/spanien/barcelona/forum/11400.aspx/spanien/barcelona/forum/11400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-27 14:26
addeh

Från sin offensiva mittfältsposition har Iniesta bland den bästa intelligensen i hela startelvan(efter Busquets), betyder det att han kan gå ner o spela defensiv mittfältare?

Frodo

Tack. Busquets har i snart 3 år varit min favoritspelare och jag kan bara skratta åt taktiskt invalida människor som tycker att han är dålig. Busquets gör alltid felfria matcher, om man ska klaga på att Busquets förlorar nicken kan man inte förstå fotboll.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-11-27 14:15
Riktigt tråkig och jobbig förlust igår, fick otäcka flashbacks från Riijkaards sista 1-2 år. Men jag orkar inte tänka i de banorna just nu, dels för att det är otroligt mycket kvar av säsongen fortfarande och mest för att jag ska åka ner imorgon och se matchen mot Rayo på tisdag! Hoppas på ett revansch-suget Barca som visar fokus och bevisar alla kritiker att det inte är som alla befarar.

I alla fall, jag skulle behöva lite hjälp av er. Jag vill ju självklart ner på någon träning och titta, så jag undrar om det finns något schema som ni kan länka till för träningar och/eller adressen dit? Tacksam för all hjälp :)
Barcelona Frodo
2011-11-27 14:08
Jag förstår inte hur man kan klaga på Busquets av alla. Hans inställning överträffas endast av Puyol. Han är hungrig varje match och har en vinnarmentalitet. Jämför med Pique som sover ibland och knappast visar samma hunger trots att de slog igenom i a-laget samtidigt. De enda i laget som presterar jämnare än Busquets är Xavi, Iniesta och Messi.
Atlético addeh
2011-11-27 14:05
barcetia

Jag håller inte alls med dig där. Thiago har visat hela hösten vilken defensiv intelligens han besitter. Och då syftar jag inte bara på att bryta bollar, utan spelförståelsen och att värdera situationer i pressade lägen på egen planhalva. 20-åringen fick chansen som pivoté på Camp Nou i en match för ett tag sedan, minns tyvärr inte mot vilka, och gjorde det riktigt bra.
Atlético addeh
2011-11-27 14:03
Eftersom jag inte såg matchen igår begriper jag inte agget mot Busquets. Vad jag har hört av vänner så fick han felaktigt fult kort för filmning.
Barcelonistas
2011-11-27 14:02
Trots att vi förlorade igår känner jag mig hur lugnt som helst, vilket är helt sjukt. Vi förlorade en match igår och ligger efter med 6 poäng.

Jag tror och är ganska säker på att vi kommer stå som det starkare laget när säsongen drar ihop sig. Den här säsongen har vi inte riktigt fått den där chansen att visa upp våran fotboll för världen och hur bra vi är. Men det beror på dom olika punkterna som jag tog upp igår.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-11-27 14:01
Bästelona

Det är nog ingen bra idé, det hämmar både Cesc och Thiago att spela i den rollen. Busquets är perfekt där, få tillslag och rätt positionering är det viktigaste att tänka på. Både Cesc och Thiago är offensivt kreativa spelare och det vore som att "ha en Ferrari och köra den som en Fiat" som en viss person så fint uttryckte sig.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-27 14:00
Bästelona

Nej, varken eller. Thiago har offensiv intelligens men inte defensiv intelligens. Att pressa en motståndare är inte densamma som att vara den bläckfisk Busquets är. Cesc kan vi ju bara glömma totalt.
Atlético addeh
2011-11-27 13:58
Bästelona

Thiago har ju spelat pivoté ett par matcher under hösten, och då har han klarat det galant. Han har spelförståelsen och intelligensen för att spela i den rollen, simple as that. Dessutom har han utvecklat sina defensiva egenskaper enormt och vinner faktiskt mycket boll.
Barcelona Barça-MeTi
2011-11-27 13:57
ärligt nu grabbar va tycker ni om Busquets ? ja tycker den snubben börja gå över gränsen asså tråkigt som fan för han skämmer ut barca me sina jävla filmingar :@
Barcelona Bästelona
2011-11-27 13:55
Hade Cesc eller Thiago fungerat i den rollen som Busquets spelar på just nu? OM Motivera, OM INTE motivera. Kan själv inte komma på svaret..
Atlético addeh
2011-11-27 13:54
Betis-Sociedad var den sjukaste matchen på länge. Trots bränd straff av Griezmann har La Real en 2-0-ledning med kvarten kvar. Då nätar Jonathan Pereira två gånger om och matchen går mot oavgjort. Men, Iñigo Martínez slår till med ett sagolikt mål från halva plan - precis som i baskdrbyt - på övertid. Makalöst.

Skönt att fokusera på lite annat än Barcelona just nu.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-11-27 13:48
Hahah Iñigo Martínez avgör matchen i 92 minuten med ett skott från egen planhalva ribba in. SJUKT!
Barcelona II Barça II
2011-11-27 13:46
Vilket jävla mål! Skott från egna planhalvan av Sociedad! Herregud!
Culé - Messi y Alexis
2011-11-27 13:31
elbraco - Bojan y Thiago

Jag vet inte om du är seriös eller inte men var snäll och lämna forumet om du ska hålla på så. Tack!
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-27 13:28
Såna där filmer kan man ju knåpa ihop om alla lag i världen. Det gäller Barca också. Bara ondödigt egentligen.
Barcelona Abbe.
2011-11-27 13:15
Siempre Barça

Titta inte på videon då. Ett tips.
Barcelona Siempre Barça
2011-11-27 12:57
när jag ser denna videon jag vill bara döda pepe, di maria, ronaldo och marcelo. jävla smuts lag
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-27 12:54
Vi förlorade mot Getafe så jo... Barcaeran är slut. Dags att pensionera Xavi och sälja Iniesta och Messi. Ni kan nu finna mig på Udineses forum, trevligt att ha pratat med er. Mot Segundan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xavi#6
2011-11-27 12:43
Var på en släktings bröllop igår, där det nästan bara fanns en massa madristas som hade fixat en tv för att kolla madrid derbyt. Varje gång madrid missa ett läge så fick man höra ahh det hade inte gått så mycket bättre om det var troll Messi han hade ju bara lagt sig. Det gick inte att stanna kvar så länge till utan åkte hem för att följa vår egna match men oj så besviken man blev, Vissa stunder av början på den här säsongen påminner mig en del om Rijkards sista och det vill jag inte uppleva igen.
Visst eran kommer ta slut en dag, Men inte redan nu väl? Det är för tidigt för det och vi är för starka för det. Det är långt kvar av säsongen och om vi ska stå där som etta så är det dags för ändring nu. Men man kan inte sluta att ha sociedad borta i bakhuvudet tappa 2 måls ledning till oavgjort, Sevillia hemma kan jag inte heller glömma än.
In Pep we trust!
Barcelona tarrak
2011-11-27 12:37
Finns ingen anledning att hänga upp sig på Peps kommentarer. Ni kan lita på att Pep inte är nöjd med gårdagens match, men det finns ingen anledning att ta kritiken offentligt och bjuda pressen på smaskiga rubriker och krisspekulationer. Sådant hanteras bäst internt och det är jag säker på att Pep kommer göra.
Barcelona NoGo™
2011-11-27 12:29
Hur Pep kan säga att de gjorde en bra match är för mig obegripligt?! Man blir ju orolig när man blundar för en sådan dålig prestation som den igår.
Sen säger han att de försökte bredda med Alves och yttrarna men det var ju det som inte hände, de skulle prompt spela sig igenom i mitten trots en mur a Getafe spelare, helt obegripligt *suck*
ponta p
2011-11-27 12:28
Haha synen på fotboll i detta forum. Roligt.
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-11-27 12:23
Betygen på spelarna igår för er som vill se dem, inte skyhöga direkt....
Barcelona Hetfield
2011-11-27 12:21
Alla tecken pekar på att det här är Peps sista år. Cruyff har redan sagt att han har rekommenderat en ny tränare, och Pep verkar inte heller särskilt sugen på att fortsätta. Jag tycker inte att jag ser samma hunger hos Pep, jag hoppas att han håller ut hela säsongen.

Oavsett hur det går den här säsongen, så vill jag att alla culés världen över kommer ihåg allt Pep har gjort som spelare och tränare, och att vi inte behandlar honom som skit. Även om vi hamnar strax över nedflyttningsstrecket och åker ut ur CL så har Pep gjort så pass mycket att han ska få lämna med huvudet högt och med hyllningar.
2011-11-27 12:20
Helt rätt!
Barcelona Trippeln
2011-11-27 12:18
Jag tror på Barca vinst i klassikern bara de är motiverade vilket de där katalanska jävlarna lär vara.

Gör ni det?
2011-11-27 12:13
Största problemet igår var ju helt klart inställningen, eller det såg i alla fall så ut. Farten i anfallen var ju helt obefintlig. Jag tror vi hade ett riktigt läge och det var stolpskottet i sista jävla sekunden. Det tog 93 minuter och 30 sekunder att skapa ett riktigt bra läge, det är inte normalt. Det var så nonchalant igår och alla inblandade ska ta åt sig efter förlusten. Dock så måste ju laget tända till som fan efter det här, det måste ju va grym tändvätska, man kan i alla fall hoppas.

Nu får de se till attt Rayo får smaka på revanschlusten på tisdag, skulle vara skönt med en storseger och ett spel som verkligen flyter på.
Barcelona Barca Barca
2011-11-27 12:00
Skyll på motivationen, skyll på dålig pep, skyll på slöhet, skyll på vad ni exakt vill, för vi fans har rätt att skylla på våra spelare och peka ut nått fel när vårat älskade lag förlorar. Inte fan ska vi gå och klappa åt dom när dom gör en halduttig match? spelar som så i el classico som dom gjorde två senaste matcherna, då kan vi räkna med en förlust på 3/4-0. Eftersom jag är ett fan o vill såklart skylla på nått, skyller jag på att vi tyvärr inte har en riktigt striker att tillgå i truppen, vi har ingen Eto'o, Higuain (som real har), chicharito (som man u har) nån som man vet, att där har vi en anfallare som MÅSTE in centralt i anfallet och kan göra den dära förbannade 2-1,1-0,1-1, 3-1 målet. Vi har Messi som bombar in mål, men Messi är mer än så vilket gör att han i vissa lägen kan vara utanför straffområdet när ett inlägg slås in mot motståndarnas straffområde. Vårat presspel, är tyvär som bortblåst, våra omställningar när vi vinner boll, är också bortblåsta. Vi vinner boll, passar tillbaka till baklinjen, väntar in motståndarna så dom har hunnit ställa till i försvar och sen anfallare vi. Ungefär som att vi ber våra motståndare snällt att, "nu har vi vunnit bollen från er, ni kan ställa er i försvars position" våra motståndare säger "Tack" .

I slutändan, Visca Barca :)
Barcelona Barça-MeTi
2011-11-27 11:54
jääävligt besviken igår inte ofta ja blir så jävla besviken på barca fyyyfan så onödigt :(
Annons: