/spanien/barcelona/forum/11420.aspx/spanien/barcelona/forum/11420.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Romario "Erat hat gör oss starkare"
2011-07-21 11:28
Eller hur 1-70.
Framgång föder framgång. Nu är det till och med attraktivt att spela för Barca B i Segundan. Det bådar gott för framtiden.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 11:25
barca ska vara ganska nära att köpa boca juniors anfallare Sergio Araujo som ersättare för Soriano. Killen beskrivs som mycket talangfull spelare (född 92). Lirar i argentinas ungdomslandslag.
Köps han får vi alltså en ersättare till Soriano som på sikt kan bå a-laget, och kanske får pröva på der redan i år. Me like!

Först kiko och nu kanske aurajo. Värvningarna för barca B börjar äntligen bli intressanta och genomtänkta. Dessa herrar, plus Deulofeu/rafinha kan redan i år hjälpa a laget litegrann genom att tillföra bredd bakom all klass som redan finns där. På sikt är säkert några av dem pure class de med!
Raul is a bitch
2011-07-21 11:24
Cristiano Ronaldo gjorde hattrick mot Chivas idag, nu råder det väl inga tvivel om vem som är bäst i världen? Ronaldo överlägset, hans prestation mot Galaxy och Chivas lär med all sannoikhet leda till att han vinner guldbollen i December, det är jag övertygad om. Finns ingen i närheten av honom som kan prestera mot sådant motstånd
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-21 11:22
Vice-president Bartomeu is now in London for what would be the 4th meeting with Arsenal officials on the transfer of Cesc. [tv3 via sport]

Jag får hoppas att det leder till något den här gången, är så trött på den här sagan. Betala 40 miljoner och gå vidare.

Svensoon

Du kan väl inte vara seriös. Jag pratar om 1-1.5 miljoner EURO per ÅR.
2011-07-21 11:12
Svensson--- Ta inte illa upp men får man fråga vem du jobbar för? :) Eller skriver du en uppsats om Barca? Peace!
Svensoon
2011-07-21 11:09
Hetfield - Sanchez is the next star
Du skrev igår att jeffrens lön var 1- 1,5 miljoner?
Menade du euro eller svenska kronor och var det per år eller per månad?
2011-07-21 11:06
Har varit inne på Barcas officiella hemsida och försökt hitta deras basket tröjor för köp. Det finns tydligen inte. Ni som har varit där nere, har ni sett några baskettröjor, hur mycket kan dom kosta?
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-21 10:47
Knas om Barcelona inte vinner på minst 3 av 5 (Räknar inte med nykomling)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-21 10:35
Greenwood

co-sign.
Barcelona Greenwood
2011-07-21 10:33
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Självfallet är dubbelmoral väldigt vanligt. Det är inte heller specifikt för detta forum. Att inte uttrycka dubbelmoral är idealet även om jag egentligen inte förväntar mig det av folk. Speciellt inte när det gäller fotbollsdiskussioner. Det blir lite en fight emellan logiken och känslorna.
2011-07-21 10:22
Greenwood

Om du har svårt för dubbelmoral bör du akta dig för att vistas i verkligheten.

Jag tycker personligen att det är lite kul att folk viftar med ordet dubbelmoral på les Rambles i tid och otid, som om detta forum skulle vara ett ideal för hur man ska tycka och tänka.
Det kommer ju fram fler "fakta" och "citat" allt eftersom tiden går, och då är det väl rätt självklart att man ändrar uppfattning om saker och ting.

Till och med den allsmäktige Wenger är ju full av dubbelmoral och lever definitivt inte efter de etiska regler som han gärna anklagar andra för att bryta.

Är problemet för dig dubbelmoralen eller är det eg något annat? Man börjar undra.

Barcelona Greenwood
2011-07-21 10:09
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Jag kan bara svara för mig själv men jag tror inte Cesc's vilja är så svart och vit som du beskriver den.

Det är säkert likadant i North Bank, gör det inte mer rätt för det. Dubbelmoral fortfarande.
2011-07-21 09:59
Greenwood

Självklart;
Ni fortsätter tro på att Fabregas vill stanna i Arsenal.
Vi fortsätter tro att han vill till Barcelona.
Same same - but different.

Men visst är det lite snårigt bland alla artiklar och "citat".
Det finns tyvärr inga extremt trovärdiga källor, så alla får bilda sig sin egen uppfattning utifrån sin egen logik och förhållningssätt till situationen.

Förresten, funny thing - det är exakt likadant för utomstående fans på North Bank.
Barcelona Greenwood
2011-07-21 09:44
Jag diggar stenhårt hur alla antar att Cesc-artikeln i Mirror är 100% sann bara sådär medans när det är en negativ artikel mot Barca så krävs det en extremt trovärdig källa innan man ens får diskutera saken :-)

Man tror väl på det man vill vara sant antar jag.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-07-21 05:29
Dessa lag vet ju i alla fall hur man ska slå straffsparkar till skillnad från vissa andra lag.

Paraguay vinner med hela 5 - 3 efter straffar, endast 1 missad straff och det var en bedrövlig sådan från Venezuela.

Aja, mot Uruguay tar det stopp ändå.
2011-07-21 05:15
Ännu ett straffdrama i Copa America!

Låt oss hoppas på att Venezuela tar hem detta.
Peshmerge
2011-07-21 05:09
Officiellt: Alexis Sánchez klar för FC Barcelona ska det stå när jag vaknar upp imorgon. Annars blir jag sur! =)

TACK & ADJÖ!
Barcelona Barca4eva
2011-07-21 02:49
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Co-sign.

Dåligt beteende.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-21 02:47
Det är väldigt många som beter sig respektlöst mot Arsenal och deras supportrar i det här forumet. Helt i onödan också.

Vad som händer med Cesc är så uttjatat att vi helt enkelt får vänta tills 31 augusti. Han är fortfarande under kontrakt ska vi komma ihåg.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-21 02:26
Ett vettigt bud är en subjektivitet och inget som varken du eller jag har en säker definition av. Ett vettigt bud enligt mig är runt 32-35 miljoner euro. Enligt Arsenal är väl ett vettigt bud 1 miljard euro och Messi i utbyte.

Barcelona Ivey
2011-07-21 02:20
Fernando Gago - King of Barcelona

Bara för att katalansk propaganda påstår att så är fallet behöver det ju inte vara sant. I vilket fall är det alltjämt ingen orsak att acceptera skambud, man kan ju börja med att lägga ett vettigt bud och sedan ta det därifrån.

"Normalt funtade fans" Jisses vilken brist på självinsikt, Kom igen.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-21 01:46
Då jag är medveten om hur korkade Arsenalfans så förstår jag det ja. Hade det varit normalt funtade fans hade man förstått att en tränare inte kan/ska tvinga kvar en spelare. Men för Gunners verkar det vara det enda givna.
2011-07-21 01:42
Hetfield - Sanchez is the next star

34 minuter, godkänt för att vara 1 timme efter midnatt.
Barcelonistas
2011-07-21 01:39
Cesc Fabregas, who believes they had an understanding he could leave, has again asked Wenger this week to let him join Barcelona. [mirror]

Frank Lampard (Chelsea): "I don't think anyone would dispute that Barcelona deserved to win the European Cup." [via daily mail]
Barcelona Ivey
2011-07-21 01:34
Vad Barcelonaklanen inte verkar förstå och inte tar någon hänsyn till är hur Wenger skulle se ut inför lagets supportrar, som lägger ned mycket av sin tid och sina pengar på klubben, om han gick med på att släppa lagets viktigaste spelare till ett pris som är långt under det normala marknadsvärdet. Han är redan nu ifrågasatt men en sådan affär skulle sänka hans förtroende till noll, Cesc eventuella vilja är således inte det viktigaste. Man måste se till klubben och vilka konsekvenser en sådan affär skulle få. När man redan är anklagad för att inte vilja satsa kan man inte bjuda ut lagets störste stjärna till reapris. Det säger väl sig självt hur absurt det låter.
Culé - Messi
2011-07-21 01:12
Essienesque

HAHA :P Klockren!
Barcelona Essienesque
2011-07-21 01:09
Akta din rygg Hetfield. Arsenal supportrar, ledda av Rogge kommer att gå till cyberattack inom kort.
Culé - Messi
2011-07-21 01:03
Btw, skrattar som fan när jag läser att Wenger har en ''projekt'' på gång.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-21 01:00
Culé - Messi

Hehe, det tog 4 min idag. Vi får se hur lång tid det tar nu.
Culé - Messi
2011-07-21 00:59
Hetfield

Snart dyker någon Arsenal-fan och börjar ''lacka'' ur :P
Annons: