/spanien/barcelona/forum/11380.aspx/spanien/barcelona/forum/11380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-07-24 17:02
tarrak

Japp, mest troligtvis flyttas den till måndag.
Villarreal måste väl dock gå med på detta? eller hur är det?

Ps. Du har mail.
Barcelona tarrak
2011-07-24 16:19
El Soap

Ligamatchen kommer med all sannolikhet att spelas på måndagen, precis som senast vi spelade Supercupen mot Shakhtar. Att bara ha en vilodag eller att flytta Porto-matchen är nog uteslutet.
Barcelona Barca4eva
2011-07-24 16:13
El Soap En av matcherna lär väl flyttas..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Soap
2011-07-24 16:12
Jag och en polare funderar på att åka ner och se på hemmamatchen mot Villarreal den 28e, men då matchen mot Porto spelas den 26e så undrar vi om det är någon risk att matchen flyttas till den 29e exempelvis. Det står 28e på hemsidan, men man vet ju aldrig.
Barcelona barca111
2011-07-24 16:10
Sanchez har landat i madrid!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-24 16:06
elbraco/Andreas

Haha, its all in fun.
:P

elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-24 15:59
OTBAG

Såg att det blev lite luddigt men min poäng var att jag tror inte många andra klubbar hade slutat så pass högt upp som Wenger lyckas att göra när han använder orutinerade ungtuppar som Ramsey, Wilshere och Gibbs.

Alltså tycker jag Wenger gör ett bra jobb som lyckas fostra många unga samtidigt som han hamnar högre upp i ligan än t.ex. Pool och Tottenham som har en mer "jämn" blandning av spelare (alltså inte antingen superstjärna ala Cesc eller rookie ala Gibbs.)
Barcelona el Maestro!
2011-07-24 15:50
Hehe, att bänka alla anfallare och ställa bussen framför målet på hemmaplan, det tror jag kommer att bli mer än som en vana i den kommande säsongen.Folk kommer att sluta reagera alls.
Man vill göra alltför för att kunna bryta Barcas dominans. På sätt och viss kan man ju förstå desperationen i detta. Se citatet nedan.

"We did things that surprised everyone last season, but they'll be more normal this year."?

Aitor Karanka.
Barcelona papillon
2011-07-24 15:07
Shanghai - Tot el camp és un clam

Bästa i minut 14.00 när Piqúe visar "fem fingrar" och realbänken applåderar av i ren ilska och avundsjuka hahahah kung e han Piqúe ;)
Spanien OTBAG
2011-07-24 15:06
Frodo//

Då förstår jag hur du menar, och jag håller med dig. Vi skulle inte vinna ligan med Ramsey och Wilshere som tänkta startspelare nästa säsong, det skulle vi inte.

Däremot håller jag inte med dig om att Wilshere blev framröstad p.g.a att han är engelsk, det blev han för att han sett under hela säsongen var jämnast.

elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.//

Måste bara få klargjort hur du menar med:

"Tycka vad man vill om Wenger men hade man flyttat Arsenals ungdomar, som Ramsey och Wilshere, till typ West Ham så hade man fasen inte slutat trea eller fyra eller vad dom nu hamnade förra säsongen."

Menar du att Arsenal slutat högre annars?

Wilshere är den tvåvägsspelare vi saknat och är given i startelvan - Ramsey spelade inte så mycket. Detta var Wilsheres första säsong i Arsenal.

Väl mött.

EDIT:

Borde kanske ha PM:at istället då detta inte är en egentlig diskussion om Barcelona.
Atlético addeh
2011-07-24 15:00
Det finns en annan video från 5-0-matchen där man fick se filmat både lite inför och även från folk på läktaren. Någon som kan dra sig till minnes vad videon heter?
Barcelona joninho_90
2011-07-24 14:33
Shanghai - Tot el camp és un clam

Det bästa är ju lätt 00:40 när Pique sparkar bollen på Cristina haha :D
2011-07-24 14:23
Frodo

"Jag menar bara att man inte kan ha hur många ungdomar som helst i startelvan och hoppas på alltför mycket"

Tycker din sistnämnda mening sammanfattar problemet med Arsenal och dess fans rätt bra. Det är klart det ligger prestige i att fostra nya stjärnor (eller köpa in spelare som redan är talanger och kalla dom sina egna ;)) och det är något många klubbar borde se upp till Arsenal för, men samtidigt är det många fans som kräver titlar och att Arsenal ska ligga minst topp 1-2 när ligan slutar.

Antingen gör man som Wenger gör - man fostrar nya spelare blandat med några stjärnspelare och då kan man förvänta sig att hamna i toppen men inte numero uno, eller så får man öppna plånboken och köpa in lite kvalitetsspelare, inte dussinlirare som Eboue, Chesney, Koscielny och Bendtner.

Tycka vad man vill om Wenger men hade man flyttat Arsenals ungdomar, som Ramsey och Wilshere, till typ West Ham så hade man fasen inte slutat trea eller fyra eller vad dom nu hamnade förra säsongen.

Abbe

Det var Pep själv som sa det :) riktigt bra citat!
Barcelona Shanghai - Tot el camp és un clam
2011-07-24 14:18
Rekommenderar starkt denna video som jag länkar. Lång (14.25), men värd att titta på. Den handlar om en match där vi klär av våra bittra rivaler den 29 november 2010. Fick gåshud varje gång. Återigen den är värd att titta på.

OT: RIP Amy Winehouse. Vilken sorglig vecka, först Norge och nu detta. :(
Barcelona Frodo
2011-07-24 14:10
OTBAG

Jag tror att du missade min poäng eller så var jag varit otydlig i mina inlägg. Vad jag försökte säga var att man inte kan förvänta sig att slåss om titlar med Wilshere och Ramsey som startspelare efter en eventuell försäljning av Cesc och Nasri. De kommer att få värdefull speltid och utvecklas men sannolikheten att vinna titlar med två unga pojkar samtidigt i mitten är små. Huruvida de är talangfulla eller ej var inte huvudpoängen utan det är snarare bristen på rutin som kommer att fälla er om ni startar med de istället för att ersätta Cesc ordentligt.

Wilshere är talangfull. Jag har inte sagt motsatsen. Jag tycker inte att han är världens största talang helt enkelt. Dessutom nämnde jag inget om huruvida han var Arsenals bästa spelare förra säsongen utan jag sa att han är långt ifrån Cesc, Nasri och RVP nivå. Sen antar jag att det är fansen som röstat? Då är det inte så konstigt att han blir vald med tanke på att han är engelsk, egen produkt och har en vårdslös stil som engelsmän gillar.

Observera att jag inte anser att Wilshere ska petas eller att han inte har talang. Han är snarare den typ av mittfältare jag gillar, dvs en rörlig och skicklig passningsspelare med spelförståelse (gillar inte hans farliga tacklingar dock). Jag menar bara att man inte kan ha hur många ungdomar som helst i startelvan och hoppas på alltför mycket.
Barcelona Abbe.
2011-07-24 14:03
"If Pedro was Brazilian, he'd be called Pedrinho and we wouldn't have enough money to afford him"

Haha, den hade jag inte hört förut, men det stämmer!
Barcelona Rambla~
2011-07-24 13:55
Barcelona will be able to buy Oriol Romeu back from Chelsea in the first 2 years for 8M. In the 3rd year they will have a 1st option [sport]

Om det där stämmer så gillar jag Bartomeu allt mer. Säljs för 5M men kan värvas tilbaka för 8M. Det är en bra deal. Han är verkligen bra på att få till dessa återköpsklausuler i kontrakten när canteranos säljs. Det är faktiskt bättre att de säljs än lämnar på lån. Det slutar oftast i begränsad speltid och att Barca i slutändan är de som får betala merparten av lönen när de lånas ut.

Säljer man spelarna får man åtminstone betalt och spelarna får ett kontrakt med en ny klubb som betalar lönen. Dessutom så finns alltid chansen att ta tillbaka spelarna som så önskas. Bra jobbat Bartomeu.
Barcelona Rambla~
2011-07-24 13:49
Intressant artikel om Alexis Sanchez.
Barcelona Rambla~
2011-07-24 13:45
1.70

Lugna dig lite nu. Precis som barca111 var inne på så anländer Boca Juniors till Barcelona med en 23-manna trupp. De ska möta Espanyol på onsdag för att sen dra vidare till London och Emriates Cup.

Det står bla att Barca ska försöka få till en överenskommelse med Boca om ett lån på 1 säsong med en köpoption.
Spanien OTBAG
2011-07-24 13:38
Frodo//

Noterbart är att Wilshere blev vald till bästa spelare i Arsenal ifjol med 41.4% av rösterna och enligt mig var han jämnast under hela säsongen, Nasri var bra på hösten, van Persie på våren - Jack var det under hela säsongen. Han är lika viktig som Nasri, Cesc eller van Persie, av dessa tre är van Persie störst avbräck då han är våran bästa målskytt och vi har mer bredd på mitten. Givetvis syns det när inte Cesc eller Samir är på planen, men de gör det även när Jack inte spelar, då saknas det en ettrig terrier på mitten som är beredd att ge 110% för klubben.

Och ja, han är utan tvekan en av världens absolut största talanger. Det är inte bara engelsmän som anser detta,

Däremot kan man inte låta bli att dra på leendet över vad som hände efter Arsenal - Barcelona på Ashburton Grove senast. Cesc var tvungen att gå till Barcelonas omklädningsrum för att Jack inte vågade fråga Messi om hans tröja när han redan hade bytt tröja med Xavi, Cesc retade sedan Jack på twitter med följande:

"I can't believe I had to go to get Messi's shirt for you. You were so scared. You were MOTM so next time please ask yourself!"

Det om något tyder egentligen på hur stor eran Lionel Messi är.

OBS. Jag är inte här för att på något sätt provocera eller bedriva ett hat mot Barcelona. Det kanske bör nämnas eftersom (tyvärr) stor del av Arsenal-fansen kommer hit för det. Jag tittar endast in för att prata fotboll.
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-07-24 13:36
Haha, inser nu att jag stavat totalt fel.

Aja, ni vet vem jag menar.
Barcelona Rambla~
2011-07-24 13:34
Det har tidigare skrivits att Arsenal och Wenger enbart vill ha pengar för Cesc om de mot all förmodan skulle gå med på att sälja honom. Vill Wenger ha Thiago, lär han i så fall ta kontakt efter en eventuell övergång av Cesc och då försöka värva Thiago utesluten från den affären.

Thiago bör ju minst vara värd €20M som jag ser det med tanke på hans potential och nyskrivet kontrakt som sträcker sig till 2015. Thiago + €28M för Cesc? Det är ca €48M. Phfftt...skulle inte tro det. :P
2011-07-24 13:26
Ride The Big One

"Det låter väldigt lustigt när du stavar WIlshere till WIlshire, sistnämnda låter som något taget ur sagan om ringen"

Sjukt, tänkte exakt samma sak :P

Sanchez flyg har tydligen blivit försenat, han kommer till huvudkontoret klockan halv 9 ikväll.
Barcelona barca111
2011-07-24 13:23
dem säger att Boca Juniors anländer tilll Barcelona imorgon för att på onsdag spela mot espanypl, då barca har varit intresserad av Serigo Aurajo tidigare ska man på något sätt försöka komma fram till ett avtal
Barcelona barca111
2011-07-24 13:21
: 1.70-ligan

är du säker gällande Sergio Aurajo?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-24 13:20
Glömde länka ;)
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-24 13:19
Frodo

Okej, där ser man. Kul att höra, då dessa spelare är några jag gärna ser i A-laget på sikt. Romeu tillhörde också den kategorin, men han får man väl acceptera att han lämnar. Skönt att det inte verkar bli fler iaf!

-----------------------

Länktips! Sergio Aurajo ansluter till Barca B imorgon? En spännande spelare som kan komma att bli A-lagsmaterial om på sikt, förutsatt att han fortsätter utvecklas. Bra värvning!
Tycker dock en DM borde vara av högre prioritet om Oriol lämnar, men men
Barcelona barca111
2011-07-24 13:16
enligt spanska tidningar kommer Alexis sanchez fotograferas utanför Barcelonas huvudkontor 20:30
Atlético addeh
2011-07-24 13:15
Jag tror Bojan kommer göra stor succé i Roma. Får han bara spela i den positionen han gör sig bäst kommer han ta Roma långt den här säsongen. Vilket radarpar klubben kommer ha i Lamela och Bojan om båda fortsätter utvecklas.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-24 13:12
Andreas

Det låter väldigt lustigt när du stavar WIlshere till WIlshire, sistnämnda låter som något taget ur sagan om ringen.
:P
Annons: