/spanien/barcelona/forum/11360.aspx/spanien/barcelona/forum/11360.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2011-07-27 22:53
hur såg matchen ut vilka spela vilka blev utbytt ?
Barcelona Rybbe
2011-07-27 22:51
Thiago uppflyttad till A-laget, sommarens värvning?
Barcelona hj87
Jag hade stora förväntningar på Thiago inför den här matchen och i cirka 70 minuter tyckte jag han var väldigt osynlig - var mest enkla sidledspassningar.
Men sen när han började ta egna initiativ lyste klassen igenom och det var en fröjd att se honom. Det andra målet var ju av yppersta världsklass!

Jag har lite svårt att bedöma honom i en match när inte hela A-laget spelar eftersom det är så stor skillnad på Barcas spets framåt i den här typen av matcher. Det gör ju att han inte kommer till lika många avgörande situationer samtidigt som spelalternativen är färre.

Tycker ofta att det mest känns som att den här typen av matcher går ut på att träna passningsspel och få de unga spelarna att komma in i spelrythmen. Absolut inget fel i det, då jag tror det är en förutsättning för att de ska kunna gå in i A-laget och prestera, men längtar oerhört mycket efter att se Thiago i en match med bästa laget på planen.

Kontraktet med Thiago kan vara ett av de viktigaste Barcelona skrivit med en spelare på länge. Vilken nytta de kommer ha av den här spelaren!

Jag vill egentligen inget hellre än att se Fábregas i Barcelona. Men frågan är om Guardiola kan få ut det bästa av både Cesc och Thiago även om de inte känner att "det är bara mig han satsar på" och det uppstår en konkurrenssituation. Det vore ju inte helt fel för bredden och Barca ska spela många mathcer under säsongen, men om det hämmar båda spelarna är det kanske bättre att vänta. Det var någon klok på detta forum idag som skrev att det kan vara bätre att vänta tills Fábregas kontrakt går ut så man slipper öppna stora plånboken - ingen dum idé alls.

En sak till. Har svårt att förstå att inte fler uppskattar det jobb Keita gör på mittfältet när han spelar. Keta uträttar aldrig några stodåd, men gör heller aldrig bort sig. En lojal lagspelare som aldrig klagar utan går in och gör sitt jobb oavsett om det är Real Madrid eller Almeria på andra planhalvan. Den här typen av spelare är viktigare för ett lag än vad många tror, men det märks ofta först när de är borta.
Barcelona 1.70-ligan
Thiago en mi corazón!

Ja men grejen är ju att han inte får spela för A-laget så länge han spelar i Barca B... han är ju för gammal för det. Detta var det absolut sämsta som kunda hända både för klubben och spelaren själv. Ruggigt tråkigt.
Nåja, jag hoppas man inte stänger dörren för honom utan spelar han lika bra i Barca B under hösten kan han flyttas upp i vår.

HataBarca

?
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-27 22:50
HataBarca

Du har alltid relevanta saker att komma med. Man sitter och väntar på dina inlägg varje kväll. För dina inlägg är ändå de med mest relevans och de mest intressanta.

Vet din mor om att du skriver fula ord på internet? Byt ut mor mot vårdare om så är fallet.
Thiago en mi corazón!
2011-07-27 22:47
1.70-ligan

Fotbollen är inte rättvis! Jag tror att han kommer få mer chanser när han blir helt återställd.
Vad var det som hände med honom ? Jag missade det.

Redaktionen kan ni inte bara spärra ungen där nere , kommer annars bara bli ett stort "krig" här inne.

Real Madrid HataBarca
2011-07-27 22:46
1.69 messi "i.70.ligan bög
Barcelona Abbe.
1.70-ligan

Så länge han är kvar i klubben så har han fortfarande chansen, och då är jag nöjd. Han förtjänar den chansen, och om skadan är allvarlig så klarar han inte läkarundersökningen hos någon annan klubb och då blir han ju kvar.

Men självklart är det riktigt trist. Och som du säger, framförallt för han själv.
Barcelona Messidinho_10
Nolito

Kan man inte ha båda i laget samtidigt?
Barcelona Blaugrana91
Tråkigt det där med Soriano. :/
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-27 22:44
Sorianos skada. Fan vad tråkigt. Nu lär han väl varken säljas eller flyttas upp.. maximal otur? Mest synd om han själv såklart, men ååååh!
Barcelona Abbe.
2011-07-27 22:43
Thiago en mi corazón!

Soriano stannar hemma från USA-turnén på grund av skadan.

Antar att det är den nyheten som 1.70-ligan menar. Riktigt synd.
Real Madrid Nolito
2011-07-27 22:43
Skämtar Thiago med mig? Herrejävlar vilka mål! Cesc kan fara åt pipsvängen, vill inte se mer värvningsnack härinne. Vi har en arvtagare till Xavi och han spelar redan med nummer 4 på ryggen.
Thiago en mi corazón!
2011-07-27 22:42
1.70-ligan

Vad hände ?
2011-07-27 22:42
Haha, alltså, gör Thiago typ alla sina mål med huvudet eller? Andra målet är riktigt snyggt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-27 22:41
Och där förstördes min kväll. Fan också. Hur jäkla mycket otur kan man ha?!
Barcelona Barcadinho.
2011-07-27 22:41
Det som slår mig mest, gång på gång och också idag, är passningsspelet.
Det spelar ingen roll vem som är på plan, Vi rullar bort motståndarna med sjuka bollinnehav. Det är inte alltid så effektivt, men sjukt imponerande.
Härlig underhållning mitt i veckan.

Ha det bra.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-27 22:40
Målen från dagens match.
2011-07-27 22:39
Någon som har länk med målen?
Barcelona Blaugrana91
2011-07-27 22:38
Skrev fel, här är den rätta
Barcelona Abbe.
2011-07-27 22:37
Här kan ni se prisutdelningen.

Blaugrana91

Lyckades finna en, men tack!
Barcelona Blaugrana91
Abbe.

Där har du en stream. :)
Barcelona DM1982
från arenan

Mojito - Culé (un estilo de vida)

Å andra sidan lär han inte bli såld heller om han är skadad. Han kan nog spela in sig i a-laget ändå, det är inte omöjligt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-27 22:36
jonathan soriano is injured, returns to barcelona and won't join the US tour

Och där försvann nog hans chanser till en plats i A-truppen... Aj fan.
Barcelona nemo
2011-07-27 22:35
J.Guardiola- King

Det var Jeffren som lirade med nr 30.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-27 22:33
Kul med årets första titel! ;) Många spelare tog för sig, framförallt talangerna men även vissa A-lagsspelare gjorde bra ifrån sig. Vissa spelare lämnar dock mer att önska. Men det kan bara bli bättre... på det stora hela är jag nöjd som fan med den här matchen! Perfekt underhållning på en onsdagskväll :)

Btw! Spelade inte Barca med Fontas som pivote i slutet?
Barcelona Abbe.
2011-07-27 22:33
Någon som har en stream som fortfarande sänder från Allianz?

J.Guardiola- King

Jeffren tog Gustavos tröja eftersom det blivit något fel med registreringen. Därav likheten ;-).
Barcelona J.Guardiola- King
2011-07-27 22:32
Afellay klackade fram.

Men vafan har Jeffren en tvillingbror eller? Gustavo vänster backen var lik honom på pricken
Barcelona Thiago - Next no.1
Det skulle ju fan vara ett hån mot Thiago Fabregas värvades och fick #4, Thiago förtjänar den!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
Där var det slut, härligt att vi vann!! Thiago var helt klart matchens bästa spelare, återigen! :)
Annons: