är det väldigt kul att vi möter Napoli Joan Gamper-matchen. Det är ett riktigt bra lag med bra spelare, kan nog bli en trevlig match. Snart är det också turneringen i München, ska bli kul att se vilket lag Barcelona kan mönstra. Det kommer nog saknas en hel spelare men alla som inte är med i Copa America borde kunna spela och jag vill även se Thiago spela.
Real Madrid Pistolero
2011-07-14 19:38
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Väl sagt!
Barcelona Rambla~
2011-07-14 19:36
Oh my god, här ältas det fortfarande flerat timmar senare. :P
2011-07-14 19:34
Mina sista ord eng Cesc;

Wenger har inte satt munkavle på Fabregas, han gjorde något ännu smartare och satte lagkaptensbindeln på honom i stället.

Med den kommer ett ansvar som innebär att alltid stå upp för sin klubb, och när det kommer till honom själv blir det så klart ännu svårare att säga något.

Lägg därtill att Arsenal efter titelmissarna är i ett stort behov av framstå som fortsatt ambitiösa och måste hålla kvar i sina stjärnor med tanke på detta.
Förlorar man eller säljer spelare som Cesc & Nasri kommer man få svårt att ersätta dem med tanke på just farhågan från andra spelare att klubben framstår som utan ambitioner.

Personligen tror jag att Cesc stannar eftersom han har kontrakt med Arsenal.
Hans dröm är att spela i Barca, men han har åtaganden i Arsenal som gör att han måste respektera sitt kontrakt. Till sina vänner och bekanta i Barcelona kommer han säkert att verka villig och sugen på att komma hem, men kommer själv inte att påverka situationen mer än så - med respekt för sitt kontrakt.

Barca i sin tur måste, oavsett signaler, betala det pris som Arsenal sätter på Cesc och kan inte använda sina egna spelares uttalanden som ett sätt att få ner priset.

Till sist kan vi kanske göra en deal klubbarna emellan;
Så länge inte Cesc, Wenger eller Roell (eller Zubi) uttalar sig via resp klubbars hemsidor om denna affären bör vi inte göra det heller, varken i forum eller via artiklar. Deal?
Spanien OTBAG
2011-07-14 19:34
H.Alavi - Magico!//

Det spelar ju tyvärr ingen roll vad han säger så länge han inte säger att han vill till Barcelona för att du ska tycka att han gör ett uttalande.

Väl mött, Cules.
2011-07-14 19:31
Är det bara jag som saknar Rafael Marquez ? killen har kanske den känsligaste högerfoten av alla mittbackar någonsin. Saknar hans glidtacklingar, fotbolls intelligens, nicdueller, markeringar. Visst hade det vart grymt om han stanna karriären ut i Barca. Han gjorde ett mycket bra VM med Mexico 2010, trots att han inte fick så mycket speltid säsongen innan.
2011-07-14 19:29
DM1982

"Tröttsamt tjat om Fabregas. Kan inte killen bara säga var han vill spela fotboll, Arsenal eller Barcelona? Killen är 24 år och är lika feg som en treåring."

Co-sign.
Barcelona DM1982
2011-07-14 19:28
Tröttsamt tjat om Fabregas. Kan inte killen bara säga var han vill spela fotboll, Arsenal eller Barcelona? Killen är 24 år och är lika feg som en treåring.

Skönt att Rosell i alla fall inte är lika klumpig och kåt på Fabregas som Laporta var. Han hade kunnat betala 600 miljoner för Fabregas utan att tveka, killen är värd hälften. Rosell verkar vara mycket mer pragmatisk och det är väldigt bra för klubben.

Nåväl, lägg ner tjaffset om Fabregas nu.
2011-07-14 19:28
Som jag skrev tidigare, jag väljer att förlita mig på fakta. Att Cesc talar med media via sina vänner är uppenbart, väljer man att kolla åt andra hållet kan jag inte göra något åt saken. Tyvärr.

Jag avslutar denna diskussion nu.
2011-07-14 19:24
Abbe

Kul med ett motstånd som Napoli de har värvat bra och har innan dess Cavani, Lavezzi, Hamsik, Maggio och nu får de en av Serie As bästa mittfältare Inler. Så det kommer bli fotbollsfest på Camp Nou.
Spanien OTBAG
2011-07-14 19:24
H.Alavi - Magico!//

Klaga inte på att Cesc inte uttalar sig då och att han inte har några cojones. Sen om du väljer att inte tro på vad han säger är en annan sak, men uttalat sig inför kommande säsong har han gjort - vare sig du vill eller inte.
Atlético Deion (red)
2011-07-14 19:23
H.Alavi - Magico!//

Och allt detta om hans personliga rädsla och känslor vet du för att Cesc själv har skickat sms på din Telaía mobil och berättat det?
Barcelona Barca4eva
2011-07-14 19:22
OTBAG Förlåt, de flesta då.
Postat via SvenskaFans-appen
2011-07-14 19:22
korrigering angående K9 och hans försäsong;

Henrique (24) and Keirrison (22), on loan at Racing and Santos last season, can leave and won't start the pre-season with first team. [rac1]
2011-07-14 19:21
Barcelona diskussionsforum
Välkommen till Les Rambles!

Forumregler: Endast registrerade medlemmar tillåts skriva i detta forum. Inlägg med personangrepp, rasistiskt och/eller sexistiskt innehåll, provokationer, oseriöst beteende, skällsord, sms/msn-språk, reklam, spam, tippande, långa länkar, inklistrade artiklar, inklistrade inlägg från Puertan eller andra forum, omotiverade startelvor, drömelvor, one-liners, innehållslösa kommentarer eller icke-fotbollsrelaterade ämnen samt jublande över skador accepteras ej. Likaså inlägg utan skiljetecken. Bedöms övertrampet som grovt eller upprepas kan skribenten komma att spärras. Tips: Posta alltid webblänkar i länktips för att inte störa sidans design samt underlätta för andra användare.

Ni har glömt kanske vidrigaste, tråkigaste och torraste diskussionen i Les Rambles där man inte får nämna nummer 4 i Arsenal mer. Killen spelar inte i Barca och det är tredje världskriget. Kom igen killar sluta med detta!
Barcelona Barca4eva
1.70-ligan Amen. Skönt att jag missade det mesta som skrevs.
Postat via SvenskaFans-appen
OTBAG

Fabregas vågar inte öppna sin egen mun och säga vad han tycker om en eventuell övergång till Barcelona. Därför tror jag inte på vad han säger om sin situation i Arsenal när Xavi går ut och säger något helt annat. Det är precis som när jag valde att inte tro på vad Zlatan sa om att han ska stanna i Barcelona. Sneijder sa samma sak i Real Madrid: Jag ska stanna i Real Madrid.

Vad hände några månader senare?
Atlético Deion (red)
H.Alavi - Magico!

Good Lord....
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-14 19:20
Ärligt talat.. Red, stäng forumet för utomstående! Tappar lusten helt att vara här inne. Hela jävla dagen har Cesc ältats fram och tillbaka. Vad fan tror ni? Att ni ska lyckas övertyga varandra om att just ni har rätt?
Atlético Deion (red)
2011-07-14 19:20
Blaugrana91//

Om han lämnar Arsenal ja. det betyder inte att han aktivt vill till Barcelona. Han vill kvar i Arsenal och därför kvar i klubben. Är det ingen som reagerar på att han inte lämnat in en transferrequest?
Annons: