/spanien/barcelona/forum/11407.aspx/spanien/barcelona/forum/11407.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-19 19:43
Heywood

Nej jag pratar om JDS :P
Barcelona Romario "Erat hat gör oss starkare"
2011-07-19 19:41
Läsvärt!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-19 19:37
170-litan. Om du pratar om att United behöver fynda en målvakt har de ju redan köpt De Gea.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-19 19:24
Hetfield

Kanske inte :P Men han hade i alla fall fått (förmodligen) en nyckelroll i ett La Liga-lag och en förbättrad lön där.

En tanke som slog mig är att Sir Alex borde fynda honom. Seriöst. Tror han skulle kunna bli något jäkligt bra där på sikt. De behöver ju en sådan spelartyp dessutom.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-07-19 19:24
Varför inte värva Sergio Asenjo som backup till Valdes? Det kan väl inte kosta så mycket och han har potential.
2011-07-19 19:22
Hehe, jag vet inte om Zaragoza räknas som "stora" pengar. No offense till Zaragoza. Han hade nog taggat om Man C erbjöd pengar.

Eller prostituerade. :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-19 19:13
Dos Santos: "Back to work, very happy and motivated to start pre-season with the club that saw me grow up! The good times start! Hugs!"

Beundransvärt att dos Santos vill fortsätta i Barca B istället för att tjäna stora pengar någon annanstans. Klubbkänsla. Det är svårt att inte gilla honom, även om han gjorde sitt bästa för att få en att inte göra det (prostitutionshärvan)
Barcelona el Maestro!
2011-07-19 19:07
Kortet på bordet!
Varför hålla på med och hymla om saker - som att man inte pratar om en spelare när man ändå gör det?

Jag gillar Pep precis som jag gjorde när det gällde Laporta.

Angående Cesc säger han bland annat:

"Last year we were interested in Cesc but Arsenal didn't place him on the market. This year they have agreed to negotiate and that's what we're doing. Market prices are what they are but we hope in the end that everything will be sorted out - we have until Augist 31 to sign him.".

Vi vill ha honom. Arsenal vill förhandla med oss. Inget konstigt med det. Sen om klubbarna blir överens i slutändan eller inte, det är en annan femma.
Kortet på bordet så att fansen vet vad som pågår, helt enkelt.

2011-07-19 18:52
Jag trodde aldrig att Aftonbladet kunde bli sämre men jag såg att man har skrivit en hel artikel om Zlatans frisyr, både nu (långt) och hans frisyr genom åren.

Seriously, wtf.
Barcelona Ivey
2011-07-19 18:47
addeh//

hehe, ah för Arsenals trupp är ju såå ålderstigen.
2011-07-19 18:34
addeh.

Afellay nådde ju stjärnstatus efter passningen till Messi på Bernabeu. Rotationerna kommer nog bli stora nästa säsong. Puyol och Xavi dras fortfarande med smärtor från förra säsongen och jag tror nog Guardiola inte vill riskera något. Redan i augusti har vi väl 9 tävlingsmatcher? Eller 8 plus Gamper?

Den offsiden alltså... Den är så hårfin. Hade linjedomaren inte tagit upp sin flagga hade han nog inte fått mycket kritik heller. Så hårfin var den offisden. Men men, förlusten gav oss motivation.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-19 18:16
Tycker inte Pedro hade sin bästa säsong någonsin förra året direkt, han var nästan snäppet under än vad han har visat innan. Vet inte om flera håller med men personligen tyckte jag inte han utmärkte sig så speciellt.
Atlético addeh
2011-07-19 18:09
Heywood

Försvinner även Jeffren finns bara tre anfallare, plus Afellay, som ändå får räknas som det med tanke på att han ofta spelat ytterforward, kvar i truppen. En anfallare känns därför som ett måste. En till utöver det känns dock inte så särskilt behövligt, speciellt inte om Cesc värvas då Iniesta kan flytta upp och vi har även Kiko & Deulofeu att plocka upp ifall det krisar från B-laget.

Förresten, skyll inte på Pedro i Copa del Rey-finalen. Han var vår bäste spelare och gjorde faktiskt ett mål, även om det blev avblåst för offside... Förstår din poäng dock, vara bara tvungen att kommentera det. :-)
2011-07-19 18:06
Nja, att tippa Arsenal femma är väl lite väl vågat? Blir de av med Nasri och Fabregas är sannolikheten större, men vi får ju dock analysera laget med vad de för tillfället har. Jag rankar de fortfarande bättre än Manchester City och Liverpool. De har ett mycket bättre grundspel.
Atlético addeh
2011-07-19 18:06
Ivey

Inte baserat på några värvningar. De har redan ett bra lag, ungt framför allt, som förmodligen, såvida alla stannar, kommer bli ännu bättre nästa säsong. Spurs går uppåt, Arsenal går nedåt. Jag spekulerar bara, men jag tror inte Gunners klarar CL-plats nästa säsong.
2011-07-19 18:04
Guardiola vill ha ytterligare en anfallare. Vilket jag faktiskt välkomnar. Pedro och Villa är bra och kommer att vara första valet inför säsongen. Men Villa blir inte yngre och vi har nog inte råd med ännu en måltorka på 15 matcher från de båda ännu en säsong.

Vi hade kunnat vinna Copa del Rey-matchen om Pedro och Villa varit i form. Men Messi bar anfallsspelet på egna axlar under april och maj och de fyra intensiva matcher mot Madrid.
2011-07-19 18:02
Gervinho > Messi
Barcelona Winning breeds hatred
2011-07-19 17:45
Menar Guardiola att han vill ha en striker även om Sanchez kommer? Jag kan förstå det, men enda gången jag kan se en striker spela är om Messi blir skadad eller vilar. Annars kan det vara så att man vill kunna ersätta David Villa när han är skadad/vilar även om en spelare som Sanchez passar bättre på kanten.
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-19 17:29
"Vi har snarare blivit bättre under detta fönster i o m Gervinhos ankomst."

Jo för Gervinho är ju verkligen en klippa i stormen. Har för mig att man sa samma sak om den fantastiske herr Chamakh med.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-19 17:23
Lite besviken blev man allt att klubben ser ut att låta bli att köpa en back och istället låta Milito vara kvar ytterligare en säsong. Men men, vi har i alla fall Fontas som permanent A-lagsspelare nu. Hoppas lite på att han kommer att lira en del som vänsterback i år. Gillar som bekant att ha en lite större, fysisk vänsterback med bra defensiva egenskaper som kontrast till lille Alves på högerkanten.
Sen kanske inte sista ordet är sagt ang. Milito heller.. time will tell.

Sanchez känns i alla fall rätt säker. Han hamnar nog här. Gött! Cesc tror jag också gör det, tillslut. Att barca är så försiktiga i sina uttalanden är nog för respekt för Arsenal och dessutom uttalade ju Peter Hill-Wood idag. "Vi vill inte sälja Cesc, men lyssnar på bra bud" Det tolkar åtminstone jag som att Cesc själv vill hit.

Sen sa han dessutom att "vi har inte fått hört ifrån Barca på länge. De har lagt ett bud, vilket sammanlagt landade på 267 miljoner kronor, men det var evigheter sen." ... och timmarna senare bekräftade Pep att man vill ha Cesc.

Det känns lite som att det uttalandet från Hill-Wood var för att försöka få Arsenals fans att tycka att man har lyckats trissa upp priset bra istället för att dem ska bli besvikna för att han inte säljs för de högsta summorna det har talats om. Det kan i alla fall vara på det viset.

Återigen, time will tell. Och det tar nog sin lilla tid...
Barcelona haeger
2011-07-19 17:19
Jag tänkte att Arsenal skulle komma 5a nästa säsong tills jag insåg att Liverpool troligtvis inte gör någon speciell värvning (läs Mata), därför tror jag att Arsenal kommer 4a, Man Utd vinner igen, Man City och Chelsea slutar bakom dem.

Då räknar jag med att Cesc och Nasri stannar.
Barcelona Greenwood
2011-07-19 17:19
Mycket kan ju hända nu under sommaren för både City och Arsenal, det känns lite tidigt att sia om säsongen som kommer ännu, för mig i alla fall.
Barcelona Ivey
2011-07-19 17:15
City kommer ju med största sannolikhet tappa Tevez, han blir inte lätt att ersätta. Visst har City råd med flera bra spelare men att förvänta sig att Agüero eller någon annan ska gå in och dominera första säsongen är långtifrån givet.
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2011-07-19 17:15
Någon som vet om man måste vara 18 för att köpa biljetter genom Barcas officiella sida? Och får man biljetterna direkt till sin mail adress när man har betalat?
2011-07-19 17:13
Skillnaden är dock att Man C har värvat bra och har en stabil tränare, jag räknade de bland topp 4 nu. Liverpool har äntligen en bra tränare och en ägare som vet vad han gör.

Därför ser jag Arsenal ta en EL plats nästa säsong. Det är bara vad jag tror.
Barcelona Greenwood
2011-07-19 17:10
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Hur många år har inte folk sagt liknande saker? 4-5 år?
Barcelona Ivey
2011-07-19 17:08
Det har folk trott de senaste 5 åren och kommer så fortsätta tro i 10 år till, men visst skulle det hända gör det inte så mycket. Hellre det så en rejäl förändring kan ske än att komma 3a 4a år efter år.
2011-07-19 17:04
Jag tror också att både Liverpool och Man C kommer att gå om Arsenal, då blir det EL för Arsenal. Liverpool har faktiskt en väldigt bra tränare nu.

"addeh" sa bara att han tycker att Spurs spelarmaterial är bättre, han sa väl aldrig att de skulle vara bättre än Arsenal (än).
Barcelona Ivey
2011-07-19 17:00
Spurs? Baserat på vilka värvningar då? När har de nånsin varit bättre? Din okunnighet lyser igenom skarpt.
Atlético addeh
2011-07-19 16:59
Ivey

Det var stor skillnad på Premier League för 15 år sedan. Då var Arsenal riktigt giftiga och lag som City & Chelsea var inte alls lika slagkraftiga. Redan nu tycker jag United, City, Spurs & Chelsea har bättre material än Gunners. Även Liverpool har ett ungt och intressant lag på gång som imponerade i slutspurten i våras.
Annons: