/spanien/barcelona/forum/11389.aspx/spanien/barcelona/forum/11389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-23 19:09
Fontas som hägerback alltså? Intressant! Känslan av att han kommer spela en hel del som ytterback försvann ju inte där direkt. Vore grymt om han kunde bli lika bra där som i mitten då Abidal och Mascherano är två jäkligt stabila altenrativ i mittlåset.

Ska bli oerhört roligt att se barca lira igen. Dela gärna mer er av streamar :)
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-23 19:09
Kul att Pep har tagit ut massa B-lagsspelare. Ska bli spännande att se vilka slags speltyper dom är. Gustavo, Riverola, Cuenca, Saul, Lobato osv. Kanske något för framtiden?

Sorry för OT men först bomben och skjutningarna i Norge, och nu är Amy Winehouse död? Vad fan händer liksom??
Barcelona Cataloniaboy
2011-07-23 19:01
Såg truppen till matchen ikväll. Endast hälften tillhör A-laget(!) Ifall Pep ställer upp med bästa möjliga direkt kan det bli den här elvan: Valdés, Fontás, Busquets, Abidal, Maxwell, Thiago, Keita, Iniesta, Affelay, Villa och Jeffren. Lär väl dock bli ett helt annat lag i andra halvlek.
Barcelona comprende
2011-07-23 19:00
Rambla~

Haha tack för rådet
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-23 18:39
LAM nr 10

Jag är egentligen inte jättenoga med att Cesc köps hit, utan jag är bara rädd att det blir "han eller inget". För enligt mig är INTE truppen komplett så som den ser ut idag. Pep har själv sagt att han vill ha en bredare trupp tills kommande säsong och i dagsläget är den precis lika tunn som ifjol. Om än förbättrad rent kvalitetsmässigt och att två spelare troligtvis kommer att bli mer delaktiga i år efter uppflyttningen från Barca B. Men egentligen har han lika många spelare att laborera med.

Personligen hade nog drömmen varit om vi behöll Romeu, sket i Cesc och köpte hit en försvarare, typ Jose Enrique eller allre helst Sakho. Säljs Milito eller Maxwell kan ytterligare en spelare ansluta. Förslagsvis av en gammal räv i anfallet. Eller så får lirarna från Barca B den lilla speltid blir över att dela på.
Dessa scenarion kan vi nog glömma om Cesc kommer, men köps han hit kommer jag välkomna han också. Precis som med alla spelare barca köper.

När jag tänker efter en extra gång kanske det egentligen inte nödvändigtvis är mer bredd jag vill ha tills nästa säsong, utan mer kvalitét. Med Fontas och Thiago upplyttade har vi en större trupp redan nu. Nu vill jag bara byta ut vissa spelare för att bli helt nöjd. Bojan var en av dem. Nu hoppas jag även att någon av Maxwell eller Milito ersätts av en bättre spelare. Då är truppen ganska komplett, för att inte säga monstruöst bra :)

Den blir monstruöst bra med Cesc i trupppen också såklart, men då måste vi hoppas på att Milito och Maxwell hittar gammal god form igen.
Svensoon
2011-07-23 18:38
Andreas//
Hur kan du säga att Bojan är som en bror för dig när du inte ens känner killen och att han är din barndomsvän?
Barcelona Rambla~
2011-07-23 18:28
comprende

Det är fortfarande match mot Hajduk Split och inte Dinamo Zagreb. De två klubbarna typ hatar varandra, så du ska nog akta dig för att förväxla klubbarna i fel sällskap. :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-07-23 18:18
Härligt med match ikväll igen efter nästan två månaders längtan. Många ungdomar man ska hålla ögoenen på då alla sydamerikanska spelare är borta, samt några småskador.

Angående värvningar så är jag väldigt nöjd om det bara blir Sánchez. Skönt att hela soppan tog slut och nu har man ett starkt anfall till nästa säsong. Fabregas behövs inte och i backlinjen har Fontàs flyttats upp, dessutom kan Mascherano gå ner.

Nu ska vi bara se till att få bort Milito från klubben då han tyvärr är för dålig. Nästa säsong kommer han troligen ha fem spelare framför sig på mittbackspositionerna och kommer som max få några starter. Bäst för honom och för oss om han drar vidare, då han troligtvis vill ha mycket mer speltid vilket han kan få i en mindre klubb.
Barcelona ballfoot
2011-07-23 17:15
ja 20.30
Barcelona comprende
2011-07-23 17:13
Spelas matchen mot Zagreb ikväll? Enligt livescore så gör den det

Tacksam för svar
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-07-23 16:51
GunnarG

Turkiet gills inte, dom har inget annat för sig och är galna.
Räknas inte.
2011-07-23 16:38
Gud är störst

FC Cologne = FC Köln! Cologne är det engelska namnet för klubben :) var inte säker på det först men söker man på FC Cologne på Wikipedia omdirigeras man till Köln.
GunnarG
2011-07-23 16:31
Hetfield - Sanchez is the next star
Big deal? Var det 200 pers där? När Milans Dominic Adiyiah gick till en turkisk div 2 klubb blev det en big deal :)
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-23 16:29
elbraco

Oroa dig inte, de kommer att tas ner till jorden igen. Chamakh skulle vara deras nästa stora målskytt och nu vill alla få bort honom. :)

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-07-23 16:24

That would be Fc köln! :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-23 16:24
Bojan kör en Zlatan "sono molto contento". :P
Barcelonistas
2011-07-23 16:21
Bojan (Roma): "I'm very happy to be here. My shirt number? I've already picked one, but still have to discuss it with the team." [via lr24]
2011-07-23 16:19

Ah, jag hoppas Bojan gör succé.
Nu har jag i alla fall fått en anledning att följa Italienska Ligan mer :)
Barcelonistas
Även om det har funnits mycket bättre upplagor av Milan så får vi inte glömma att det är en fin klubb med bra historia.
Gervinho gjorde 2 mål på tio minuter i matchen som spelas just nu mot typ FC Cologne eller något. Spelar inte klubblagssopan och landslagshjälten Podolski där?

Arsenalfansen skiter på sig av lycka.
2011-07-23 16:13
S*it, snacka om att Bojan gick från en yngling i Barcelona till att bli lite av en big deal i Roma. :P

Good for him!
Barcelona Denyo
2011-07-23 16:12
Andreas

Återigen om du läser vad jag skrivit så tror jag inte det.
Men inget är omöjligt..
2011-07-23 16:09

Haha, jag kör nog på Gago - The King of the World, i pannan.
2011-07-23 16:07
Om Cesc går till Milan så tatuerar jag "Keita 4 life".
2011-07-23 16:06
Du tror att Fabregas lämnar Arsenal för Milan?

Hehe, jag som trodde jag hade hört det mesta.
Barcelona Denyo
2011-07-23 16:04
Du ska en källa din komiker!
Och det är översatt från italienska o taget från sky!
Dock är det inte källan jag pratar om. men det är inte taget i det blå direkt. Skysport brukar relativt trovärdiga!

Är man ett Milan fan för att man har information och använder huvudet lite längre en vad du gör?

Låt oss sägs så här rent hypotetiskt

Barca kommer inte med något bra bud
Milan lägger ett bud Arsenal är nöjda med

Arsenal säger till Fabregas det här är det budet har vi fått
God ta det om du vill. Låt oss sägs att Fabregas accepterar förslaget och går till Milan väl där kan han baka in klasuler att inom 2 år kan han gå till Barca för ett visst pris. Det är ingen omöjligthet om du använder huvudet.
2011-07-23 16:01
Lite roligt att läsa om 16-åringen från IFK Norrköping som signades av Arsenal.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-23 15:57
Hur menar Pep när han säger att han behöver en bredare trupp tills nästa år när han nästa dag säger att han är nöjd med den trupp man har redan nu? Vi har lika tunn trupp som ifjol just nu.
Peshmerge - AS9
2011-07-23 15:43
Kommenterade pga dina fantasi källor. Vi är ingen Riaola fan heller. Du behöver inte komma och skriva vad han gjort dem senaste 5 månaderna. Du verkar spionerat honom ordentligt din komiske Milanfan.

Jag hoppar inte på dig nu. Men jag stör mig på att du inte visar någon källa och bara skriver saker som du tagit ur luften och kastat in här i Les Rambles. Kom med vettigare information nästa gång, tack för mig. Ciao!
Barcelonistas
2011-07-23 15:33
Guardiola: "If only Alexis joins us, I'll be satisfied with the squad. I can't complain." #fcblive

Guardiola: "The clauses on Bojan's deal are a club decision. I hope he does well and returns in 2 years. I thank him for his dedication."
Annons: