/spanien/barcelona/forum/11471.aspx/spanien/barcelona/forum/11471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-07-16 14:53
Deion

Du jämför Xavis marknadsvärde vid 23 år med Cesc 23 år. Anser du det vara rättvist? Hur många år skiljer det till idag när Xavi var 23 år för det första? När Xavi var 23 år såg väl marknaden lite annorlunda ut än vad det gör idag. Xavi var väl knappast en lika etablerad spelare då som Cesc nu är i dagsläget. Långt därifrån.

Det är Pep som vill ha Cesc. Vad andra inom klubben tror om Thiagos framtid kan du själv inte ha en aning om. Dessutom, Pep värderar Thiago väldigt högt fast han anser att han har mycket kvar att lära. När han är i Cesc ålder, om 4 år kan, den lärotiden vara fullbordad. Det är inte i dagsläget han ska peta Cesc, det har jag aldrig påstått.

Jo, jag kände till att Atlético vill ha Thiago på lån under 2 år. Det kommer ju inte att bli så. Vem tror du har stoppat det? Jo, Pep så klart.

Du får tycka vad du vill, och även jag får tycka vad jag vill. Jag är övertygad om att Thiago har potentialen att så småningom bli bättre än Cesc. Framtiden får utvisa om jag har rätt eller fel.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-16 14:50
Rambla

Ingen kommer att betala så mycket i lön för Soriano. Pato tjänar runt 2-3 miljoner i Milan, så att betala 1-1.5 miljoner för Soriano är bara struntprat.

Jose Angel får 700 000 euro i Roma, och det är rätt så mycket pengar för en ung vänsterback med Romas mått mätt.

Milito väntar antagligen på att kontraktet går ut så att han kan få en hög lön, men det måste väl finnas lag som kan betala så mycket i lön för en rutinerad mittback som Milito. Sevilla, Bayern, Marseille, PSG, Juventus, Napoli osv.
Atlético Deion (red)
2011-07-16 14:49
Rambla~//

Messi är förmodligen mycket bättre än Cesc. Chiellini är också bättre än Drogba.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 14:45
Hetfield

Bojan och Jeffren nobbade båda Udinese. Jag börjar förstå varför sedan jag läst att tex Sanchez har €0.7M i lön.

Milito har ca €3.5M i lön. Vilken klubb vill matcha den lönen? Spelarna verkar väldigt ovilliga att gå ner i lön. Åtminstone så länge de fortfarande har kontrakt med Barca. Nu har väl inte Soriano världens högsta lön i Barca men jag förmodar att man kräver minst 1-1.5M i årslön. Därför kan det vara svårt att sälja honom misstänker jag. Annars spelar hellre dessa spelare ut sina kontrakt i Barca just för att de har det så bra. Även om det skulle innebära att sitta på läktaren som i Jefferens och Militos fall. Släpps de utan ersättning (Milito) gissar jag det är andra tongångar för då lär de kunna stoppa viss sign on-bonus i egen ficka.
Atlético Deion (red)
2011-07-16 14:44
Rambla~//

Det jag menar är att du underskattar Cesc. Xavi 23 år, marknadsvärde 2 miljoner € (Lazio var nära en övergång). När var Cesc 23 år, maknadsvärde ca 40 milj €. Xavi må vara bättre idag men Cesc har hela framtiden för sig.

Att du sen påstår att Thiago skulle peta Cesc om han skulle komma till Barcelona är bara lite väl envist då ingen verkligen som jobbar i Barcelona verkar hålla med dig.

Vad har Thiago är 19 år och har just spelat i andradivionen och U21. Thiago har mycket kvar att bevisa och vara konsistent i flera år innan han räknas. Det är lätt att flyta med i en hype.

Xavi kanske log igenom sent, men han jobbade till sig platsen.

Tillbaka till verkligeheten, det finns faktiskt en anledning till varför Barcelonas personal, scouter och Guardiola vill ha Cesc i tröja nummer 4 men inte har råd just nu.

Jag de har liiite bättre koll än dig på vilka kvaliteér vilka spelare besitter. Om du inte visste en sak om Thiago så kan jag berätta att Barcelona och Atlético varit kontakt med varandra om att låna ut Thiago i 2 år.
Rogge
2011-07-16 14:43
Rambla

Förmodligen väldigt mycket.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 14:41
Rogge

Messi gör mycket fler mål än Cesc. Han har även fler assists än honom och det som anfallare/släpande/falsk nia jämfört med Cesc som playmaker, om vi nu ska snacka poäng och statistik. Hur mycket bättre är inte då Messi än Cesc? Bara för att retas vidare lite. :P
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-16 14:39
Barcelonasupportrar + Arsenalsupportrar = ?

Det är tråkigt att måste bli så här varenda gång. Inte konstigt att man börjar Arsenalfans hatar klubben pga Svenskafans, eller att Barcelonasupportrar börjar att hata Arsenal pga Svenskafans.
2011-07-16 14:39
Rambla

Jag visste inte ens att Ansaldi ryktades om att gå till oss, det var bara en spontan grej av mig. Han låter ju onekligen spännande, otroligt mångsidig.

Hur svårt ska det vara att sälja Soriano och Milito? Zubi kan inte ens få iväg Soriano för 3 miljoner.
Rogge
2011-07-16 14:36
Nu släpper vi detta, dock tråkigt att vi inte kan diskutera utan att det blir såhär.
2011-07-16 14:35
Rogge

Sluta vara en sån barnrumpa, jag sa att det du sa var idiotiskt, vilket de flesta kan hålla med om. Om du är en idiot kan jag inte svara på.

Grow a pair. Vi låter det gå nu.
Rogge
2011-07-16 14:35
Hetfield

Jag tycker inte synd om mig själv, det är dock lite synd om dig som tycker att det du inte tycker är idiotiskt. Det är ju inte precis Denilson jag jämförde med Xavi. Det är PL:s bäste playmaker.
Barcelona B-Guden
2011-07-16 14:34
Deion (red)

Xavi slog igenom senare ? Och ?
Liksom Arsenal satsar på unga, Xavi har liksom haft världsspelare framför sig, Cesc gick in och fick speltid som bara den Xavi fick några inhopp då och då.

Sedan ska man hålla på säga aa men han spelar ju i världens bästa lag osv.
Ja Han är väl en stor orsak att vi just är det. Har man set matcher där Xavi Saknats har det varit svårt för Barca. Men inte likan u eftersom Messi går ner och möter mycket så då har Iniesta 3-4 lekkamrater på mitten även om Xavi är borta.
Jag vet inte hur man ska jämföra spelare, men att påstå att cesc är bättre är för mig en gåta.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 14:34
Rogge

Nej, jag förstår att du inte tycker om det och det var dumt gjort av honom. Fast du uttrycker dig nästan som om alla kör samma linje här inne. Nåja, vi lägger ner.
Rogge
2011-07-16 14:32
Rambla

Jag sa att jag inte orkar bli kallad idiot. En person har kallat mig det, det är det enda jag säger. Inte att alla eller ens några gjorde det.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-16 14:31
I min mening fick Xavi sitt genombrott 2003 när Davids skrev på för klubben och Xavi kunde lämna pivote-positionen. Att världen fick upp ögonen för honom 2008 är en helt annan historia.

Hans gick igenom en tuff skada 2006. Men som han själv alltid har sagt: "Jag har inte blivit bättre, jag har spelat på samma sätt i alla år."

Skillnaden är att tränare nu rättar sig efter Xavi.
2011-07-16 14:30
Rogge

Aj, det är så synd om dig :(

Fair enough, det får du tycka. Jag tycker att det är extremt idiotiskt, men det är bara vad jag tycker.
Rogge
Hetfield

"Ok då, du har rätt. Van Persie är bättre än Villa. Nasri är bättre än Messi. Arshavin är bättre än Pedro. Fabregas är bättre än Xavi."

Nu är du ju bara löjlig. Jag anser att Cesc är bättre än Xavi, det andra har jag aldrig sagt.

Barcelona Rambla~
Rogge

Visst, du kan välja att bli martyr för att 1 person kallade dig för något dumt. Ingen har påstått att alla barcaspelare är bäst i världen. Det är bara du som hävdar att vi har gort det. Felaktigt enligt mig.

Bättre klimat här inne då? Okej, vi kan göra ett test. Jag går in på Arsenals forum och påstår vissa saker om deras spelare och jämför de med några i Barcelona precis som du gjort här. Eller förresten, nej vi skippar det. Vi vet alla vilket bemötande jag skulle få och hur jargongen skulle bli.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 14:28
Deion

Nej, jag syftar på att du jämförde Xavi i unga år med Cesc. Cesc hade väl en stabilare omgivning när han slog sig in i laget jämfört med Xavi.

Det kan inte vara så att de spelare du kallar för världsklass har mycket att tacka Xavi för? Varför heter det att Messi inte är någonting utan Xavi och Iniesta inom vissa kretsar?

Ronaldinho var inte världsbäst när han kom till Barca, inte heller Eto'o. Visst, med rätt omgivning, spelsystem, tränae, fiolosfi och medspelare gjorde ju att de fick den utvecklingen.
Rogge
2011-07-16 14:23
Blir en meningslös diskussion. Jag skulle inte hålla med om att era flickvänner är snyggare än min, och tvärtom. Vi färgas av var våra sympatier och kärlek ligger. Tycker bara att vi kan vara så vuxna att vi kan acceptera olika åsikter. även om de strider mot ens egna. Skulle bli bättre klimat här inne då.
2011-07-16 14:21
Rogge

Ok då, du har rätt. Van Persie är bättre än Villa. Nasri är bättre än Messi. Arshavin är bättre än Pedro. Fabregas är bättre än Xavi.

Såja, nu kan du börja prata om Barcelonas ekonomi :)

Jag kan förstå "Deions" resonemang att Fabregas KAN bli bättre än Xavi om han får spela i Barcelona, men att påstå att Fabregas ÄR bättre än Xavi....äh, vi byter ämne.
Atlético Deion (red)
2011-07-16 14:19
Rambla~//

Med andra ord så menar du att laget gjorde Xavi? Utan spelare av världsklass så skulle Xavi inte vara så dominant? Eller vad menar du?

:)
Rogge
2011-07-16 14:18
Då kan man inte heller använda titlar när det är olika ligor och olika lag som de spelar i. Men jag ger mig, det leder ingen vart. Orkar inte bli kallad idiot för att jag inte tycker att alla Barca-spelare är bäst i världen bara för att laget är det.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 14:15
Rogge

Du kan inte åkalla poäng när det inte är mot samma motstånd och man spelar i helt olika lag och ligor.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 14:13
Deion

Vi kan vända på det om du vill. Cesc fick ju lira med dussinlirare som Veira, Bergkamp, Pires och Henry.

Xavi fick i unga år lira med Rochemback, Bogarde, Patrick Andersson, Geovanni.

Om Cesc kommer till Barcelona så kommer han inom en snar framtid att bli petad av Thiago. Min åsikt. :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-16 14:12
Rambla

Jo, det är det som känns så skönt - Sanchez vilja att spela i Barca. Dessutom sa hans pappa att hans dröm var att se grabben spela för Barca. Nu är han död, men Sanchez vill säkert fortfarande uppfylla hans önskan.

Det är bara att hålla tummarna för att det löser sig tillslut. För Sanchez känns verkligen klockren i vårt spelsystem. Bara han inte blir överdrivet dyr har jag inget emot att han inte blivit riktigt känd på det stora scenen ännu. Ser hellre att han tar det steget här, hos oss. För så bra är han nu - och det allra bästa, han blir fortfarande bättre! En spelare som helt klart skulle kunna ersätta någon i startelvan utan att laget försämras.
...Och det just DET vi behöver. Vi behöver inte förbättra eller spetsa truppen ännu mer tills nästa säsong. Vi behöver inte ändra vårt startelva. För när vi spelar som bäst slår vi vilket lag som helst. Vi behöver bara kunna hålla den nivån mer ofta. Och det är därför spelare som Sanchez (och Cesc) inte är överflödiga för Barca, vilket många "barcahaters" verkar tro.

Rosell sa på häromveckan något i stil med " I like players who wants to play for us". Börjar mer och mer tro att det var Alexis han syftade på.
2011-07-16 14:12
So what ifall Cesc har slagit fler målgivande passningar när Arsenal inte har vunnit något? Cesc spelar ju längre upp, då är det lättare att slå passningar.

Verkligen bra logik!

Rambla

Om Xavi är 100 % så är Cesc 80 %. Det är vad jag tycker. Ingen i världen kan påstå att Cesc är bättre än Xavi.
Rogge
2011-07-16 14:11
Ingen har rätt, vi har olika perspektiv och därför känns det sjukt onödigt att kalla varandra idioter. Jag accepterar att ni tycker Xavi är bättre, Hetfield borde kunna acceptera att jag tycker Cesc är bättre, utan att kalla mig idiot. Ni åberopar antalet titlar som argument, jag använder poäng. Det måste väl vara ok?
Barcelona Rambla~
2011-07-16 14:11
Hetfield

Överdriv inte nu, så mycket skiljer det faktiskt inte i dagsläget. Ok, just nu kanske det gör då Cesc varit skadad och ur form i några månader. Fast inte under normala förutsättningar.
Annons: