/spanien/barcelona/forum/11376.aspx/spanien/barcelona/forum/11376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2011-07-27 18:46
Seriöst alltså Kun Aguero drar till ManCity hur dumt är inte det?
Barcelona NoGo™
2011-07-27 18:42
H.Alavi - Magico!

aa såg det nu :P Läste lite för fort där.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-27 18:40
B-Guden

20:40.
Barcelona B-Guden
2011-07-27 18:39
när spelar barca ikväll ?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-27 18:38
NoGo™

Inte ikväll utan mot Manchester United om några dagar.
Barcelona Messidinho_10
2011-07-27 18:36
Hmm Svarta tröjor?? Det kan inte stämma..
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-07-27 18:26
Så skön den killen är.
Barcelona NoGo™
2011-07-27 18:23
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-27 18:23
Jaha, man loggar in och ser att Kun är klar för Man C. Det är nästan så att jag vill spy, en spelare av den kalibern och klassen ska inte spela i det där laget.

Kun, du kunde ha bett och bönat så kunde Pep kanske acceptera det :(
Barcelona Messidinho_10
2011-07-27 18:21
Real blir ägda utav Hertha Berlin just nu :)
Ryo Miyaichi !
2011-07-27 18:11
Frodo

Please...
Barcelona Frodo
2011-07-27 17:35
addeh

Jag hoppas på att Thiago får spela matcherna mot Madrid. Då kan man bättre värdera vart han är i sin utveckling. Dessutom är det bra att få en försmak på Reals rugbyspel så att han inte blir chockad av det om han skulle vara tvungen att spela mot de senare under säsongen.:P
2011-07-27 17:34
Mojito

Det jag menar med att försvara oss är väl deras sylvassa kontringar då dem har snabba yttermittfältare och inte väl ska Malaga vara det bollförande laget. :)
Atlético addeh
2011-07-27 17:30
Vi har verkligen en stentuff säsongsinledning. Först spanska supercupen mot Real Madrid, sedan europeiska supercupen mot Porto innan ligan drar igång med två topplag i form av Málaga borta och Villarreal hemma.

Den här säsongen är en bra start olidligt viktigt.
Barcelona el Maestro!
2011-07-27 17:26
Hehe, ta inte för hårt.
Jag har sett väldigt många liknande artiklar, skämt, ironi och liknande även mot andra klubbar genom åren.
Det hela grundas på avundsjuka.
Barça har vunnit så mycket under senare år vilket gör att det är lättare att slå underifrån om man hejar på andra lag. Det har vi sett under de senare åren. Man får räkna med det.
Genom åren har jag även sett liknande skriverier, ironi och skämt mot Real Madrid som är den bästa klubben genomtiderna om man ser på antal vunna titlar.
Nu innehar Barça rollen ”den bästa klubben i världen” just nu. Då får man räkna med sånt. I England har jag också upplevt avundsjuka mot Manchester United om man inte hejar på United.

Rycka det åt axlarna och njut av istället den underbara eran som Barça har just nu så länge det varar för det kommer inte fortsätta i evigheten.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-27 17:25
Shanghai

Försvara oss? De kommer inte få låna bollen... :-p

Ärligt talat så är det ingen spelare i Malaga som jag är rädd för, utan snarare det lagspel som Pellegrini kan få ihop med det sammanlagda materialet.
Därför möter jag dem hellre tidigt än sent.
2011-07-27 17:17
Mojito

Det kan också vara en poäng för oss så som du skriver att dem inte har spelat ihop sig, men ändå det är fotboll och bollen är rund och man spelar i 90 minuter. Kan inte tänka mig hur vi ska försvara oss mot Cazorla på ena kanten och Joaquin på den andra. Sen inner mittfältet håller verkligen hög klass. Och man har en målskytt av rang i Van Nistelrooy tillsammans med Baptista som skjuter hårdare än en häst.

elbraco

Ja, vi är dålig i början av säsongen. Kolla säsongen 2008-09. Förlust mot Numancia, sedan oavgjort mot antingen Racing eller Sporting.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-27 17:13
B-Guden

Visserligen har jag ingen källa på det men med tanke på att det är Fulham som Jeffren har kopplats ihop mest till så tror jag det är mer än rykten att han vill till PL.
Varför skulle tidningarna hitta på något sånt btw? ;P
Barcelona B-Guden
2011-07-27 17:08
1.70-ligan

Så beter sig inte Barca mot spelare som är lojala, sen kan vi inte tvinga iväg honom då vi har han under kontrakt. Vill han inte byta land så ska han inte göra de, tänk er själv att fltta från ett land ni växt upp i för att en klubb vill få pengar för dig, därför är det bra att spelaren kan säga nej. Klart han itne ska lämna spanien om han inte alls vill det
Jeffren har väl inte själv sagt att det är serie a eller PL som gäller elbracko ? det är väl endå tidningarna som kommit med det
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-27 16:59
Shanghai

Ärligt talat blev jag lättad när jag såg att vi ska möta dom första matchen.
Med tanke på hur många nya spelare dom har i sin startelva kan dom knappast vara speciellt sammansvetsade så här tidigt på säsongen. Det hade varit värre om vi hade fått möta dom senare under hösten/tidig vinter då dom har spelat tillsammans ett längre tag.Dessutom vet Pep om vilket bra lag dom har och jag är säker på att han kan få spelarna att fokusera.
Är vi verkligen så dåliga på början av säsongen då? Okej, vi förlorade mot Hercules förra året i första matchen men efter det radades alla 5-0 segrarna upp...i mitt tycke är vi snarare sämre efter vinteruppehållet. Vi vann visserligen det mesta men spelet var inte vad det hade varit tidigare.

"Jeffren wants to stay at Barcelona and would only consider an exit if he receives an interesting offer from a Spanish club. [sport]"
Var är detta? Var det inte Jeffren som bara ville dra till PL eller Serie A om han tvingades lämna Barca?

Men sure, vill du dra till Sporting får du gärna göra det :P högre klass håller han knappast.
Barcelona 1.70-ligan
Jeffren wants to stay at Barcelona and would only consider an exit if he receives an interesting offer from a Spanish club. [sport]

Men ärligt talat. Ibland måste man sätta ned foten och rensa truppen. Hur trevliga vissa personer än må vara kan de inte vara kvar när de inte håller måttet. Hade hoppats att Jeffren/Bojan och Milito skulle ersätts i sommar, av nya, bättre spelare. Men det blir nog bara 1 av dem som lämnar tillslut...
Barcelona 1.70-ligan
dubbel
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-27 16:57
Shanghai

Med tanke på att premiären ligger som den gör med supercupen innan och Gamper och ny supercup efter så är det klart att matchen mot Malaga känns lite oroande.
Samtidigt så är det säkert bättre att möta Malaga i början än längre fram under säsongen då laget nog inte spelat ihop sig tillräckligt.
Hellre Malaga än ett helladdat Sporting.

Angående matchen i kväll så måste vi ha i åtanke att Bayern ligger cirka en månad före i sina förberedelser, och det är klart att man inte kan begära att ett B-betonat Barca ska vinna, men storstryk tror jag inte på.
Det viktigaste är att spelarna får fler minuter i kroppen, och att A-lagsspelarna börjar visa lite mer form.

Villa får gärna göra mål & Pedro får gärna visa lite mer krut i benen.
Fontás får verkligen upp till bevis idag, och jag hoppas att Abidal tar platsen bredvid från start. Busi ger inte den stabilitet som Fontás behöver, och jag anser att han behövs för bolltempot på mittfältet i finalen.

Slutligen hoppas jag att Valdés får stå hela matchen...!
Barcelona Frodo
2011-07-27 16:55
Ryo Miyaichi !

Ja, vi är bittra över att inte ha lyckats värva Cesc än. Glöm det faktum att majoriteten av vår fanbase inte vill ha Cesc. Good point!

Seriös och seriös...Jag är trött på att ni konstant länkar till skit och kommer med era sorger hit för att få en klapp på axeln. Alla artiklar som är nedsättande är självklart på skämt och av hög kvalitet enligt er gunners. Detta måste då självklart länkas här inne då skit om Barcelona innebär en välskriven text.

Nåja, orkar inte gå in i diskussioner om Arsenal. Du har rätt och jag har fel. Skribenten borde vinna Pulitzerpriset för sin satiriska skildring av hur vidrig klubben Barcelona är. I get your point. Enough said!
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-07-27 16:52
Tycker att det var ganska sjukt igår att trots nästan hela startelvan var borta, kunde vi spela som vi alltid gör. Nu har jag typ ingen koll alls på hur Barca B spelar. Spelar dem också likadant som A-laget?
2011-07-27 16:43
Är det bara jag som oroar mig för Malaga i premiären, de har ju på pappret 3e bästa laget, men spelmässigt vet jag inte hur dom spelar så det blir verkligen tufft för Barca i första matchen och en till grej som gör mig lite rädd är att Barcelona är alltid dåliga i början på säsongen.

Cazorla blev officiellt klar igår och sedan tidigare har man värvat rutinerade mittbackar, målskyttar och en spelare som jag tycker är väldigt underskattad är Toulalan. Det som gör saken värre är att vi spelar på La Rosaleda. Aja tar vi en poäng mot detta lag så är jag nöjd.

Idag möter Barca ett starkt Bayern som spelar med ordinarie laget medans Pep testar B-lags spelare. Gör vi det ikväll så blir det storstryk mot tyska maskinen.
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-07-27 16:33
Sorglig dag..laliga tappar en av sina största profiler.
Man_U
2011-07-27 16:31
tänk hur äckligt för målvakten om pedro tar en straff med helt rak sats.. vilken fot ska han skjuta med ??
Ryo Miyaichi !
2011-07-27 16:28
Frodo

Fast då kan man väl säga att det är bitterhet att Barca inte lyckats värva Cesc än så att dom gör sådär?

Jag menar, man kan vända o vrida på allt. Man ska inte ta allt för seriöst, man lever bara en gång :-)
Barcelona Frodo
2011-07-27 16:24
Greenwood

Artikeln är inte menad på skoj. Den är skriven på ett skämtsamt sätt av skribenten för att få ut allt hat mot Barcelona. Bitterheten lyser igenom där hon inte sparar på ammunitionen.

Klippet i länktipset visar däremot ett bra skämt.
Annons: