/spanien/barcelona/forum/11473.aspx/spanien/barcelona/forum/11473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion (red)
2011-07-16 12:50
Jag har faktiskt sympati för Barcelonafans som är stolta över klubbens anseende och code of conduct i många många år. De som tycker hela Cesc grejen är pinsam för klubbens namn. Min kusin har varit medlem i FC Barcelona i över 30 år och han skakade på huvudet i morse när han läste Estanislau Fors i Garcias uttalande. Såna människor med sådana uttalanden gör det bara värre för Barcelona.

På något sätt så tror jag riktiga Barcelosupportrar skäms lite över beteendet kring klubban angående Fabregas och tycker hela grejen är lika jobbig och pinsam som Arsenalfans tycker.
Barcelona Unicef
2011-07-16 12:42
Tycker det är knepigt hur några ser på Arsenal. Dom va 1tå i från att slå oss ur cl, final i cupen o med ända in i kaklet i PL. Vi kan inte dumpa av spelare där som inte platsar i Barca-b.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2011-07-16 12:39
addeh

Jag ser helst att vi behåller de spelare vi har som alternativ på vänsterbacken, Abidal, Maxwell och Adriano. Speciellt när de alternativ som ryktats känns som ett nerköp. Den enda anledningen till att göra sig av med någon, tex Maxwell, skulle nog vara för att klubben vill spara in lite på lönekostnaderna.

Helt sjukt vilka skilda förutsättningar. Madrid värvar en backup för 30M, och vi sitter här och rädds inför det faktum att Capdevila kanske värvas in på fri transfer. :P
Atlético addeh
2011-07-16 12:29
Jag förstår att Capdevila vill hit, vem vill inte avsluta karriären i Barcelona och ha chansen att vinna stora titlar?

Det vore dock helt obegripligt agerat av ledningen om vi gjorde oss av med Maxwell och ersatte honom med Capdevila. Den sistnämnde blev petad i Villarreal förra säsongen och jag har väldigt svårt att se honom ens få någon speltid Barça.

Frågan är om någon vänsterback dyker upp överhuvudtaget. Om inte hoppas jag Muniesa får ett par chanser kommande säsong.
Barcelona barca111
2011-07-16 12:21
Jag kan bekräfta att Angel är klar Roma, men man väntar på att offentliggöra det tills BNT Har tagit över helt, samma sak med Erik och Bojan
Barcelona Rambla~
2011-07-16 12:18
Hetfield

Det ryktet är fake enligt barcastuff. Dessutom, vill inte klubben lägga typ €4M för en så lovande ytterback som Angel, tror jag knappast de är villiga att värva in en annan som lär kosta minst €10M.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-16 12:14
Vad skulle ni säga om Ansaldi? Han är 24 år, tvåfotad och kan spela som antingen mittback eller ytterback.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 12:12
Jag blir oroad när jag läser att Capdevila nobbar anbud för att han sitter och väntar på Barca. Fy fan alltså, hellre behåller jag Maxwell än tar in en 33-årig Capdevila som vill ha ett sista bra kontrakt för att glida runt innan han lägger skorna på hyllan. Visst, han skulle komma gratis men vad spelar det för roll när vi ändå ger bort spelare gratis själva?
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-16 12:06
Milito och Maxwell är väl två namn som skulle vara bra i Arsenal. Milito må inte hålla måttet i Barcelona, men han skulle nog klara av Arsenal. Maxwell är ju en stabil vänsterback som skulle glänsa i PL pga. hans teknik och snabbhet, men jag tror inte att Wenger vill förbättre sitt lag. Han är mer fokusera på "projektet".

Men man vet aldrig.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 12:06
Barca<3

Henrique är officiellt redan klar för Palmeiras på lån. Då försvinner han som alternativ. Keirrison är tyvärr inte en tillräckligt intressant spelare för Arsenal. Han är helt enkelt inte tillräckligt bra. När tom småklubbar knappt vill ha honom, varför skulle Arsenal vilja? Wenger vill inte sälja Cesc, skulle det trots allt bli så vill han bara ha pengar och inga spelare som ersättning.
Barcelona Larsson1333
2011-07-16 12:03
Tyvärr är det nog inga namn som lockar Wenger, jag hoppas bara klubben gör allt för att sälja av dom eller kanske använda i någon annan bytesaffär, just nu känns det ju bara som som ruttnar bort.
Barcelona Barca<3
2011-07-16 12:00
Sorry för inlägget tänkte mer att kunna Barca kunde fått ner priset på han
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-16 11:54
Barca<3

Tror du Arsenal skulle vara intresserade av dessa spelare plus "lite cash"?

"Vi vet att du vill ha en Ferrari, går det bra med en Saab, en gräsklippare och en platt TV istället?"...
Barcelona real is my bitch,,arsenal too
2011-07-16 11:51
VI GRATTAR SERGIO BUSQUETS på 23 ÅRS DAGEN.
Barcelona Teddyculè
2011-07-16 11:49
Någon som vet om Argentinas startelva inatt är släppt? Om den inte är släppt när blir den det?
Barcelona Andreas V.V - Chuck Norris
2011-07-16 11:36
FC Barcelona #10

Du skojar va? ... har ju stått klart i flera månader.

Dessa spelare har blivit kallade till måndagens träning och medicinska tester:
Valdés, Pinto, Piqué, Puyol, Xavi, Villa, Iniesta, Bojan, Jeffren, Keita, Busquets, Pedro, Maxwell, Afellay, Abidal, Thiago, Fontàs and Jonathan dos Santos, den sistnämnde lär ju få "höra" lite gliringar :P

Barcelona Barca<3
2011-07-16 11:26
Förlåt om jag nämner cesc nu men vi kan ju slänga med kerrison och henqiue(stavning) plus lite cash för cesc
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-16 11:03
Kolla länktips.
Detta visste jag inte om, tydligen är det en sorts vänskapsturnering..

Vi möter:

7/30 (7p) – Manchester United vs. F.C. Barcelona ..... FedEx Field - Landover, MD

8/03 (8p) – F.C. Barcelona vs. Chivas de Guadalajara ..... Sun Life Stadium - Miami, FL

8/06 (3p) – F.C. Barcelona vs. Club America ..... Cowboys Stadium - Arlington, TX
Barcelona Rambla~
2011-07-16 10:29
Barcadinho

Något skumt som kan kopplas till Rosell? Borde du istället inte undra över varför Txiki envisades med att värva två brassar som nästan kostades €25M tillsamans när Pep inte ens vill titta på dem?

Sedan Henrique gjorde ett dumt misstag mot LA Galaxy som ledde till att Beckham gjorde mål på en frispark har Pep haft honom i frysboxen. Kom igen, det var en meningslös försäsongsmatch. Inte för att jag tror att det är huvudorsaken till att Pep dissar Henrique men faktum är att efter den händelsen fick han inte fler chanser.

Ja, Keirrison behöver vi väl inte ens gå in på. Ärligt talat verkar han inte vara tillräckligt bra helt enkelt därför känns ju värvningen ännu konstigare. Speciellt för den summan. Många lurades nog av hans fantastiska tid i Brasilien då han slog igenom. Då gjorde han tydligen mål på allt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-16 10:22
Barcadinho

Utveckla :P
Barcelona Barcadinho.
2011-07-16 10:00
Så nu lånar klubben ut Henrique till samma brasilianska klubb som han spelade för, innan han kom till Europa. Alltså, tillbaka till ruta ett.
Vilken märklig lösning båda för klubben och spelaren.
Vad är poängen?
Ärligt talat har jag en svag känsla av något skumt som kan kopplas till Rosells fru Marta (hon är från Brasilien). Båda Henrique och Keirrison.
Barcelona Nesto
2011-07-16 09:42
1.70-ligan

Mycket riktigt men i detta fall så är väl Bojan mer eller mindre klar för Roma liksom Sanchez för Barcelona. Detta ända som fattas är namnunderteckning verkar det som.
Så jag tror inte dom fortfarande ligger i förhandlingar utan så fort Sanchez skriver på så flyger nog Bojan över till Italien.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-16 09:32
En tanke som slog mig bara... finns det inte en risk att Bojans Roma-affär går upp i rök om de inte får köpa han snart? De väntar ju bara på att barca ska göra klart med Alexis, men tänk om Romas tålamod tar slut? De vill väll gärna ha med sina spelare snarast möjligt på försäsongen.

Bara ännu en sak som gör dessa utdragna transferhistorier irriterande
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-16 09:28
Sergio Busquets 23 años idag!
Barcelona Gio Style
2011-07-16 05:20
Gabriel tittar i sin spåkula =)
Barcelona Gabriel
2011-07-16 04:18
Man kan också ha rätt ibland.

"Namn: Gabriel
Sänt: 2009-07-17 02:10 Ändra
Eto'o + €40m för Zlatan? Vad fan är det här för idioti? Är dom så sjukt idiotiska kan dom lika gärna punga ut dom 50 som Valencia vill ha så vi får en anfallare som faktiskt PASSAR in till vårt spelsätt, något som Zlatan inte gör.

Åh idioter! "
Barcelona Gio Style
2011-07-16 03:51
Hahaha hittade ett inlägg från mig från 2005

"Alltså förstår mig inte på en sak. Varje gång Larsson och Eto'o e på plan samtidigt så får larsson oftast spela på kanten. Varför det? Han kan inte dribbla eller slå bra inlägg (kanske godkända men inte mer). Eto'o där emot är mycket snabbare och teknisk. Kan utmana 1 mot 1 och har bra känsla i dojan..."

Tänkte för mig själv "skönt att man inte var pantad när man var liten".
Räknade lite och märkte att jag var 17 bast när det skrevs, fan vad gammal man börjar bli. Fick känslan av att jag var 15 då detta skrevs 2005, men jag var alltså 17. Fan vad åren går fort...
Snacka om att underskatta sin ålder :(

Edit: Blev jäääkligt svårt att formulera sig rätt där... =)
Barcelona Ivey
2011-07-16 03:24
Barclasico//

Hahahaha, ja det var ju roligt apropå ingenting...Du kanske var ironisk? Vems plats skulle han ta liksom??
Barcelona B-Guden
2011-07-16 03:22
Barclasico

Tycker bådew xavi och iniesta passar bättre än vad han skulle göra i sina bästa dagar
Barcelona Barclasico
2011-07-16 03:16
haha fyfan vad jag saknar Deco, tänkt er vilken grym spelare han var i sin tid !
Annons: