/spanien/barcelona/forum/11415.aspx/spanien/barcelona/forum/11415.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Grace/Wastelands
2011-09-18 20:26
Hahahahahaha Vad gör dom?!
Grace/Wastelands
2011-09-18 20:16
Jaha, det var offside alltså?

Den här matchen kommer sluta typ 7-0. Kunde redan stått typ 3-0
Barcelona El Soap
2011-09-18 20:16
Grace/Wastelands

Verkar vara offside, dock knapp.

Real gör ju mål när som, det är ju känslan.
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-09-18 20:15
Haha, Reals bortdömda offiside mål. Ställer sig offside redan innan frisparken slagits!
Grace/Wastelands
2011-09-18 20:13
Sjukt billigt bortdömt. Borde varit mål där. Såvida det inte var offside? Var inte direkt någon foul där.
Barcelona El Soap
2011-09-18 20:13
Där var det nära...
Grace/Wastelands
2011-09-18 20:12
Bara 82 minuter + tillägg kvar.
Grace/Wastelands
2011-09-18 20:09
Lavezzi hade varit rätt så klippt och skuren på den ena kanten. Synd bara att han har ett målsinne som får Heskey att framstå som het.

Barcelona El Soap
2011-09-18 20:08
Grace/Wastelands

Lär väl bli att glo den i 45 minuter för att sedan kolla på Napoli - Milan. Så får man hoppas den matchen blir nåt att se.
Barcelona Frodo
2011-09-18 20:08
Det har varit klart ett bra tag vad för typer Pep vill ha på kanterna. Han söker inte ytterliga playmakers. Vi har redan fyra stycken i Xavi, Messi, Iniesta och Alves. Eller snarare sex med Cesc och Thiago. Han vill ha hårt arbetande strikers/halvwingers som kan göra minst 20 mål varje säsong. Silva är inte den typen. Han är en klassisk 10:a eller falsk ytter som viker in och måste ha stor frihet för att få ut sitt max. Villa är inte i Barca för att få ut sitt max. Villa är i Barca för att Barca ska få ut sitt max och han själv ska få de titlar han saknade.
Grace/Wastelands
2011-09-18 20:02
Mata är ju inte en omc/playmaker. Mata är en ytter/ytteranfallare. Så det är inte direkt troligt.

Chelsea köpte ju ingen playmaker och har således bara en usel Lampard och en Meireles jag aldrig förstått vad som är bra och inte heller vilket som är hans position.

Deuolofeu

Måste kännas fräckt att hålla på rika, framgångsrika Barcelona då för dig.

Är det ens värt att spendera sin tid på Levante - Real Madrid? Lär väl bli 6-0 elelr något.
Barcelona Deulofeu
2011-09-18 20:00
Såg ni skylten i Levante fula fattiga och dåliga ha ha
Atlético addeh
2011-09-18 20:00
Mata är bra, men han är inte i närheten av Silva och kommer heller aldrig bli. Han har bra bollkontroll men är knappast någon utpräglad tekniker som tar sig förbi flera man om det inte handlar om löpdueller.

Det jag försöker säga är att jag inte kan se Mata lyfta Chelsea på det sätt Silva gjort med City. Med det sagt menar jag inte att han inte kommer bli en tillgång för Chelsea, det tror jag definitivt han blir.

Silva hade varit en dröm att ha i laget nu, men samtidigt håller jag med el Maestro att han inte är den målskytt exempelvis Villa är. Vi behöver spelare där framme som kan göra mål.
Grace/Wastelands
2011-09-18 19:57
Vilka då? Säg inte typ spelare som Piatti och Pablo Hernandez och dessa medelmåttor. Mata och Silva är klass rätt igenom och är båda världsspelare.
Barcelona Frodo
2011-09-18 19:56
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Torres har aldrig spelat på vänsterkanten. Varken i Atletico, Liverpool, Chelsea eller Spanien.

Torres är i grund och botten en direkt spelare som passar främst i kontringslag. Därför är han rätt medioker i det spanska landslaget som spelar possessionfotboll. Han gör sina bästa matcher mot bättre lag som har mycket boll. Mot Barcelona, United, Chelsea och Arsenal har han gjort några av sina bästa matcher. Det beror på att Atletico och Liverpool låg djupt och satsade på kontringar.

Att köpa en ren nia som inte pressar till Barca är fail.
Barcelona el Maestro!
2011-09-18 19:56
Grace/Wastelands

Jag tycker att det finns 20-tal andra spelare som har lika bra teknik i La Primera. Jag har följt dem under många år. Jag har inte upptäckt de nu när de är i Premier League.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-18 19:55
Vill aldrig se varken Torres eller Neymar i Barca, punkt. Brassen är sjukt överskattad och att det talas om runt €45 miljoner för honom får mig att bli illamående. Torres har inte presterat på två år nu och det finns inget som pekar på att han kommer börja bli farlig igen. Kanske om han får komma tillbaks till La Liga men då ska det vara till ett lag som Atlético, knappast Barca eller Real.
Grace/Wastelands
2011-09-18 19:52
Ehm, Mata och Silva är väl bland de absolut bästa och mest tekniska spelarna som finns att tillgå. Du tycker dom var en i mängden i La Liga eller?

Wtf
Barcelona el Maestro!
2011-09-18 19:51
"Förövrigt så tycker jag att man skulle ha köpt Silva istället redan från början, men nåja, ibland får man leva med felköp."

Nämen snälla du, skulle Silva kunna göra de 20 + mål som Villa gör för Barca?
Jag tror att du är bara förtjust i Silva. Silva är inte heller bättre än de yttrar som klubben har och han kan inte ersätta Villa som är i grunden en som ska spela centralt.
Silva kan med sin teknik briljera i Premier Leauge. Det kommer även Mata göra. Han har redan briljerat i Chelsea i de få matcher han har spelat hittills. Det har inte att göra med de är mycket bra spelare. Det har göra med att de sticker ut i Premier League som har väldigt få tekniska spelare. Se bara Arteta och andra liknande spelare. De sticker också ut. I La premiera skulle de inte skilja sig från mängden.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-18 19:49
Nästa vecka blir oerhört tuff. Nu har vi inte råd med fler poängtapp, hade varit skönt att ha lite marginaler. Men vi får stå vårt kasst efter debaclet på Anoeta och bara hoppas på det bästa... Atletico hemma ska vi nog kunna slå men Valencia borta alltså. Usch.
Och ja, vi behöver Pique, men han räkna inte med att han spelar någon av dessa matcher. Abidal/Puyol/Mascherano är också kapabla mittbackar
Barcelona Hetfield
2011-09-18 19:46
Jag hade väl hoppats då att Pep skulle spela med en striker men jag insåg att det inte kommer att hända.
Barcelona El Soap
2011-09-18 19:46
Usch, riktigt nervöst inför nästa vecka, först Valencia borta på Mestalla med en stekhet Soldado, och sedan Atletico med en Falcao som nyss stänkt dit ett hattrick. Hoppas verkligen Pique är tillbaka snart.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-09-18 19:45
Torres har spelat ofta på vänsterkanten, både i Spaniens landslag och i England.

Hur som helst, min poäng var att jag mycket hellre tar Torres före Neymar. Kunde Henry, Eto'o och Villa spela på kanterna så kan Torres. Hans snabbhet och teknik är bättre än både Villa och Eto'o. Neymar känns bara överskattad med dom pengarna och risken att han faktiskt inte åstadkommit nåt överhuvudtaget på hög nivå under en lång period. Risk!
Atlético addeh
2011-09-18 19:42
Hetfield

Känns lite som du vänder kappan efter vinden då du så sent som för ett halvår sedan satt och bönade om Torres underskrift. Nu menar du att han helt enkelt inte passar in? Något som visserligen stämmer.
Barcelona Hetfield
2011-09-18 19:30
Torres kan ju inte spela på kanten, så jag förstår inte hur det ska gå till. Det är inte en spelare som pressar.

Förövrigt så tycker jag att man skulle ha köpt Silva istället redan från början, men nåja, ibland får man leva med felköp.
Barcelona DM1982
2011-09-18 19:25
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Inte en chans att Torres passar bättre in i Barcelona än vad Villa gör. Torrres löper inte alls lika mycket som Villa och han är inte en spelare som jobbar hem särskilt mycket. Villas press är guld värd för Barcelona, Torres spel skulle mer likna Zlatans.

Neymar har självklart inte något i Barcelona att göra, det är en klassisk Real-spelare.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-18 19:25
Falcao kommer bli farlig nästa vecka.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-09-18 19:22
Hetfield, Torres passar mycker mer i Barca än vad Villa gör egentligen. Passade Eto'o med sin knackiga teknik i Barca så gör Torres det också. Han är mycket mer allround än både Villa och Eto'o. Han kostar mindre än de 45 som talas om i Neymarfallet. Och tro inte att Neymar kommer nöja sig med vilken lön som helst, slåss Barca och Real med varandra så handlar allt om lön och all hype runt honom gör honom bara dyrare och dyrare.

Och vem vet om en 19-åring kommer lyckas i Europa och Barca? Kanske inte värt risken med tanke på kostnaden. Torres har bevisat saker förr, både i Spanien och England. Han behöver bara ett lag som han trivs i.
Barcelona Mujje
2011-09-18 19:19
Är det någon som kollar på Atletico? Falcao bombar ju in mål!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2011-09-18 19:19
Vad tror ni, kommer vi få se Torres i La Liga igen? Ryktades ju bara för några dagar sedan om att Chelsea kunde tänka sig att sälja halvmiljardsvärvningen till Atlético för att enklare lägga händerna på Godín. Dessutom har man Courtois utlånad till just Atléti, så kanske är det mer än lösa rykten?

Det vore väl just Atlético, eller möjligen någon oljeshejk-ägd klubb som skulle vilja värva Torres så som han presterat senaste halvåret. Å andra sidan ser jag inte vad Madrid-klubben skulle med honom till då man redan lagt närmare en halv miljard för en av världens bästa avslutare och har klart godkända avbytare i anfallet.

Aja, en Torres-diskussion är väl egentligen helt useless här inne, men ändå lite intressant att sådant rykte satts igång.
Annons: