/spanien/barcelona/forum/11394.aspx/spanien/barcelona/forum/11394.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid BB-Barceloneta
2011-11-27 15:47
addeh Jag håller helt med, sen kan man ju styrka den uppgiften med att Barca med Puyol på plan inte förlorat på ett bra tag
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2011-11-27 15:46
Snacka om att forumet är lågt just nu. Att vissa inte kan lägga saker bakom sig. Aja, sista inlägget tills nästa match.
2011-11-27 15:46
Dani Alves: "What did Guardiola tell us this morning? We'll keep that under a thousands locks and keys" Hoppas på ett riktigt brandtal som tände till grabbarna rejält!
Atlético addeh
2011-11-27 15:45
Hur bra än Mascherano varit som mittback anser jag att Puyol & Piqué borde bilda mittlås på Bernabéu. El capitá är åtminstone tokgiven.
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-11-27 15:31
Angående diskussionerna om positionerna på mittfältet
-------------Busquets--------------
------Xavi----------------Iniesta------

Kommer inte ihåg senast jag såg den besättningen den här säsongen. Jag tror fortfarande det helt enkelt funkar bäst sådär, så som det var förra säsongen. Busquets ska vara pivoté, inget annat. Thiago får roteras in då och då. Cesc som anfallare vissa matcher, mittfältare så länge den andra mittfältaren är andres eller thiago.

Sluta med FÖR MYCKET rotation och låt det där mittfältet i en vanlig 4-3-3 vara våran "Ordinarie uppställning". Det jag vill se senare mot real är:
De vanliga fyra i backlinjen, mittfältet som jag skrev där ovanför och sedan messi cesc sanchez.......
Barcelona barcetia - Asexis7
addeh

Har han? Måste missat den matchen isåfall...

Okej hemmaplan kan ju jag iofs också gå in och spela defensivmittfältare. Eftersom du nämner att Thiago ska spela defensiv mittfält, som en lösning(antar jag) på vårt problem så antog jag att du menade på bortaplan där vårt stora problem ligger?
Barcelona L.A.M Nr 10
Thiago spelade pivote i någon av storvinsterna på Camp Nou, troligtvis Racing Santander och det gick hur bra som helst. Mot bottenlag på hemmaplan funkar det, om man ens kan kalla det pivote då han var med i anfallen hela tiden och inte behövde täcka lika mycket bakåt som Busquets brukar behöva göra.
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-27 15:30
Klart det finns hopp kvar. Seger på Bernabeu och det är bara 3 poäng till Real igen och dessutom då finns det ett Clasico kvar, och det på hemmaplan. Det är väl bara det att en söndag när det stormar ute, är grått och jävligt plus att vi torskade mot Getafe ser det och känns det jävligt mörkt. Det vänder snart. Hoppas jag.
Atlético addeh
2011-11-27 15:29
barcetia

Fast det du säger faller ju direkt eftersom Thiago redan spelat som pivoté åtminstone en match under hösten och gjort det bra. Minns inte mot vilka.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-27 15:27
addeh

Ja, nu när hela startelvan inte verkar bry sig längre så känns det skönt att ah en sådan som Puyol. Han skulle aldrig tillåtit en förlust mot Getafe. Ju mer jag tänker på det ju mer behövs han i El Clasico. Jag vet att jag varit en av dem som varit hårdast mot att han kanske inte är startelvematerial längre men vi kommer vara beroende av hans vilja mot Real Madrid. Med honom lär vi inte se ett så lojtspel som igår.

Dessutom har hans två senaste matcher varit mycket bra. Mot Milan var han den bästa defensivt sett och mot Zaragoza var han riktigt bra där bak, och gjorde dessutom ett mål.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-11-27 15:25
addeh

Iniesta är väldigt väsentlig då han är en spelare som t.om har bättre defensiv än Thiago. Och eftersom varken eller har förmågan att stänga av ytor på det sätt som Busquets har kan vi utesluta dem som defensiva mittfältare, även mot lätta lag. Hade hellre låtit Masch spela.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-27 15:25
Vi måste nog nästan vinna allt som är kvar. Jag har dock fortfarande hopp. Får vi bara igång spelet och självförtroendet så kommer vi ta massa poäng. Vinner vi El Clasico så har vi tre poäng upp med Real kvar på Camp Nou senare i år. Man måste tänka på att det återstår två El Clasicon, vinner vi båda dem så leder vi ligan och Real Madrid kommer inte kunna hålla uppe formen hela säsongen. De kommer också få sådana här skirförluster mot tex Getafe. Det är så man måste tänka.
Atlético addeh
2011-11-27 15:24
Vi behöver ingen ersättare till Puyol. Han har uttalat sig om att hans skadebekymmer försvunnit helt, och att han inte längre känner någon smärta alls. Puyol är frisk, och kommer inte lägga av än på bra länge. Han är för övrigt den ende vi aldrig behöver oroa oss för när det gäller inställningen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-27 15:20
Ja men jag tycker ändå inte man kan bevisa något. Det Real gjorde förra säsongen var ju bara dumt, det var hur tydligt som helst, men jag tycker ändå inte man bör kunna bli straffad för det. Det Alonso gjorde igår var ju väldigt bra, det spg juu knappast ut som han ville ha ett gulto kort där. Så det är väl bara för Piqué och Busquets att satsa hårdare än de brukar i varje närkamp så ska de ju få en varning förr eller senare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-27 15:19
Fan vad deppigt allt känns just nu. Ligatiteln är avlägsen, men det värsta är ändå att se barca spela såhär... jag vill ha tillbaka den underbara fotboll man blivit van att se! Då blir det roligt att kolla på fotboll igen... och då kanske chansen att vinna ligan kommer tillbaka . Det ena kanske ger det andra.

Det finns så mycket artisteri och klass i vår trupp, som kanske är den bästa vi någonsin har haft! Vill bara se alla bitar falla på plats snart och njuta av den fotboll vi då kommer att spela. Sen får det bära hur långt det vill
2011-11-27 15:14
L.A.M Nr 10 Om man tydligt tar en medveten varning så tror jag man kan bli avstängd ytterliggare. Typ Reals oerhört tydliga två gula kort i champions league förra säsongen tror jag, då blev väl både ramos, Alonso och Mourinho avstängda
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-27 15:12
L.A.M Nr 10

Det beror ju på hur man tar varningen och vilket förbund, spanska förbundet bryr sig inte, UEFA straffar. T.ex så har både Real och Barca gjort det i spanska ligan utan straff, men i UEFA gjorde ju också båda lagen det och då blev båda straffade.

Maskar en spelare så blir det ju snack, men gör man som Xabi Alonso igår, går på en spelare överdrivet hårt efter att bollen är död så blir det inget snack.
Grace/Wastelands
2011-11-27 15:11
Barcelona måste typ ta full pott nu för att kunna vinna ligan, Tyvärr.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-27 15:09
Hur är det med att ta en varning med mening? Kan man bli avstängd ytterliggare för det? Om det finns en sådan regel så är det ju ändå rätt svårt att bevisa.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-27 15:06
Busquets och Piqué får antingen ta ett kort mot Rayo eller om de fortfarande står på fyra gula med bara en match kvar, jag tror det är mot Levante, så får de stå över. Jobbigt dock att det är vår bästa back, bästa pivote och den andra bästa på båda poistionerna som riskerar. Med tanke på lagets form så kanske de spelarna behövs mot vilka lag vi än möter också.
Atlético addeh
2011-11-27 15:02
BB-Barceloneta

Piqué & Busquets kommer ta varningar mot Rayo. Om de inte gör det lär båda stå över mot Levante.
2011-11-27 15:02
Om man kollar på kortstatistiken hos Real så står Alonso på 4 och Carvalho på 3..
Atlético addeh
2011-11-27 15:01
barcetia

Jag förstår inte sambandet. Någon ställde en fråga ifall Thiago och/eller Cesc hade klarat av att spela i Busquets roll. I lätta matcher så är svaret ja, åtminstone i Thiagos fall, det har redan bevisats. Vad Iniesta har med saken att göra förstår jag inte. Han kommer aldrig få chansen att spela pivoté eftersom hans kvalitéer behövs högre upp i plan.
2011-11-27 15:00
Lite oroväckande att med 2 ligamatcher kvar till el Clasico så står Busquets och Pique på 4 varningar och Mascherano på 3....
Barcelona mariwani
2011-11-27 14:59
Alla som förväntar sig att vi ska vinna både ligan och CL varje år behöver ta sig en tankeställare. Matchen igår mot Getafe var ganska lik Reals match mot Levante, sånhär skitmatcher har alla lag torskat. Det som stör mig något enormt är att David Villa får så pass mycket speltid trots att han enligt mig är i sitt livs sämsta form. Att snacka om fiasko, kris och grejer är larvigt. Real har bilbao sevilla och oss kvar, dags att lugna ner sig, dessutom kan några förluster kanske få medgångssupportrar att försvinna? Vinner vi CL i år så blir vi första laget att ta CL 2 år i rad glöm inte det!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-27 14:54
Iniesta är saknad. Mot Milan spelade vi bra men det saknades en dimension utan Don Andrés. När det ser så fantasilöst ut som igår och Messi inte har en bra dag så är Iniesta den som kan avgöra matchen. Han presterar alltid när det behövs.
Barcelona Hetfield
2011-11-27 14:52
comprende

Jag tror inte att b-laget skulle ta emot Villa. De har Soriano som är bättre i dagsläget.
Barcelona comprende
2011-11-27 14:47
Barcetia - Asexis7

Det blir ett helt annat spel när han är på plan, han vrider och vänder som han vill. Han tar löpningarna och passar fram/gör dom viktiga målen. Han är den av våra stjärnor som inte har sett mätt ut. Han är den som visar mest vilja och passion den här säsongen. Då menar jag inte någon enstaka match, utan varje match han har spelat iår så är det han som försöker mest
Barcelona Barca-nist
2011-11-27 14:38
"spekulationen är roten till allt ont”

Barcelona´s storhet är inte slut efter en förlust.
Om jag kunde tvätta av Barca färgerna från en del av folk så hade vi sett vilka som står bakom Barca och vilka som skriker högst efter framgångarna.
Barcelona Hetfield
2011-11-27 14:38
Busquets = Fantastisk spelare.

Personlighet på planen = Skithög.
Annons: