/spanien/barcelona/forum/11466.aspx/spanien/barcelona/forum/11466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
David Villa #7
2011-07-14 18:14
bat21

Alltså snälla dra till ditt forum, du kommer knappast med något vettigt.

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-14 18:10
bat21

Xavi: "I spoke to Cesc in Ibiza and he said he was suffering..."

Xavi vet alltså ingenting om Cesc..?
Kanske därför folk undrar om du har alla hästar hemma när du kommer med uttalanden som bevisligen är helt befängda.

Sen är frågan så klart om Xavi vet ALLT, och det ska man väl akta sig för att påstå.
Barcelona Barcadinho.
2011-07-14 17:55
Inte så säkert att det är roligare att vinna titlar genom att sitta på bänken halva säsongen.
Kan vara roligare att sluta fyra och spela hela tiden. Det beror väl bland annat på hur mycket fotbollsnörd man är. Ta t ex Yaya eller Van Bommel – de ville inte sitta på bänken halva säsongen. De valde att flytta på sig just därför.
Eller läs t ex hur Pastore resonerar kring att flytta till Barca el Real.

Underskatta inte heller klubbkänslan som en del kanon spelare har för titel lösa klubbar.

Atlético Deion (red)
2011-07-14 17:52
Blaugrana91//

Mundodeportivo.....

Tack för skrattet

:)
,Sami
2011-07-14 17:49
Blaugrana91

Jose Delaigue (adoptive father Sanchez): "Thanks to Alexis I'm still alive, I want to fight so I can see him play at Barça before I die."
El Rey!
2011-07-14 17:41
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/13778733.stm

är det så jävla svårt för er att förstå!!
ska han behäva gå ut i media ett par gånger i veckan för ni ska fatta???

"But I am very happy where I am. Anything else would be speculation that is untrue."

Däremot så tror jag att lägger ni upp rätt pengar 40 - 50 milj pund så kan inte ledningen motstå... men era 30 milj pund förstår väll tilloch med sånna som ni att de aldrig kommer sälja han för??
Ryo Miyaichi !
2011-07-14 17:39
Frodo

Lite skillnad.

1: Det är inte vi som försöker värva Modric för skampriser.
2: Det är rivalitet mellan Arsenal(Jack) och Spurs, så självklart vill han göra dom arga och håna dom med champions league.

Men ja, i get your point.
Barcelona B-Guden
2011-07-14 17:36
bat21

Han vet nog hur mycket som helst då dom umgås -.-

Stör mig på vssa här inne ena dagen klagar dom på spelare som inte vill fullfölja sina kontrakt för att ena dagen klaga på att klubben inte släpper spelarna som vill gå.
En spelare som skriver på kontrakt ska fullfölja det så länge inte klubben vill släppa honom. så låter det ena dagen.
Andra deagen åhh vilken äckel klubb som inte släpper spelarna som vill lämna.

Det är klubben som bestämmer så
Barcelona Frodo
2011-07-14 17:29
'Don't see all the fuss about Modric wanting a move..' Wilshere wrote.
'he has done welll at #Spurs but he needs to play #champions league! #inmyopinion'

Wow! Gör spelare från den oskyldiga klubben Arsenal sånt?
2011-07-14 17:26
barcaroffe

så bara för att man är under kontrakt så får man inte lida?
Då ska man alltså vara nöjd och inte ha några ambitioner än det som laget man spelar för tillåter?
Jag hade också lidit om min ambition var att vinna titlar och jag just gått miste om 4 stycken, medan en annan klubb, som jag tidigare spelat för och som visat intresse för mig, precis vunnit två.

Lida må vara ett starkt ordval, men nog kan man känna sig frustrerad i alla fall.
Barcelona barçaroffe
2011-07-14 17:25
Förresten har ju Cesc både EM och VM-guld, så helt olyckligt lottad är han ju inte med titlar. Dessutom borde utmaningen att vinna med Arsenal vara större. Barca springer ju hem allt.
Barcelona barçaroffe
2011-07-14 17:15
Mojito//

OK att han vill vinna titlar. Men nu är det så att han är U N D E R KO N T R A K T. Han är kapten i Arsenal, så länge han är där får han försöka leda dem till titlar.
Dessutom kan man inte få allt här i världen.
Barcelona Barca4eva
2011-07-14 17:11
Barca o Mort! He's trollin'.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-07-14 17:11
bat21

Så Xavi vet ingenting om Fabregas? Hmm dagens skämt?
Nu är det ju bara så att Cesc sagt dessa ord till Xavi.
Barcelona Barca o Mort!
2011-07-14 17:10
bat21
Vet han ingenting om Fabregas?
Atlético addeh
2011-07-14 17:07
Mojito

Exakt. Att Edu Oriol & Abraham redan kritat på för Zaragoza stärker nog bara chansen att Jonathan gör likadant. Blir en tuff uppgift att fylla tomrummet efter Gabi dock.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-14 17:04
Seriöst, tror ni att Xavi säger så bara för att säga så? Tror ni inte att Cesc har sagt så till honom?

Om inte, varför har Cesc inte bett Xavi att hålla käften? Skaffa en hjärna eller var tysta.
,Sami
2011-07-14 17:02
Frågan är att behöver Barca verkligen Fabregas nu? Varför inte vänta.
Barcelona Frodo
2011-07-14 17:01
Graham Hunter är så jävla bra. Han förklarar Xavis uttalande så bra men idioten som han talar med verkar vara väldigt långsam. Lyssna i länktips!
2011-07-14 16:56
Barcaroffe

med all respekt för dig, men jag tror Cesc har större ambitioner än att tjäna pengar.
Han vill nog framför allt vinna titlar.
Så sent som idag skrev marca om att Cesc, vid en ev övergång, skulle sänka sin lön med €1 miljon samt även gå miste om sin årsbonus från Arsenalpå €2 miljoner.
Lidande kan def ha olika proportioner, och det är väl fotbollslivet som Cesc (eller Xavi) tycker är hårt för tillfället.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-14 16:56
Där har ni artikeln också.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-14 16:54
Enligt MD verkar det som Fabregas kan komma att använda en transferrequest.

Jag hoppas det stämmer men jag tvivlar på det, men det är det enda sättet som gör att den här historian får ett slut.
2011-07-14 16:53
addeh

Japp, det är dags för honom att testa vingarna på en ny nivå för att se om han kan utvecklas ytterligare. Någon chans i Barca ser det inte ut att bli, särskilt om Cesc också kommer och Thiago flyttats upp.
Tror Zaragoza kan bli bra för J2S, och han kommer säkert trivas bra med de andra talangerna som laget knutit åt sig.
Barcelona Barca<3
2011-07-14 16:51
Vad händer med kerrison ?!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barçaroffe
2011-07-14 16:50
Blaugrana 91//

Dags att lägga ner denna såpa nu. Cesc har kontrakt med Arsenal. Det är han nog vuxen nog att stå för. Eller också betalar Barca vad Arsenal begär. Thats it. Svårare än så är det inte.

"Lidande" Det är ju löjligt i detta sammanhang. Killen har allt. Ung, framgångsrik, r i k. Proffs i en sport han älskar. etc etc. Jo, somliga har det tufft. Dags att tänka på proportioner ?
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-14 16:50
Ryo

Du kan redan nu glömma bort dina fantastisummor. Rosell har sagt att maxpriset är 40 miljoner euro.
Atlético addeh
2011-07-14 16:49
Om Caicedo nu säljs hoppas jag han blir kvar i La Liga. Spektakulär spelare.

Mojito

Det känns som det bästa för Jonathan. I B-laget finns redan gott om centrala mittfältare i Sergi Roberto, Riverola, Espinosa & Rafinha, så dos Santos känns inte helt nödvändig. Att pröva på spel i högstadivisionen i en klubb som Zaragoza, där han troligen hade fått mycket speltid, bör avgöra hur bra han egentligen är.

Jag tror inte han har någon framtid i Barcelona.
Ryo Miyaichi !
2011-07-14 16:49
Gio Style

Lite skillnad på ett lag du coachade med FAR DIN och "laget JAG coachade". Det klargör ju hela historien waterboy =P

Dåså ok, då är jag med. Men som sagt, det är ju inte som om vi hotat dom som gått till Arsenal. Vi viftar med pengar? Och? Gör inte ni samma sak med Cesc tex, att han kommer tjäna mer hos er? Ne orkar inte med hela Cesc historien mer, hosta upp 55-60 miljoner pund sen kan dom nog snacka... 30 miljoner är en skam...

Ber även om ursäkt för förolämpningen med troll, men det är så mycket folk just nu som ljuger om allt möjligt..

Peace.
Barcelona el Maestro!
2011-07-14 16:48
Sixpounder::
Du tillhör nog den stora skaran av fans som lever på drömmen om att Cesc vill egentligen stanna i Arsenal men det är Barça och media som gör honom så förvirrad som han är.
Om Cesc lämnar Arsenal i sommar kommer ni fortfarande att skylla på Barça och media.

Så här ligger det till vare sig du vill tro det eller inte:

Cesc vill återvända till Barça. Wenger vet om det. Alla i ledningen i Arsenal vet om det. Han har haft möte med Arsenal och framfört önskemålet. Barça vet om det. Det är därför man lägger ett antal bud för att värva honom.

Cesc har dock ett kontrakt med Arsenal och det är Arsenal som måste bestämma om han ska lämna eller inte. Frågan är om Wenger kan hålla kvar honom ännu en säsong? Det tror jag kommer att bli svårt.

Förhandlingar pågår. Allt hänger på om Barças vilja att höja priset så att Arsenal kan släppa honom.

Angående uttalanden från Barça spelare. De talar bara om vad Cesc har sagt. Tycker du att de ska ljuga när de får frågor om Cesc? Det tycker jag inte själv.
2011-07-14 16:35
B player Jonathan dos Santos (21) is close to joining Zaragoza. Barcelona would receive around 1M. Deal will include buy-back option. [as]
Annons: