/spanien/barcelona/forum/11377.aspx/spanien/barcelona/forum/11377.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-24 19:22
Alexis Sanchez has arrived in Barcelona. He will now go to the Camp Nou for a photo session

Barcelona Antonio Puerta
2011-07-24 19:19
Kan vi lägga ner snacket om Yaya Toure lite nu hehe !

Vill ha lite Sanchez uppdateringar har han anlänt, Vad händer ?
2011-07-24 19:16
Rambla~

Jag kommer ff ihåg hur mycket jag svor åt den där agenten efter alla hans utspel under Yayas sista säsong.

Att han under säsongen innan var lite missnöjd äver att Yaya hade den lägsta lönen i startelvan är en sak, men att sen gå ut och säga att spelaren en vecka misstrivs för att i nästa vecka säga att han trivs och vill kämpa, det är rena rama Raiolatakterna.

Hur mycket jag än gillade Yaya, så blir det svårt att ta hans "ord" på allvar när man ser vilken lön han har. Skillnaden på speltiden i City gentemot Barca är inte så stor att man kan "skylla" på den omständigheten som ett skäl att lämna.

Tyvärr faller spelare ibland för trycket från sina agenter.
Barcelona Rambla~
2011-07-24 19:10
Toure: "I really don't want to play against Barça in the CL. The Camp Nou, the fans, all my friends, it'd be dificult. Barcelona is my team"

En sak kan man ju konstatera. Det råder ju ingen tvekom om hos vilken klubb känslorna finns för Yaya.

Gick han till City för pengar i först hand? Svar: Det är väl självklart att han gjorde det. Det var speciellt hans agent som övertalade honom. Han fick ju själv procent på övergångssumman. €6M hamnade i agentens ficka. Det är en nätt liten summa. :P
Barcelona D21
2011-07-24 19:05
Hetfield

Kan stämma, men ja, City betalar för mycket, alldeles för mycket. Såg här på forumet att Silva tjänade hälften av Yayas lön, ganska sjukt vilken skillnad det är. Hur tänkte . Tror dock att Silva kostade några miljoner mer från Valencia. I Silvas fall så kan väl inte lönen vara avgörande. Kan fortfarande inte förstå, hur tänkte City här vid lönesättningen :S?
Barcelona sanchezzz
2011-07-24 19:05
Måndag 13 30
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-24 19:01
D21

Jag antar att de räknar med reklam och andra intäkter. Kolla på båda länkarna, de räknar med endast lönen (antar jag).

Poängen är att Yaya tjänar snuskigt mycket, inget annat lag hade gett den lönen till Yaya.
,Sami
2011-07-24 19:01
Någon här inne som vet vilken tid Sanchez kommer presenteras på Camp Nou?
Barcelona albanian4lifebarca
2011-07-24 19:00
Till: Messidinho_10

Har du källa på att vi på att fc barcelona tar hem fabregas eller hoppas du på att vi plockar honom imån eller ?!?!?
Barcelona D21
2011-07-24 19:00
Hetfield

Vet inte om man ska tro den listan. I samband med att Tevez lämnade in sin transfer request i vintras så gick City ut på sin sida och förklarade att Tevez är klubbens mest betalde spelare.

"However, in line with the Club's policy of not negotiating playing contracts mid-season this has not been granted. Carlos' current five-year contract has three-and-a-half years to run and he is the highest paid player at the Manchester City Football Club"

Rooney var däremot en chansning :P
2011-07-24 18:57
Här är en till. Torres och Yaya delar första platsen.

2011-07-24 18:51
D21

Yaya delar plats med Torres som den bäst betalda spelaren i PL just nu med 14.1 miljoner i lön.

Nej men ni har nog rätt, han gick till Man C för att det är en sån fin klubb med anrik historia.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-24 18:51
Yaya är inte bäst betald i PL så redan där tar ni fel.
Jag väljer att tro som D21. Uppenbarligen var det inte bara pengarna som lockade men det faktum att hans brorsa spelade i City, nytt projekt, han kanske ville ha nya erfarenheter osv, precis som D21 skriver. Sen var pengarna kanske en faktor men inte till 100%.

Han är dessutom inte en av dom som gnäller när han inte får spela på sin ´riktiga´ position, alltså defensiv mittfältare. Yaya var en favorit i den blåröda tröjan och jag hoppas han kommer tillbaka och agerar backup till Busi när han blir gammal och billig ;)
Barcelona Antonio Puerta
2011-07-24 18:47
1.70-ligan

Jaa det förstår ja, men behöver inte kritisera han för hans flytt liksom se helheten och tänk inte bara pengar pengar finns mer än pengar inom fotbollen ! Som sagt det var en annan som tog upp de, Hans Bror Kolo spelar där dessutom !
Barcelona D21
2011-07-24 18:43
Hetfield

Money talks, men sluta förbise de andra orsakerna och försök se helheten, det var inte bara pengarna. Han har allt han behöver i City och det var rätt av honom att flytta.

Dessutom så tjänar Yaya inte mest i Premier League. Bl.a. Tevez, Rooney och Torres (i och med flytten till Chelsea) tjänar mer.
2011-07-24 18:41
Yaya Toure tjänar mest i PL, låt oss sluta göra Yaya till en martyr (återigen).

Jag gör det enkelt: Money talks.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-24 18:40
Antonio Puerta

Det beror på att han håller på BARCA och inte enskilda spelare, förstår du?
Barcelona D21
2011-07-24 18:37
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Du får stå fast vid din teori men jag är tämligen säker på att det finns flera orsaker. Du förstår väl att han hade chansen att spela med sin bror? Det är många som glömmer bort att Kolo spelar i City.

Att City dessutom är ett spännande projekt, att han fick sparsamt med speltid i Barcelona och att han behövde ett miljöombyte gör att Toures flytt var nödvändig, vare sig man gillar det eller inte. Vi har nu efter en säsong sett att han gjorde rätt val. Barcelona fick pengar, Yaya förde City till en titel och tillsammans med andra spelare (Silva, De Jong, Kompany, Hart, Tevez) förde han dem till Champions League. Han tjänar bra, han spelar med sin bror och han är en nyckelspelare.
Barcelona Antonio Puerta
2011-07-24 18:35
H.Alavi - Magico!

Håller med, Hans prestation på Stamford Bridge glömmer man inte heller !

Precis, Bara under hans tid inte nu..
Barcelona Messidinho_10
2011-07-24 18:35
Grabbar imorgon plockar vi hem Fabregas !!!
2011-07-24 18:34
Antonio Puerta

Jag är rätt likgiltig till Yaya nu när han inte spelar i Barca längre.
Under hans tid i blaugrana var jag snarare med pro än anti.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-24 18:31
Nolito

Jag är definitivt inte glad, bara konstaterade faktum. Känns som fler och fler klubbar börjar förstå att barcamodellen är en nyckel till framgång. Men de måste fortfarande slå herren på täppan.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-24 18:30
Oavsett om Yaya valde pengarna eller inte så håller jag med om att en spelare i Yayas kaliber inte ska sitta på bänken. Han gjorde det rätta och bytte klubb. Barcelona fick in Mascherano som fyllde i hålet, så jag förstår inte varför irritationen kommer upp ur ytan när Yaya nämns.

Jag är tacksam för det han gjorde i Barcelona. Han försvarade klubbens färger och gjorde det genom att bland annat kvittera mot Bilbao i finalen som sedan satte igång en ketchupeffekt på hela laget.

Om Barcelona är laget i hans hjärta så är det Barcelona för honom och ingen annan kan ändra på det.
Barcelona Antonio Puerta
2011-07-24 18:26

Aja Anti Yaya
2011-07-24 18:21
Antonio Puerta

Hur vet du att det inte bara var pengarna han var ute efter?

Men du kanske känner Yaya, eller?

Står fast vid min teori, never the less.
Real Madrid Nolito
2011-07-24 18:21
1.70

Håller med. Däremot är jag inte lika glad över nyheten som du själv verkar vara. Chelsea rustar för krig och än så länge ser alla nyförvärv riktigt bra ut. David Luiz är en spelare vi själva kunde ryckt åt oss om vi agerat lite snabbare. Nåja, blir vi mot Chelsea i final inom en snar framtid och då får vi se.
Barcelona Antonio Puerta
2011-07-24 18:16

Om du vill ta Macherano som exempel är det inte riktigt rätt han hade flyt med alla skador som uppstod, Han fick mycket speltid i år. Men du kommer få se nästa gång då skadorna (hoppas) minskar och då kommer Macherano sitta på bänken stora delar av säsongen. Men Macsherano vet att han är 2a val och det har han dessutom sagt.

Du kan inte säga att det var pengarna som lockade då du inte känner Yaya, Hur vet du att han inte var ute efter speltid ? och en startplats ?
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-07-24 18:14
GerardPiqué3

Vi kommer få revansch, dom kommer göra el Pasillo på självaste Bernabeu !
Barcelona GerardPiqué3
2011-07-24 18:11
Fler än jag som hoppas på en Pasillo på camp nou i april :)? Drar vi ifrån Real i tid, vilket blir tufft, så finns ju chansen till revansch för 08 när vår 11a fick applådera Real på ESB :)
Postat via SvenskaFans-appen
2011-07-24 18:11
Antonio Puerta

Ja, för Macherano fick ju nöta bänk hela säsongen.

Jag är inte kaxig, säger bara att i Yayas fall var det pengarna som lockade, inte speltiden i första hand.
Annons: