/spanien/barcelona/forum/11439.aspx/spanien/barcelona/forum/11439.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-07-17 17:58
Svensoon

Jag fattar inte vad du menar? Jag svarade ju att han bara hade a-lagskontrakt under 1 säsong eftersom han sedan blev såld efter den säongen. Innan dess hade han ju b-lagskontrakt och innan dess Juvenil-kontrakt.
Barcelona Doogge
2011-07-17 17:58
Höj nivån annars kommer du aldrig mer få sätta din fot här inne. Gult kort! /Red
Barcelona Rambla~
2011-07-17 17:56
Seriöst, vilken totalt meningslös och oseriös diskussion om Sanchez vs Kun, bara för att en snubbe råkar vara chilenare själv.

Jag loggar ut....
Svensoon
2011-07-17 17:55
Rambla~
Jag menar hur länge var den till?
Barcelona Doogge
2011-07-17 17:54
haha han var bra i finalen vadå hela europa legue han gjorde 3 mål bar,

helt otroligt, Aguero e duktigt säger inte att han e dåligt, men han är inte mer än vad de låter duktig annat, han komemr inte bli mer än vad han är nu, mednas sanchez kommer att bli och jag menar det KOMMER att bli en av värdens bästa fotbolls spelare,
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-17 17:54
Rambla

Nu var det ju bara spansk media som rapporterade att man nådde en överenskommelse med Sanchez i måndags, men om det verkligen stämmer är det ganska sjukt att man inte lyckats stänga affären ännu. Visserligen är säkert Pozzo-familjen svår att förhandla med men man undrar ju vad våra representanter sysslar med :P

Förmodligen är det inte sant, det som skrivs i media. Och förhoppningsvis blir Alexis vår snart. Annars får vi väl snart ha kvar Bojan och Jeffren nästa år :P
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-17 17:53
Doogge

Du har antagligen bara registrerat dig här för att Sanchez kan bli klar för Barcelona, du lär väl antagligen försvinna om Sanchez inte blir det (får hoppas det).

Kun är ligans tredje bästa målskytt, han har gjort 27 mål. Forlan har varit ljummen under nästan hela året. Seriously, läs lite om saken nästa gång.
Barcelona Barca Barca
2011-07-17 17:53
Jag hoppas verkligen inte att dessa uppgifter stämmer, €1 miljon som skiljer ? Zubi och hela ledningen är ett skämt ifall dom inte kammar hem denna affären på några timmar. Men jag väljer att itne tro på dessa uppgifter eftersom det har snackats så mycket om Sanchez klar eller ej. I slutändan hamnar Sanchez i Barca.
Barcelona Rambla~
2011-07-17 17:52
Svensson

Giovani hade kontrakt med a-laget säsongen 07/08 innan han såldes till Tottenhamn sommaren 2008. Alltså kontrakt under 1 säsong i a-laget.
Barcelona live is a bitch and R-madrid is her syster
2011-07-17 17:51
1.70-ligan

Jose Enrique i Newcastle hans konrakt går ut nästa sommar och han koma inte kosta så mycket...det sägs att arsenal är intresserad men de väntar till nästa sommmar då hans kontrakt går ut

Barcelona Barca4eva
2011-07-17 17:50
Agüero > Sanchez. Simple as that.
Atlético addeh
2011-07-17 17:49
Doogge

Nu pratar du verkligen i nattmössan. Agüero sämst förra säsongen? Utan honom kan jag garantera att Atlético inte vunnit Europa League. Han var magisk i finalen och hela turneringen.

I landslaget bör du inte skylla på Kun, utan på tränarna som aldrig gett honom chansen fullt ut.

Sedan om Agüero är bättre än Sánchez låter jag vara osagt. Det är i alla fall två fotbollsspelare i världsklass.
Barcelona B-Guden
2011-07-17 17:48
Cigge

Jo Visst kommer dom utvecklas i real, men alla (tror jag) spelade redan i Landslaget för sitt lnad när dom värvades och var inga dåliga spelare.
Özil var grym före Di maria också.
Fast stör mig på att dribblar han 2 kan han inte släppa bollen utan då ska han dribbla hela laget.
Barcelona Doogge
2011-07-17 17:48
Lägg ageuro i udinnese så får vi se vad killen går för han skulle förssvina som alla andra argentinare gör,
Barcelona Doogge
2011-07-17 17:45
David_Mediocampista1

Ja jag håller på chile jag är chilenare jag älskar chile,

Ja jag kan genföra dom 100%

Alexis sanchez är 22 år han har gjort mer än 13 mål för Landslaget redan,
debuterade mott sverige när han var 15 år,
gjorde en dröm sesång i colo-colo 06 när han var skit ung minns inte hur många mål, hade dröm sesång i river plate när han var uttlånad från udinesse
River plate ville hålla honom kvar och var skit bra sesång 09-10 i udinesse och nu sissta bärde udinesse litet clubb till champions legue spel,

han är så mycke bättre än aguero, de är fan diego forland som har bärt atletico aguero var bra den här sesången förra var han sämst han har inte gjort någoting för landslaget en bra spelare måste värkligen synas när laget behöver honom,
Barcelona Rambla~
2011-07-17 17:43
Hetfield

Seriöst. De tog i hand och båda parter var överens i måndags. När de ska skriva under på onsdagen vill Udinese helt plötsligt inte skriva under och vill ha mer tid på sig. Då undrar man ju hur fan dessa förhandlingar går till? Det känns också som att det är flera olika personer i Udineses organisation som alla säker olika saker hela tiden. Antingen är det fadern som är högsta hönset, han yrar hela tiden om att Sanchez är lika bra som Messi och att de ska ha €50M. Sen har vi sonen som är den som tydligen sköter förhandlingarna som flera gånger sagt att nu är vi så gott som överens och klara. Ibland uttalar sig deras representant i Spanien, som även är någon slags ordförrande/president i klubben Granada. Snart vet man ju fan inte vad man ska tro när alla kommer med olika uppgifter från dag till dag.

1M som skiljer? Så förbannat svårt kan det väl då inte vara att stänga denna transfer och 1M ska väl knappast vara det som blockerar hela övergången när det handlar om så mycket pengar. Det känns ju jävligt konstigt.
Barcelona Barca4eva
2011-07-17 17:43
1.70-ligan

Samma visa, enligt media då ;)
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-17 17:41
Hetfield

Ja, det vara samma visa med Jose Angel. Dock är 1M betydligt mindre pengar i det här sammanhanget

--------------

Nu när inte Angel köpes in, vilken vänsterback ser ni helst ansluta då? Om vi nu ska ha någon överhuvudtaget. Jag tycker Jose Enrique i Newcastle känns intressant. Fysiskt stark och oerhört snabb. Han ska tydligt gjort jäkligt bra ifrån sig där borta. Dessutom är han spanjor och har sagt att lägger barca bud nobbar han alla engelska klubbar direkt. Vet dock inte vad han kan tänkas kosta?
Svensoon
2011-07-17 17:40
Hallå kan någon svara på min fråga?
David_Mediocampista1
2011-07-17 17:36
Hetfield - Thiago isn't going anywhere@ Vi kommer inte komma någon vart. men intressant diskussion. Ha de.
2011-07-17 17:35
The difference between what Barcelona offer and what Udinese ask for Chilean attacker Alexis Sanchez (22) is 1M. [el mundo deportivo]

Om man känner Zubi rätt så kommer det gå åt skiten.
David_Mediocampista1
2011-07-17 17:30
Doogge@ Ärligt? Du jämför alltså en spelare som haft en enda bra säsong in det förfallna Serie A med någon som just fyllt 23 år och har gort 13 mål för Argentina och över 100 mål / cirka 40 assist sen han kom till Spanien? En kille som själv bär Patético på sina axlar år in år ut. Håller du på Chile? :)
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-17 17:28
Cigge

Jag har inte skrivit att Messi har varit bra i Copa America, däremot att han klarar sig i Argentinas landslag - vilket skulle motbevisa att han inte behöver Barcelona för att vara bra.

Min jämförelse med United och Heracles var mer att en spelare är bättre när han spelar i ett storlag. Jag tror inte Ronaldo hade gjort 52 mål eller hur många han nu gjorde i Heracles direkt. Därför är argumentet om att Messi bara är bra i Barcelona riktigt korkat då alla spelare är bättre i ett bra lag, speciellt om lagets spelstil passar spelaren - som Messi i Barcelona.

"Hur skulle en spelare som Rooney tackla en ankomst av Messi till Manchester United tro? Hur skulle SAF använda Messi?"

När du skrev "jag skulle vilja se Messi i United" trodde jag du menade att du ville se hur bra Messi skulle klara sig där men du kanske syftade på hur andra lag skulle använda Messi?
2011-07-17 17:27
David_Mediocampista1

Vad pratar du om människa? Inter hade inte vunnit CL (eller motsvarigheten) på 40-50 år förrän Mourinho kom in i bilden. Chelsea var långt ifrån samma vinnarklubb och maktfaktor innan Roman och Mourinho kom in i bilden. Du kan inte på allvar påstå att det handlar om att ha en massa bra spelare och vinna titlar, då har du en helt fel bild. Mourinho vände på Chelsea och Inter förlorarmentalitet, speciellt med Inter misslyckande i CL de senaste åren.

Det är dubbelmoral att säga så om Mourinho, då har väl Guardiola världens lättaste uppgift med tanke på spelarmaterialet.
David_Mediocampista1
2011-07-17 17:21
Hetfield - Thiago isn't going anywhere@ Du kan inte påstår att Mourinho inte jobbar under helt andra förutsättningar än andra tränare. City har inte vunnit något för att de är ingen storklubb, har inget spel i CL i deras historia och saknar vinnarkultur. Vissa klubbar ha detta i väggarna och det tar tid. Real, Inter och Chelsea har vanligtvis vinnarkultur och CL rutin. Lättare att bygga sådana lag genom att bara krydda med 300 miljarder € så snurrar det lite av sig själv pga av vinnarmentaliteten. Tråkigt dock för Real att Guardiola är en duktig tränare och växer varje år.
Svensoon
2011-07-17 17:16
Någon som vet hur länge Giovani dos santos hade kontrakt hos barca innan han lämnade för tottenham?
Cigge
2011-07-17 17:15
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Fysiskt har jag aldrig skrivit att det har varit något problem för Messi. Däremot på det psykiska planet skulle det kunna bli problem för honom framöver. Problemet är inte vilka han möter utan vilka han spelar med. Hur skulle en spelare som Rooney tackla en ankomst av Messi till Manchester United tro? Hur skulle SAF använda Messi?

På dig låter det som att Messi varit fantastisk i Copa America. Jag skulle vilja säga att det inte finns en enda spelare som varit den lysande stjärnan i årets Copa America, vilket är märkligt. Messi var riktigt farlig i första halvlek igår och hotade Uruguay mer eller mindre ständigt. I andra halvlek var både han och laget ytterst ängsliga. På samma sätt som många övervärderar Gagos insats mot Costa Rica tycker jag att man övervärderar Messis insats. Costa Rica hade förlorat mot LA Galaxy, som inte var mycket att hänga i granen.

Jämför du Heracles med Manchester United eller att Argentina påminner om Heracles? Kom igen, att spela i flera storklubbar är enormt svårt. Särskilt när det inte är inom samma land. Zlatan är väl ett bra exempel. Är mer eller mindre helgonförklarad i Italien, men blir bänkad av Bojan under våren hos er.

Messi behöver Barcelonas spelare och spelsystem för att få ut max av sitt spel samtidigt som Barcelona fortfarande är ett bra lag utan Messi, men inte det där lilla extra som gör er så bra för tillfället. Därav att det på senare år har fungerat så pass bra för er.
2011-07-17 17:13
David_Mediocampista1

Men jisses, du kan inte tänka så simpelt och enkelt. Tror du att det räcker med att köpa ett lag med stjärnor och vinna en massa titlar? Man måste även kunna få ihop allt och få spelarna att dras åt samma håll. Varför vann inte Man C ligan om det handlar om spelarköp? Varför har inte Real Madrid vunnit CL de senaste åren trots alla spelarköp? Nej du, det krävs en skicklig tränare.
För andra gången, varför skulle Mourinho satsa på talanger när han stannar kvar i klubben i endast 1-2 år, hur logiskt är det? Han vill vinna med det bästa laget, inte tänka långsiktigt.

Det med att Enrique skulle vinna scudetton är endast spekulation, så det kan jag inte ta på allvar även om jag hoppas på det.
Barcelona Rambla~
2011-07-17 17:09
Cigge

Hur ska ni minska spelaromsättningen när ni har en president som hela tiden vill ha den som är i ropet, den som alla talar om just för stunden? De spelarna alltså. Kan han ens stava till ordet kontinuitet?
David_Mediocampista1
2011-07-17 17:08
Hetfield - Thiago isn't going anywhere@ En duktig tränare är en person som utvecklar spelare och gör vanliga spelare till duktiga. Kolla nu när LE tar Roma till ett ligaguld snart för att han en duktig tränare. Om du tog över ett redan storlag med som gav dig 300 milj € att handla för. Tror du då att du skulle misslyckas? Fine, jag tar över Chelsea och köper in Hazard, Hulk, Ronaldo, Piqué, Thiago Silva, Lahm, Alonso och några till. Sen tar jag åt mig äran för att jag är duktig på Football manager i det riktiga livet.
Annons: