/spanien/barcelona/forum/11402.aspx/spanien/barcelona/forum/11402.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-21 22:41
Higuaín#20// *CR7*

Glöm inte Pepe vs Alves samt Mourinho mot världen - rätt intressant det också...
Barcelona Essienesque
2011-07-21 22:41
Higuaín#20// *CR7*

Tvärtom, tycker jag det är ganska tydligt vilken spelare som är bäst i exemplet du presenterar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 22:39
Higuaín#20// *CR7*

Beror ju helt på hur bra form de är i för stunden. Det är ännu en sak som gör denna affären så bra. När t.ex villa är sliten, låt han vila lite :P
Brukar säga som såhär att när barca spelar på toppen av sin förmåga finns det inga som slår oss. Vi behöver inte spetsa truppen, bara värva så att vi kan hålla den nivån oftare. Det kan vi med Sanchez.
Real Madrid Higuaín#20// *CR7*
2011-07-21 22:36
Alltså blir riktigt intressanta fighter

Ronaldo vs Messi
Benzema vs Villa
Özil vs Iniesta
Di Maria vs Sanchez

De beror ju som sagt lite vilket lag man håller på när man ska säga vem som är bäst av dem ;)
Barcelona Frodo
2011-07-21 22:36
Rinaldo

Iniesta har bättre dribblingsteknik än Sanchez enligt mig. Jag kan ha fel då jag inte är en expert på Sanchez men Iniesta dribblar bort spelare oerhört enkelt. Man behöver inte vara flashig och hålla på med överstegare och liknande för att dribbla bort spelare. Messi och Iniesta droppar bara axeln och glider förbi. Men visst, Sanchez verkar vara en utmärkt dribbler och visar han sig vara bättre än Iniesta på den biten kommer jag inte att klaga.

Att ens jämföra Messis och Sanchez dribblingar är däremot fail. Messi är överlägset bäst i världen på att dribbla. I Copa America lyckades han med 32 dribblingar. Näst bäst var Neymar med 19 vilket bevisar hans överlägsenhet vad gäller den biten. I la liga lyckades han med typ 100 mer dribblingar än den som kom tvåa.
,Sami
2011-07-21 22:34
Fan vad skönt!!!!! Yesssssss
Barcelona Hola Culès
2011-07-21 22:33
SÅÅ SKÖÖNT ÄNTLIGEN!! WELCOME ALEXIS SANCHEZ!
2011-07-21 22:33
1.70-ligan

Ja det är ju sant! Vi har rätt mycker rotation ;) jag menar, tror ni han kommer starta de flesta matcher och så? :)
,Sami
2011-07-21 22:31
Barcelonistas
Aha juste han tar väl Bojans nummer då?
Barcelona Gio Style
2011-07-21 22:30
A.Gaudi
Co-sign
Barcelona A.Gaudi
2011-07-21 22:26
ja det ytterst sällsynt att hålla på barcelona. vi på forumet är relativt unika med det i världen har jag hört
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 22:25
Higuaín#20// *CR7*

Rotation. Är bra att ha några bra forwards på bänken också, det borde ju du som realfan veta ;)
Barcelona Trippeln
2011-07-21 22:25
''jag e chilenare o jag har hejjat på barca sen 90 talet när koeman o romario kom hit<3 glad man blir att få hit första chilenaren ''

Skitsnack upp och ner
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-07-21 22:24
Lite flummiga korta intervjuer som Liga bbva gjort, i Länktips muniesa, andra barca lirare som Rafinha, delofue, etc.
2011-07-21 22:22
Bra värvning i Sanchez! Är det Pedro eller Villa som ska petas? Alltså, jag tvivlar faktist på att man petar Pedro...
Barcelona Gio Style
2011-07-21 22:22
Bienvenido Sanchez!
Åh vad härligt att se en landsman i våra vackra färger, en som nu på förhand kan bidra med mycket!

Please be kind against the fanboys och de som utger sig för att inte va fanboys.
Vi kan inte skrika troll varje gång någon ny är här, vissa vill kanske hålla på både spelare + laget.
Alla är välkomna så länge ni bidrar med något konstruktivt och inte bara negativa inlägg ifall saker inte går er favoritspelares väg.

Btw, kommer att komma en hel del chilenare då ALLA chilenare jag känner håller på antingen Real eller just Barca.

Fabregas, blir jätte nöjd om du kommer. Men vi behöver inte stressförhandla fram något, vi har bra bredd som det ser ut för tillfället.

Visca el Barca!
2011-07-21 22:21
Test
Barcelonistas
2011-07-21 22:18
Sami

Skulle gissa på nummer 9.
,Sami
2011-07-21 22:17
Loggar in och ser att Sanchez är klar för Barca. Helt fucking nice!! Någon som vet vilket nummer han kommer få?
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-21 22:13
Kul att affären blev klar till slut, nästan så man gav upp hoppet om honom. Är det för tidigt för att fråga vad hans lön ligger på?

Tack på förhand.
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-07-21 22:12
Kul att Sanchez blev klar. Hoppas han får en riktigt grym säsong!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2011-07-21 22:12
Favorit målet av Alexis. Det var den här dagen jag ba: Wow! o_O

Roligt att man den dagen spelade 1X Palermo - Udinese. Så slutade matchen 0-7
Barcelona El Soap
2011-07-21 22:05
Ganska kul med kommentarerna att så fort Barcelona värvar en spelare som kanske får sitta på bänken i början så förstör dom spelaren, medans andra lag kan värva sönder sina lag utan ett ord. Men men, avundsjuka gissar jag på.

Förhoppningvis blir detta bra, jag tror att Alexis har en spelstil som passar bra. Priset kan man väl vara skeptisk till, men det är så marknaden ser ut idag och vi har själva bidragit till den.
Villarreal Rinaldo
2011-07-21 22:01
VizzlA^^ "Gracies Equip" - det är iofs sant, Barca har inte alltid domarna med sig eftersom sina spelare oftast är små o tekniska, som skapar många känsliga situationer där domaren oftast hamnar i fokus. Men bortsätt från det så kan vi båda hålla med att han kommer att bidra med många sådana situationer.
Villarreal Rinaldo
Frodo
Jag menade inte att han är lik honom i de situationerna utan när Sanchez får boll kan han vara sillastående och i fart och springa o dribbla bort sin motståndare oavsett situationen. Messi springer oftast väldigt linjärt mot mål, och rycker till i rätt moment, Sanchez är mer mångsidig i sin dirbbling, dock behöver det inte alltid vara lika effektivt, för Messi har bevisat att sitt sätt är oerhört lyckosamt.

Sedan kan du inte påstå att Iniesta har bättre dribblings teknik än Sanchez, Iniesta må vara mer tekniskt rent generellt, men dribblingsbiten är Sanchez en bit förre.
Barcelona FC Barcelona #10
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

HAHAAH ansiktet passar inte alls med kroppen :P

Sureeeeee
Barcelona barca de Corazon
2011-07-21 21:59
jag e chilenare o jag har hejjat på barca sen 90 talet när koeman o romario kom hit<3 glad man blir att få hit första chilenaren
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-07-21 21:55
Rinaldo

Skrev svaret med glimten i ögat med tanke på domarteamets förmåga att i så liten mån som möjligt tilldela barca straff, förstår precis vad du menar.
Barcelona Frodo
2011-07-21 21:52
Rinaldo

Messi får sällan straffar trots att han blir brutalt kapad.

Jag tvivlar på att Sanchez har bättre dribblingsteknik än Messi eller Iniesta som bara glider förbi motståndare utan problem. Däremot är det bra att ha ytterligare en spelare som kan dra sin gubbe.
Barcelona Jax12
2011-07-21 21:51
Spännande med Alexis Sanchez i barcatröjan! Får hoppas det blir succe!
Äntligen händer det lite på transfermarknaden! Synd att Oriol Romeu lämnade för Chelsea dock. Tror han är en riktig framtidsspelare. Gillar dock hur Barca förhandlat fram återköpsklausuler på la masiaspelare som Romeu och Botia.

Bojan lär väl bli klar för Roma i dagarna nu. I övrigt hoppas jag man värvar mittback och eventuellt Fabregas även om jag helldre ser Thiago få den speltiden.

Nu är det inte långt kvar till försäsongen drar igång!

Visca el Barca
Annons: