/spanien/barcelona/forum/11458.aspx/spanien/barcelona/forum/11458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-07-16 14:13
Deion

Vi kan vända på det om du vill. Cesc fick ju lira med dussinlirare som Veira, Bergkamp, Pires och Henry.

Xavi fick i unga år lira med Rochemback, Bogarde, Patrick Andersson, Geovanni.

Om Cesc kommer till Barcelona så kommer han inom en snar framtid att bli petad av Thiago. Min åsikt. :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-16 14:12
Rambla

Jo, det är det som känns så skönt - Sanchez vilja att spela i Barca. Dessutom sa hans pappa att hans dröm var att se grabben spela för Barca. Nu är han död, men Sanchez vill säkert fortfarande uppfylla hans önskan.

Det är bara att hålla tummarna för att det löser sig tillslut. För Sanchez känns verkligen klockren i vårt spelsystem. Bara han inte blir överdrivet dyr har jag inget emot att han inte blivit riktigt känd på det stora scenen ännu. Ser hellre att han tar det steget här, hos oss. För så bra är han nu - och det allra bästa, han blir fortfarande bättre! En spelare som helt klart skulle kunna ersätta någon i startelvan utan att laget försämras.
...Och det just DET vi behöver. Vi behöver inte förbättra eller spetsa truppen ännu mer tills nästa säsong. Vi behöver inte ändra vårt startelva. För när vi spelar som bäst slår vi vilket lag som helst. Vi behöver bara kunna hålla den nivån mer ofta. Och det är därför spelare som Sanchez (och Cesc) inte är överflödiga för Barca, vilket många "barcahaters" verkar tro.

Rosell sa på häromveckan något i stil med " I like players who wants to play for us". Börjar mer och mer tro att det var Alexis han syftade på.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-16 14:12
So what ifall Cesc har slagit fler målgivande passningar när Arsenal inte har vunnit något? Cesc spelar ju längre upp, då är det lättare att slå passningar.

Verkligen bra logik!

Rambla

Om Xavi är 100 % så är Cesc 80 %. Det är vad jag tycker. Ingen i världen kan påstå att Cesc är bättre än Xavi.
Rogge
2011-07-16 14:11
Ingen har rätt, vi har olika perspektiv och därför känns det sjukt onödigt att kalla varandra idioter. Jag accepterar att ni tycker Xavi är bättre, Hetfield borde kunna acceptera att jag tycker Cesc är bättre, utan att kalla mig idiot. Ni åberopar antalet titlar som argument, jag använder poäng. Det måste väl vara ok?
Barcelona Rambla~
Hetfield

Överdriv inte nu, så mycket skiljer det faktiskt inte i dagsläget. Ok, just nu kanske det gör då Cesc varit skadad och ur form i några månader. Fast inte under normala förutsättningar.
Atlético Deion (red)
Rambla~//

Du måste ju också se hur Xavi inte ens slog igenom och blev känd föränn han var 24 år gammal och fick leka med Messi, Ronaldinho och Etoo. Cesc är 24 år nu och har känns redan som en veteran. Han har många år kvar och kommer säkert spela på Xavis nivå, om inte kanske högre någon dag. Cesc karriärsstastik är redan ganska mycket bättre än Xavis hela karriär. Spelare utvecklas hela tiden. Får Cesc komma till Barcelona så kommer han bli nästa generation Xavi, fast bättre. Min åsikt.
2011-07-16 14:09
Jag har varit med om mycket under mina år. Robben vs Messi (och otaligt många andra saker), men jag har aldrig i mitt liv fått höra att Cesc är bättre än Xavi.

Herregud.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 14:08
Statistiskt är Cesc bättre? Hur kan du påstå det? Har han vunnit fler titlar än Xavi? Vad spelar det för roll om Cesc har slått fler målgivande passningar och gjort fler mål då det inte har lett till någonting?

Jag kan påstå att Xavi är bättre statisktiskt och också ha rätt.

Du är övertygad om att Cesc nått samma framgång om han bytt plats med Xavi. Eh, jag är övertygad om att du har fel. Så, vem har rätt här då?
Barcelona sanchezzz
2011-07-16 14:07
Deion!!! Man glömmer aldrig sin första kärlek!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Deion (red)
2011-07-16 14:05
Kolla på klippet. Fabregas som 18-åring. Då kanske ni förstår hur ont det gör för Arsenalfans att förlora honom. Vi har växt upp med honom och sett hans utveckling. Han är en del oss lika mycket som han är en del av Barcelona.
Rogge
2011-07-16 14:04
Jag är övertygad om att Cesc nått samma framgång om han bytt plats med Xavi. Xavis status i landslaget är ju också delvis beroende på hans klubblag. Jag drar gränsen för idioti när man inte kan acceptera att andra tycker annorlunda utan att kalla dem idioter. Statistiskt sett är Cesc bättre, är det också idioti? Bete dig inte som en översittare så fort andra tycker olika. Argumentera istället, är du snäll.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 14:04
1.70

Udinese är inte nöjda med betalningen. De vill säkerligen få bort en del av klausulerna och istället få in det i transfersumman. Chelsea och även City är inte aktuella oavsett vad någon skriver då Alexis tills nu har vägrat att förhandla med de klubbarna. Visst, blir det utdraget så kan han ju ändra inställning. Det är väl det vi ska oroa oss för i så fall.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 13:59
För att få slut på det hela borde de skita i Cesc helt och hållet och gå all in för Sanchez istället då de är mer behov av honom. Det finns talangfulla mittfältare i klubben som har potential att bli minst lika bra som Cesc eller tom bättre.
2011-07-16 13:57
Rogge

Det är svårt att ta dig på allvar när du är seriös när du säger att Cesc är bättre än Xavi. Jag drar gränsen för idioti redan där.

Xavi är startspelare i världens bästa landslag. Han blev EM:s bästa spelare och kom 2:a (eller 3:a) som världens bästa spelare under den gångna säsongen. Om Cesc hade varit så bra så hade han petat Xavi i landslaget.

S*it, vad finns det för människor.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-16 13:57
Rogge.

Ni spelar ett mycket rakare spel än vad vi gör. Xavi i ett annat lag hade gjort att han hade fått ändra sin spel och spelat bollen fler gånger framåt än bakåt.
Rogge
2011-07-16 13:56
För att få slut på den här soppan kan ju Barca skita i Sanchez och lägga alla pengar på Cesc. Då kanske det kan ta slut. Det är väl där nånstans som Arsenals värdering ligger.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 13:56
Vad är det för bortförklaring? Xavi spelar i världens bästa lag? Jaha, det kan inte vara så att just Xavi är en stor bidragande orsak till att det är just världens bästa lag?

De har samma förusättningar i landslaget. Med dina argument så borde ju Xavi förpassas till bänken till förmån för Cesc. Det lär ju iofs hända inom en snar framtid men det beror mer på att Xavis tid som toppspelare börjar lida mot sitt slut och inte pga bristen på klass.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-16 13:53
Although the clubs on Monday had a deal on the transfer of Alexis Sanchez, Udinese the day after wanted to change the conditions. [marca]

Då kanske det fanns fog för det obehag jag kände när Chelsea rapporterades blanda sig i leken i tisdags.
Rogge
2011-07-16 13:53
Ja, men Xavi spelar ju i världens bästa lag. Cesc är statistiskt bättre, i ett sämre lag. Det går ju inte att jämföra på det sättet när Cesc inte haft samma omgivning.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 13:50
Xavi är väl den ende som kan mäta sig med Cesc?

Hehe, oj vad frikostig du var med beröm till Xavi. Xavi styr och ställer i världens just nu bästa klubblag och landslag. Vad har Cesc uträttat jämfört med Xavi i sin karriär?
2011-07-16 13:46
Jag menar bara att de herrarna jag nämnde är vinnare och har mycket högre status, därav priset. Är det en rättvisa siffror? Nej, men det är bara sanningen.

Nej du, världens bästa passningsspelare heter Xavi, Fabregas har en bit kvar.

addeh

Jag menar bara att de senaste åren så har 4:an varit för lite mer defensiva spelare, tror inte att Thiago är så sugen på den.
Barcelona Rambla~
2011-07-16 13:46
Jag har full förståelse hur högt Arsenal och Wenger värderar Cesc. Han har kontrakt och de sätter priset, period. Precis som Deion är inne på, om man jämför vad andra spelare värderas till och i vissa fall även säljs för blir det nästan lite komiskt. Jag tänker på vissa engelska spelare till höger och vänster som går för minst 20M pund.

Fast om vi vänder på det hela lite. Det diskuteras väldigt mycket om allt för höga priser inom fotbollen de senaste säsongerna. Klubbar anklagas av många att vara köpelag där de slänger ut allt för stora summor för spelare. Jag är medveten om att även Barcelona har bidragit till denna utveckling, så det finns inget försvar där. Borde då inte finnas lite förståelse när tex Barcelona försöker dra ner på dessa hutlösa summor vid dessa övergångar? Ja jag vet, knepen och metoderna är kanske inte alltid så trevliga, men är det inte dags att klubbarna som vill värva sätter ner foten och håller i pengarna lite? Slänger man bara upp pengarna som säljade klubbar begär blir man anklagad för att vara oansvarig och bidra till de alltför höga transfersummorna inom fotbllen. Försöker man hålla igen och verkligen pruta på priset blir man istället anklagad för snål och inte respektera spelare och den klubb man försöker värva från. Det känns som att det blir fel hur man än gör.
Rogge
2011-07-16 13:43
Fabregas är i mina ögon världens bästa passningsspelare, Xavi är väl den ende som kan mäta sig med Cesc. 65 miljoner pund, då kan jag tycka att det är ok. Han är också bra mycket yngre än vad både Zlatan och Villa var vid sina transfers.
Barcelona Barca4eva
2011-07-16 13:42
Lägg ett bra bud så får vi han, så enkelt är det.
Postat via SvenskaFans-appen
Rogge
2011-07-16 13:41
Hetfield

När det gäller titlar så har du rätt, men när det gäller kvalitet är han lätt i de andras klass. Och det är det som man får betala för, inte vad han vunnit.
2011-07-16 13:41
Hetfield.

Han har inte samma stjärnstatus, men hans siffror säger något helt annat. Är alltid i toppen av assistligan i Premier League, gör fler än 10 mål varje säsong. Han har de senaste fem säsongerna gjort flest assist i Europas fem största ligor. Bakom honom hittar vi spelare som Xavi, Özil och Messi.

60 assist har han gjort på fem år.

Han är värd mer än kaffepengar. Hur mycket har Sanchez vunnit? Hur mycket har Contreao vunnit? Arsenal har rätt att kräva mer då dessa spelare kommer att värvas för 30+ miljoner.

addeh. Precis. Var inne på det förra året. Hur länge ska man reservera "4:an" när det finns andra spelare i truppen. Busquets och Thiago är två exempel. De vill också känna uppskattning.

(Nu vet jag dock att nummer 16 är Busquets favoritnummer)
2011-07-16 13:35
Snälla, bara för att vi gjorde dumma köp tidigare så betyder det inte att vi ska fortsätta lägga för mycket pengar på spelarna.

Zlatan är en superstar, han har vunnit ligatitler i alla klubbar och han har varit stjärnan. Kaka har vunnit CL, ligan och varit Milans bästa spelare. Villa är given i spanska landslaget och är Spaniens bästa målskytt genom tiderna. C.Ronaldo är en på en helt annan nivå, han har också vunnit CL och ligan osv.

Cesc? Han har väl bara vunnit FA-cupen. Man måste ta det beaktning, han har inte samma stjärnstatus som de andra, därav priset.
Atlético addeh
2011-07-16 13:32
Heywood Jablome

Nu när Thiago flyttats upp till A-laget permanent kommer han inte fortsätta ha nummer 30 då spelare i A-truppen måste ha numren 1-25. Vilket han får är dock ännu oklart. Jag tror man inväntar vad som sker med Fábregas innan man ger honom något nummer. Får han möjlighet tror jag han tar fyran.

Hetfield

Efter att Guardiola hade nummer fyra har det en annan betydelse i Barcelona. En spelare som Thiago, som spelar på en snarlik position, något längre upp, hade det funkat.

Thiago hade #4 i Barça B och i Copa Catalunya, varför tror du inte han är sugen på att ha det i A-laget?
2011-07-16 13:31
Var Kaka' bättre än Cesc när Kaka' värvades till Real Madrid?

Problemet är väl att om någon annan klubb än Barcelona hade velat värva honom hade han varit värd över 60 miljoner. Antingen möts Barcelona och Arsenal på en summa som är rimlig för båda parterna. Eller så struntar vi i Cesc. Svårare än så är det inte.

Precis som Deion skriver så hjälper det oss inte när vi värvade ibrahimovic för en hutlös summa, Sanchez för mer än vad vi har lagt för Cesc. Klubben får utvärdera hur viktig Cesc är och kommer de fram till att han är det - ja, då är det bara att lägga det pris som är rimligt.
Barcelona Andreas V.V - Chuck Norris
2011-07-16 13:31
Antingen slantar Rosell upp 450 miljoner eller vad Arsenal vill ha eller så håller hela styrelsen + laget "käft" om det hela.
Svårare än så är det inte.

Så, tänker jag inte yttra mig mer angående detta.
Annons: