/spanien/barcelona/forum/11416.aspx/spanien/barcelona/forum/11416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-20 21:52
Snacka om att vara död i några sekunder när jag läste Atletico-red. senaste artikel "Tiago klar för Atletico". Trodde för en sekund att det var Thiago, våran Thiago, som var klar för Atl.Madrid. Puh.

----

Ska bli kul att få möta det stora projektet (Santos) i VM för klubblag i december. Räknar med att Ganso, Neymar m.fl. stannar i Santos.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-20 21:52
Nolito

Sanchez agent är på plats i Barcelona för att slutföra detaljerna. Udineses son säger att affären är klar.
Real Madrid Nolito
2011-07-20 21:50
Kom nyss hem från jobbet, orkar verkligen inte bläddra genom tio sidor just nu. Kan någon bara säga hur situationen med Sanchez ser ut?
Barcelona Giggity
2011-07-20 21:49
En helt jävla briljant människa, Menotti!!

P. Well, I think he has assumed that since the first day.

R. He(Pep) has an advantage, however—his past, which no one can change. In one’s memory, one takes from the past the things that serve him. If one did not have a past, the present would serve no use. Madrid can sign more and more and will eventually have everyone and win, but the 5-0 clásico at the Camp Nou is for the rest of his life. I try to think and can not come up with a game like that one—that I’ve seen or participated in. He conquered Mourinho for the rest of his life.

P. You said that after that, they(madrid) screwed up.

R. In my neighborhood, we call it shitting on your paws. He shat himself. I saw the next game with Higuaín, Adebayor, Benzema and Kaká on the bench and thought: sure, he wins, but he re-shat himself. It’s the biggest cowardice I’ve seen in a long time. And in Madrid, it’s unprecedented. The bull was not killed and the bull fighter ran away and never even got close to the bull again. But it’s very tough what happened. It’s very difficult to recall who ever came out of a clásico that humbled. I can’t recall. It’s very tough, eh, very tough.

elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-20 21:42
1.70-ligan

verkligen, men samtidigt får det en att undra. jämför 45 m euro med vad man betalat för andra storstjärnor så inser man hur fuckat det är.

själv vill jag verkligen inte se Neymar i barcelona, han är en överhypad talang som känns rätt divig (även om jag inte vet om det stämmer såklart) men framförallt på grund av det faktum att han flörtar med både Real och Barca. Nu på sistonde framförallt Real då eftersom dom är närmast med att värva honom.

Är båda lagen intresserade av samma spelare ska spelaren göra klart från första början vilket lag han vill till för supportrarnas skull. Jag vill inte ha en spelare som funderade på att dra till Real och jag är säker på att dom inte vill ha en som var nära Barca. Det blir lite Figo light över det hela.
Lyckligtvis är det för tillfället Real som har just "den" spelaren i form av Özil men han har lyckats bli poppis ändå.

Neymar å andra sidan...säg att Real pröjsar 45 mille för honom. Fatta vilken press han kommer ha på sig - och jag kan garantera att han inte kommer göra skäl för det priset på 1-2 år. Skulle fansen acceptera det?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-20 21:23
Vore rätt gött om Real köpte Neymar för 45milj euro.
Barcelona Gio Style
2011-07-20 21:22
Hetfeld

Nej du behöver inte skriva som en fjortis för att jag ska vara nöjd, jag skrev inget sånt någonstans.
Syftade bara på "men jisses, jag överdrev. Det var inte poängen"
Du har bara dig själv att skylla för att folk reagerar på det du skriver då dina inlägg som gäller ämnet brukar se ut på ett liknande sätt.

Jag håller på Barcelona och på mitt landslag chile. Men jag har tillräckligt med fotbollskunnande för att inte påstå att någon ska bänka någon annan pga nationalitet.
Raul is a bitch
2011-07-20 21:21
Neymar är 100% klar för Real! (Enligt Florentino Perez nära vän i Puertan) HAHAHAHAHA
Barcelona Klint
2011-07-20 21:11

Det kom ett jävla oväder med blixtar och skit. Matchen är således uppskjuten tills morgondagen.
2011-07-20 21:09
Vad hände med Spaniens U19-match? Såg att det stod 1-0 till Spanien och (susp.) där tiden brukar stå?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-20 21:09
När kontrakten är påskrivet och klubbarnas officiella hemsidor bekräftar affären (..)
barca löver
2011-07-20 21:07
när kommer sanchez vara helt klar ?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-20 21:04
Då är det snart dags att lämna Sanchez-sagan bakom oss. Skönt!
Culé - Messi
2011-07-20 20:57
Här har ni länk!
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-20 20:56
Det ser ut som att Kun går till Man C. Usch.
Culé - Messi
2011-07-20 20:34
The agent of Alexis Sanchez has arrived in Barcelona. He could soon meet with Barcelona and Udinese officials to close the deal. [rac1 ona]

Fernando Felicevich (agent Alexis Sanchez): "I won't say anything but there's little left." [ona fm]

2011-07-20 20:02
Gonzalez_Barca

Jag tror att den ligger på 1-1.5 miljoner, om jag inte är ute och cyklar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-20 19:59
Hetfield

Vad ligger hans lön på?
2011-07-20 19:58
Bolton offer 5 to 6M for Jeffren, the highest bid received by Barcelona, who initially were expecting to sell the player for around 3M. [md]

Don't f*ck this up Zubi, sälj så fort du kan. Droga ner Jeffren och skicka bort honom. Jag gillar Jeffren, men hans lön är mycket.
Ryo Miyaichi !
2011-07-20 19:56

Boca juniors samt New York redbulls. Im very happy. Ska bli kul att se Henry samt en av mina favoriter Riquelme.
2011-07-20 19:55
Ryo

Vilka möter ni i Emirates Cup? Milan va?
Ryo Miyaichi !
2011-07-20 19:53
Peshmerge

Tror inte heller vi vinner en titel iår.... Barca vinner nog 1 iår. Räknar man dock emirates cup så har vi ju iaf chans på 1 titel iår! ;-)
Ryo Miyaichi !
2011-07-20 19:52
dubbel
Barcelona B-Guden
2011-07-20 19:50
Är det bara jag som skulle vilja prova Busquet i Xavis eller Iniesta roll, jag tror han kan göra det bra där. Och jag vet att han kan göra det bättre än keita.

Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-20 19:45
Gio Style

Det kommer från killen som hejar på Chile :P

Ok då: SANCHEZ ÄR BÄÄÄZT, HAN SKA ÄGA ALLLAAA!
Happy?
Barcelona Gio Style
2011-07-20 19:41
Hetfield

Nu får du ge dig med ditt hatande.
Visst skrev du att du överdrev, men du skriver ständigt negativa inlägg om Sanchez och har gjort det ganska uppenbart att du inte vill signa honom.
Men nu när allt är så nära så kan du väl börja se positivt på värvningen.
Ska du hata alla nyförvärv pga potentiella fanboys?
Ska just DU överdriva om Sanchez så får du skriva det med stora bokstäver :) Du har ju nästan bara skrivit negativa saker annars
Peshmerge
2011-07-20 19:35
elbraco

Inte bara det för hans kontrakt och att han blir billigare, utan även i år tror jag med 90% att Wenger med sitt Arsenal går utan titel. Då kan man räkna med att Fabregas med 99% kommer att säga adjö till Arsenal och att Arsenal inte kan säga nåt och kommer låta honom gå innan tranfersmarknaden är öppet.
Atlético addeh
2011-07-20 19:29
Essienesque

Precis som Cigge & elbraco är inne på verkar du glömt bort Thiago & Afellay. Jag tror den förstnämnde skulle klara av uppgiften att fylla Xavis tomrum om han skadade sig. Naturligtvis inte lika bra, men på ett fullt godkänt sätt.
Barcelona Nesto
2011-07-20 19:27
hetfield

Oavsett om det är Cesc,Kun eller Alexis som köps så kommer det komma lika många fanboys. Om inte fler när de gäller Cesc..
2011-07-20 19:13
Håller med Cigge. Tycker inte Cesc är välbehövd i år heller, och att Barcelona inte värvar honom är mer realistiskt än att vi faktiskt gör det.

Xavi må bli skadad, men i år har vi Thiago bakom som knappast når upp till Xavis nivåer men han når tillräckligt långt för att vi ska kunna förlita oss på honom. Inte minst mot de sämre lagen i ligan.

Förra året hade vi inte större mittfältsbred än vi har i år och då var ändå Iniesta småskadad (om jag inte blandar ihop det med förrförra). Ändå vann vi både liga och Champions, och med Thiago bakom båda våra maestros så lär vi kunna vila framförallt Xavi oftare.

För övrigt ryktas det om att Arsenal kräver 45, Barcelona bjuder 39, och att de båda kan mötas på ca. 42.
Hade Rosell plötsligt dykt upp i mitt hus hade jag sagt åt han att vänta till nästa fönster då Cesc med största sannolikhet kommer kräva att få lämna samt att det blir -1 år på hans kontrakt = han blir billigare för oss.
Annons: