/spanien/barcelona/forum/11421.aspx/spanien/barcelona/forum/11421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-20 01:07
Vakna i morgon. Hälla upp en kopp kaffe och läsa ordet officiellt. Det hade gjort min vecka :)
Barcelonistas
2011-07-20 01:07
Vem bryr sig seriöst? Sanchez blir klar för elr senare det är de som är det viktiga.
Culé - Messi
2011-07-20 01:05
Heywood Jablome

Haha dumma mig, var bara osäker. Ber om ursäkt. :)

Hetfield

Om det nu stämmer, fyfan vad bra! :P
2011-07-20 01:05
The parties are now looking for a date for a final meeting on Alexis Sanchez. His agent can't on Wednesday, Pozzo can't on Thursday

Vafan är det här för något?

- Nej, jag ska på kalas.
- Jag ska till tandläkaren.

Ni har möte med en storklubb. Vad för andra förbindelser har ni? Pozzo försöker säkert dra ut på tiden för att få ut mer pengar.
2011-07-20 01:04
Hetfield.

What the... redan nu?
2011-07-20 01:04
Onsdag. Det är inte nästa dag förrän man har sovit och vaknat. :)
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-20 01:03
Udinese owner Gino Pozzo has just arrived at Barcelona airport and has confirmed there's a total deal on Alexis Sanchez (22). [rac1]

Oj oj, dags att välkomna Sanchez.
Culé - Messi
2011-07-20 01:01
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

'' I morgon ska Pozzo och Alexis Sanchez agent resa till Barcelona. Det måste väl bli klart i morgon?''

Onsdag eller torsdag? Lite osäker.:P
2011-07-20 00:59
Haha, vad tror ni att Mourinhos nästa spekulation och anklagelser kommer att vara?

Jag tippar på "I Barcelona så äter de bebisar." :P
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-20 00:57
Thiago Alcantara^^

Tack för den!

----

Heywood Jablome

Är det något år Real Madrid ska vara med och kämpa in i det sista både i La Liga och CL så är det i år. Klubben har inte råd med en säsong till där de stora titlarna uteblir. Klubben vann förvisso CDR, men den tillhör inte kategorin "stora titlar" som t.ex. CL som är den största.

Om ni tyckte att Mourinho var jobbig under den gångna säsongen stundar en jävligt tuff säsong framför er. Jag vågar knappt tänka på vad som kommer att hända både i media och på planen.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-20 00:54
Problemet är att det är onödigt att värva en mittfältare som har någorlunda klass eftersom det är rätt uppenbart att Cesc kommer nästa fönster om han inte kommer i sommar. Det vore isåfall om vi har planerat att göra oss av med Keita eller om någon annan oväntat lämnar (Afellay eller Adriano typ).
Värvar man en spelare av Schweinsteigerklass förväntas han spela i minst ett år (om han inte gör en Zlatan då såklart) och då får vi den spelaren på halsen samtidigt som Cesc kommer.

Och jag ser inte att Keita eller någon annan mittfältare lämnar nästa sommar. Även om han, eller någon annan, blir för evigt bänkad (som Milito) så gillar inte Pep en stor trupp.

Får vi inte Cesc i år så tror jag faktiskt inte att vi köper en ny mittfältare. Thiago har flyttats upp och Pep sa så sent som idag (eller igår om vi ska vara korrekta - klockan är ju 01:00) att han prioriterar en anfallare framför en mittfältare.
2011-07-20 00:49
Alberto Aquilani Worldclass vs Malaysian XI

Bara rubriken fick mig att skratta. En nerdrogad komapatient i rullstol kan vara "world class" mot Malaysian 11....Aquilani är inte speciellt bra..
Barcelonistas
2011-07-20 00:47
Med Bastian i laget så skulle vi få en dimension i spelet som vi inte har i dagsläget. Bastian är en spelare som har ett monsterskott och har tillräckligt med bra teknik för att spela för Barcelona. ( Sök Germany vs Portugal) på youtube så förstår ni vad jag pratar om.
Barcelona Siempre Barça
2011-07-20 00:43
om ni tycker schweinsteiger är för dyr så är det inte Alberto Aquilani, han kostar inte mer än 120 mill
2011-07-20 00:42
Schweinsteiger? Vad ska han tillföra och vad ska han göra i Barcelona? Han är bättre i ett lag som spelar rakare fotboll.

Rambla. Blir väl så. Men fan. Om Pep verkligen vill ha Cesc så bör man gå all in. Fråga Arsenal vad de vill ha och sen försöka att jobba runt den summan.

Madrid kommer att hota oss mycket mer i år. Och det börjar om mindre än en månad.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-20 00:41
Jag vet inte riktigt om Fabregas behövs, jag menar, vi har ju redan ett "nyförvärv" i Thiago som tillhör A-laget nu. En utebliven affär vore inte hela världen.

JDS tillhör inte A-laget och har kopplats ihop med Zaragoza, men om han väljer att stanna så har jag inget emot att låta honom rotera med mittfältarna som kan behöva vila då och då. Talang har han, ingen tvekan om saken. Underbar högerfot.
Barcelona barcetia
2011-07-20 00:38
Siempre Barca

För dolig förra s'a'songen f'o'r att ens vara en t'a'nkbar ers'a'ttare.
Barcelona Rambla~
2011-07-20 00:34
Ni kan nog räkna med att det inte blir någon annan mittfältare om Cesc inte anländer. Känner vi Pep rätt, så är det ganska så uppenbart. Det var precis samma sak förra sommaren. Sergi Roberto och någon annan från Barca B lär istället få en och annan chans istället. Inte mig emot.
2011-07-20 00:33
"schwainstaigerom" låter som en exotisk korv. Du menar nog Schweinsteiger, antar jag (vilket det lät som).

Bra spelare, men skulle kosta sjukt mycket. Dessutom älskar han Bayern.
Barcelona Siempre Barça
2011-07-20 00:32
vad tycker ni om schwainstaiger om vi inte får cesc i år
2011-07-20 00:21
Keita > Cesc

Cesc > Xavi

Vissa saker går inte att förneka.
2011-07-20 00:18
I morgon ska Pozzo och Alexis Sanchez agent resa till Barcelona. Det måste väl bli klart i morgon?

Sedan en mittfältare också. Vad händer om inte Cesc värvas? Tror ni klubben går efter någon annan?
Barcelona HugoBoss
2011-07-20 00:06
Addeh:

Läs din hotmail.
Barcelona Rambla~
2011-07-19 23:37
elbraco

I mångt och mycket så håller jag ju med dig. :)

Jo, jag har faktiskt läst hur ledsen Jeffren har varit och där han även berättat vad han känner för Barca. Fast självklart måste han inse att det är dags att röra på sig när tränaren inte räknar med honom till fullo. Det är en mognadsgrej att inse det när tränare och kanske även sportdirektör förklarar det för dig.

Hetfield:

Mycket av problemen beror väl på att vi har väldigt många bra spelare, åtminstone i startelvan. Det är inga dussipnspelare precis och klubben vet att dessa spelare nästan kan välja och vraka bland europas bättre klubbar. Dessa klubbar betalar som sagt inte Udinese-löner. Då är det svårt att hålla ner lönetaket i klubben. Fast jag förstår vad du menar nu. De lägsta lönerna i truppen ska vara bra mycket lägre än vad de är i dagsläget? Det borde faktiskt även topplönerna vara men det är väl här riskerna är stora att man då tappar någon/några toppnamn.
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-07-19 23:32
Intressant video i länktips om Pep.
2011-07-19 23:16
Det är snarare Barcelonas fel att vi har ett så högt lönetak att till och med dussin/mediokra spelare kan tjäna mer än stjärnor i t.ex: Serie A.

Rosell måste verkligen ändra på taket, man måste visa klart och tydligt att "du ska tjäna det du förtjänar", inte "du ska tjäna mycket pga. att de andra tjänar mycket".
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-19 23:15
Ostholm

Med tanke på att det supercupfinal mot Porto den 26:e är jag rätt övertygad om att matchen flyttas till söndagen i stället.
2011-07-19 23:14
Rambla

Jag har faktiskt svårt att sympatisera med Jeffren. Han sitter på en megahög lön som han inte på nått sätt gör skäl för, har erbjudits till flera klubbar men nekade både Udinese och Bolton, och du säger att han har hjärta för Barcelona. Det är klart han känner för Barcelona men han brukar inte direkt yttra sig om hur han brinner för Blaugrana eller liknande.
Dessutom är han konstant skadad. Borde han inte känna att han borde ge något tillbaka till Barcelona istället för att göra sig svår när man uppenbarligen inte vill ha honom?

Klart det är tufft för grabben när han inte får någon speltid men han måste fatta själv att han inte kan vara kvar när han inte presterar när han får chanserna och dessutom har en obefogat hög lön. Annars är det bara själviskt.

Jag kanske låter hård men Jeffren är en av få spelare som jag egentligen inte gillar speciellt mycket :P
2011-07-19 23:07
Kom att tänka på Ribery helt plötsligt. Helt sjukt att den spelare kunde nästan välja vilken storklubb han skulle spela förr.
Barcelona Rambla~
2011-07-19 23:00
Hetfield

Jag läste någonstans att Sanchez lön ligger på €700,000. :P

Udinese ville ju ha Jeffren. Låt oss leka med tanken att han tjänar 1-1,5M i Barca. Det måste han väl ändå ha? Vi kan ju bara gissa vad Udinese erbjöd honom för lön. På ett sätt förstår jag Jeffren som väljer att inte acceptera den övergången. Varför ska han tvingas gå ner så mycket i lön? Jag tycker faktiskt synd om honom. Han älskar Barca och vill verkligen vara kvar oavsett om det betyder att han får alldeles för lite speltid och tom sitta på läktaren ibland. På ett sätt är det bra att Pep och Zubi säger ifrån och får honom att förstå att han behöver mer speltid i en annan klubb för att utvecklas. Pep kan inte garantera någon speltid och då lär Jeffren bara förstöra sin karriär och tyna bort som spelare.
Annons: