/spanien/barcelona/forum/11433.aspx/spanien/barcelona/forum/11433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Denyo
2011-07-19 14:07
Månadens svar kan ni hitta

Vid 13:42 av Hetfield

där gott folk har ni svaret på vart Cesc ska få plats någonstans!
bra svar hetfield du tänkker lite längre! ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-19 14:04
Rambla~

Najs, lär bli två väldigt spännande matcher du kommer bevittna :)

Själv sitter här man och väntar på att få köpa biljetterna till supercup-clasicon.. Må dom inte vara slutsålda på måndag då de öppnar för allmänheten.
Barcelona Rambla~
2011-07-19 13:57
Äntligen klart med biljetter till Audi Cup. :D

€142 gick kalaset på, men då skickar de hem biljetterna till brevlådan med DHL. Biljetter för två dagar (sem-final och final dagen där på) och två matcher per dag. Hyfsat bra pris tycker jag.

Mojito

Ja, Jeffren bör verkligen tänka sig för ordentligt om att gå till Bolton. Är det verkligen rätt för honom? Tveksamt säger jag. Inget europaspel och det lär väl Bolton så gott som aldrig uppnå i framtiden heller. Visst, de kan skrälla någon säsong och klara en EL-plats. Sjävklart har klubbar som Liverpool, Valencia och Sevilla nog lagt skambud på honom.
eliot
2011-07-19 13:43
b-guden

det är sant då är det bäst att låta bli köpa han vi behöver ingen mittfältare.
Sanchez skulle mycket bra att . sen skulle jag inte bli ledsen om vi fick in nån bra back till känns som det är där vi behöver försärkas
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-19 13:42
Ni tror väl på allvar inte att man köper Cesc och låter honom få sitta bredvid Pinto under hela säsongen? Tanken med Cesc är att laget ska rotera, så att Xavi kan få vila ut. Ni tror väl inte att Xavi blir fysiskt bättre med åren? Knäskador och hälskador kommer att ta sin rätt, särskilt med tanke på hans spelstil. Tänk på hur många gånger han blir trampad i hälen när han ska vända om eller passa. Oroa er inte, Pep har en tanke med Cesc.

Thiago och Cesc är olika spelare med olika sätt att se på hur man ska spela fotboll, därför finns det så mycket variation. Cesc är mer tillbakadragen och fundersam, medan Thiago är tekniskt bättre och mer impulsiv. Båda erbjuder olika saker i laget och båda kommer att växa upp tillsammans. De är framtiden och det är fantastiskt.
Barcelona B-Guden
2011-07-19 13:39
eliot

Ja men man ska endå spela med det bästa laget.
Därför borde det va bättre och köpa han om 2 år då Xavi lägger av eller behöver mer vila. och då ser man även hur Thiago utvecklats, kanske man inte ens behöver Cesc då.
Barcelona Cataloniaboy
2011-07-19 13:39
Intressant presskonferens från Pep och Zubi. Nu vet vi mer hur det ser ut i dagsläget. Sánchez kommer med största sannolikhet bli klar inom 1-2 veckor, desto mörkare ser det ut med Cesc. Jag tror dock inte att de flesta här kommer deppa om inte affären går igenom, det kommer inte jag iallafall. Det gynnar bara Thiago ifall inte Cesc kommer, han har redan tillräckligt med konkurrens...

Angående Bojan-affären med Roma, är inte det något nytt, känns det som. Det har väl stått klart ganska länge. Förhoppningsvis går det bra i Rom för honom så att han sedan kan återvända inom en snar framtid.

Sen förstår jag inte varför klubben envisas med att behålla Milito. Sälj karln! En affär skulle gynna båda parter. Detsamma gäller Jeffren. Han själv säger att han vill stanna, han måste dock vara lite realistisk och inse att han kommer ALDRIG lyckas ta en ordinarie plats i Barcelona. Låna ut honom till en annan La Liga-klubb så att han får lite regelbunden speltid. Killen har potential i sig, det är bara dessa skador som sätter stopp...
eliot
2011-07-19 13:36
b-guden

bänka han ? köpa han för typ 400 mille o bänka låter juh jävligt konstigt
Barcelona B-Guden
2011-07-19 13:32
Det som skrämmer mig med en värvning av Cesc är just att Iniesta kommer få lira Ytter vilket han inte är bra på. Då förlorar vi en målfarlig ytter i Villa/Pedro.
Jag skulle gjort så här om cesc värvades.

Bänka honom
1 Iniesta är bättre än cesc på mittfältet.
2 Cesc kan inte spela ytter och ingen tar Messis plats.
3 Pedro och Vila är bättre än Iniesta på Ytter positionerna.

Vi kan fan inte ha Iniesta som ytter för det hatar jag.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-19 13:22
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Det är skillnad på att vara bänkspelare och att "nöta bänk".
Jag tror cesc själv är rätt införstådd med att han inte kan räkna med att ta en startplats omgående. Han får se det mer långsiktigt.

Men en sak som oroar mig är att Xavi börjar försäsongen med att rehabträna.
Hur står det egnetligen till med hans häl och hälsa i allmänhet?
Kan detta vara ett sätt för Barca att skapa sig en försäkring (genom Cesc) i fall Xavi går sönder under säsongen?

I övrigt kan man konstatera att Bojan kommer att lämna inom kort, samt att Jeffren def bör tänka över Boltons erbjudande (även om Zubi sa att marknaden inte är så aktiv som media vill ge sken av).
Citat som "vi kommer titta till spelarens bästa" när det gäller försäljning är för mig rätt klart att det betyder "spelarna kommer få bättre möjligheter i en annan klubb"

Lite övrigt;
Jonathan dos Santos verkar ha förkastat Zaragozas kontraktsförslag och ser ut att stanna.
Sorianos pris på €3 miljoner är för dyrt för både Benfica och Salzburg.
Enligt agenten borde intresse finnas från italienska klubbar, men det är lågt intresse för närvarande.
Barcelona Xavi#6
2011-07-19 13:21
Finns många frågor om hur Pep kommer starta om Fabregas och Sanchez kommer, Men jag litar på Pep.
Truppen måste breddas och det nu innan det är försent.
Som tidigare talare skrivit så vill även jag att en back ska värvas in in mittback då.
Det känns som det är där vi behöver fylla ut.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-19 12:57
Det är en sak att majoriteten inte tror Cesc tar en plats men tror ni verkligen Pep värvar in honom som reserv?

Köps han in så är det för att Pep vill ha honom bredvid Xavi, det kommer innebära att Iniesta tar klivet upp såvidar han inte ändrar på taktiken. Ni måste vara galna ifall ni tror att Cesc skulle nöta bänk, vi pratar om en klass spelare här och inte någon anders svensson.

Vår start 11a skrämmer många, med all rätt då den är slipad från topp till tå med klass spelare, där det brister på klass ersätts den av riktig cule hjärta(Puyol) man kan inte annat säga då truppen vann 2 stora titlar återigen. Man brukar säga att vinna titlar är svårt men försvara de är ännu svårare, är det inte logiskt att börja tänka på framtiden redan nu och värva in bra spelare?

Hur många titlar kommer laget slåss om denna säsong?
Jag vill ha 2 nyförvärv på den offensiva delen, och nöjer mig med 1 försvarare pga maskens förmåga att kamouflera sig på backlinjen. Vi måste värva för att bevara dominansen, matcherna kommer ta kål på truppen såvidar inte Pep kör med B laget. Vi behöver inte ha 2-3 spelare på varje position, men att värva så man har hyfsad täckning är inte fel. Om spelarna själva har sån kärlek till varandra så räds de inte av konkurrans eller lite vila.

Hämta Cesc om han nu vill komma, annars får han jätte gärna forsätta i Arsenal. Samma gäller Sanchez, vill han verkligen hit bör klubben pröjsa och hämta hit honom.

Angående försvararen man hoppats på, lär väl inte bli av nu när Milito lär stanna?

Nu babblar jag på ifrån mob, hoppas inlägget är läsbart var tvungen att skriva av mig. Ha det bra cules
Barcelona Rambla~
2011-07-19 12:54
Pep kanske är den sista som ska tala om att det finns pengar. Det är just vad klubbar som Udinese och Arsenal vill få bekräftat. :P
Barcelona Rambla~
2011-07-19 12:53
Jag misstänker att Abidal fick ett erbjudande före det upptäcktes han hade en tumör. Därför tror jag att klubben har erbjudit helt andra villkor efter operationen. Här handlar det om ekonomi och vad som är bäst för klubben i det långa loppet utan att blanda in sentimentala känslor. Det är därför jag tror att han inte tills nu har velat acceptera erbjudandet.
2011-07-19 12:52
Pep: Prioriteringen är en forward, men det finns transferpengar till två spelare.

Han tillägger också att Puyols rehabilitering går bra och att han känns jättemotiverad och därmed kommer bli att räkna med i år också.
2011-07-19 12:49
Pep: Det var aldrig någon tvekan om att vi skulle behålla Thiago, Xavi & Iniesta spelade inte på hans nivå när de var så gamla.

Thiago har en härlig personlighet, mycket bra egenskaper och trots konkurrensen kommer vi att försöka ge honom så många minuter som möjligt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-19 12:49
intressant att höra hur saker och ting verkligen ligger till. Man vill alltså verkligen ha både Cesc och Alexis. Och pep vill ha en större trupp nästa år. I like that!
Lyckas man inge värva cesc/alexis kommer man leta efter billigare alternativ och dessutom se vad som finns i b-laget. Det får man gärna göra men ett par nya ansikten är viktigt att få in också. Men det verkar ju pep ha förstått. Och köps inte cesc i år försöker man nästa år igen... Få slut på sagan tack!
Men på det stora hela fick jag höra de svar jag ville. Saknade något om hur man tänker göra i backlinjen bara. Kanske kommer
Barcelona Rambla~
2011-07-19 12:47
Det låter lite oroväckande när han uttalar sig om Thiago. Risk för en utlåning? Ok, jag kanske överdriver min tolkning en aning.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-19 12:47
Seriöst, jag kommer att gå apes*it om man låter Milito få vara kvar så att han går gratis nästa säsong. Vad fan är detta? Snubben var borta i över 1 år och klubben tog hand om honom, det minsta man kan begära är att han drar så att vi får in pengarna. Get your s*it together Zubi.
Barcelona Abbe.
2011-07-19 12:44
Tredje språket för dagen, italienska :-).
2011-07-19 12:44
Det verkar inte som att man kommer sälja Milito, Zubi säger att argentinaren är på plats senast 8 augusti då semestern går ut för CA-spelarna.
Vissa kan dock komma tillbaka titidgare, som Messi (3 augusti)

Edit: Guardiola vill att Copa-America spelarna tar minst 2 veckors semester, och helst tre. Vilken bra chef, hehe!
Barcelona Abbe.
2011-07-19 12:39
Pep säger att problemet för Thiago är att han konkurrerar med Xavi och Iniesta. Varför är man då ute efter ytterligare en världsmittfältare i Cesc?
2011-07-19 12:36
Zubi: Vi har maximalt med respekt för Arsenal, och med utgångspunkt från detta försöker vi föra vår position närmare i förhandlingarna.

Barcelona Abbe.
2011-07-19 12:36
Zubi säger att han och Pep har pratat med Jeffren och man försöker hitta den bästa lösningen för spelaren i fråga.
2011-07-19 12:33
Guardiola: Allt vi har gjort har skett med tillåtelse från Arsenal och Wenger vet detta.

Edit: Han syftar så klart på de förhandlingar som skett mellan klubbarna, inte enskilda spelares kommentarer.
Barcelona Mascherano
2011-07-19 12:32
addeh
Fabregas är en grym spelare. Men behöver Barca verkligen honom nu? Varför stressa så mycket. Tycker Barca klarar sig fint utan Fabregas.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-19 12:30
Känns som att vi kan utesluta Aguero som en plan-B om inte Sanchez värvas in.
Barcelona Abbe.
2011-07-19 12:30
Sami

Stämmer. En anfallare är första prioritet.
,Sami
2011-07-19 12:27
Verkar som Guardiola vill ha Sanchez?
2011-07-19 12:26
Guaridola; Sanchez kan spela på alla positioner i anfallet, han är hårt arbetande, bra en mot en, en bra kille och den som är närmast det vi letar efter.

Sorry Hetfield... :-P

Edit: Om det inte blir Sanchez, så kommer vi titta på mindre dyra spelare och även titta på vad vi har i B-laget.
Annons: