/spanien/barcelona/forum/11423.aspx/spanien/barcelona/forum/11423.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-19 22:52
Barca o Mort!

Både Sanchez och Pastore tjänar mellan 1-2 miljoner, vilket innebär att deras sammanlagda lön blir ungefär mindre än Militos (eller möjligen lite mer).

Sjukt.
Barcelona Ostholm
2011-07-19 22:51
När bestämmer dom speltider i La liga, ser att barcelona ska spela hemma den28e augusti men matchtid är inte bestämd som jag förstår det... Hur lång tid i förväg bestäms detta, ska åka till barcelona den helgen och behöver veta för att boka hemresa.
Barcelona Barca o Mort!
2011-07-19 22:47
Hetfield
Tjänar Pastore och Sanchez faktiskt under 3.5m tillsammans ? :O
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-19 22:47
Zubi jobbar också, på att få hit Alexis Sanchez och Cesc Fabregas för humana priser. Det är betydligt mer avancerade förhandlingar än att köpa Jose Angel. Dessutom börjar jag undra hur intresserade barca verkligen var av honom. Pep nämnde ju inget om en försvarare idag (dessvärre). Får väl se vad som händer. Kanske dyker någon upp om Milito drar... och kanske är det Botia man är intresserade av hos Sporting och det tills nästa sommar.

Vill inte på något sätt förringa Sabatinis insatser i sommar, bara försvara Zubi. Och btw, vi får avvakta och se vad priserna hamnar på i Bojan/Sanchez affären. Kanske är det Zubi som är geniet ;)
Barcelona Rambla~
2011-07-19 22:46
Hetfield

Tyvärr så är det så. Lägg till skatten på lönen klubben också får pynta så inser man snabbt att han är en väldigt dyr resurs som inte tillför mycket sportsligt längre. Tänk dig vilka löner de här stora klubbarna betalar, och detta handlar om spelare som ligger en bit ner på löneskalan trots allt.
Barcelona Rambla~
2011-07-19 22:44
Romario

Jag har tidigare läst den. Det där är en fantastisk intervju med fotbollsromantikern César Luis Menotti. Den kommer från den här spanska versionen. Jag önskar bara att el Flaco på forumet (ja Menotti kallas också för el Flaco) syntes till så att jag hade kunnat rekommenderat artikeln åt honom.
2011-07-19 22:43
3.5 miljoner?! Så Milito tjänar mer än Pastore och Sanchez tillsammans?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-19 22:41
Hetfield

Någon här inne påstod att Kameni redan var klar för Roma. Annars är Stekelenburg en riktigt bra målvakt så det vore väl ett logiskt köp.
Det är väl på tiden att Roma fräschar upp sitt lag lite, innan Silly Season hade dom enligt mig det osexigaste laget för att vara ett topplag. Medelåldern var väl runt 30? Menez var den enda spännande spelaren i princip :P

Rambla

Spelar han så som han har gjort i Copa America får han räknas som en helt okej backup om han stannar. Annars hade jag tyckt det varit roligt om han hade lämnat för Espanyol då han själv har sagt att han gärna stannar i Barcelona (staden). Dom nekade väl när man erbjöd Milito om han jag inte minns fel...tyvärr.
Barcelona Rambla~
2011-07-19 22:38
Hetfield

Ja jisses, dessvärre så kan jag inte säga något försvarande ord till Zubis fördel. Det verkar vara så illa som det ser ut tyvärr. Fast han är säkert en bra kompis till Pep? :P
Barcelona Rambla~
2011-07-19 22:37
elbraco

Jag gillar det inte men till viss del så förstår jag det. Det beror ju på vilken klubb som du nämner. Tjänster och gentjänster kanske?

Det viktiga är dock att man slipper en ganska så jobbig lönepost, minst €3.5M och det för en spelare som inte bidrar med så mycket. På planen ska tilläggas, utanför tillför han säker mycket.
2011-07-19 22:35
Rambla

Haha btw, Jose Angel blev officiellt klar för Roma idag. Sabatini fixade Bojan och Jose Angel under samma vistelse i Spanien. Han förhandlar med Ajax om Stekelenburg samtidigt som han värvade Nego från den franska ligan (högerback). Han har även lyckats förhandla med Palermo om Pastore och köpt Lamela trots andra intresserade lag. Lägg till att han håller på att få bort en hel del spelare just nu (Doni och Guberti är redan borta.)

Zubi? Han spelar antagligen world of warcraft nu.
Barcelona Rambla~
2011-07-19 22:34
Adriano har grinta, I like it. Visst, han har sina brister här och där men hans engagemang kan ingen ta ifrån honom.
2011-07-19 22:27
Adriano wants to cut his holidays short to one week and already play at the Audi Cup in Munchen next week. [rac1]

Jag börjar gilla den här Adriano. Jag vet att jag var Coentrao kåt....men man måste erkänna att det var kanske inte världens smartaste köp.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-19 22:16
Någon som såg HJK's vinst med 10-0? =P
Snacka om många mål =)
Culé - Messi
2011-07-19 22:03
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-19 20:24
Förre Barcelonaspelaren Eidur Gudjohnsen har idag blivit presenterad som spelare i AEK Athen, och Gabi Milito kan tänkas lämna gratis denna sommaren beroende på vilken klubb han hamnar oss. Rosell & Pep tänker alltså fortsätta med välgörenheten som vi tyvärr sysslat med alldeles för mycket de senaste åren.

Allt enligt barcastuff.
Culé - Messi
2011-07-19 20:03
barca111

Nja, enligt La Tercera. En tidning från Chile. :)
Barcelona barca111
2011-07-19 19:59
Enligt sport reser Sanchez till barcelona imorgon och på torsdag för att stänga affären
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-19 19:43
dubbel
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-19 19:43
Heywood

Nej jag pratar om JDS :P
Barcelona Romario "Erat hat gör oss starkare"
2011-07-19 19:41
Läsvärt!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-19 19:37
170-litan. Om du pratar om att United behöver fynda en målvakt har de ju redan köpt De Gea.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-19 19:24
Hetfield

Kanske inte :P Men han hade i alla fall fått (förmodligen) en nyckelroll i ett La Liga-lag och en förbättrad lön där.

En tanke som slog mig är att Sir Alex borde fynda honom. Seriöst. Tror han skulle kunna bli något jäkligt bra där på sikt. De behöver ju en sådan spelartyp dessutom.
2011-07-19 19:24
Varför inte värva Sergio Asenjo som backup till Valdes? Det kan väl inte kosta så mycket och han har potential.
2011-07-19 19:22
Hehe, jag vet inte om Zaragoza räknas som "stora" pengar. No offense till Zaragoza. Han hade nog taggat om Man C erbjöd pengar.

Eller prostituerade. :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-19 19:13
Dos Santos: "Back to work, very happy and motivated to start pre-season with the club that saw me grow up! The good times start! Hugs!"

Beundransvärt att dos Santos vill fortsätta i Barca B istället för att tjäna stora pengar någon annanstans. Klubbkänsla. Det är svårt att inte gilla honom, även om han gjorde sitt bästa för att få en att inte göra det (prostitutionshärvan)
Barcelona el Maestro!
2011-07-19 19:07
Kortet på bordet!
Varför hålla på med och hymla om saker - som att man inte pratar om en spelare när man ändå gör det?

Jag gillar Pep precis som jag gjorde när det gällde Laporta.

Angående Cesc säger han bland annat:

"Last year we were interested in Cesc but Arsenal didn't place him on the market. This year they have agreed to negotiate and that's what we're doing. Market prices are what they are but we hope in the end that everything will be sorted out - we have until Augist 31 to sign him.".

Vi vill ha honom. Arsenal vill förhandla med oss. Inget konstigt med det. Sen om klubbarna blir överens i slutändan eller inte, det är en annan femma.
Kortet på bordet så att fansen vet vad som pågår, helt enkelt.

2011-07-19 18:52
Jag trodde aldrig att Aftonbladet kunde bli sämre men jag såg att man har skrivit en hel artikel om Zlatans frisyr, både nu (långt) och hans frisyr genom åren.

Seriously, wtf.
Barcelona Ivey
2011-07-19 18:47
addeh//

hehe, ah för Arsenals trupp är ju såå ålderstigen.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-19 18:34
addeh.

Afellay nådde ju stjärnstatus efter passningen till Messi på Bernabeu. Rotationerna kommer nog bli stora nästa säsong. Puyol och Xavi dras fortfarande med smärtor från förra säsongen och jag tror nog Guardiola inte vill riskera något. Redan i augusti har vi väl 9 tävlingsmatcher? Eller 8 plus Gamper?

Den offsiden alltså... Den är så hårfin. Hade linjedomaren inte tagit upp sin flagga hade han nog inte fått mycket kritik heller. Så hårfin var den offisden. Men men, förlusten gav oss motivation.
Annons: