/spanien/barcelona/forum/11371.aspx/spanien/barcelona/forum/11371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Sherminator
2011-08-05 11:25
Börjar bli riktigt trött på ledningen. Gång efter gång behandlas spelare som djur, som avskyvärda människor. Gång efter gång försvinner spelare som gjort så mycket för klubben. Även om jag älskar klubben av hela mitt hjärta, så är detta äckligt. Det måste sluta. Det är som på FM. När man inte ville ha någon så gjorde man allt för att bli av med honom, sätter " ej behövd" status och rear ut spelare för 10 miljoner. Lite skärpning! Vill dock säga; Tack Milito för allt. Lycka till, och må din säsong vara skadefri!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-05 11:22
nja,jag vet inte om jag det är tycker helt ok som truppen ser ut idag. Däremot äre helt ok om cesc inte kommer
Barcelona Barca 666
2011-08-05 11:22
älskabarcelona,

Inga problem med att skriva!!! Jag fullt medveten om att de flesta av våra spelare kan spela på flera positioner men detta betyder inte att vi ändå inte har behov av andra värvningar. Adriano t ex kan spela på vänster o höger men eftersom vi inte har någon bakom D. Alves så tycker jag han borde vara backup till honom!!!!

Jag är helt ärligt orolig över att backlinjen ser tunt ut med tanke på hur bra andra lag värvat denna säsong..kolla bara på Real de kommer vara starkare i år samt mindre känsliga för avstängningar o skador än oss då de har en mkt bredare trupp...vi behöver inte ha sån bredd då vi har mkt bättre talanger som kan spela på olika positioner men lite oroloig över vår bredd men om vi får ha vår första 11a skade fritt större delen av säsongen så inga problem men sånt kan vi aldrig veta så bättre o ha back up än inte ha !!!!
Barcelona Katalano
2011-08-05 11:21
Hetfield - Sanchez is the next star

Håller inte med. Inte ett dugg avskyvärt faktiskt. Dels så har han nog inte något emot att stanna även om han helst går till Barca.

Men killen är en proffessionell fotbollsspelare. Man kan inte bara släppa spelare till bud man inte tycker är i rätt klass bara för att spelaren vill lämna. I så fall borde han ha skrivit på ett kontrakt på färre år.
Barcelona NoGo™
2011-08-05 11:21
Förstår inte riktigt heller varför inte Arsenal släpper han, lika bra eftersom han tydligen verkligen inte vill vara kvar. Då är det väl bättre att de släpper han och satsar på en ny spelare.? Tycker att budet Barca la är hyfsat rimligt iaf.

Men om nu Cesc såå gärna vill lämna så tycker jag att får gå ut och säga det själv ist för att prata igenom Xavi o co.
Men men skönt att slippa den här såpan nu på ett tag då iaf hehe. Fast man vet ju aldrig med det.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-05 11:19
Hetfield - Sanchez is the next star//

"Avskyvärt" känns väl ganska mycket overkill. Även om de flesta är överens om Cesc vill hem så har väl Arsenal rätt att kräva vad de tycker är rimligt för sin bästa spelare samt lagkapten som dessutom är under ett långt kontrakt.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-05 11:14
Det är rätt så avskyvärt att Arsenal inte släpper Cesc om han vill verkligen vill dra. Nu tror jag inte att sagan är över, Barcelona kommer att göra sitt.

Who cares, kommer han hit så kommer han hit, annars så är det helt ok.
Barcelona älskabarcelona
2011-08-05 11:05
Barca 666
Har du problem med att skriva , och . ??? Har du också tänkt kanske på att flera utav Barcas spelare kan spela på flera olika positioner . Att köpa 2 spelare till varje position är nog inte vad Guardiola vill va?
Barcelona Barca 666
2011-08-05 10:57
Tjena,

Så härligt att Cesc stannar i Arsenal mittfältet ser ok ut tycker jag.

Däremot så behöver vi 2st backar dröm hade varit Thiago Silva samt en billigare istället för Cesc samt en billig anfallare till !!

Jag tycker vi behöver 2 spelare på varje postion dvs 22 spelare sedan har 3-4 platser kvar för talager från B laget men som det ser ut just nu ser backlinjen väldigt svag ut med tanke på att Puyol e skadad så mkt.

HB: Dani Alves + Adriano ok
VB: Abidal + Maxwell ok
Mittback: Puyol + Pique (Världsklass) men tunt bakom dessa herrar

Anfallet: Messi, Pedro, Villa, Afellay & Alexis men en till striker som Villa hade varit gott vid behov hade kunnat tänka mig en Kanoute typ inte dyr accepterar bänk osv

Man får tycka vad man vill men förra ledning (Laporta) gjorde allt mkt bättre...vi hade haft våra förstärkningar nu o Guardiola kunde spela ihop laget under försäsongen men denna ledning väntar till slutet av Augusti (Adriano+Masken) visst betalar mindre men dessa spelare bevöver längre tid för att anpassa sig kolla bara Masken han blev bättre efter jul =)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-05 10:55
1.70-ligan

Står på länktips.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-08-05 10:53
Zlaja82: Oroa dig inte för hur Pep ska göra... han har trots allt vunnit 3 år i rad. han vet va han gör!
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-05 10:51
vart står det att arsenal har tackat nej då? Jobbar så är inte jätte uppdaterad
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-05 10:47
Skönt att Arsenal tackat nej. Hoppas vi slipper höra om honom på ett par år nu för att sedan hämta hem honom när han är 27 och har 1-2 år kvar på kontraktet.

Satsa allt på Thiago som har potentialen att bli hur stor som helst. Trots att han inte är en Xavi, idag, långt ifrån, så har han visat att han kan slå över 100 passningar/match och hålla en hög passningssäkerhet, redan som 20-åring.
Barcelona älskabarcelona
2011-08-05 10:43
zlaja82
Guardiola har Fontas och Abidal som alternativ också .
zlaja82
2011-08-05 10:40
Så som Barcas trupp ser ut just nu är tanken att Masken/Busken ska användas mkt som mittbackar eller ? för Barac har det tunnt med mittbackar tycker jag bakom Pujol/Pike så tycker jag att det saknas kvalite och bredd ? Hur tänker Gvardiola egentligen ?
Barcelona älskabarcelona
2011-08-05 10:37
Är alla efter i fotbollsvärlden här inne som tror på nyförvärv? Man har sagt en del gånger nu att man köper Fabregas eller ingen!!! Varken en back , mittfältare eller anfallare !!
Barcelona petersays
2011-08-05 10:25
Och skönt om det stämmer att Cesc-gate äntligen får sitt slut, och att han inte kommer. Då kanske man kan ta sitt förnuft till fånga och värva en annan mittfältare för 1/3 av pengarna. (Hörde jag Eden Hazard?)

Ett offensivt mittfält bestående av Xavi, Keita, Thiago, Iniesta och Eden. Sedan kan ju Busquets flytta upp och J2S hoppa in.
Barcelona petersays
2011-08-05 10:21
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
Är det inte lite tidigt att säga att vi "lyckats" med Afellay och Sanchez? Ingen av dom har bevisat ett jota i klubben än. Afellay kan man ju betrakta som "lyckat" bara pga av priset - men Sanchez har en heeeel del att bevisa för sin transfersumma.
Barcelona Riiio!!
2011-08-05 10:19
Gött Gött! Hoppas att Sergi Roberto får chansen då och då. Nu känns det plötsligt aktuellt med en lite dyrare back också, kanske en Verthongen eller Sakho eller liknande.. =)
Barcelona Mascherano
2011-08-05 10:17
Arsenal har tackat nej. Yesss ingen Fabregas i Barca. Fan vad bra. Bästa nyheten!!
Barcelona Mascherano
2011-08-05 10:17
Arsenal har tackat nej. Yesss ingen Fabregas i Barca. Fan vad bra. Bästa nyheten!!
Barcelona barca111
2011-08-05 10:05
Kan ni komma in på sport.es hemsida?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-05 10:00
men för fan, skit i cesc då! Men jag hoppas ledningen inser att att truppen inte är komplett. Vi har massor av pengar att förstärka med om man skiter i cesc
Barcelona Larsson1333
2011-08-05 09:57
Gött, hoppa det stämmer så får Thiago fullt förtroende nu! Plus att han får nr 4 så man kan beställa hem tröjan :P Men jäklar vad fint det skulle suttit med Botia!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-05 09:49
Bat hahahah den var bra faktiskt
2011-08-05 09:46
Skysports rapporterade nyss att Arsenal nekat vårt sista bud.. Så det blir ingen Cesc med andra ord :-)
Valencia Bat
2011-08-05 09:44
Carles Puyol för några år sen
Barcelona Trippeln
2011-08-05 09:40
Edu90

Kolla hur många spelmål Messi har gjort i sin karriär HAHAHA och kolla på hur många straffmål Ronaldo har gjort på sin karriär...
2011-08-05 09:38
Breaking news om Cesc på sky sports snart.. Förmodligen att de har rejectat budet..
Valencia Edu90
2011-08-05 09:37
ar det nogon som kan lanka eller har koll pa hur monga frisparks mal messi har gjort genom sin korta karriar jatte roligt om ni ocksa har koll pa hur manga frisparks mal c.Ronaldo gjort genom karriaren eller om ni kan lanka hittar inget sjalv.. tack sam for svar
Annons: