/spanien/barcelona/forum/11457.aspx/spanien/barcelona/forum/11457.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
9/27/2011 20:05
Hetfield

Om vi utgår från att du tycker att Piatti, Canales och Soldado är filmare får vi nog ranka alla spelare i La liga för filmare. Det är ungefär så mycket jag tycker att dem ligger ner. Inte mer än någon annan alltså. Vill inte ens tänka mig vad du tycker om spelare som Alves, Di Maria eller Cristiano då.
Barcelona Hetfield
9/27/2011 20:02
Är det någon som kan förklara mig varför den där tjejen sitter där i Viasat studion?

Hyder

Det låter faktiskt rimligt :P

Det kryllar ju tyvärr av filmare i ligan, det hjälper inte heller när domarna saknar fingertoppskänsla och ger fördelar till sånt.
Barcelona Blaugrana91
9/27/2011 19:50
Pep kommenterade nu under PK ryktet som gått idag om att han och Rosell skulle vara ovänner. Vilket var falskt, Marca har skämt ut sig igen.

Pep sa att det stämde att han och Rosell diskuterat (Vilket MD skrev), men att han har inga som helst problem med Rosell. Han menade på att Rosell är en bra president för Barca och att han känner samma stöd för Rosell och hans styrelse som gjorde för Laportas.

Mer finns att läsa i länktips.
Barcelona Hetfield
9/27/2011 19:40
addeh

Det är ju sant, men jag har aldrig gillat Valencia. Jag hoppas dock på att Athletic Bilbao går vidare i EL, jag gillar även Atletico (mest för Falcao).

Tripplen

Intresseklubben antecknar flitigt dina oviktiga kommentarer.
Barcelona 1.70-ligan
9/27/2011 19:34
Jag tror inte våra krönikörer kan ge ett besked om hur dominanta barca kommer vara efter att dessa spelare slutat. Åtminstone inte ett hundraprocentigt sådant.
Barcelona 1.70-ligan
9/27/2011 19:31
CSKA-Inter som pågår just nu, för er som har tråkigt
Barcelona Man1
9/27/2011 19:30
Våra skribenter skriver aldrig krönikor längre. Vore kul att läsa om barca kommer vara lika dominanta efter xaviniesta slutar. Eller dagen Messi slutar. Trist.
Atlético addeh
9/27/2011 19:16
Hetfield

Piattis 1.63 cm inte alltid vara lätta att hålla på benen. Tycker ändå han, likt Messi, alltid försöker spela tills domaren blåser.

Riktigt fina matcher ikväll! Grupp A är ju högintressant med Bayern-City och Napoli-Villarreal. De gula ubåtarna måste få med sig ett bra resultat om drömmen om CL-slutspel skall leva vidare. Kommer dock bli tufft.
Barcelona Trippeln
9/27/2011 19:14
Hetfield

Really? Snacka om en enögd supporter.
Grace/Wastelands
9/27/2011 19:03
Mitt viasat sport funkar.
Barcelona tribente_magico
9/27/2011 18:51
Nån som har viasat sport här som det funkar för?, 3 har ju lagt ner, kan det ha nåt samband?
Barcelona Hetfield
9/27/2011 18:09
Please, så mycket som Soldado och Piatti ligger ner så kan man tro att de är Pepes nya offer.
Atlético addeh
9/27/2011 17:57
Hetfield

Aldrig hört att varken Piatti, Canales, Soldado eller Banega är erkända filmare, aldrig lagt märke till det heller för den delen, och då har jag sett nästan samtligas matcher det senaste året.
elbraco - Bojan y Thiago
9/27/2011 17:49
Haha, den här Filipp Rudik verkar vara en skön jävel, alltid roligt med folk som har självdistans.

"Filipp Rudik: "We have already discussed our tactics (laugh). "We'll kick the ball out of play and hope for the best. Let's see if we can get the ball into their half first."

"Filipp Rudik: "I promise it will be an interesting match. I won't say we will definitely win, but maybe Barça will underestimate us." [uefa]

"Filipp Rudik: "I haven't decided who I want to swap with, but at least half of our lads want Lionel Messi shirt."

Filipp Rudik: "It will be something new for me. I have never met big footballing stars."
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
9/27/2011 17:35
Tjena!

Då var man tillbaka i Sverige efter en kort men härlig vistelse i Spanien/Barcelona.Dessa 3 dagar användes flitigt och på bästa sätt, 3 dagarna kändes som en hel vecka. Finns så mycket att se och uppleva, hade gärna velat stanna 27 dagar till för att uppleva full effekt då det känns som en rimlig längd för att ta in allt. Utöver vad staden har att erbjuda, så såg jag Barca b - recreativo en perfekt uppladdning innan Barcelona-Atletico.m. Vi hade grymma sittplatser, vi satt på bokstaven "N" av texten Més que un Club och bevittna en riktig bra match.

Aldrig har jag sett så många dra fram kropps paraplyna, här sitter 3 killar ifrån Sverige och ser på när alla drar på sig sina regnskydds plagg, som tur var trots regnet så satt vi inte stilla länge då de drog igenom mexikanska vågen rätt så frekvent. Tänker redan på när jag ska besöka Barcelona igen.

En av de bästa upplevelse jag haft i mitt liv hands down!

Barcelona Hetfield
9/27/2011 17:33
Piatti, Canales, Soldado, Banega osv. Do I really need to do this?

Så länge Villarreal åker ut så är jag nöjd.
Atlético addeh
9/27/2011 17:31
Hetfield

Huh? Vilka filmar i Valencia?
Atlético addeh
9/27/2011 17:27
Inte konstigt att Villarreal blivit märkbart sämre då de tappat en av sina nyckelspelare i form av Cazorla. Rossi & Nilmar gör målen, men utan Santi & Borja som serverade förra säsongen klarar de inte av särskilt mycket på egen hand.
Barcelona Hyder
9/27/2011 17:26
Hetfield

Exakt vilka spelare syftar du på?
Barcelona Messidinho_10
9/27/2011 17:08
Hetfield

Hur gammal är du egentligen, snälla nån??
Barcelona Trippeln
9/27/2011 16:53
Hetfield

Lägg ner du får det att låta som om våra spelare inte filmar
Barcelona Hetfield
9/27/2011 16:50
Heywood

Jag gillar inte Valencia för att deras lag består av en massa filmare.

Jag kan väl tillägga att jag inte heller påstår att Barcelona inte har filmare, men jag är väldigt subjektiv nu.
elbraco - Bojan y Thiago
9/27/2011 16:48
Kvällens citat:

Filipp Rudik (BATE player): why are you so excited about facing barcelona? "Because I have never met creatures from outer space before."

haha, klassiker redan nu :P
Barcelona Blaugrana91
9/27/2011 16:14
Heywood Jablome - Por qué, Messi? & B-Guden

Finns ingen chans att Rosell ens skulle fundera på att sparka Pep. Varje gång Peps ev. kontraktförlängning kommer på tal så säger Rosell alltid att om han fick välja skulle Pep få ett livstidskontrakt. Så Rosell kommer aldrig ens få för sig att sparka Pep.

Jag förstår att Pep försvarar Laporta, det är helt logiskt. Men det bör vara till en viss gräns.
Personligen så tror jag att vi alla är otroligt tacksamma för vad Laporta gjorde för klubben rent sportsligt, han gjorde Barca till världens bästa klubb och fotbollens stormakt.
Men det är ett faktum att han inte skötte klubbens ekonomi på ett bra sätt, han ska ju ha använt klubbens egna pengar för personliga nöjen och tjänster. Det är inte okej och det är delvis därför vi nu har fått lov att ta in Qatar Foundation. Tänk på det alla ni som kritiserar styrelsens beslut att ta in en tröjsponsor.

Visst det är inte omöjligt att Rosell överdrev en hel del gällande hur ekonomin såg ut när han tog över, men samtidigt är nog allt inte helt osant.

Laporta skötte som sagt klubben väldigt bra sportsligt och där ska han försvaras, men ekonomiskt gjorde han inte det och där ska han kritiseras.
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
9/27/2011 15:43
Braco Jag har android och hade liknande problem igår. Men den funkar perfekt idag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
9/27/2011 15:40
B-Guden.

Undra vad som händer då i Barcelona. Även fall det ska nog gå extremt långt innan Rosell ens funderar på att sparka Pep. En mer troligt händelse är att Guardiola inte väljer att förlänga och lämnar nästa sommar pga Sandro Rosell.

Jag ska försöka skriva ihop en text senare ikväll om situationen mellan Guardiola, Cruyff, Laporta och Sandro Rosell.
Barcelona B-Guden
9/27/2011 15:36
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

sparkas pep eller att rosell ställer till det så pep sltar tänker jag inte kolla på en match så länge rosell är president då kan han fara åt helvete
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
9/27/2011 15:25
Det kommer att bli intressant det som händer.

På ena sidan har vi Guardiolas mentor Cruyff och mannen som gav honom chansen Laporta. På andra sidan har vi presidenten Rosell som har minskat på Cruyffs inflytande i klubben och som inte gillar Laporta.

Ska politiken fälla Barcelona återigen?

Under Cruyffs Dream Team var det presidenten Nünez som valde att avskeda Cruyff och Cruyff lämnade utan värdighet. Ska cirkeln slutas med Pep Team där Rosell ser till att Guardiola lämnar klubben?

När vi ändå vann Champions League på Wembley och kopierade Dream Team-lagets bedrift, kan väl Rosell lika gärna sparka Guardiola och sluta cirkeln. :-)
Barcelona Blaugrana91
9/27/2011 15:22
¡Barca! - Crèma Catalana

Allt enligt Marca...
Snälla tro inte på vad den pajastidningen skriver.

MD nämner att Rosell och Pep pratades vid igår på telefon för att reda ut olikheterna, men man nämner inget om något bråk eller att man inte skulle ha hälsat på varandra. Det är bara påhittat av Marca.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
9/27/2011 14:58
Nu skriver Aftonbladet att Pep och Rosell har bråkat pga av Laporta, dom hälsar tydligen inte ens på varandra.. Lol hur orkar dom
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: