/spanien/barcelona/forum/11476.aspx/spanien/barcelona/forum/11476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2011-07-15 12:21
Hittade faktiskt det gamla trådforumet. Vet inte om det fortfarande går att använda, men om det skulle finnas intresse kan man kanske lägga upp det på sidan igen.
Atlético addeh
2011-07-15 12:19
tarrak

Svårt att säga. När det går så pass off topic att man börjar prata om saker som inte ens rör fotbollen (såvida det inte är Barcelona-relaterat) går det för långt. Detsamma gäller naturligtvis personangrepp och omogna inlägg, även om inlägget skrivs av en person som har en blåröd tröja ute till höger.

Gränsen är hårfin och väldigt svår att sätta. Vad anser du?
Barcelona De Goda "Erat hat gör oss starkare"
2011-07-15 12:19
Tarrak!

Jag har varit medlem i ett par år och håller med dig om att nivån höll en mycket bättre standard förut jämfört med idag. Jag själv skriver inte så mycket men läser nästan dagligen fast på senaste tiden har det bara blivit så att man scrollar och letar efter vissa namn som man vet alltid håller god ton och diskuterar det som skall diskuteras.

På senaste tiden känner jag endast frustration, skam, ilska osv över all dynga som skrivs här inne och det gäller Barca medlemmar också. Finns vissa Barca medlemmar som jag misstänker har någon form av störning i hjärnan eftersom de alltid är så jävla dryga, ironiska, hånfulla konstant och anklagar alla för att vara troll.

Just det med att trollanklaga är väldigt intressant eftersom det ska fan inte spela någon roll vem man är utan det ska bara diskuteras Barca. Men det verkar som vi har fått många individualister här inne som sätter sin egen person i centrum och glömmer bort att det är en Barca forum.

Att stänga över natten är en bra idé.
Om ni har ork att börja städa kommentarer kommer jag bli mycket tacksam över det. Vi ska ju inte behöva införa åldersgräns liksom.

Visca Barca!
Barcelona tarrak
2011-07-15 12:16
Svenne Banan

Vi hade faktiskt ett sådant forum (La Masia tror jag att det hette), för några år sedan. Jag vet inte riktigt varför det inte funkade, men efter några månaders ytterst sporadisk aktivitet självdog det helt. Jag tycker att det här forumformatet är helt ok, men det kräver en viss disciplin, annars drunknar de vettiga diskussionerna i allt chattande.

addeh

Ja gränssättningen för vad som är off topic är inte helt enkel och självklart svår att förklara, men ungefär var tycker du att gränsen ska gå?
Barcelona tarrak
2011-07-15 12:08
Många bra förslag och åsikter. Mina personliga åsikter är att forumet bör fortsätta vara öppet för utomstående, däremot måste vi även där bli hårdare med att spärra de som enbart vill provocera. Jag tycker även att forumet bör vara öppet på nätterna. Har sett hur fel det kan bli på andra forum, när intressanta diskussioner bryts mitt i, bara för att man ska ha nattstängt. Förhoppningsvis kan vetskapen om att man blir spärrad senare, göra att man sköter sig även om moderatorerna sover just då.

Fler moderatorer kan också vara något att titta på, helt klart ett ämne för redaktionen att diskutera.

Bara mina personliga åsikter som sagt.
Barcelona Svenne Banan
2011-07-15 12:06
Tarrak mfl:

Jag är praktiskt taget aldrig här inne då det skrivs för mycket för snabbt och det är svårt att få ett sammanhang när flera diskussioner för parallellt. Dock skulle jag vilja vara med mer och diskutera på en mogen nivå.

Skulle inte SF kunna uppdatera sina forum så de ser ut som de flesta vanliga forum istället för en chat. Dvs att man skapar en tråd om ett ämne där detta enbart diskuteras och att man sen kan ha en form av trädstruktur. Trådens skapare kunde ju få möjlighet att ställa in vilka som har tillgång till att skriva inlägg så man tex kan välja att diskutera Cesc i en tråd med bara andra Barcelona-fans.

Som addeh efterlyser skulle man ju också kunna ha mer allmäna trådar på det viset.
Barcelona Barca4eva
2011-07-15 12:00
Tarrak

Jag skyller det mesta på att säsongen inte är igång men skulle definitivt vilja se det du nämner. Absolut.
Atlético addeh
2011-07-15 11:57
tarrak

Jag tycker det låter bra. Forumet skall naturligtvis handla om FC Barcelona i första hand, men å andra sidan kan jag tycka att det är intressant att diskutera lite annat också, som på sitt sätt också kan beröra Barça.

Den extrema pajkastningen och det i allmänhet omogna uppträdandet på forumet är det som måste väck.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-15 11:53
Lås forumet en viss tid under natten, så att endast vi kan skriva här.

Sedan får de som skriver något som inte borde vara här varning eller nedstängning.
Barcelona II Barça II
2011-07-15 11:34
Tarrak:
Jag anser att ni borde utse några ”städgummor” dvs fler som kan radera inlägg.
Barcelona DM1982
2011-07-15 11:27
tarrak

Att forumet måste modereras hårdare är klart men håll det öppet. Det kanske är jobbigt att hålla efter tramset om det är öppet men jag tycker att ett öppet forum är att föredra. Det finns ju användare som är här ofta och är vettiga, några av dem borde kunna få förtroende att modda tycker jag.
Barcelona Teddyculè
2011-07-15 11:27
Tarrak

Mycket bra sagt! På senare tid har det varit väldigt mycket pajkastning och väldigt lite barca! Jag tycker det är kul att supportrar från andra lag kan komma in här och föra en sansad diskution. Men när det däremot kommer troll som enbart är här för att provocera så tycker åtminstone jag att dem ska spärras på en gång! Dem skapar bara ilska på forumet och då diskuteras det enbart om fel saker.

Hoppas vi kan gå ifrån det här nu och istället diskutera om laget i våra hjärtan! Vill även passa på att tacka RED för att ni gör ett fantastiskt jobb här på SF!
Barcelona tarrak
2011-07-15 11:15
Jag tackar för era synpunkter. Jag hoppas att fler bidrar med sina åsikter under dagen, så att man kan få en bild av hur ni vill att forumet ska vara. Om vi ska kunna göra förändringar så krävs det att de flesta är med på det.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-15 11:07
tarrak

En utmärkt idé.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-15 11:04
tarrak

Agree.

Det är inte kul att behöva skrolla igenom 5 sidor med nonsens för att se om det kanske finns något vettigt inlägg som man vill läsa eller kommentera.
Stäng forumet nattetid så slipper moderatorerna sitta och vaka också.

Är man inte konsekvent gällande forumreglerna så kommer forumet bli mer av en chat och inbjuda till pajkastning och ämnen som inte rör Barcelona.

Risken finns ju, och det har redan hänt, att medlemmar som verkligen vill bidra lämnar forumet. SF är trots allt inte det enda stället att diskutera Barca på.
Barcelona perdixbird
2011-07-15 10:59
tarrak

Låter som en bra idé.
Borde finnas ett mästarskapsforum här på Svenska fans. Där man kan diskutera Dam-VM, Copa America och andra turneringar.
Det är okej att diskutera Barcelonas spelares prestationer i mästerskap. Men annars är det bara en massa blaj man måste plöja igenom här på forumet för att hitta Barca-relaterat.
Barcelona Essienesque
2011-07-15 10:21
Sparken och sparken.. Har för mig att de var emot att han gjorde reklam för diverse betting-sidor och därför valde dem att avsluta arbetet med honom.
Barcelona tarrak
2011-07-15 10:20
Har skummat igenom forumet och ser att av de senaste 300 inläggen är det knappt ett enda som handlar om Barcelona. Även om det var extremt igår, så går trenden tydligt från ett forum där man endast diskuterade Barcelona, till att bli en allmän chat. När jag gick med i redaktionen runt 2006, så modererade vi forumet stenhårt. Inlägg som var off topic, av chatkaraktär eller på annat sätt bröt mot reglerna plockades bort och användaren spärrades för en tid.

Jag skulle personligen vilja se en återgång till den gamla stilen, då jag tycker att forumet höll betydligt mycket högre klass på den tiden. Vad tycker ni andra som skriver och läser här? Är ni nöjda som det är eller skulle ni vilja se någon typ av förändringar?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-15 10:15
¡Barca! - Crèma Catalana

Haha, men det var klart sedan tidigare att Kåmark skulle lämna TV4, innan DAM-VM drog igång.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-07-15 10:12
Vaknar och ser att Kåmark har fått sparken från tv4 hahah, jävla clown..
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-15 09:36
MD menar på att Bartomeu och Pozzo skakade hand i måndags och kom muntligt överrens om Alexis. Men tydligen betydde inte handslaget något utan nu kräver Udinese mer pengar
Barcelona Gio Style
2011-07-15 06:34
Helt förståeligt att vissa snéar här inne.
Vi har Gooner som kommer in och lyckas med bedriften att bara skriva provocerande saker. En massa skit om klubben i våra hjärtan och om oss fans. Helt utan någon direkt anledning. Hade han inte kommit in och provocerat som han gjort hade han aldrig heller behövt höra dessa ord.

Sen har vi CR-seven som är här inne oftare än vad han är inne på Puertan.
Varje gång han är här inne så skriver han något provocerande, alt. rent nonsens med inget innehåll. Eller påpekar "Real är faktiskt blablabla".
Kanske har Madrid-red insett att han inte bidrar med något och har bannat honom från Puertan? För det är ju knappt så att han syns till där inne.

Trolls go home now. Hoppas någon gör något åt detta, vi kan inte fortsätta ha ett pack idioter som skriver provocerande saker här varenda natt
Barcelona The Ball Tu mi
2011-07-15 04:17
Denyo

Haha chwell, there are a lot of different ways of asslicking someone
Barcelona Denyo
2011-07-15 04:13
The ball tu mi

Fred kommer vilket fall som helst aldrig att spela vm på hemmaplan så fattar inte varför man inte tar med hulk, costa , nilmar som troligtvis kommer ha kommit ännu längre i utvecklingen när vm väntar runt hörnet.

Så frågan är vad fred gjort för att komma med...
Barcelona The Ball Tu mi
2011-07-15 04:09
Denyo

håller med dig fullständigt, bortsett från Fred... Ett mysterium
att han valdes före Hulk och Nilmar, känns mer som en truppspelare som inte tillför något särskilt i spelet, visserligen gjorde han mål mot Paraguay men ändå
Barcelona Denyo
2011-07-15 04:05
The ball tu mi

I dagens läge känns det som alla anfallare i brasilien är rätt lika varandra.
Precis som du säger så tror jag dessa spelare skulle kunna göra en skillnad.

kollar bara på Costas ruskiga skott samt hans passnings/tekniska skills, han skulle kunna kliva ner bakom anfallarna och ligga där och lura.

absolut ett mer dynamisk brasilien som får den där lilla extra kryddan som behövs!
Barcelona The Ball Tu mi
2011-07-15 04:05
Edit: Menar Willian, men Hulk skulle också definitivt göra det
Barcelona The Ball Tu mi
2011-07-15 03:59
Denyo

Haha det blir nog en eventuell radartrio, föga förvånande att den Brasiliens tränare inte valde fler shaktar spelare än Jadson, tror definitivt att Hulk och Costa hade kunnat ändra Brasiliens spelstil till ett lite mer dynamiskt och kreativt Brasilien
Barcelona Denyo
2011-07-15 03:55
the ball tu mi

Lycko den som värvar honom bara!

Pato-Neymar-Douglas ruskigt bra anfall i framtiden VM 2018.

Barca4eva

lösa rykten förra säsongen, Dock är United nog i förarsätet om att få honom då dem varit intresserad av han sen han spelade u20 för brasilien. du kommer höra och se mer av han i framtiden.

helt klar en spelare som jag skulle vilja ha till barca men i dagens läge ser han bara sjukt överflödig ut.
Barcelona Barca4eva
2011-07-15 03:54
Denyo

Har det ryktats om han eller är det någon spelare som du själv tycker är intressant?
Annons: