/spanien/barcelona/forum/11427.aspx/spanien/barcelona/forum/11427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Greenwood
2011-07-19 10:23
Uttalande från Peter-Hill Wood (Arsenal) om Cesc. Ungefär samma tjat som innan, de vill inte sälja men är villig att lyssna på ett bra nog bud, vad det nu kan vara...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-19 10:19
I länktips borde man kunna följa presskonferensen live från 12.00.

Jag skrev igår om att klubben ville förlänga med Abidal ytterligare ett år till 2013, men nu går [sport] ut med att klubben vill förlänga till 2014.
Inget nytt kontrakt skrevs på under gårdagens möte, och man har enligt uppgifter inte avtalat om en ny mötestid.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-19 08:52
lugna ned er lite, Pep ska bara hålla en obligatorisk presskonferens inför säsongen eftersom försäsongen nu har dragit igång. Lär knappast presenteras någon spelare, däremot kanske vi blir lite klokare om hur läget ser ut efteråt :)
Barcelona GerardPiqué3
2011-07-19 05:38
någon som vet stream eller livebevakning för presskonferensen? :)
Barcelona Barca o Mort!
2011-07-19 02:22
Barcadinho93

Såg det där skämtet för typ 2 år sen, fast var det inte Messi det handlade om då?

Finns nåt i stil med "Ronaldo is the best player on earth, but only because Messi is from another planet!"
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-19 02:09
Det skämtet är fan äldre än hjulet...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BarcaDinho93
2011-07-19 01:39
HAHA FAN VAD TUNG!

C.Ronaldo : The God of
football has sent me To show people how to
play FootBall.
Ronaldinho : i didnt Remember i send
someone ...
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-19 01:31
Messidinho_10

Ja de kommer säga att de har en överraskning, sen så kommer Fábregas och Sanchez hoppa fram och skriva på sina kontrakt. Hoppas du inte kom i byxan :).
Barcelona Barca4eva
2011-07-19 00:38
Messidinho_10

Vi kan bara vänta och hoppas :p
Barcelona Messidinho_10
2011-07-19 00:30
Jasså så det är presskonferens imorgon kl 12? Någon som vet vad den kommer handla om?? Vågar man hoppas på värvning??
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-18 23:56
Barca 666. Tänk på hur du postar. Du bör skriva länken i länktips och sedan kan du saxa citat från själva artikeln.

Med det sagt - så var det extremt läsvärt. Och punkter jag kommer använda i debatten La Liga vs Premier League. :)
Barcelona Barca4eva
2011-07-18 23:52
Barca 666

Jag kanske har tid att läsa ditt inlägg nästa vecka.

Seriously though...elbraco said it.
Culé - Messi
2011-07-18 23:09
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-18 22:55
Barca 666

Du kunde inte bara klistra in länken i länktips istället för att skapa en textvägg? :P
Barcelona Barca 666
2011-07-18 22:49
Tjena alla,

Jag hoppas verkligen att Alexis blir klar denna vecka nu när Chile har åkt ur & så kan Cesc stanna i Arsenal så värvar 2 försvarare istället samt en anfallare till då menar jag en somkan spela centralt då kanterna med Alexis blir perfekt då har vi Afellay, Messi, Pedro, Don Andres, Alexis samt Villa kan lira på kanterna men om Bojan lämnar, väldigt troligt, så vill jag ha en central anfallare, mittback samt höger back sen behövs inte mer vi har en bra trupp. Jag tycker vi ska ha 2 spelare på varje position dvs 22 A-lags seplare sen har vi rum för 2-3 B-spelare hela tiden som kan komma upp vid behov samt sakta men säkert spela in sig som Xavi, Iniesta, Messi osv har gjort tidiagre.

Tycker även d e tråkigt att Cesc soppan ska göra att Barca & Arsenal supporterar blir arga på varandra..jag menar media hypar upp allt o visst jag tycker inte Xavi borde säga så men Cesc o han e gamla vänner så därför säger han så pga av en vän men jag håller med Cryuff i detta ärende...Wenger gör allt i Arsenals intresse vilket e behålla en bra spelare eller få så mkt cash så möjligt för honom o Barca med nya ledningen (den gamla hade redan köpt Cesc o betalt Arsenal 45 miljoner som de kräver de fick i alla fall jobbet gjort som Villa etc) vill inte betala så mkt ganska logiskt med tanke på vem av oss som vill köpa nåt dyrt t ex en bil vill man pruta ned priset så mkt d går.

Angående diskutioner om vilken liga som e bäst så finns statistik som kommer nedan personligen håller jag La Liga & PL som bäst o tittar på de flesta matcher i båda ligor men om vilken liga som är jämnast osv kommer info här så får vi slut på denna diskution o diskuterar Barca:

La Liga on top
Spain continues to attract some of the best players in the world
It seems as if I triggered something of a debate on the blog when I suggested last week that this current FC Barcelona side might just be the best team we've ever seen.
Now, I love an argument about football as much as anybody, but if you're going to disagree with me, you're going to have to avoid churning out the same old clichés!
According to many of you who commented on last week's blog, there's no way we can possibly rate this Barcelona side because La Liga is a two-horse race and that winning it proves absolutely nothing, because the rest of the competition aren't even at the races. Those who have disagreed with me also claim that the Premier League is a far more open, even and tougher opposition. Is that so?
Well then how come it's been six years since anyone other than Chelsea or Manchester United won the Premier League title? Arsenal were Champions in 2003-04, the same season that the La Liga title was won by Valencia.
And what about this myth that the rest of the chasing pack are much closer to the leaders in the Premier League? In the six years since Arsenal were Champions, the gap between first place and sixth place in the Premier League has averaged 28.8 points. In Spain that gap between Champions and the European contenders averages 24.8 points.
The argument usually goes something like this: "Ah, but the teams down the bottom of La Liga are rubbish; there are no easy games in the Premier League!" Is that right?
The gap between first and last in the Premier League? 65 points on average - while in Spain, the average points gap between top and bottom is 56.6 points over the same six year period.
I imagine many of you will argue that even if La Liga is more competitive, the Premier League is more exciting. Well, quite how you measure excitement is impossible to define; but if it's in terms of goals scored, again, La Liga just about comes out on top over that same six year period.
Best players
Quality? Well that's impossible to measure with statistics. But judging by the 23-man shortlist for the Ballon D'Or, La Liga wins hands down. The Spanish competition had 11 Ballon d'or nominees out of 23, while the Bundesliga (five) and Serie A (four). The Premier League had three. And now that the winners have been announced, all three play for FC Barcelona.
We should probably also mention that there were no English players on that shortlist, compared with seven Spaniards. Ten of those on that shortlist took to the field in last week's el Clasico, and half the players on the pitch were world Champions with Spain. It's rare for half the players on the pitch in a Premier League match to be English, let alone World Cup winners!
No doubt some will respond by stating that all of this proves that La Liga simply throws money at attracting the biggest players in the game. If it were that simple, Man City spent more than anyone on the planet. How many Ballon D'or nominees turn out for them at Eastlands every week? None. Meanwhile Barcelona take to the field with possibly seven, even eight academy players week in week out.
If the best players are choosing to play in Spain, it's not only about the cash. José Mourinho told Revista a fortnight ago that managers, players, even referees have a 'the responsibility to make sure el Clásico will be a super game, that the world will get the show they deserve'.
Two days later, Johan Cruyff added that Mourinho used to consider winning the only priority, but that now he has changed - he has realised that there is far more to football in Spain than grabbing three points every weekend.
http://www.skysports.com/opinion/story/0,25212,12087_6563395,00.html

Vänligen notera att säsongen 2010-2011 inte är inräknad denna säsong som avslutades var det jämnare i PL...tycker jag. Men hur summa sumarum det skiljer sig inte mkt mellan PL & La Liga enligt mig titta bara på hur Villareal nästan tog sig till final 2006 bara en straff miss som gav Arsenal final plats tex så det finns bra lag i La Liga som kan vinna mot topp lagen i andra ligor eller ge de fight om d behövs!!! Samma sak gäller PL kolla hur Tottenham lira mot Inter t ex. För mig är dessa 2 ligor de bästa jag säger inte den ena bättre än den andra bara olika spelstilar sen får man tycka om den man gillar bäst mer fysiskt eller mer tekniskt som jag ser det hela.

Men men nu nr ja e ändå igång jag hoppas att Mourinho inte vinner något nästa säsong heller o Madrid kastar ut honom...Barca i hjärtat men Madrid är en stor klubb som förtjänar respekt de giftiga motståndare och har alltid varit...visst vi har en bra generation förmodligen den bästa genom tiderna hittills framtiden får avgöra men RM har man alltid respekt för även om jag brukar säga saker som driver mdrid till vannsinne ;-) Sedan mourinhos ankomst har gentelman som Valdano etc stuckit lämnat klubben o detta hade aldrigt hänt med annan tränare. Att han försöker få till att alla Barca spelare filmar, fuskar, dopar sig osv är bara ett sätt o skydda sig mot sin egen misslyckande: Hemma förluster, Största förlusten i sin karriär 5-0 en november nbatt 2010 :-), o inga märkvärdiga titlar.

Jag säger köp Alexis, 2 försvarare o en anfallare (inte dyr typ Larsson stil som accepterar bänk
Atlético addeh
2011-07-18 22:49
Heywood

Varför värva två mittfältare? Jag ser Thiago som en värvning. Att en anfallare behövs går jag med på då Bojan försvinner och Jeffren ständigt är skadad, honom går inte lita på.
Barcelona Barcadinho.
2011-07-18 22:48
Arsenal o Udinese börjar resp första play-off match 16-17 aug
Atlético addeh
2011-07-18 22:46
Säger som 1.70-ligan, perfekt att ha lunchrast 12:00 då Zubi & Pep håller presskonferens. Blir intressant att följa!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-18 22:39
När är dom matcherna? Tror inte Udinese är så dumma att de inte säljer före. Priset lär väl sjunka
Barcelona Shanghai - Van Nuys Sixx A.M.
2011-07-18 22:39
Ride

Henry var inte så bra första säsongen 2007-08. Säsongen efter gjorde han det bra. Trots att han vann interna skytteligan har jag för mig.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-18 22:32
Om Sanchez spelar i kvalmatcherna till CL så blir han väl cup-tied, snacka om att det skulle vara jobbigt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-18 22:25
Gött att man har lunchrast då :P
Barcelona Gabriel
2011-07-18 22:24
Oavsett hur orgasmic en värvning av Kun känns så är det inget som kommer att hända då han f.t inte ens finns på kartan.
2011-07-18 22:08
Förhoppningsvis blir vi lite klokare i morgon när Pep och Zubi håller presskonferens klockan 12.00 - missa inte det!
Barcelona Barca<3
2011-07-18 22:06
Inte för vara negativ men vad ser folk hos neymar? Jag ser hellre vi lägger allt krut och löser sagan om cesc och sanchez.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2011-07-18 22:06
Greenwood

Endast 1 match ? på 2+ år har Barca helt enkelt förnedrat United 2 gånger.
Man körde över arsenal som inte hade ett skott på mål en av matcherna och att dom lyckades vinna en match var ju rena turen.
Året före lekte man ut arsenal också.
Och United och arsenal är topplag i england och har blivit utspelad av Barca. Totenham blev även förnedrad av real,
2011-07-18 22:05
Då blir jag så trött på den här ledningen alltså om spelarna blir cup-tied. Hur svårt ska det vara att locka till sig spelare till FC Barcelona efter den period som laget just nu går igenom?

Har ni hört det nya ryktet då? Det finns vissa röster inom klubben som vill på nästa årsstämma rösta om tröjsponsorerna.

Rosell sade själv att om medlemmarna inte vill ha loggan på tröjan så ska de få möjlighet att rösta bort den. Om nu så blir fallet - vafan händer då? Ledningen har väl skrivit på ett femårskontrakt?
2011-07-18 22:02
Heywood

Tänkte på det tidigare idag också,
både Cesc och Sanchez kan bli cup-tied om en affär inte blir klar innan Arsenal och Udinese ska kvala till CL.
Chygrynskiy all over again..?
2011-07-18 22:00
Verkar som att Guardiola förstår det, men verkar som att ledningen vill köpa till reapris vilket inte är omöjligt. Jag är bara rädd att vi står där i augusti utan spelare. Cesc kommer väl kvala med Arsenal snart till Champions League och Udinese säljer till City eller Chelsea.

Om Rosell ens tänker på att buda 45-50 miljoner för Neymar nästa säsong så hamnar på min fiende-lista.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-18 21:44
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Ledningen håller nog med annars hade man väl inte gått efter Sanchez och Cesc.
Annons: