/spanien/barcelona/forum/11361.aspx/spanien/barcelona/forum/11361.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-08-08 17:20
Den dagen Keite inte längre finns i Barca lär många sakna honom. Det brukar bli så. :P

Han är en nyttig spelare att ha i truppen och som kan spela på flera positoner på mittfältet. Speciellt i flera roller. En nödlösning i vissa fall kanske man se det som.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-08 17:20
1.70-ligan

1 år yngre än Deulofeu och verkar gå i Deulofeus fotspår vad gällande progression i La Masia. Så stor talang är han. Vänsterback, sí. Den kändaste La Masia twittraren har sagt att om Grimaldo inte kniper en startplats inom 5 år kommer han sluta kolla på Barca, så säker är han. :-P

La Masia's egna Gareth Bale som är starkare än Bale på defensiven!
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-08 17:16
Den där Grimaldo har jag missat. Är han en såpass stor talang alltså? Vänsterback? Spännande. Hoppas han fortsätter utvecklas då och ger den som spelare VB i A-laget en rejäl kamp om ett par år.
Hur är han som spelare? Ligger hans styrkor i offensiven eller defensiven? Mer lik Abi än Alves? :P

Ang. Cuenca som jag såg att ni diskuterade nedan, tror jag inte han flyttas upp. Men Pep borde nästan börja fundera i de banorna. Fan vad han har tagit för sig :D
Samtidigt hoppas jag Deulofeu får lite minuter i A-laget under säsongen. Han, Cuenca och Kiko skulle kunna dela på minuterna (alla lirar kvar i Barca B givetvis). Fast han är ju ytterligare tre år yngre och bör skyndas långsamt med. Hans tid kommer, förhoppningsvis. Och då tror jag han går om Cuenca rätt enkelt. Tror ni Cuenca har en framtid i A-laget på sikt?
2011-08-08 17:13
Sunol

Ja, det. Haha svenska är mitt tredjespråk. :-)
Barcelona Rambla~
2011-08-08 17:13
Hehe, Keite och Hetfield goes way back.

Han tycker väl att Keite får för mycket speltid sett till hans kvalité och klass än vad som är befogat. Jag är nog beredd att hålla med om det.
Barcelona Suñol
2011-08-08 17:07
barcetia - BENVINGUT ALEXIS! :
Personlig vendetta menar du antar jag?
2011-08-08 16:56
Hetfield

Vad är din personliga agenda mot Keita?
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-08 16:52
Keita and Thiago are the players who played the most minutes in Barcelona's 6 friendly matches this pre-season.

Suck, blir man ens förvånad längre? Det räcker inte med att Keita spelade flest matcher under förra säsongen, nu roffar han åt sig speltid i försäsongen.

Seriöst Pep, get a room and just do it.
2011-08-08 16:51
Cadet A mot Espanyol. Spelare att titta på: Hector Bellerin, väldigt offensiv högerback. Spelar nu för Arsenal. Maxi Rolon, argentinsk ny "messi". Sergi Samper, väldigt bra prospect. Väldigt lugn i spelet. Sen giganten Alejandro Grimaldo på vänsterbackspositionen.

Dock har alejandro redan debuterat för Juvenil A, en debut jag såg och som han skötte bra.
Barcelona Rambla~
2011-08-08 16:48
Keirrison vill stanna i Barca B. Han vill inte återvända till Brasilien. Han vill hitta stabilitet och få kontinuitet. Därför vill han stanna hela säsongen. Klubben har ännu inte meddelat sina planer.
Barcelona Deulofeu
2011-08-08 16:42
: barcetia - BENVINGUT ALEXIS Han är ju uppflyttad till Juvenil a direkt från cadete a så något extra måste han vara.B-laget om ett år och sedan bär det iväg till a-laget som en ersättare till farbror Abidal.

Låter bra med länkar alltid kul.
Barcelona Rambla~
2011-08-08 16:40
barcetia

Det var just det jag tänkte på. Ersättare till både Bojan och Jeffren. Även om de inte spelade så mycket förra säsongen så är det ändå två spelare vi tappar. Det behövs alltid folk på bänken dessutom. Eftersom det har skrivits en del att Pep varit väldigt imponerad av honom under försäsongen. Jag vet, det är ett long shot, men större under har skett.
Barcelona Deulofeu
2011-08-08 16:40
Han har varit bra i b-laget men jag tror bara det är en miss också tyvärr.De uppflyttade spelarna har inte heler fått några nummer så det är ju inte helt klart ännu.Mer uppdateringar kommer.
2011-08-08 16:39
Deulofeu

Ifall han inte spelar ikväll förser jag dig med någon länk i framtiden. Ingen kommer förbi honom och han är stabil offensivt också! :-) Otroligt duktig som sagt.
2011-08-08 16:38
Intressant observation, kan dock bara vara att klubben glömt Isaac :-P Kanske direkt replacement till Jeffren?
Barcelona Deulofeu
2011-08-08 16:37
Håller med jag har aldrig sett Grimaldo/Bale spela vore kul född 95 är han sanslöst.Vore kul om det äntligen komm en stor vänsterback.Tycker inte vi haft någon bra egen sedan Sergi.Navarra var bara aggresiv.
Barcelona Rambla~
2011-08-08 16:37
En sak som är lite konstig. Barcas website har uppdaterat truppen för Barca B. Då kan man ju undra varför inte Isaac Cuenca står med? Har Pep kanske andra planer för honom? :P

Nu finns både Dalmau och Montoya i Barca B. Snacka om bra täckning på högerbacken.
2011-08-08 16:35
Trodde de hade haft försäsong tidigare? Du har nog rätt i det där.. skyller på min USa resa till att jag inte haft tillgång till barcatv :P

förövrigt kommer det mest intressanta bli ifall Grimaldo får någon speltid, kanske en av canterans största prospects tillsammans med just Javier, Gerard och Jean-Marie. Otroligt mogen för sin låga ålder.
Barcelona Deulofeu
2011-08-08 16:31
debut för alla under honom ; )
2011-08-08 16:30
Menade givetvis under Eusebio :-)
Barcelona Deulofeu
2011-08-08 16:29
Ha ha Rambla fler med koll ; ) du var dock snabbare
Barcelona Deulofeu
2011-08-08 16:27
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Både Espinosa samt Deulofeu har redan debuterat för Barca B.

Deulofeu har spelat en kvart och Espinosa har spelat 5 matcher och tom nätat.

Ska bli oerhört kul att se dem.
Barcelona Rambla~
2011-08-08 16:26
Espinosa och Deulofeu har redan tidigare debuterat för Barca B. Det gjorde de i våras under Luis Enrique. Espinosa har tex även gjort mål.
2011-08-08 16:23
Tror förövrigt Xavi fejkar skadan.
2011-08-08 16:19
Välkommen tillbaks Leo!

Och Deulofeu och Espinosas debut med B-laget ikväll :D

I.om det inte går att kommentera artikeln får jag väl göra det här:

Mattias, du vet om det är försäsong och det är här man testar sådana grejer? Hellre testa det åp försäsong och samtidigt få matchtid istället för att göra det mitt i säsongen som ett oförberett kort mot Osasuna borta?
Barcelona Riiio!!
2011-08-08 15:59
Tror Messi hämtades när han va 13 men är inte säker. Spelar ingen roll egentligen
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-08 15:33
Barcelona and Arsenal will today or tomorrow hold new talks on the transfer of Arsenal midfielder Cesc Fabregas (24). [marca md]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-08 15:19
addeh

Jaha, hade totalt glömt bort att det var B-laget som skulle matchas, men kommer nu ihåg att det varit klart ett bra tag. Börjar bli gammal...

Kul med talangerna, och de övriga får göra det bästa av träningen i stället.
Ryo Miyaichi !
2011-08-08 15:06
Ja Shanghai - precis :-) alla gör väl sånna grejer mer eller mindre nuförtiden :)
Real Madrid Alex.K
2011-08-08 15:04
Siempre Barça

Nu är det så att han har bott i Spanien i halva sitt liv och spelat för en spansk klubb. Så jag ser inget fel i den "värvningen".
Annons: