/spanien/barcelona/forum/11367.aspx/spanien/barcelona/forum/11367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2011-07-26 17:23
Arsenal midfielder Cesc Fabregas (24) is willing to accept another paycut so the money can be added to Barcelona's last bid for him. [rac1]

Barcelona Messidinho_10
2011-07-26 17:21
Shit Aguero går till ManCity, hade velat se han i Barca faktist!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-26 17:01
Tycker det är ruggigt tråkigt att Deulofeu inte kan var amed på försäsongen alls i år. Men å andra sidan är han ju inget material för A-laget redan i år, mer än ett par matcher kanske. Hoppas bara han når dit en dag.. Men som det ser ut nu är chansen god, även om konkurrensen är hård. Både Pep och Enqirue (som kanske tar över efter Pep) har visat att man tror på grabben.
Jag tror han har större chans än Bojan/Jeffren hade att slå sig in underifrån.
Barcelona Frodo
2011-07-26 16:53
elbraco

Har pojken tur så kan han göra karriär i Getafe som alla andra ungdomar från Real.:P
Barcelona >The Reporter<
2011-07-26 16:53
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Nej, ja erkänner inte att Busquets är bättre än Yaya, utan att bara att Busquets passar bättre in i spelsättet, då Barca gillar att spela på 1 och 2 tillslag. Men om Barca t.ex. hade bestämt sig för att spela fysiskt en match, då hade Yaya passat in bättre, om du förstår hur jag menar
Barcelona Trippeln
2011-07-26 16:49
Tjena!

Jag har letat och letat i förgäves, kan någon länka en HD torrent till första semifinals matchen mot Real madrid den 27 april :)

Tack på förhand!
Barcelona Chilexis
2011-07-26 16:37
"Ett avslut i klass med villa" - var å ta i :p avslutet är kanske det ända som är svagheten i AS9
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ferreira19
2011-07-26 16:30
asså ni fattar inte vilken bra värvning alexis9 är, vilken gädra trollgubbe rent ut sagt, sjuk speluppfattning och ett avslut i klass me villa.. lägg där till ett presspel i försvaret som gör han till en komplett ytter i anfallet.. bra stream till matchen sen?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-26 16:25
Barcelona's final 36M bid for Arsenal midfielder Cesc Fabregas could become the 40M Arsenal ask with the help of the player. [rac1

Cesc wants to meet at the end of this week with Arsenal coach Arsene Wenger and chief executive Ivan Gazidis to discuss his situation [rac1]

Bra pris! Men jag är fortfarande kluven. Finns enligt mig bättre sätt att spendera pengarna på. Som sagt, Sakho + Soriano hade varit jäkligt nice... eller Leandro Damiao, även det en intressant spelare som skulle tillföra fysik i anfallet (om man beslutar att sälja Soriano dvs).

Finns många intressanta spelare som man skulle kunna få hit, så jag hoppas att man inte stirrar sig blinda på Cesc utan verkligen fattar det beslut som är bäst för truppen. Om det är att köpa hit Cesc, fine. Bara det är genomtänkt.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-07-26 16:24
Frodo

Haha tänkte samma sak. Dom kan få våra leftovers.

Ride_the_Big_one

gick mest efter att han i princip bara spelade DM i Barca plus att han är defensivt lagd, kan t.ex. spela mittback om så behövs. Sen har han inte riktigt de tekniska kvalitéerna för at tvara en optimal OM. Stor, stark och väldigt löpstark!

Sen har han visserligen fina löpningar och det är svårt att ta bollen av honom tack vare sin styrka och "pace" som dom brukar säga i England. Sen funkar han självklart som COM men i mina ögon funkar han bäst som defensiv mitt!

Kommer aldrig glömma målet i länktipset, sånt typiskt Yayamål!
Barcelona Trippeln
2011-07-26 16:22

Kvittar om han spelade flygande målvakt i Aik, I barca var han fantastisk som Def mittfältare, även som mittback som i CDR finalen samt Cl finalen och han gjorde ett fantastiskt jobb på nästan alla positioner han spelade på.

Dock är Busquets bättre lämpad i dagens Barca.
Barcelona Frodo
2011-07-26 16:04
elbraco

Förra säsongens Juvenil B var den sämsta i akademin så det skulle inte förvåna mig ifall Pol Roige var en av många som inte fått förnyat förtroende. En annan intressant anekdot är att David Babunskis (Juvenil B) lillebror provtränade i Barcelona men bedömdes inte vara tillräckligt bra. Lillebrorsan ska från och med nästa säsong spela i Real Madrids akademi. Det verkar som att Real plockar upp såna som inte anses vara tillräckligt bra hos oss.:P
Barcelona Antonio Puerta
2011-07-26 16:03
Har en fråga angående Audi cupen idag, finns det några speciella regler som tex hur många byten man får göra osv ?, Om ni har kolla på reglerna skulle det vara kul om ni la upp det på forumet:)
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-26 15:46
elbraco

Vad går du efter då om jag får fråga?
Den rollen han hade i Olympiakos och Monaco var samma roll som den han har i City. Bara för att han enstaka gånger spelat lägre ner gör inte honom till en optimal def mittfältare, det ser man klart och tydligt i spelstilen, om du jemför hur han agerade utan boll och jemför med en renodlad deff mittfältare så förstår du vad jag menar. Bra när vi hade boll inte så bra utan.

Bra spelare helt klart gjorde sig inte rättvis lägre ner.

The reporter

Då förstår jag vad du menar. När du säger att Busq passar in bättre erkänner du att han är en bättre spelare som def mitt. Glöm det här med la masia dna, han släpper bollen i rätt läge och står rätt, läser spelet föredömligt och det gör honom till en av världens bästa def mittfältare. Det enda jag ogillar med honom är att han filmar ibland.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-26 15:43
elbraco

Tror att det betyder att han hade rätt att lämna Barclona för en annan klubb, antagligen för att man inte ville förlänga med honom.

Förresten - dags att bytra nick, eller du räknar med att Bojan återvänder och tar tillbaka nummer 9 från Alexis? :P
Barcelona >The Reporter<
2011-07-26 15:40

Busquets passar som sagt in bättre i systemet än Yaya. Yaya gjordes om till en defensiv, och han gjorde det utmärkt där, och han gjorde det inte sämre än Busquets. Det är klart att Yaya ville lämna då han inte fick speltid, och ville vidare till City, vem skulle inte vilja ta den möjligheten för att få spela? Han var ordinarie under Riijkard-tiden, sedan kom Guardiola och tog upp Busquets, just då var Yaya bättre för stunden, men ändån så roterade det mkt, och Busquets hade ett liten övertag när det gäller spelade minuter. Jag menar att just då var Yaya bättre, men på senare tid då Busq blev ordinarie så har han utvecklats och blivit en av världens bästa pivotes, men just då var Yaya bättre.
Barcelona Siempre Barça
2011-07-26 15:34
läste nyss på aftonbladet att messi, alexis, masch,alves, adriano och milito kommer inte till usa touren och på en annan sida läste jag att de är med.
2011-07-26 15:32
Barcelona Juvenil B forward Pol Roigé (17), who could leave the club, has joined Real Madrid on a two-year contract. [via sport]

Först "who could leave the club" och sen "has joined"?
Jaja, vill inte ha någon som har hoppat mellan Real och Barcelona när han inte ens fyllt 18 ändå.

Sanchez med ett nytt härligt citat! Börjar verkligen gilla honom!

"Alexis: "I joined Barcelona because I want to tell my grandchildren about the trophies I won, not about the money I gained." #fcblive

Ride_the_big_one

Nu vet inte jag vad Yayas favoritposition är (antar att det är defensiv mitt, självklart) men du vet att han spelar offensiv mittfältare i City va?
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-26 15:21
>The Reporter<

Yaya har bara spela def mittfältare för Barcelona, hans riktiga position är inte som pivote utan som en mitt mitt som tyvär vars plats var upptagen i Barcelona. Lite synd att det inte roterades oftare, men i hans egna ord "jag vill lämna för mer speltid" gick dig väl inte ovetande?

3 anledningar till varför han valde att lämna.

1 Hans bror spelar i city.
2.Han tjänar näst bäst i premier leauge.
3.Han får garanterat speltid, han får spela på sin favorit position.

Han är absolut inte bättre def mittfältare än Busq, rätt så tydligt att ivorianen har sina starka sidor offensivt, men han kunde även spela defensivt och gjorde det bra. Skillnaden är att Busq gör det strålande!

Men helt klart en förlust för Yaya är en grym spelare att ha i truppen.

Messidinho_10

Håll dina meningslösa inlägg för dig själv, räcker det inte med att du har de i skallen varför ska du dela med dig dina poänglösa inlägg?
Gå spela lite fantasy fotboll och göra alla dina fantasi köp på spelet, sluta sia saker som om du vore en spågumma/gubbe du har fel 10/10.

Enough already!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-26 15:16
Han använde sig av samma "24h" deadline för typ 2 år sedan. Hans källa verkar vara en aning opålitlig.
Barcelona Barca4eva
2011-07-26 15:05

Pfft, ett värvningsfreak är det sista du kan lita på.

Asgarvade när han sade att Cesc skulle bli klar inom 24h, enligt en "säker" källa. Nu har det ju gått ett par veckor så...
Barcelona Abbe.
2011-07-26 14:50
Espinosa skulle, så vitt jag vet, delta i U19-EM som pågår just nu. Eftersom han skadade sig innan turneringen så valde man att plocka bort honom, nu är han däremot frisk och reste alltså med laget till Tyskland.
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-07-26 14:34
barca111

Konstigt om han är skadad och sen blir uttagen till Barcas trupp.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-26 14:27
Carles Puyi Puyol - El Gran Capitan

Tack för rättningen!
2011-07-26 14:15
Messidinho_10

Sitter inte du inne på förstahandskällor? Du har ju sagt i två år att du vet att han blir klar x datum. Det har skett ett antal gånger. När är han klar egentligen?
Barcelona Messidinho_10
2011-07-26 14:10
Han måste komma nu alltså!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-07-26 13:58
Alla verkar involvera sig i Cesc vara eller icke vara i Barça:

Zapatero (President of Spain) to Cesc: “And when are you coming?"
Barcelona barca111
2011-07-26 13:36
Shanghai - Tot el camp és un clam

Espinosa blev skadad
Barcelona Shanghai - Tot el camp és un clam
2011-07-26 13:34
Skulle inte Espinosa spela U-20 med Spanien eller har jag fel ?
2011-07-26 12:14
Vi som spelar fm vet att internacional har ett ungt och spännande lag. Kom inte t'hams sandro där ifrån? Hoppas att pep Kör med en riktig b-elva i första och mojitos elva i andra.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: