/spanien/barcelona/forum/1147.aspx/spanien/barcelona/forum/1147.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona wallmannen
2016-02-16 20:17
PSG vs Chelsea... Pest eller kolera? Jag håller på Pedro!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Erik Satie
2016-02-16 20:15
@Federer:

Han har ju gått och blivit sinnessjuk.
Barcelona Federer
2016-02-16 20:10
Vad saltig den arrogante Ronaldo är. Det är just kommentarer som dessa som gör att folk som jag AVSKYR honom. Här kommer en till äcklig kommentar från egoisten: Cristiano Ronaldo: 'no #ASRoma players I'd swap shirts with, but they can have mine'.
Barcelona Gabriel
2016-02-16 20:08
Flavia Haha 10+ Antar art de kommer at bli en "trash-Ronaldo" day här inne så istället för att bitch about it ska jag embrace it!
Postat via SvenskaFans-appen
Flavia
2016-02-16 20:05
Cristiano delar ut sina kyssar och kramar till sin påstådda pojkvän i Marocko ;)
Barcelona Coach Pep.
2016-02-16 19:59
Det är klart att MSN-trions myspys är provocerande för en transhumanistisk människohybrid som Ronaldo. Han påminner lite om Ivan Drago i Rocky, lika stel och självisk. ;D
Barcelona Barcelonistas
2016-02-16 19:59
Det Ronaldo menar är att Messi slog straffen till Suarez så denne går om Honom om slaget om den stora titeln picichi. Vrf är han så bitter nu helt plötsligt? Haha.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-02-16 19:52
hahah omg Penaldo Cry Me River den eviga 4an just efter MSN.
Barcelona messiooooxavii
2016-02-16 19:51
Sluta snacka om en bitter medelmåtta som försöker övertyga världen om sin storhet genom intervjuer nu när han inte övertygar ngn längre på planen. Nu är det i media han försöker vinna sympatier när fotbollen inte kan tala för sig. Desperat liten människa
Flavia
2016-02-16 19:49
Cristiano: "Jag vet varför Messi lade den straffen så som han gjorde. Jag säger ingenting mer"

Cristiano: "Om ni [media] säger att vänskapen mellan MSN är viktigt men att den inte finns hos BBC, så är det ni som skriver eller läser om det.

Cristiano: "Kramar, kyssar... Sådana saker är inte viktiga för mig. Jag vill vinna på planen med Bale och Benzema, inte för att bjuda dom på middag hemma hos mig."

Cristiano: "När jag vann Champions League med Manchester United, så pratade jag inte med vissa spelare men det var annorlunda på planen."

Cristiano: Sedan jag kom till Spanien, nämn en spelare som har gjort fler mål på bortaplan än mig? Ni kommer inte att hitta någon.

Källor: RealMadridHome och RealMadridInfo
Barcelona Liunil Masse
2016-02-16 19:43
[QUOTE=Erik Satie]ronaldo har fan tappat det helt. ************ Sänds inte matchen på TV3/TV6? Brukar de inte sända en match på gratiskanalerna? [/QUOTE] Jo Roma-Real imorn.
Barcelona Erik Satie
2016-02-16 19:38
ronaldo har fan tappat det helt.

Sänds inte matchen på TV3/TV6? Brukar de inte sända en match på gratiskanalerna?
Barcelona Liunil Masse
2016-02-16 19:32
[QUOTE=Santiago Cazorla]SPORT English ?@Sport_EN 39 minför 39 minuter sedan Ronaldo: I know why Messi took the penalty like that
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-16 19:26
SPORT English ?@Sport_EN 39 minför 39 minuter sedan
Ronaldo: I know why Messi took the penalty like that & I'm not saying anything else. Think what you want.

Inte konstigt att många har svårt för Ronaldo, snacka om att vara bitter och dryg. Annars har jag inget emot Benzema och ett par andra spelare men Ronaldo är väldigt svår att gilla.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-16 19:15
[QUOTE=Davids3]Vem syftar du på som ska vara världens bästa vänsterback ? [/QUOTE] David Alaba.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-02-16 19:13
Cristiano Ronaldo: “MSN? The little meals, little hugs, and little kisses are useless. What matters is what happens on the field.”

Herregud...
Barcelona Davids3
2016-02-16 19:12
@Liunil Masse:

Vem syftar du på som ska vara världens bästa vänsterback ?
Barcelona Nemesis 10
2016-02-16 19:11
@Davids3:
Neymar önskar säkert att det var han som hade gjort målet istället för Suarez och det är inget fel med det. Suarez slog trots allt en jätte fin boll till Neymar i slutet av matchen så att Neymar fick sitt mål tillslut vilket han behövde för att få tillbaka lite självförtroende. Neymar har inte varit så klinisk dom senaste matcherna och har missat massor med bra lägen där han vanligtvis gör mål, hoppas att det lossnar för honom nu. Han har även sumpat 4 straffar totalt denna säsong om jag inte är ute och cyklar?
Barcelona Davids3
2016-02-16 19:02
Trots den fina ödmjuka relationen MSN har så gillar var o en av de att göra mål ju, även om de utan problem kan bjuda bort mål då och då. Men de är på ett jobb och känner ändå press på sig att de ska leverera. Såg nu en video där de zoomar in när Neymar pratar med Suarez efter straffmålet, där Neymar faktiskt såg seriös ut i några sekunder där han frågar honom varför han gjorde målet, för att sedan återigen ta fram leendet med andra spelare. Det jag är rädd för nu är att Suarez känner sig skyldig Neymar ett mål, som han vid fel tillfälle kommer försöka ge, som kan resultera i ett bortkastat mål. Måste finnas en gräns på denna ödmjukhet känner jag.
Barcelona LennyRomario
2016-02-16 18:51
@Flavia:
Har jag ens pratat om att klubbar inte är intresserade av Lucho? Jag sa att alla världens storklubbar ÄR intresserade av Pep, och jag absolut inte är säker på att detsamma kommer gälla Lucho. Hur du får det till "andra klubbar kommer inte vara intresserade av Lucho", vet jag inte. Du måste väl vara medveten om att det är ett ytterst fåtal tränare som i stort sett alla storklubbar alltid kommer att vara intresserade av. Och jag är väldigt tveksamt till om Lucho kommer hamna i den kategorin. Jag förstår inte ens hur du kommer slutsatsen att jag tycker Lucho är en dålig tränare. Läser du ens vad som står? Återigen, Pep är en av få tränare som all världens klubbar vill ha. Jag är tveksam till om detsamma gäller Lucho. Hur kan du ens få det till att jag menar att Lucho är en dålig tränare? Dessutom har du missförstått precis allt i sista stycket också. Det står absolut ingenting om något självspelande piano. Däremot står det "använder pianots alla strängar", som är ett uttryck som brukar användas här inne för att tydliggöra att Luchos lag spelar en varierad fotboll som inte är lika "förutsägbar" som Peps. Jag höjer Pep. Jag sänker inte Lucho. Bra argument annars, synd bara att inget av dem hade något att göra med jag skrivit.
Barcelona the cameroonians
2016-02-16 18:42
MD, via ni-vet-vem (F. Perearnau) "läcker" idag ny info kring förhandlingarna med Qatar.

Det senaste besöket i Qatar, som marknadsdirektören Arroyo ansvarade för, skall ha gjort att parterna enats om att ¨återuppta förhandlingarna och det kan även ha inneburit att externa förhandlare varit med och samverkat och fått allt att gå framåt igen.

Precis som jag själv varit inne på verkar det som att de startat förhandlingarna från scratch vilket, enligt källor till MD, ska innebära att det nu innefattar nya tillgångar, dvs platser tillhörande klubben där QA ska synas (exempelvis läktare, fasad, matchtröja, reklamfilmer mm). Summan som det pratas om är €60 miljoner/år under de nästkommande fem åren, samt en sign-on bonus på €15 miljoner.

Huruvida detta är en sant eller en bra deal återstår att se. Emellertid verkar det som att det går bättre när Bartomeu inte håller i förhandlingarna själv...
Flavia
2016-02-16 18:08
@enkos:

Hade varit intressant om det fanns siffror på hur många utav Messis 73 kom från straffpunkten och frisparkar? Suárez har gjort enbart spelmål.
Flavia
2016-02-16 18:05
@Liunil Masse:

Alba är onekligen väldigt duktig, även om t.o.m. han har brister vad gällande inläggsspelet och inte minst avsluten. Messi hade fått ytterligare 10 assist i statistiken ifall om han tog tillvara av chanserna som argentinaren serverar på ett silverfat till honom.
Flavia
2016-02-16 17:24
@LennyRomario:

Och vad är det som egentligen talar för att andra klubbar i framtiden inte kommer vara sugna på Lucho enligt dig?

Jag finner det onekligen väldigt intressant att du blundar helt och hållet för vad han lyckades åstadkomma med i Celta Vigo. Lucho tog över ett lag som säsongen innan slutade på en "hedersam" 17:de plats och var bara en poäng från att åka ur La Liga och ledde laget till en väldigt respektabel 9:de plats. Men framförallt lade Lucho grunden till dagens Celta. Det var han som värvade Nolito för mindre än ynka €3M, vilket tillät Celta att köpa Charles och som skulle visa sig vara en god investering samt en av deras mittbackar till startspelare. Lucho ändrade deras formation från 4-2-3-1 till 4-3-3 och som möjliggjorde att deras centrala mittfältare kunde utnyttja sina styrkor bättre. För att inte nämna att Lucho skolade om Augusto Fernandez till mittfältare (som numera spelar i Atlético de Madrid), fick igång Nolito etc. Celta Vigo förändrade hela deras spelsätt & taktik under Lucho och man använder sig utav dessa principer än idag - och har lett till att man numera utmanar om Europa-spel.

Man kan dra slutsatsen att Lucho faktiskt inte är en dålig tränare som du vill få det till genom att peka på hans Roma-sejour, snarare är spanjoren en jäkligt bra sådan.

Avslutningsvis, så är det tråkigt att du använder det klassiska "självspelande-pianot-argumentet samt levde på MSN för att förminska Luchos bedrifter i Barcelona. Det är som att säga att Pep surfade på framgångarna enbart tack vare Messi & Xaviesta samt förfogade ett självspelade piano under sin tid hos oss.
Barcelona LennyRomario
2016-02-16 16:40
Är ganska tramsigt och lite "Penaldo" varning. Men vill ändå dela med mig av mitt innebandylags referat. "En annan uppenbarelse under denna match är att Lenny är världens mest kompletta innebandyspelare. Real Madrid-fans har ju alltid satt "komplett" i främsta rummet. Först för att Raul inte var bäst på någonting. "Han har inte tio på något, men han har åtta på allt". Sen när Ronaldo (han med hårwaxet) visade sig var rätt mycket sämre än Messi, då var Ronaldo ändå mest komplett och det var viktigast. "Han kan göra mål med högern, vänstern, huvudet. Och dessutom har han världens största adamsäpple." Då är tamejfan Lenny världens mest kompletta innebandyspelare. Han är jämn på allt. I matchen mot FBC spelade han både back och forward och var en precis lika stor säkerhetsrisk på båda positionerna. Dessutom totalt ofarlig på backhand, komplett värdelös på forehand, dålig teknik, dåligt skott, usla passningar. "Han är inte tio på något, men har två på allt." Han saknar iofs ett gigantiskt adamsäpple, annars vore han komplett."
Barcelona B-Guden
2016-02-16 16:30
Fattar inte att folk klagar på vår defensiv, den är riktigt bra, alla lag kommer släppa in mål även Barca, Bara Atletico som släppt in färre än oss och då försvarar dom med 11 man hela tiden också.

Men ändå om läser här inne så är Alves, Masherano Vermalen, Mateiue och Alba odugliga.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-16 16:03
[QUOTE=enkos]Alba i all ära, han kämpar och springer ihjäl sig men jag har tappat förtroende för honom, framför allt defensivt, och nej inte bara pga orsakat straff utan han lämnar stor håll på sin kant och slarvar en del som motståndarna verkar ha hittat våran svaga länk och anfaller med på vänster kant än på höger.. Jag vill ha en back som ska vara back och inte vara framför Neymar hela tiden, han behövs mera på vänsterback position än som anfallare något han ofta ser ut att vara.. [/QUOTE] Ja världens nästbästa vänsterback är vår svaga länk. Låter logiskt!
Barcelona enkos
2016-02-16 15:59
Alba i all ära, han kämpar och springer ihjäl sig men jag har tappat förtroende för honom, framför allt defensivt, och nej inte bara pga orsakat straff utan han lämnar stor håll på sin kant och slarvar en del som motståndarna verkar ha hittat våran svaga länk och anfaller med på vänster kant än på höger.. Jag vill ha en back som ska vara back och inte vara framför Neymar hela tiden, han behövs mera på vänsterback position än som anfallare något han ofta ser ut att vara..
Barcelona MrKnowledge
2016-02-16 15:53
värdelös är väl att ta i...
Barcelona Liunil Masse
2016-02-16 15:50
[QUOTE=TomCarroll]Roberto va iofs väderlös förra matchen så borde inte få spela, Alba däremot .. [/QUOTE] Värdelös på CM-positionen ja. Som ytterback och defensiv mittfältare gör han det ju riktigt bra.
Annons: