/spanien/barcelona/forum/11449.aspx/spanien/barcelona/forum/11449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion (red)
2011-07-17 19:03
Rambla~//

Ligan behöver verkligen bli jämnare. Malaga ser intressant ut. Dock ver ja inte riktigt vad de ska åstadkomma med en bunt avdankade stjärnor och medelmåttiga talanger? Rondón är en helt annan saga. Personligen tycker jag de borde fortsatt med vårens lag och kryddat med några spännande spelare.
Atlético Deion (red)
2011-07-17 19:00
addeh//

Träffade faktiskt Gil Marin på Åland. Atlético var där för att spelbolaget PAF var sponsor. Vi från Atléticos redaktion fick gratis resa och VIP pass. Vi träffade spelarna och fick en pratstund med Gil Marin. Kusligt lik JR från Dallas! Han hade en pälsgrej över hans kostym. Lite sådär Västafrikansk politiker pimp aktig. Han verkade trevlig och jag sa åt honom att köpa Asenjo (vilket han också gjorde en månad senare (haha).. Dock så hade han en hel del galen Jesus Gil feeling över sig vilket var lite störande. Jag ångrar än idag att jag inte la laxeringsmedel i hans dricka och ringde Ezio Auditore. Nu betalar vi priset för min nonchalans :)
Barcelona Rambla~
2011-07-17 18:52
Son till den berömde Jesus Gil y Gil. Äpplet faller tydligen inte långt från trädet? :P

En av de största anledningarna jag inte vill att Barca ska värva Kun är just för att jag inte vill att man ska dra nytta av Atléticos olycka. Ni får kalla mig dum, men jag vill verkligen inte det. Oavsett om det är bättre för oss att ha honom istället för att Real Madrid får honom. Helst ska han ju vara kvar i Atlético just för att ligan ska bli någorlunda jämnare men det verkar ju dagsläget omöjligt.
Atlético addeh
2011-07-17 18:44
Oj, visste inte heller att det var så illa mellan Gil Marín och Kun. Å andra sidan är jag inte förvånad då Gil är en jävla skitstövel. Så länge han är kvar i Atlético kommer det knappast bli bättre i klubben. Varken på eller utanför planen.
Atlético Deion (red)
2011-07-17 18:43
Alltså Gil och Cerezo är två veka clowner som förstör klubben in och ut. Det hjälper inte att fansen har organiserade protester mot dom på gatan typ 10 gånger om året.

Dessa två låter även Madrid stad köra över dem för de flesta i Madrid kommun sitter som styrelsemedlemmar och hedersgäster på Bernabeu

Madrid stad sökte sommar OS för första gången på länge men saknade arena. Då fick de idén att vräka Atlético ut till bushen utanför staden.

Man betalade för den attraktiva marken under Calderón med lite ströpengar och tvingar Atlético att bygga den nya arenan utanför stan för egna pengar.

Madrid stad använder alltså Atlético för att få en OS arena helt gratis medans man näst intill betalt med jordnötter för Vicente Calderón.

Samma killar, dvs Asamblea de Madrid gav Real typ landets halva nationalbudget för deras träninsganläggning för att täcka Reals skulder och och lät Real köpa tillbaka den för ett paket tuggummi.

Detta får alltså Atlético sakta betala för. Jag förstår att det kan vara svårt att ta strid mot så många korrupta politiker med hedersmedlemsskap i Real (som de fick efter tränningsanläggningskuppen´). Men dessa två herrar gör ingenting.

Atlético addeh
2011-07-17 18:40
Hola Culés

Det stämmer, Brasilien möter Paraguay ikväll klockan 21:00.
Barcelona Barca4eva
2011-07-17 18:39
Hola Culès

Rojadirecta visar det.

21.00, Brazil - Paraguay.
Svensoon
2011-07-17 18:39
nemo och rambla
Vad tror ni vilken av de stämmer?
Barcelona Hola Culès
2011-07-17 18:36
Spelar Brasilien idag? rojadirecta visar inte de men myp2p gör det däremot?
Cigge
2011-07-17 18:33
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Givetvis blir riktigt duktiga spelare ännu bättre i ett lag med bra spelare och en spelidé som passar just den enskilda spelaren. Både Ronaldo och Messi passar perfekt in i just den rollen de har idag. Skillnaden är väl att Messi har tio lagkamrater som vet hur de ska spela och röra sig i sömnen, vilket alla klubbar bör sträva efter, men vi är inte direkt där idag. Ni har ett färdigt spelsystem med rätt pusselbitar för att lyckas. Ni har haft några fantastiska år, men personligen ser jag inte hur detta spelsystem ska kunna hålla under en längre period. Det går självfallet att utveckla detaljer i spelidén från säsong till säsong, men jag tror att det kommer krävas mer framöver. Ni har dock fått ihop det så att alla spelare blir bättre i den roll de har idag och på så sätt lyckas även laget.

Vi har däremot inte riktigt hittat alla pusselbitar än, men vi är på god väg. Att vi sedan är ruggiga individuellt gör ju inte saken sämre.

Som du säger så klarar han sig i Argentina. Han är inte alls dålig, som många påstår, men han är samtidigt långt ifrån samma spelare som i Barcelona. Han skulle säkerligen klara sig i så gott som alla toppklubbar, men jag har svårt att se honom vara i närheten av lika dominant som han är hos er i andra klubbar.
Barcelona Rambla~
2011-07-17 18:31
Åh fan, var det verkligen så illa? När de var överens att om inte Kun var nöjd så skulle de lyssna på bra bud från klubbar, så inkluderade väl knappast detta Real Madrid? Det kan jag aldrig tänka mig.

På ett sätt så försvarar det väl Kuns beteende till en viss del. Fast precis som du är inne på så handlar det också om mognad och att se till att dina utspel inte drabbar klubbens fans.

Jävlar vilken trist soppa alltså.
Atlético Deion (red)
2011-07-17 18:26
Vill ni ha den riktiga storyn om Kun och varför han vill lämna?

Det är så att Kun skrev på ett nytt långtidskontrakt förra året där Gil Marin som lovade honom att laget skulle förstärkas för att slåss om pokaler. Och om Kun inte var nöjd med laget eller något i allmänhet så skulle man lyssna på bra bud från klubbar.

Agüero är inte nöjd med hur man bygger laget och bokade in en tid med Gil Marin för att prata om erbjudande från andra klubbar. Kun hade gått till Atléticos kontor men Gil kom aldrig och svarade inte sin på sin mobil.

Detta hände en gång till och då gick Kun blev riktigt förbannad. Han gick då ut på sin hemsida och skrev att han tänker lämna Atlético. Gil är även skyldig Kun en massa uteblivna löner vilket gjorde han ännu argare.

Det är så hans hat har växt. Dock går det att ifrågasätta att han inte tänkte klart när han inte visade supportrarna respekt.

Gil är inte Atlético, vi är Atlético, supportrarna och han vet att vi hatar honom mer än vad Kun någonsin kommer att göra.

Så länge denna Gil mupp tillsammans med Cerezo styr klubben så kommer det alltid att hända såna här saker.

Klubben är ven skyldig Forlán pengar men Forlán är väl lite vuxnare och lugnare med det hela.

Det som går att ifrågasätta är Agüeros beteende mot fansen. eller snanare att han inte alls pratat med dom pm detta.

Jag tycker vi förtjänar bättre än att få ta Gils skit.
Barcelona Rambla~
2011-07-17 18:20
Deion

Jag håller med dig om allt när det gäller Kun. Det är fan dessutom ett vidrigt beteende från hans sida. Han borde vid det här laget veta hur det känns för fansen och även medspelare när han hintar om en flytt till de vita.

Därför ska man vara tacksam för över hur Cesc hanterar samma situation oavsett om han vill lämna Arsenal eller inte (ingen idé att fördjupa sig där). Han uppträder korrekt och med respekt mot den klubb han tillhör.

Det verkar annars vara en bristvara hos dagens unga fotbollsmiljonrärer. Den senaste nu är väl Modric i Spurs som har börjat gny över sin situation.
Barcelona nemo
2011-07-17 18:14
Svensoon

Kolla länktips, en gammal SF artikel.

Rambla

Haha, svårt att veta vilket som stämmer, artikeln från 07 eller 08. Det roliga är ju att båda artiklarna skrevs av samma skribent.
Barcelona Rambla~
2011-07-17 18:14
nemo

Jag tror inte det stämmer eller så ljuger denna artikel skriven 2007-09-05. Då hade han kontrakt fram till 2012 då man tydligen var lite oroliga över hans "låga" utköpsklausul.

Svensoon

Där bör du den info du söker.
Svensoon
2011-07-17 18:13
addeh
Ok tack så mycket.
Atlético addeh
2011-07-17 18:11
Svensoon

Jonathan dos Santos ryktas vara väldigt nära en övergång till Zaragoza för omkring €1 miljon. Det kommer i sådana fall finnas en återköpsklausul inbakad i kontraktet.
Svensoon
2011-07-17 18:10
nemo
Vilken är källan?
Barcelona B-Guden
Forlan var väl bänkad en hel del i Atletico ?
Atlético addeh
Deion

Å andra hade nog inte Forlán varit så beroende av Agüero om han hade haft samma roll som han har i landslaget. Kanske är något att testa för Manzano kommande säsong.

---

Galet vad sugen man är på att se Barça igen. Känns som en oändlighet sedan CL-finalen. Frågan är om någon nyförvärv blir klart innan försäsongen drar igång. Sánchez skulle ju visserligen inte kunna medverka ändå, men det vore samtidigt skönt både för honom, och för Pep att veta vilka han förfogar över den kommande säsongen.
Barcelona nemo
2011-07-17 18:09
Svensoon

När Giovani såldes till Tottenham hade han ett år kvar på kontraktet. Du får räkna ut resten.
Barcelona Barca4eva
2011-07-17 18:09
Deion

Co-sign!

Inte för att det angår mig, men var tror du att han vill hamna?
Svensoon
2011-07-17 18:08
Rambla~
Ok tack det var det jag ville ha reda på. Stannar hans bror Jonathan Dos Santos i Barca?
Atlético Deion (red)
2011-07-17 18:06
Doogge//

Herregud, vill inte vara elak, men vilken nollkoll man kan ha. Forlán bär Atlético? På vilken planet då? Forlán är så beroende av Agüeros kreativitet att man blir mörkrädd för vad Forlán ska göra utan Kun

Du tror bara Agüero gör mål eller? Killen är Atléticos kreatör, dibblare, bollfrivare, targetspelare, tekniker och löpare. Han gör i Atlético helt själv på egen hand det andra lag fördelar på fyra olika speltyper.

En gång såg jag Kun slå en djupledsboll som han själv sprang på för att ingen annan orkade löpa, sjukaste jag har sett. Den som säger att Sanchez är bättre än dagens Agüero behöver en verklighetskoll.

Då ska det sägas att jag för tillfället avskyr Agüero och hans beteende emot klubben och lär avsky han som person ännu mer om han hamnar där jag tror att han vill.
Barcelona Rambla~
2011-07-17 18:05
Svensoon

Om du var intresserad av att veta hur lång kontrakstiden var så kunde du väl ha sagt det från första början? Det vet jag inte men jag misstänker att man skrev typ 3-4 år. Du kan ju alltid söka efter det bland gamla artiklar här på SF. Det finns nog en chans att det skrevs någon artikel om det då.
Svensoon
2011-07-17 18:03
Rambla~
Han kunde inte ha bara skrivit på för en säsong för a laget, hur kunde barca få 6 miljoner euro då?
Barcelona Doogge
2011-07-17 18:02
Spärrad. Störig nivå. /Red
Barcelona Rambla~
2011-07-17 18:02
Svensoon

Jösses alltså, kan du vara lite tydligare? Han skrev på a-lagkontrakt för säsongen 07/08. Innan dess hade han varit i Barcelona B under 2 säsonger.

Han kom till Barcelona 2002.
Barcelona nemo
2011-07-17 18:01
Barcelona have accepted a 5.7M bid by Bolton for winger Jeffren (23) and gave the English club permission to talk with the player. [people]

Nu vet jag inte hur trovärdig källan är, men låter ju ganska bra.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-17 18:00
Dogge

Jag fattade ungefär 25 % av det du skrev, men jag sa aldrig att jag hoppades att du skulle försvinna, jag menade att jag hoppades att Sanchez inte skulle komma.

Jag gör som Rambla och drar ett streck över det.
Annons: