/spanien/barcelona/forum/11350.aspx/spanien/barcelona/forum/11350.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-09 20:13
Essienesque

Ja, stackarn måste klippa gräsmattan för att kunna försörja familjen. Han har den högsta lönen i Serie A om jag inte missminner mig.

Dessutom så är han fortfarande en toppspelare, att dra till ett pisslag bara för att få mer pengar är bara äckligt.
Barcelona Essienesque
2011-08-09 20:10
Hetfield -

Varför tappar du respekten för en man som vid en flytt till Ryssland skulle säkra framtiden för sin familj, barnbarn osv.? Men visst, du hade inte bytt arbetsplats för en högre lön du heller, eh..
Barcelona Xavi#6
2011-08-09 20:05
Varför lägger alla ner så mycket tid på den krönikan? Det är hans syns på fotbollen inte vår här inne.
Vi vet ju vad vi gillar och det räcker väl där?
Sen kanske det är som vissa säger han kanske ville ha en reaktion och det har han väl fått nu? Han känner att han har medvind då det är populärt att skriva en massa strunt emot barca i dessa tider.
Men varför ska vi lägga ner tid på att svara de?
Känns det inte bättre att ignorera de bara?
Nu vet jag inte vad han ville ha ut av sin krönika för jag fattar inte det iaf för de han skriver stämmer ju inte med verkligheten.
Kanske som alla premier league fantaster som bara hackar på Barca och Real även om de inte ens följer la liga eller ens kollat på en la liga match förutom el claisco, Då menar jag självklart när de säger det är så ojämnt i la liga osv.
Känns som om att vi lägger ner för mycket tid på att svara folk som hackar på Barca.
Inte långt kvar nu :) Mot nya framgångar Visca Barca!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-09 20:03
love the haters

Eto sa själv att han skulle återvända till klubben som gav han första chansen efter att Madrid inte trott på honom, den klubben är ingen annan än Mallorca. Hans ord inte mina, "Jag återvänder till Mallorca för att avsluta min karriär"

Om han nu drar till den ryska ligan så går han emot det han sagt tidigare inte sant? Han har ju en massa välgörenhet att ta hand om, kanske vill han tjäna några extra slantar för en större sak?

För att sedan återvända till Mallorca, något säger mig att Eto kommer ha fysiken kvar precis som Henke och Zanetti, möjligtvis försvinner hungern. Tror det var anledningen till att Hetfield blev ställd, om jag inte misstagit mig.

Angående Valencia krönikan, big deal?

Han har väl all rätt att utrycka sig gott han vill, det betyder väl inte att de stämmer för det, sen att en person som håller på ett lag som i grund och botten var känd för sin ultra defensiv ala kontra ska man ta med nypa salt. Calm down people, inget att bry sig om så länge ni tycker om Barcelona vem bryr sig om vad andra har att säga?
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-09 20:02
love the haters

Eto sa själv att han skulle återvända till klubben som gav han första chansen efter att Madrid inte trott på honom, den klubben är ingen annan än Mallorca. Hans ord inte mina, "Jag återvänder till Mallorca för att avsluta min karriär"

Om han nu drar till den ryska ligan så går han emot det han sagt tidigare inte sant? Han har ju en massa välgörenhet att ta hand om, kanske vill han tjäna några extra slantar för en större sak?

För att sedan återvända till Mallorca, något säger mig att Eto kommer ha fysiken kvar precis som Henke och Zanetti, möjligtvis försvinner hungern.

Tror det var anledningen till att Hetfield blev ställd, om jag inte misstagit mig.

Angående Valencia krönikan, big deal?
Han har väl all rätt att utrycka sig gott han vill, det betyder väl inte att de stämmer för det, sen att en person som håller på ett lag som i grund och botten var känd för sin ultra defensiv ala kontra ska man ta med nypa salt. Calm down people, inget att bry sig om så länge ni tycker om Barcelona vem bryr sig om vad andra har att säga?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-09 19:55
Chamakh menar på att det inte handlar om pengarna utan att Arsenal inte vill sälja Cesc förrän de har hittat en ersättare. Kan det vara så tror ni?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-09 19:51
LosChe

Han får kritisera Barca om han vill men det känns som grunderna, om man vill göra det enkelt, till att han gör det är att vi väljer att hålla i bollen istället för att tappa den. Barca för att man rullar boll i 30 sekunder till om motståndaren täpper till hårt istället för att chansa med ett 30 meters skott utifrån ska man väl inte klassas som "tråkig maskin" för det?
Lite hatervarning att skriva en artikel om det. Du ser inte Barcaredaktionen klaga på Levante för att dom spelar dåligt eller? :P

Jag trodde det skulle handla om Primeran men det övergick lite väl mycket till Barcelona för att vara "normalt".
Barcelona papillon
2011-08-09 19:48
Krönka hit och krönika dit. Lägg ner skiten...han som skrev den ville ha en reaktion och nu fick han den. Ge honom inte mer luft nu...löjligt bara!!!
Barcelona XAVI6
2011-08-09 19:46
Los che Passa runt på måfå eller? Konstigt att det har fungerat sen cruyffs tid! Och att vinna ligan 3 år i rad plus 2 champions league!!! Man passar runt bara vah?! Nej man ska göra som real, köpa alla världens bästa spelare så fort de utnämns till det i någon jävla turnering eller tidning!! Sitta och vänta på att kontra små lag! Tur att valencia har er som suppotrar för att det är inte många i världen ni underhåller. Med er känslomässiga, blabla fotboll. Det var snygg assist av albelda till andy caroll förresten fick mig ett gott skratt. Påtal om kreativitet såg jag inget från er sida som var kreativt mot POOL.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-09 19:36
LosChé

Den åsikten godkänner jag. Samt att som helhet tycka att Barca's spel r tråkigt är okej för mig, spelar ingen roll vad någon tycker om mitt lags spel sålänge jag tycker om det men att någon kommer och snackar en massa skit som inte stämmer någonstans gör mig upprörd. Tror du hade reagerat på samma sätt.
Valencia LosChè
2011-08-09 19:30
"F.Ö har jag aldrig varit med om något segrande lag, vars fans varit såpass "on edge" hela tiden."

This.

Seriöst, tagga ner lite. Han skrev en krönika där han uttryckte sina tankar. Bara för att man kritiserar barca så betyder det inte att man hatar hela klubben, så snälla skippa kommentarer som "Men tycker det är konstigt att allt o alla ( t.om. fans till lag som ex. Valencia) ska börja hata Barca!"

Personligen har jag inget emot Barca, men tycker att deras spel är lite väl hypat. Visst, de är STUNDTALS underhållande att kolla på, men för det mesta så passar dom runt o väntar på att motståndaren gör ett misstag eller att Messi gör något galet.

Detta är alltså min åsikt och har inget att göra med avundsjuka som många verkar tro direkt någon kritiserar erat lag.
Barcelona love the haters
2011-08-09 19:16
J.Guardiola

Jag håller med. Jag utgick bara från exemplet om han själv ville och skulle vara glad med det beslutet...
Valencia rågi - Kung M.Llorente!
2011-08-09 19:14
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!//

Facepalm got it! :D
Barcelona J.Guardiola- King
2011-08-09 19:10
Tror aldrig Eto'o själv skulle vilja gå dit. Ja, han börjar bli äldre men han har nog ändå minst 2 år kvar på toppen där han kan vara med och vinna stora titlar. Han är nog mer en vinnarskalle som vill fortsätta spela på toppen medan han kan, än att tjäna mer pengar i en rysk skit klubb.
2011-08-09 19:05
Hetfield

jag förstår vad du menar, men han är inte den första som skulle göra så - dvs. avsluta karriären i en mindre klubb. Att han väljer en klubb där han får mer pengar spelar för mig ingen roll. Varför inte liksom. Han har redan presterat och visat världen vad han kan. Det jag menar är t.ex. att det skulle vara mycket värre om han hade gjort det beslutet när han lämnade Barca och fortfarande var på topp.
2011-08-09 19:04
1.70-ligan

Varför? En måltjuv utan positionering.. förstår inte hur vi ska ta nytta av honom :-P
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-09 19:01
Keirrison, last season on loan at Santos, has an offer from Brazilian club Cruzeiro. The Brazilian forward is willing to accept it. [rac1]

Meh, vill ju han ska stanna
2011-08-09 19:00
Jag har varit med om mycket under mina år som fotbollsintresserad, men det här är bland det mest bisarra. Inter är villiga att lyssna på Anzhi Makhachkala som vill ge 30 miljoner för Eto'o. OM Eto'o tar budet så kommer jag att tappa all form av respekt för den mannen, hur mycket pengar behöver han egentligen.
2011-08-09 18:59
Det skribenten säger är väl i stort sett: Barca är så bra och spelar så stabilt att det blir tråkigt att kolla på. T.ex. som en komediserie man tycker är rolig till en början men sedan bjuder på för mycket av det samma. Att det inte finns någon improvisation och kreativitet samt att Barcaspelarna inte har någon vilja... Are you kidding me? Messi, ingen kreativitet, ingen improvisation - yeah right. Ingen vilja - yeah right. Det är viljan som driver Barca. Viljan att vara bäst och vinna titlar.
2011-08-09 18:59
rågi

Problemet är att han säger det på ett så korkat sätt.
"Det finns även humörspelare, vars prestationer svänger mellan, ja typ “A clockwork orange” och “Twilight”."
Jaha? Var snäll och enlighten us, vilka spelare, förutom Zlatan Ibrahimovic(möjligtvis David Villa också) har haft svängande prestationer?

"Man har också en samling spelare som helt saknar spelstil. "
Facepalm.
"Undantaget vissa ljusglimtar (Puyol och till viss del Iniesta) består Barcelona av oerhört enkelsåriga fotbollsspelare och det är det som krävs för att lyckas i “La Liga”. "
Facepalm.
"med hjälp av några av världens mest skickliga spelare utan egna viljor. "
Facepalm. Börjar snart få ont i pannan.
"försvarar kollektivt från första man. "
Jaha? Sen när är man-marking ett tvång?
"Zlatan var tvungen att gå eftersom han hade fantasi. Hans kreativa förmåga överbelastade Barcelonas spelsystem. Tänk efter, hur många moment av ren inspiration hittar man i en match med Barcelona? Ronaldinho hade samma “problem“."
Facepalmade så hårt att personen bredvid också fick ont i huvudet.

Det räcker nog, du förstår vad jag vill komma fram till. Vad jag även vill komma fram till är att det er skribent gnäller på, att Barca är enformiga, endast kör på ett sätt, och att det är negativt måste tolkas som att det är er skribent som är körd i huvudet, då det är han som vill att fotboll ska spelas på endast ett sätt. Jag uppskattar all typ av fotboll förutom park-the-bus taktiker, men er skribent vill ju bara ha sparka och spring fotboll..
2011-08-09 18:43
Men jag tycker absolut inte att folk ska tycka att Barca spelar den vackraste fotbollen och om man inte tycker det så spelar det absolut ingen roll. Vissa uppskattar annan fotboll mer. Jag menade att jag tycker Barca står för en fotboll som "representerar" la liga om du förstår hur jag menar.

Är det inte vad Nina och personen som skrev den nya krönikan tycker, att Barca inte längre spelar den fotboll som brukade spelas i la liga?
Barcelona Barca4eva
2011-08-09 18:40
Det är ändå bara en krönika, där personen skriver sina åsikter.

Synd bara att folk tycker så, men de får tycka som de vill.
2011-08-09 18:33
J.Guardiola- King//

...och alla är tillbaka till ruta ett...Nina skrev en bra krönika för ett tag sedan som bl.a. handlade om vad som är den vackraste fotbollen och kom väl i synnerhet fram till att det är subjektivt. Ingen rocket science men något som många ser över ofta. Bara för att någon inte tycker att barca spelar den vackraste fotbollen betyder det inte att denna individ hatar hela klubben. Denna transportsträcka ter sig dock ofta väldigt kort för vissa och kan ge upphov för irritation.

Ninas krönika fick också en stökig diskussion just för att texten var avvikande och inte gick med på den, av VISSA barca fans uppsatta normen, "vi spelar världens vackraste fotboll allt annat är bla bla bla......"
Barcelona Més que un Esport
2011-08-09 18:25
Tja... En artikel om Valencia där laget nämns 5 gånger. Det "andra" laget som texten inte handlar om nämns endast 12 gånger...
2011-08-09 18:23
Förstår verkligen inte meningen med krönikan "La liga är inte min liga". Vad vill han säga? Jag ska inte börja dra argument som : " ja, han är bara avundsjuk", eller liknande.
Men alltså om jag förstår rätt så vill han ha mer "dramatisk" fotboll osv, det är väl ingen film man förljer när Barca spelar.

Barca spelar sin fotboll och har utvecklat den så otroligt bra sedan Pep tog över att man är bäst i världen just nu. Man spelar även underhållande och bjuder på många mål, precis vad en "La liga- följare" vill se.

Helt sjukt att alla börjar hata Barca från ingenstans och det är absolut inte så att jag vill att andra ska älska eller ens uppskatta Barca, folk får tycka precis vad dom vill. Men tycker det är konstigt att allt o alla ( t.om. fans till lag som ex. Valencia) ska börja hata Barca och som jag ser det så är det avundsjuka och inget annat!

Edit: Nu märker jag att jag ändå nämner avundsjuka som en anledning för hatet mot Barca men det får vara min slutsats eftersom det lär fortsätta med kommentarer och artiklar från andra lags fans.
2011-08-09 18:16
Jag håller med till viss del, det vore lite tråkigt om alla spelade som Barcelona. Ett perfekt maskin som är synkroniserat till den gränsen att man sällan gör ett misstag.

Men det är som att säga att om alla vore som Jimi Hendrix så vore det tråkigt för musiken, då skulle allt vara så perfekt att det till slut blir förutsägbart, men det gör inte att Jimi Hendrix blir sämre för det. Barcelona är unika, det finns inget lag som gör det Barcelona gör, vissa gillar det, vissa gillar tjongbollar och chansspel.
2011-08-09 18:08
Jag förväntar mig inte och kräver inte att ni ska ta lätt på den senaste krönikan och jag tänker inte heller prata för skribenten utan bara om hur jag uppfattar det. Med tanke på klimatet som råder idag mellan Barca supportrar och övriga kommer väldigt få att kunna titta utanför de ramar många satt upp. En sådan är t.ex. att all kritik mot Barca är avundsjuka, en annan är att Barca fuskar. Jag tror inte på någon av dessa påståenden men det är oftast "förklaringar" likt de ovan folk lutar sig till när åsikterna går isär. Det är enklare och kräver mindre engagemang.

Jag tycker t.ex. att många här smickrar sig själva lite när de hävdar att artikeln är till för att smutskasta Barca. Nej det är den inte för den berättar bara om vad skribenten tycker anser jag. Vissa gillar små imperfektioner för det tyder på mänsklighet medan barca är såpass "perfekta" att det inte går att urskilja längre och då försvinner en aspekt kring fotbollen som somliga tycker om.

Det betyder inte att barcas fotboll är sämst eller är något försök till någon form av raljering. Det är bara en persons tankar och man behöver inte ta det för mer.
F.Ö har jag aldrig varit med om något segrande lag, vars fans varit såpass "on edge" hela tiden.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-09 18:08
Jaha, då förändrar det ju ingenting i nuläget.
Barcelona Ivey
2011-08-09 18:02
Nej bara om han spelar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-09 17:58
rätt länk
Annons: