/spanien/barcelona/forum/11422.aspx/spanien/barcelona/forum/11422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-07-31 02:09
Seriöst, det fattar väl alla att någon gång måste ju United slå oss. Då passar det ju bra att det sker i en betydelselös träningsmatch när spelare som Messi, Puyi, Alves, Xavi och Piqué inte är med. Jag menar, slår de inte Barca då när ska de annars göra det? :P
Barcelona Més que un Esport
2011-07-31 02:08
Rambla:

Absolut, Keita håller inte samma klass i uppspelen som Busi. Jag tycker mig se en klar tendens där Busquets går upp för att ta den biten. Kanske (antagligen) har det helt enkelt att göra med att han är såpass van med att agera i den ytan så han inte riktigt kan hålla sig.. Jag vet inte.

Varken Keita eller Busi har dock gjort bort sig så här långt. Känns dock ganska ringrostigt i framför allt passningsspelet måste jag säga (Hela laget...). Är dock den första preseason jag har sett så här långt.
Barcelona Rambla~
2011-07-31 02:06
Osito

Angående Jonathan. Zaragoza vill ha honom, men han vill inte dit. Deras erbjudande övertygade inte direkt. Det finns ju så klart fortfarande en chans att han hamnar där. Fast han behövs verkligen i Barca B denna säsong. Det skulle innebära att han säkerligen tränar en hel del med a-laget ändå och säkert få någon minut här och där. Ska vi vara ärliga så behöver han ju mer speltid för att utvecklas. Han gillar verkligen Barcelona och vill lyckas där men som jag ser det får han det väldigt svårt, om inte nästan omöjligt, att slå sig in i truppen.
Raul Bravo- True Legend!
2011-07-31 02:05
Låt united fansen gotta sig, om dom ska ha en chans att vinna mot oss måste de ju vara mot vårt b-lag i en vänskapsmatch:) Väldigt tråkigt att vi inte utnyttjade alla chanserna vi hade mot dom, kunde ha slutat 6-1 med lite effektivitet
Davvidsilva
2011-07-31 02:04
Rambla~

Ok, trodde han skulle lira inatt, nu när de andra unga spelare får chansen.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-31 02:03
Rambla~

Jo jag vet...;)
Barcelona Barcadinho.
2011-07-31 02:03
Jag håller med. Vi spelar rätt bra ändå. Det känns som att United är en aning mer taggade, trots det att det är en träningsmatch. Pedro o Villa är rostiga och då faller hela den sista biten mot målet.
Barcelona Rambla~
2011-07-31 02:01
Blaugrana91

Du kan nog räkna med att Pinto får sina 45 minuter, tyvärr. :P
Barcelona Més que un Esport
2011-07-31 02:00
comprende:

Affelay var bra (synd att låret gick...) men ibland märks det att han inte har akademin i blodet. La märke till Iniesta-Thiago och deras samspel i offensiva 1/3e. Riktigt sköna one touch på små ytor där. Men han såg pigg ut Affelay. Mest imponerad är jag ändå av Iniesta (ovanligt) samt Fontas.
Barcelona Rambla~
2011-07-31 02:00
Det var väl slarv från Pedro som ledde fram till målet? Ett idiotpass bakåt till en motspelare.

ag tycker det såg misstänkt offside ut på Nani men jag antar att det är en sån där typisk 50-50 situation för linjemannen.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-31 01:59
Tycker vi spelat ganska hyffsat ändå, United har som sagt kommit längre i sina förberedelser och ställer dessutom upp närmast ordinarie lag, vilket inte vi gör direkt. Men som sagt tycker vi spelat bra ändå.

Hoppas bara inte Pinto kommer in i andra...
Real Madrid Nolito
2011-07-31 01:57
Afellay spelade riktigt bra fram till dess att han blev skadad. Typiskt...
Barcelona Rambla~
2011-07-31 01:57
DavvidSilva

Han är i Colombia för tillfället.
Barcelona Canaletes
2011-07-31 01:56
Chilexis

Varför jämför du med Salas? Skador beror från person till person, gener. Finns spelare som spelat mycket mer än Salas och är o topform
Barcelona Rambla~
Vi är alldeles för dåliga sista tredjedelen. Villa och Pedro har ju inte precis rosat marknaden på sistone heller. Den enda som försökte och var alert var ju Afellay. Typiskt så ska ju han så klart råka ut för en bristning. Keite är tyvärr alldeles för dålig som pivote. Då menar jag inte defensivt, där gör han alltid sitt jobb, men när det gäller att få upp bolltempot, fördela bra bollar så räcker han inte till. Visst, vi har ju bollen men det händer ju inte så mycket framåt. Uniteds försvar är dessutom urstarkt.

Det märks ju ganska tydligt att United har kommit en bra bit längre i sin försäsong. Detta är deras sista träningsmatch. Jag har för mig att de har sin första tävlingsmatch om någon vecka. Dessutom så ställer de upp med så gott som ordinarie lag kan jag tänka mig. Det är väl bara Rio som saknas. Valencia och Young lär väl rotera en hel del och de är väl likvärdiga.

Efter förusättningarna så är det väl egentligen inte så illa trots allt. Det är bara det att vi är för svaga och menlösa i sista tredjedelen.
Davvidsilva
Var är oriol remoue?
Barcelona Yaya24
2011-07-31 01:54
Dos Santos får inte lämna, han spelar bra fast de inte är hans position han får lira på
Raul Bravo- True Legend!
2011-07-31 01:53
Väldigt synd att Sergi Roberto, Rafinho och Delufeo inte heller kan delta. Hade varit mycket mer intressant att kolla då. Tänk er Delufeo tunnla evra=)
Barcelona comprende
2011-07-31 01:52
Affelay en av dom bättre idag, mittbacksparet har varit strålande med ! Utav dom andra kan man önska mer, men men det kommer väl snart.
Barcelona ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE
2011-07-31 01:52
jag vet att det är meninglös match men visa måste höja sig lite
villa och pedro villa måste börja mål

snart är supercupena och man vill ha ju en villa i mål form
Barcelona Barsomisco
2011-07-31 01:51
Jag tycker att barca spelar bättre än united. Det enda som saknas är de vassa avsluten.
Barcelona Chilexis
2011-07-31 01:47
Det är viktigt med vila nu när han (ALEXIS) är så här ung. Titta bara hur mycket med skador som Salas drog på sig vid 28 års åldern..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-07-31 01:46
Capilito Dribbla? Vem sa något om dribbla
2011-07-31 01:45
Ajaj afellay skadad bristning i låret verkar de som
Barcelona Capilito
2011-07-31 01:45
Barca! - Cremaa
Thiago osynlig?
Han gör sitt jobb bra. Vad vill du han ska göra? dribbla hela united eller?
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-07-31 01:44
Va liten panen är.
Man_U
2011-07-31 01:41
Vilka spelare har ni på bänken???
2011-07-31 01:36
Barcelona10Messi Tycker afellay har spelat förvånansvärt bra
Barcelona Barcelona10Messi
2011-07-31 01:35