/spanien/barcelona/forum/11413.aspx/spanien/barcelona/forum/11413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona dolidel123
2011-07-18 18:45
Vill också som elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. poängtera att jag föreadrar pl än la liga för det finns fler lag som utmanar om titeln inte bara två eller tre utan fler.
Barcelona dolidel123
2011-07-18 18:43
Pl och la liga har olika tempon. i pl så vill min till straffområde till straffområde. alltså mittfältarna är inte så involverade i spelet men i la liga så är det högt tempo för man passar mycket i ett högt tempo. Kolla på barca hur mycket xavi eller iniesta är involverade i spelaet men på united är fletcher, carrick eller anderson involverade NEJ. men ronney chicarito är mycket involverade så pl och la liga har helt olika match tempon.

Pl har otroligt bra match tempo men inte världens bästa match tempo.
Barcelona dolidel123
2011-07-18 18:36
David_Mediocampista1

Men är athletico madrid världens bästa lag.
Barcelona HugoBoss
2011-07-18 18:32
Sanchez äger Aguero 7 dagar i veckan. No doubt about it.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-18 18:32
Skojar ni? PL har fan inte tempo någonstans. Hade United haft tempo hade dom kunnat utmana Barca genom kontringar o.s.v, nu blev det 3-1 för Barca.

När topplagen möts är det ALLTID ställningskrig, det är aldrig frodig offensiv och snabba kontringar alá el Clasico. Spanska mittenlag spelar snabbare fotboll än engelska topplag utan tvekan. Klackning hit, one touch dit, djupledsbollar osv. Valencia lyckades ju få 1-1 mot United på OT. I Premier League spelar man ut bollen på en kant, slår ett inlägg och så får man se vad som händer. Däremot är PL mer fysiskt.

Sen har ju David_mediocampista rätt i det han skriver, det är skillnad på matchtempo och passningstempo. Tycker ändå inte det är så stor skillnad mellan ligorna oavsett vilket tempo man ser till.

Vill även poängtera att jag föredrar PL framför La Liga då lagen håller högre klass om man tittar på alla lag och inte bara topplagen.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-18 18:31
1.70-ligan

Tyvärr bro, du pratar i nattmössan. Om du föredrar Sanchez så är det en sak, men att påstå att Sanchez skulle vara bättre än Kun.

Well. Häromdagen så sa någon att Cesc är bättre än Xavi. Ungefär samma resonemang.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-18 18:25
B-Guden

Fifa släpps alltid i början av Oktober, 3:e om jag inte tar fel.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-18 18:22
David_Mediocampista1

Jag pratar inte i natttmössan, valde bara att inte räkna med ungdomsvinster och personliga utmärkelser.
Barcelona Shanghai - Van Nuys Sixx A.M.
2011-07-18 18:20
B-Guden

Tror att det är oktober för när jag köpte FIFA10 och 11 så var det oktober.
David_Mediocampista1
2011-07-18 18:15
dolidel123@ Men ärligt, Affelay får ju knappt spela. Du jämför en bänkspelare som tagit alibimedaljer i världens bästa lag mot en som är spelar 60 matcher om året och bär sitt lag. Vi alla vet att Kun spelar alla matcher och är nyckelspelare. Du kan inte påstå att Kun inte förtjänat sina medaljer och utmärkelser? Det är det som är den uppenbara skillnaden, Kun har jobbat hårt för sitt CV, det vet varenda kotte. Det är ingen alibispelare.

För övrigt är det jäkligt stor skillnad på matchtempo och passningstempo/bolltempo. Jag kan stå med mina vänner och passa runt bollen på en touch, men det innebär inte att vi har bra matchtempo. La Liga har ett högt tekniskt bolltempo. Bollen gör jobbet. PL har högre fysiskt tempo.

Nä nu loggar jag ut på allvar och kommer tillbaka sen. Argumentationsnivån är för låg just nu. Sorry grabbar.
Barcelona dolidel123
2011-07-18 18:10
B-Guden

september tror jag.
Barcelona dolidel123
2011-07-18 18:09
La liga har inte bara teknik vad snackar du om. dem har teknik och tempo kolla på barca vilket jävla tempo, såklart man bara måste jag för att få tag i bollen. matchen mot man u vilket tempo det var där och man u som inte gjorde nåt.
Barcelona B-Guden
2011-07-18 18:08
lite off topic nån som vet när fifa 12 kommer ut `?
Barcelona dolidel123
2011-07-18 18:06
David_Mediocampista1

meriter talar för ingenting kolla på affelay han har vunnit tre två med barca ett inviduelt och ändå kan han vara sjukt grym och spela i barca eller rätta mig om jag har fel.
David_Mediocampista1
2011-07-18 18:05
dolidel123@ Det är klart Premier League har världens högsta tempo. Premier League spelare har typ samma syreintag som en travhäst.

Premier League = Tempo
La Liga = Teknik
Serie A = Taktik
Barcelona dolidel123
2011-07-18 18:00
Axel.K

Premier har högt tempo men absolut inte världens högsta tempo där överdriver du lite för mycket. Såg su engelska landslaget under vm 2011 sämnst. Inget tempo alls och alla spelarna kommer från premier.
David_Mediocampista1
2011-07-18 17:57
1.70-ligan@

"Kun vann EL. Thats it. Så jäkla mycket mer än Alexis har han inte vunnit"

Skojar du eller?

Här är Agüeros CV:

UEFA Intertoto Cup Winner : 2007
UEFA Europa League Winner: 2009–10
UEFA Super Cup Winner: 2010
Copa del Rey Runner-up : 2009–10
FIFA U-20 World Cup Winner: 2005, 2007
Summer Olympic Games Winner: 2008
Individual FIFA Young Player of the Year Winner: 2007
FIFA U-20 World Cup Top Scorer Winner: 2007
FIFA U-20 World Cup Player of the Tournament Winner: 2007
La Liga Ibero-American Player of the Year Winner: 2008
Don Balón Award Winner: 2007–08
Tuttosport Golden Boy Winner: 2007

Desutom har han gjort över 100 mål och 40 assist på 5 år i Spanien.

Herregud vad vissa kan prata genom nattmössan..
Real Madrid Alex.K
2011-07-18 17:54
dolidel123

Är du seriös? Premier League är den ligan i världen som det är högst tempo i. La ligas tempo är inte speciellt högt om man jämför med PL.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-18 17:48
Är det någon som onanerar för någon spelare så är det väl du som gör det för Kun :P

Jag är varken chilenare eller ett jättefan av Sanchez. Jag gillar både honom och Kun. Vad jag dock inte kan förstå är varför vissa hellre ser att man pungar ut 5-10milj extra på en spelare som enligt mig är ungefär likvärdig med Sanchez (ja, jag vet att han är ett lite mer prövat kort) och som inte ens får spela på sin favoritposition.

"Kun har bevisat att han kan bära ett lag på axlarna och vinna titlar."

1. Kun skulle inte behöva bära barca på sina axlar. Han behöver bara passa in perfekt i laget och få ut det bästa av sina kvalitéer i barcas spel. Det skulle Sanchez få.
2. Kun vann EL. Thats it. Så jäkla mycket mer än Alexis har han inte vunnit.

Som sagt, är inte på något sätt emot Aguero. Men sumerar man ihop för och nackdelar med de båda värvningarna väger Sanchez tyngre, åtminstone för mig.
2011-07-18 17:47
Jag måste även tillägga att jag gillar Sanchez, men priset för Sanchez är helt korkad och går emot allt Rosell har lovat.

Jag skulle inte gråta om Sanchez blev klar, föredrar dock Kun.
Barcelona dolidel123
2011-07-18 17:45
Hetfield - Thiago isn't goindet anywhere

Kolla på ronaldo han kom från premier league som inte alls har så mycket tempo som la liga men kolla ändå han har inga problem att göra mål och vinna skytteligan.
Barcelona dolidel123
2011-07-18 17:41
David_Mediocampista1

Sow kan i alla fall gör mål. Sow vann skytte ligan i sin första säsong i lille 36 matcher 25 mål och jag säger inte att han borde komma till barca för det du säger låter som om kun är världens bästa spelare nej det är han inte. Sanchez är inte heller det med sanchez är mer motiverad.

ska du gå nu, är det så svårt att DISKUTERA eller.
2011-07-18 17:39
Jag förstår inte hur folk resonerar när de påstår att Sanchez är bättre och säkrare än Kun. Sanchez dominerade i en tempofattig liga där snabba spelare brukar ha det ganska lätt i ligan. Di Natale vann ligan, hade han gjort det i snabba la liga? Tveksamt. Kun har bevisat att han kan bära ett lag på axlarna och vinna titlar.

Kun har allt för att lyckas i Barcelona, även om det innebär att han får spela på kanten. I Atletico så viker han in många gånge från vänstern, så det är inte så främmande. Han är snabb och teknisk. Kun är bättre än Sanchez, säger man något annat så, well....

De flesta som sitter och onanerar till Sanchez är chilenare, det är förståeligt, men tröttsamt i längden.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-18 17:36
Men när ska folk fatta att aguero är inte en kantspelare? Han passar inte lika bra som Sanchez gör i Barca i dagsläget. Dessutom är han dyrare. Jag gillar kun som fan, men ser ändå hellre att Alexis kommer eftersom han passar som handsken i dagens barca. Dessutom är han en väldigt spännande spelare som kan blomma ut å det grövsta här. Att han dessutom vill spela här gör det hela bara ännu bättre.
David_Mediocampista1
2011-07-18 17:34
dolide123@

"ska vara ärlig så tycker jag moussa sow i lille är bättre än kun och cavani också"

Äh nu loggar jag ut och kommer tillbaka sen ikväll....
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-18 17:31
Sports director Zubizarreta has planned to personally meet this afternoon with left back Eric Abidal to discuss his contract renewal [md]

Klubben vill tydligen förlänga Abirays kontrakt med ett år till 2013.
David_Mediocampista1
Rambla~@ För mig skulle kunna vara Villas ersättare. Det gick ju bra med många kockar när Xavi/Ronnie/Messi och Etoo spelade. Att Batista inte kan laga soppa är ganska uppenbart. Barcelona är en helt annan historia. Idag på jobbet så ville alla chilenare ha Sanchez till Barcelona bara för att han är chilenare liksom.
Barcelona dolidel123
David_Mediocampista1

Kun passar inte i barca för barca är inget som viker in från vänster och skjuter, jag tycker barca borde gör det men barca är ett lag som gör många instick eller passar sig fram men kun skulle kunna vara tänkbar nyförvärv men då måste han prestera bra i alla matcher.

Kolla på sanchez han kämpar. han är både bra defensiv spelare och offensiv spelare. om jag ska vara ärlig så tycker jag moussa sow i lille är bättre än kun och cavani också.
Barcelona Rambla~
2011-07-18 17:26
Jag håller med Barca Barca.Det spelar ingen roll hur mycket bättre spelare Kun är än Sanchez. Alexis är Barca mer behov av i dagsläget. Titta bara på Argentina. För många kockar innebär inte automatiskt att de lagar en bra soppa. :P

Ni minns väl Fantasic Four? Hur väl föll det ut?
Barcelona dolidel123
2011-07-18 17:24
Skulle hellre vilja ha sanchez än kun, för att det inte har hänt så mycket med aguero och som Barca barca säger att kun är ingen spelare för barcas spel system. Så hellre sanchez än kun aguero.
Annons: