/spanien/barcelona/forum/11450.aspx/spanien/barcelona/forum/11450.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Svensoon
2011-07-17 18:13
addeh
Ok tack så mycket.
Atlético addeh
2011-07-17 18:11
Svensoon

Jonathan dos Santos ryktas vara väldigt nära en övergång till Zaragoza för omkring €1 miljon. Det kommer i sådana fall finnas en återköpsklausul inbakad i kontraktet.
Svensoon
2011-07-17 18:10
nemo
Vilken är källan?
Barcelona B-Guden
Forlan var väl bänkad en hel del i Atletico ?
Atlético addeh
Deion

Å andra hade nog inte Forlán varit så beroende av Agüero om han hade haft samma roll som han har i landslaget. Kanske är något att testa för Manzano kommande säsong.

---

Galet vad sugen man är på att se Barça igen. Känns som en oändlighet sedan CL-finalen. Frågan är om någon nyförvärv blir klart innan försäsongen drar igång. Sánchez skulle ju visserligen inte kunna medverka ändå, men det vore samtidigt skönt både för honom, och för Pep att veta vilka han förfogar över den kommande säsongen.
Barcelona nemo
2011-07-17 18:09
Svensoon

När Giovani såldes till Tottenham hade han ett år kvar på kontraktet. Du får räkna ut resten.
Barcelona Barca4eva
2011-07-17 18:09
Deion

Co-sign!

Inte för att det angår mig, men var tror du att han vill hamna?
Svensoon
2011-07-17 18:08
Rambla~
Ok tack det var det jag ville ha reda på. Stannar hans bror Jonathan Dos Santos i Barca?
Atlético Deion (red)
2011-07-17 18:06
Doogge//

Herregud, vill inte vara elak, men vilken nollkoll man kan ha. Forlán bär Atlético? På vilken planet då? Forlán är så beroende av Agüeros kreativitet att man blir mörkrädd för vad Forlán ska göra utan Kun

Du tror bara Agüero gör mål eller? Killen är Atléticos kreatör, dibblare, bollfrivare, targetspelare, tekniker och löpare. Han gör i Atlético helt själv på egen hand det andra lag fördelar på fyra olika speltyper.

En gång såg jag Kun slå en djupledsboll som han själv sprang på för att ingen annan orkade löpa, sjukaste jag har sett. Den som säger att Sanchez är bättre än dagens Agüero behöver en verklighetskoll.

Då ska det sägas att jag för tillfället avskyr Agüero och hans beteende emot klubben och lär avsky han som person ännu mer om han hamnar där jag tror att han vill.
Barcelona Rambla~
2011-07-17 18:05
Svensoon

Om du var intresserad av att veta hur lång kontrakstiden var så kunde du väl ha sagt det från första början? Det vet jag inte men jag misstänker att man skrev typ 3-4 år. Du kan ju alltid söka efter det bland gamla artiklar här på SF. Det finns nog en chans att det skrevs någon artikel om det då.
Svensoon
2011-07-17 18:03
Rambla~
Han kunde inte ha bara skrivit på för en säsong för a laget, hur kunde barca få 6 miljoner euro då?
Barcelona Doogge
2011-07-17 18:02
Spärrad. Störig nivå. /Red
Barcelona Rambla~
2011-07-17 18:02
Svensoon

Jösses alltså, kan du vara lite tydligare? Han skrev på a-lagkontrakt för säsongen 07/08. Innan dess hade han varit i Barcelona B under 2 säsonger.

Han kom till Barcelona 2002.
Barcelona nemo
2011-07-17 18:01
Barcelona have accepted a 5.7M bid by Bolton for winger Jeffren (23) and gave the English club permission to talk with the player. [people]

Nu vet jag inte hur trovärdig källan är, men låter ju ganska bra.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-17 18:00
Dogge

Jag fattade ungefär 25 % av det du skrev, men jag sa aldrig att jag hoppades att du skulle försvinna, jag menade att jag hoppades att Sanchez inte skulle komma.

Jag gör som Rambla och drar ett streck över det.
Svensoon
Jag menar hur länge b kontraktet var till vilket år?
Barcelona Rambla~
Man skulle nästan kunna tro att det var Doogge Dogilito i egen hög person som rappade här inne.
Barcelona Rambla~
2011-07-17 17:58
Svensoon

Jag fattar inte vad du menar? Jag svarade ju att han bara hade a-lagskontrakt under 1 säsong eftersom han sedan blev såld efter den säongen. Innan dess hade han ju b-lagskontrakt och innan dess Juvenil-kontrakt.
Barcelona Doogge
2011-07-17 17:58
Höj nivån annars kommer du aldrig mer få sätta din fot här inne. Gult kort! /Red
Barcelona Rambla~
2011-07-17 17:56
Seriöst, vilken totalt meningslös och oseriös diskussion om Sanchez vs Kun, bara för att en snubbe råkar vara chilenare själv.

Jag loggar ut....
Svensoon
2011-07-17 17:55
Rambla~
Jag menar hur länge var den till?
Barcelona Doogge
2011-07-17 17:54
haha han var bra i finalen vadå hela europa legue han gjorde 3 mål bar,

helt otroligt, Aguero e duktigt säger inte att han e dåligt, men han är inte mer än vad de låter duktig annat, han komemr inte bli mer än vad han är nu, mednas sanchez kommer att bli och jag menar det KOMMER att bli en av värdens bästa fotbolls spelare,
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-17 17:54
Rambla

Nu var det ju bara spansk media som rapporterade att man nådde en överenskommelse med Sanchez i måndags, men om det verkligen stämmer är det ganska sjukt att man inte lyckats stänga affären ännu. Visserligen är säkert Pozzo-familjen svår att förhandla med men man undrar ju vad våra representanter sysslar med :P

Förmodligen är det inte sant, det som skrivs i media. Och förhoppningsvis blir Alexis vår snart. Annars får vi väl snart ha kvar Bojan och Jeffren nästa år :P
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-17 17:53
Doogge

Du har antagligen bara registrerat dig här för att Sanchez kan bli klar för Barcelona, du lär väl antagligen försvinna om Sanchez inte blir det (får hoppas det).

Kun är ligans tredje bästa målskytt, han har gjort 27 mål. Forlan har varit ljummen under nästan hela året. Seriously, läs lite om saken nästa gång.
Barcelona Barca Barca
2011-07-17 17:53
Jag hoppas verkligen inte att dessa uppgifter stämmer, €1 miljon som skiljer ? Zubi och hela ledningen är ett skämt ifall dom inte kammar hem denna affären på några timmar. Men jag väljer att itne tro på dessa uppgifter eftersom det har snackats så mycket om Sanchez klar eller ej. I slutändan hamnar Sanchez i Barca.
Barcelona Rambla~
2011-07-17 17:52
Svensson

Giovani hade kontrakt med a-laget säsongen 07/08 innan han såldes till Tottenhamn sommaren 2008. Alltså kontrakt under 1 säsong i a-laget.
Barcelona live is a bitch and R-madrid is her syster
2011-07-17 17:51
1.70-ligan

Jose Enrique i Newcastle hans konrakt går ut nästa sommar och han koma inte kosta så mycket...det sägs att arsenal är intresserad men de väntar till nästa sommmar då hans kontrakt går ut

Barcelona Barca4eva
2011-07-17 17:50
Agüero > Sanchez. Simple as that.
Atlético addeh
2011-07-17 17:49
Doogge

Nu pratar du verkligen i nattmössan. Agüero sämst förra säsongen? Utan honom kan jag garantera att Atlético inte vunnit Europa League. Han var magisk i finalen och hela turneringen.

I landslaget bör du inte skylla på Kun, utan på tränarna som aldrig gett honom chansen fullt ut.

Sedan om Agüero är bättre än Sánchez låter jag vara osagt. Det är i alla fall två fotbollsspelare i världsklass.
Barcelona B-Guden
2011-07-17 17:48
Cigge

Jo Visst kommer dom utvecklas i real, men alla (tror jag) spelade redan i Landslaget för sitt lnad när dom värvades och var inga dåliga spelare.
Özil var grym före Di maria också.
Fast stör mig på att dribblar han 2 kan han inte släppa bollen utan då ska han dribbla hela laget.
Annons: