/spanien/barcelona/forum/1138.aspx/spanien/barcelona/forum/1138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2016-02-22 09:45
@enkos:

Kan inte du som är så kaxig och redan vet att allt är klart sätta 30 laxar på det så får du ju enligt dig en garanterad utdelning på 1200 krt på bara 2-3 månader enligt odds - bättre än dom flesta fonder! Bifoga gärna en screen save på ditt bet
Barcelona Thierry Henry
2016-02-22 09:40
@neymar JR:

Att jämföra MSN med någon annan anfalls trio är ett skämt. Messi (tidernas bästa fotbollspelare) är i sin peak just nu och han har sällskap av världens bästa striker och det kanske största löftet Brasilien fått fram sen Ronaldo (den riktige).
Ingen annan anfalls uppsättning har någonsin kompletterat vann så bra som vår gör. Haft så bra samarbete och vart så konsekvent i sina prestationer som vår MSN. Ingen annan anfalls uppsättning har heller haft den individuella skickligheten som dessa 3 har. Jag har upplevt mycket i mitt liv som supporter. Men det man bjuds på nu vecka ut och vecka in från dessa 3 herrar har jag aldrig upplevt förut. Det är magi. REM med all respekt och trots deras individuella skicklighet va aldrig ens i närheten av dessa höjder. Ronaldinho va en enmans show på den tiden. Samarbetet mellan dom 3 va mediokert som bäst.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-02-22 09:28
Vill minnas att sådana ledningar som denna har tappats tidigare. Har för mig att det inte var så längesen vi kom ikapp real som hade en stor ledning i ligan och även tvärtom att real faktiskt kommit ikapp Barca vid en stor ledning.

Oavsett om minnet sviker mig eller om den har rätt så ska man inte fira för tidigt. Jag liksom många härinne (kanske till och med alla?) har en positiv känsla som säger att vi kommer vinna ligan. Ett försprång som denna ska man inte släppa. Men likt förbannat är det inte omöjligt att det händer, trots att sannolikheten är låg.

Kommer inte påstå att jag väntar tills ligan är teoretiskt avgjord innan jag firar, men jag firar när den är praktiskt avgjord. När det är 5-6 matcher kvar och vi (förhoppningsvis) har kvar denna ledning så kommer jag utan minsta tvivel att fira ligasegern. Men med 13 matcher kvar är 8 poäng rätt så lite och jag väljer därför att avvakta med mitt firande. Är jag feg för det eller är det jag som är realistisk? Tveksam på att vi någonsin kommer ha ett gemensamt svar till den frågan.
Barcelona neymar JR
2016-02-22 08:29
Kröjff Nu tänker jag svara dig på en tidigare fråga du har haft uppe i forumet. Angående vilken trio som är den bästa. Där är jag inne på samma linje som du, speciellt med tanke på att Ronnie/eto hade betydligt bättre bollkontroll än neymar/suarez. Det fick det hela se så mycket elegantare ut. Det är svårt att tävla med MSN;s siffror, men R.E.M trion var betydligt mer konstnärlig. PS: börjar få grepp om detta med punkter!.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-02-22 08:07
Kröjff Att du är som aktivast när det går tungt är lika givet som att neymar bar oss under hösten. Men inte fan gjorde han det själv och likt förbannad sviker han oss. Det är väl ingen slump att just du känner dig träffad?:) Känner jag dig rätt så har du allt sparat på din hårddisk (som har fått begränsat utrymme), du borde du kunna hitta fram till inlägget där jag skriver att neymar GJORDE ALLT! En cigg på det?
Barcelona Kröjff
2016-02-22 07:57
neymar JR

Eh, kan jag ana en riktad ironi till oss "svin", när du nämner MSN som säkerhet för att Barca inte tappar försprånget nu?

Rätta mig om jag har fel. Men var inte du en av dom som lyriskt hävdade att Neymar Jr var den som bar Barca på sin lilla bräckliga lekamen under ”hela hösten”? Och hur får du i så fall ihop en sådan slutsats med att det enligt dig är ”svin” till fans som enligt dig och till din stora förtret,tillskriver trion MSN äran av Barcas resultatmässigt framgångsrika säsong (hittills)?

I all synnerhet som en vidsynt sann supporter som du, håller dig själv alltför god att glömma bort att även nämna tränare, målvakter, Pique, Alba, Iniesta, Busquets, Rakitic med flera viktiga pjäser vid vinster. Så som efter senaste segern. Jag får det faktiskt inte att gå ihop.

För själv gick du ju ett steg längre än oss "svin" till fans, i samma stund som du hävdade att framgångarna huvudsakligen hängde på EN enda spelare till och från under nästan två månaders tid, när Lionel Messi var borta p g a sin skada. Nämligen Neymar Jr himself.

Eller är det möjligen bara jag som grovt förvränger och hårddrar vad du skrev där och då, här och nu? Som sagt, svinhugg går igen.
Barcelona neymar JR
2016-02-22 07:09
Eh jag fyller år i oktober, fullt möjligt att jag missar den födelsedagen men att Barcelona skall släppa 8 poängs ledning inte så troligt. MSN kommer ju ändå spela alla matcher;). Det som talar för är våran statistik mot top 4, vi har vunnit alla matcherna (?). Real & atletico kommer fortsätta tappa poäng, speciellt med tanke på att deras moral är helt nere.
Barcelona Fuerza
2016-02-22 02:20
@Barcelonistas:

De tre värsta motgångarna för min del:

1. Barcelona - Betis våren 2007

Betis kvitterar i slutminuten på Camp Nou (se länk) och detta var ögonblicket när vi slängde bort titeln i mina ögon. Inte den sista omgången. Det var i denna omgång. Ett nonchalant Barca på hemmaplan. Slog sönder väggen hemma när bollen gick in. Var mest frustrerad på Eto'o's onödiga brytning på mittplan - en frispark som slås snabbt (vilket ingen i Barca snappar upp). Sedan gör Valdés misstaget att släppa in en fullt tagbar avslutning från snäv vinkel och långt avstånd. Obegripligt.

2. Barcelona - Inter våren 2010

Inter's Milito gör ett offsidemål på San Siro samtidigt som att Barca sjabblar bort chans efter chans. Under returen lyckas man inte göra hål på bussen - främst pga en labil kille vid namn Zlatan Ibrahimovic som är helt obenägen att använda fotbollsvärldens starkaste kropp till sin fördel (något han börjat lära sig först nu vid karriärens slutskede).

3. Barcelona - Chelsea 2012

Otroligt ineffektiva på bortaplan. Förbannar både Cesc och Alexis för hemska avslut i avgörande lägen för att inte tala om det sovande försvarsspelet när Drogba gör mål på Chelsea's första riktiga målchans precis innan halvtidspaus.
I returmatchen sover försvaret igen när Ramires stormar fram och gör sitt karriärs snyggaste mål för att inte tala om smärtan när vi slänger in Keita(!) som slutforcering när klockan börjar närma sig minut 90 ... något som misslyckas helt och plötsligt vaknar Torres från de döda efter att ha blivit hånad i 13 månader för att straffa Barca's ineffektivitet. Slog sönder väggen här också. Torres liksom ... av alla.

Någon som känner igen sig? ;)
Barcelona Júnior.
2016-02-22 02:04
Diar Shekha Copa América firar 100-års jubileum. Det är anledningen till att evenemanget även hålls i år. Edit: Det är även därför årets upplaga kallas för "Copa América Centenario".
Barcelona Diar Shekha
2016-02-22 01:50
Är det någon som vet varför Copa America kommer äga rum i sommar igen? Brukar det inte vara var fjärde år? Och Chile vann ju 2015. Tacksam för svar!
Barcelona Davids3
2016-02-22 01:10
"According to The Mirror, FC Barcelona are ready to pay around 30 and 40 millions for the attacking crack of Leicester Riyad Mahrez."

Nu har jag inte sett mycket utav honom, men av det lilla jag har sett så har han verkligen inte imponerat på mig, han håller absolut inte Barca-klass.
Det enda han verkar göra är skott-finten, som går hem ibland, ibland inte.
Hoppas det är noll sanning i dessa rykten.

Någon som har sett mer utav honom ?
Hur är han i förlust-matcherna där inte mycket fungerar, syns han på plan då?
Barcelona Liunil Masse
2016-02-22 00:34
Vi har några tuffa bortamatcher kvar: Rayo Eibar Villarreal Real Sociedad(!) Ligan vunnen? Chill.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-22 00:19
Utöver att vi fullständigt gav bort ligan 06/07 så är Chelsea matchen 2012 den värsta motgången för mig personligen som supporter. Spelarna och Pep missade möjligheten att försvara cl titeln. Den borde ha försvarats under Pep. Nu hoppas jag att spelarna inte sjabblar bort den möjligheten den här säsongen.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-22 00:09
Minns hur jag var så otroligt övertygad att vi skulle köra över Chelsea i semifinalen i CL 2012. O ja... Ramträff efter ramträff, missad straff av Messi, hundra missade lägen och vi blir alltså utslagna. Sen det mötet Chelsea så har jag lärt mig att inte ta ut något i förskott. Det gör så jävla ont när det man verkligen inte trodde skulle ske, sker. Inte ens om vi leder ligan med 20p kommer jag fira. Fotbollen är oförutsägbar, allt kan hända.
Barcelona enkos
2016-02-22 00:07
Av de 13 återstående matcher har vi bla : Eibar Getafe Rayo Gijon La Coruna Grenada Sociedad Espanyol Betis Villareal Och hemma matcher mot : Valencia Sevilla Real Ja, handlar inte om att vara eller inte vara ödmjuk. . Jag är bara ärlig och realistisk och inte som vissa här som i sig firar i smygg men öppet snackar annat :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-21 23:46
@enkos:

Alltså kan du sluta ta på dig den här rollen.
Snälla, snälla! Det kan sluta med att vi står där med svansen mellan benen d.v.s 0 titlar. Vad ska du göra då? Hoppa från taket (som är inget jag rekommenderar alls).

Varför måste du var sån? Tror du verkligen att en enda spelare eller någon av ledningen tror att vi har redan vunnit ligan?

Om någon tror detta kommer vi se laget att fira nästa hemmamatch. Om de inte gör detta så vill jag att du slutar skriva för allas trivsel här inne att vi har vunnit ligan när vi så många matcher kvar.

En sista sak jag vill att du gör för vår och din skull är att kolla upp order ödmjuk i ordboken. Du kommer få en uppenbarelse kan jag lova dig.

Barcelona enkos
2016-02-21 23:42
Det är skillnad att fira en dag och att fira i fyra månader.. tårtan äter man på 1 minut och klappat och klart.. Det är njutning att fira under längre period :) Tårtan kan jag äta i samband med cupfinalen mot Sevilla och efter CL segern.. :)
Barcelona enkos
2016-02-21 23:39
Och ja, jag sa också redan när vi var efter Atletico att vi kommer vara minst 10 poäng framför dem när serien är slut. Och ja på, vem som skrattar bäst skrattar sist :))))
Barcelona Antintrogen
2016-02-21 23:38
Mascherano #14 el jefecito Jag kunde inte ha formulerat det bättre själv, fantastisk jämförelse som t.o.m. en 5-åring hade förstått. Hatten av för detta inlägg!
Barcelona enkos
2016-02-21 23:37
@Andresito:

Den dummaste jämförelsen man kan faktiskt inte komma med. Födelsedag med liga titel, garvar :))))
Barcelona enkos
2016-02-21 23:36
Om Bayern skulle sparka Guardiola i mars eller april månad av någon anledning och Bayern vinner titlar, räknas det som om han vann dessa titlar eller inte?
Barcelona Andresito
2016-02-21 23:35
Mascherano#14 el Jefecito

Du slog huvudet på spiken. En bättre jämförelse går inte att göra. Om inte enkos förstår varför det endast är han som firar nu så är han ett lost case.

Kan dock ge mig fan på att när vi väl tar hem titeln så kommer han vara där och skriva "vad var det jag sa i februari?".
Mascherano#14 el Jefecito
2016-02-21 23:16
@enkos:
Jag fyller år i mars. Jag har inga som helst tvivel om att jag kommer leva fram tills dess. Hälsan är god, humöret är glatt och jag trampar på framåt som bara den i mitt liv, bara en oförutsägbar olycka kan sätta stopp för min otroliga svit av antal dagar som jag överlevt. Kort och gott, jag KOMMER att fylla år i mars. Men jag tänker liksom inte fira min födelsedag ikväll bara för det. Detsamma gäller ligatiteln. Det hade känts lika meningslöst att fira nån ligatitel idag som att käka den där jävla tårtan idag. Det handlar varken om feghet eller överdriven respekt för nåt madridlag eller döden. Det handlar bara om att de flesta väljer att fira när det är dags att fira, inte när framtidsanalyserna ser förbaskat trovärdiga och positiva ut. Hoppas du förstår.
Barcelona Lion24
2016-02-21 23:11
Vill man tro att ligan är klar så får man tro det. Vill man ha en mer ''layback'' roll så får man också ha det. Jag personligen är fortsatt ödmjuk och vill inte tänka på att ligan är klar än men sanningen är att det ser riktigt ljust ut.

Syns förövrigt hur mycket Atlético saknar Carrasco. Det där är en spelare som kan göra kaos mot ett försvar helt själv. Synd att han saknas mot Madrid nästa vecka. Hade inte tackat nej till Bailly till sommaren. Ung, utvecklingsbar, bra och en riktig krigare. Kan dessutom spela på olika positioner. Får Villarreal igång målskyttet så ser jag ett lag som kan ro hem nån titel ganska snart.
Barcelona Zyzz
2016-02-21 22:53
Någon som vet om det stämmer att Özil har feber och att han kanske inte kan spela på tisdag?
Barcelona Andreas-
2016-02-21 22:49
Enkos Handlar inte om att folk tvivlar på Barcelona. Det handlar om att folk av någon sjuk anledning vill måla upp ligatiteln som om det vore som en blixt från en klar himmel likt en eventuell PL-seger från Leicesters sida. Vi är för överlägsna för att en ligaseger verkligen ska "rädda säsongen". På Tisdag börjar vår säsong på riktigt.
Barcelona enkos
2016-02-21 22:41
@Davids3:

Fegt av dig att tvivla på världens bästa lag genom tiderna. . På MSN och co som krossar allt i sin väg, som leder ligan stort, har bättre inbördes och med mindre en tredje del kvar.. Då har du för stor respekt för Madrid lagen..
Barcelona Davids3
2016-02-21 22:34
@enkos:

Ja.
Ja.
Barcelona El Tridente
2016-02-21 22:33
@Rambla~:

Orättvist vill jag inte hålla med om när Suarez bommar 4 solklara målchanser, sen lägg till några också på Messi/Neymar.

Spelmässigt inte någon bra match men skulle ha slutat med många fler mål.
Barcelona Rambla~
2016-02-21 22:28
Nesto Samma som tidigare med skillnaden att Fiorentina tagit över den deal Porto hade tidigare. Tellos andra säsong på lån går ut i sommar. Köpoptionen kvarstår dessutom.
Annons: