/spanien/barcelona/forum/11364.aspx/spanien/barcelona/forum/11364.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-07-28 22:11
Xavi kommer träna med resten av laget imorgon, han kommer alltså med all säkerhet kunna spela mot United på lördag. :)

Barcelona El Soap
2011-07-28 21:39
Sådär, då har man bokat resan ner till Barcelona - Villarreal! Första gången man ser Barca live, kommer nog vara en otrolig resa!
Barcelona II Barça II
2011-07-28 21:30
OT

Vet inte om ni har sett det här. Men vilket otroligt snyggt mål Neymar gör! Helt sjukt
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-28 20:40
Helt sjuka överpriser vissa lag betalar. Det är sannerligen inte lätt för Rosell att pruta ned priserna när klubbar som PSG betalar 40milj för Pastore. Särskilt inte när vi själva har betalat hutlösa summor förr... jag bryr mig inte om Cesc-affären faller, är mer orolig för att även andra spelare kommer att bli svåra att få hit för skäliga priser. Vad skulle PSG släppa Sakho för t.ex tro?
Barcelona barca de Corazon
2011-07-28 20:19
en fråga vet någon om man kan se messi mot salas ?
Barcelona Kun21
2011-07-28 19:38
Kun officiellt klar för City (nej, det var inte officiellt igår). Måste väl ändå vara sommarens största värvning?

Spännande och se vad som händer nu. Giuseppe Rossi verkar stanna nu när Villarreal har sålt Cazorla. Fabregas, Neymar och Pastore kommer det att snackas om mest framöver.

Skulle tippa på att alla tre stannar i sina respektive klubbar. Varför ska Pastore byta ned sig från ett redan svagt Serie A? Ser nu dock rapporter om att han är nära PSG, tråkigt om han nu skulle gå till Frankrike.
Raul Bravo- True Legend!
2011-07-28 19:37
Tror Pastore kommer få det riktigt svårt i franska ligan, tempot där är ju avsevärt högre än vad det är i den medelmåttiga italienska ligan
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-28 19:23
H.Alavi

Han ser ut att vara väldigt nära PSG. Leonardo har bett om honom och deras rika oljeschejker fixar det.

OM det stämmer att Pastore går för 40 miljoner så är det ett hån mot allt i dagens fotboll. Jag kan förstå att Arsenalsupportrarna känner sig frustrerande om vi köper Cesc för samma summa. Även om jag inte bryr mig om de, så kan jag förstå deras frustration, det är en helt bisarr summa för Pastore.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-07-28 19:15
Hetfield

Snart klar? Snarare bullshit. Ingen chans att han hamnar i PSG. Han kan lika gärna stanna kvar i Palermo då.
2011-07-28 19:07
Dagens bomb, det ser ut som att Pastore är snart klar för PSG för runt 40 miljoner euro.

GALET.
Barcelona Barca Afellay
2011-07-28 19:00
Han är sjuk jag tror att han passar barca
Barcelona Barca Afellay
2011-07-28 18:56
Grattis Pedro.
Barcelona Canaletes
2011-07-28 18:42
Pedro fyller år idag. Firades på väg till Washington
elbraco - Bojan y Thiago
2011-07-28 18:39
Soriano är tydligen borta mellan 6-8 veckor.
2011-07-28 18:21
Det är inte så mycket prat om Sanchez.

Jag som trodde att det skulle pratas om honom hela tiden.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-07-28 18:14
Hoppas Pep tar över Spaniens landslag någon gång i framtiden. Skulle ju nog nästan bli som Barcelona så ett VM-guld hade varit självklart:)
Barcelona B-Guden
2011-07-28 18:14
Bra singnaler man sänder till la masia om man värvar cesc för 400 miljoner och bänkar en som valde att stanna.
Då kan ju alla andra också lämna och sen bli tillbaka köpta. Cesc får gärna komma den dagen han säger jag vill spela i Barca inte i Arsenal

Chilexis

Vore grymt om han tog spaniens landslag.
Atlético addeh
2011-07-28 18:11
LAM Nr 10

Bra inlägg, skriver under på allt.
2011-07-28 18:05
Barcelona Chilexis
2011-07-28 17:58
Hetfield. Chilla, Pep kommer ta ett landslag det är vad Pep kommer att göra.
Postat via SvenskaFans-appen
,Sami
2011-07-28 17:55
Coolt!
Guardiola will on Sunday take part in a charity game in Washington. LA Lakers basketball player Kobe Bryant is also expected to play. [fcb]
2011-07-28 17:53
Alla vet ju att om man gör bra från sig i enstaka A-matcher och i försäsongen så är man en guldbollenvinnare. Det är självklart.

addeh

Enriques kontrakt i Roma går ut om 2 år (tror jag) och Pep skriver endast 1 års kontrakt. Jag tror att Pep går till Roma och Enrique går till Barcelona om 1-2 år.

Det är vad jag tror.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-07-28 17:51
Är inte vår trupp tillräckligt bred redan nu utan Cesc? Xavi och Iniesta på som startspelare, och som reserver har vi en fantastisk Thiago och en Keita som alltid gör sitt jobb.

Sen verkar det nästan råda en viss underskattning av Thiago härinne känns det som. Killen har dominerat matcherna här på försäsongen och varit överlägset bäst i laget. Förra säsongen var han riktigt bra alla matcher han spelade, bäst på plan mot Villarreal med Xavi borta. För mig är det en självklarhet att han kommer kunna axla rollen som spelmotor när Xavi/Iniesta är borta(mest Xavi då), och han kommer göra ett bra jobb i alla matcher, även mot RM och de engelska klubbarna, dock har han inte fått chansen mot dem än.

Hoppas Thiago verkligen får spela mycket matcher nästa år och inte bara starta då och då så att han ses som en talang bara. Enligt mig är han inte längre en supertalang utan en grym backup åt världens bästa mittfältspar. I de flesta andra klubbar hade han dessutom varit starter redan.
Barcelona Barcadinho.
2011-07-28 17:32
Jag skummade igenom era inlägg ang Cesc-Thiago.
Jag vill bara lägga Alexis till den här diskussionen. Han är en anfallare, men han ger ändå en ytterligare variant på mittfältet i fall Xavi el Iniesta är borta (utöver Keita och Thiago).

Jag ser t ex en variant med Messi och Iniesta bredvid Busqi, samtidigt som Sanchez tar den tomma platsen högre upp på plan. Det skulle vara intressant att prova en sån sak.

Henrik Johansson - det var länge sen. Tack

(Ciao).
Barcelona Messidinho_10
2011-07-28 17:06
Varsin cuptitel förra säsongen!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-28 17:03
messidinho_10

Hur mycket har de vunnit med sin trupp av världsklass?
Barcelona barca_joe
2011-07-28 17:02
Om VI ska kunna utmana DOM? Skojar du? Dom som försöker komma ikapp oss, våra ungdomar är bredd nog. Köps Cesc blir jag ruskigt besviken, slöseri med pengar och tid för Thiago.

Dessutom, Såg någon ställde frågan Om Xavi/Iniesta går sönder inför ett el clasico, Cesc eller Thiago då? Klart som fan att Thiago ska få chansen då, kan inte bara möta bottenlagen utan måste även få chansen mot dom allra bästa, Som Messi fick istället för Giuly då Ronaldinho hade show på Bernabeu. Alla stirrar sig blinda på att han är ung.
Barcelona Messidinho_10
2011-07-28 16:54
Varför kan inte vi ha både Thiago och Fabregas samtidigt? Har jag missat nåt eller vi behöver bred trupp om vi skall kunna utamana Real och ManCity. Kolla deras trupper de har 2lag var som håller världsklass!
Atlético addeh
2011-07-28 16:46
Hetfield

Jag svarar på samma fråga du nyss ställde till Frodo. Mycket handlar naturligtvis om vilken form spelarna befinner sig i, men ska jag se nuläget hade jag slängt in Thiago utan att blinka. I alla fall om matchen hade spelats på Camp Nou. Hade den däremot spelats på Bernabéu hade det varit svårare, då hade även Keita funnits med i tankarna.

Förresten, hur kan du vara så säker på att Pep försvinner efter nästa säsong? Han har alltid förlängt med ett år i taget och inte uttalat sig om någonting.

elbraco

Bra idé. Skriv ett mail och skicka till Rosell. :-)
Barcelona Barcadinho.
2011-07-28 16:45
1.70.

Du vet säkert själv att den här varianten inte finns på kartan.
Pep är kylig mot sådana som inte ingår i hans planer och han har varit iskall mot Hleb redan efter hans första säsong.
Dessutom slutade "affären" mellan de två på ett otrevligt sätt, då Hleb anklagade båda klubben och framförallt honom för misslyckandet. Och vi vet hur Pep är mot sådana som inte är 100 procent lojala. Han viftar bort dem som luftmolekyler.
Hleb var också klubblös sommaren innan Birmingham och han var i staden Barcelona då och signalerade att han åtminstone önskar träna med laget. Han fick inte det för Pep.
Pep har sådär en jobbig stil mot vissa spelare. Det är hans karaktär, vad kan man göra.
Annons: