/spanien/barcelona/forum/11348.aspx/spanien/barcelona/forum/11348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Raul Bravo- True Legend!
2011-07-29 20:57
Blir bara häpnad över vilka fantastiska talanger vi har uppfostrat i La Masia, de är en drös av spelare med potential till att bli världstjärnor, givetvis är det bara ett fåtal som kommer att lyckas men vilka guldkorn som gör de! Messi gick från La Masia till att bli en av de bästa spelarna som någonsin har rört en fotboll, bara det är ju ett kvitto på våran fantastiska talangutveckling.

Dock så bör resten av de spanska lagen skärpa sig lite, speciellt Real Madrid som bara producerar spelare i "Getafe-klass". Dom kommer aldrig komma längre än så, dom räcker helt enkelt inte till. För kass utbildning, nästan patetiskt dålig
Barcelona Criff -Llourinho
2011-07-29 20:48
Länk till Spanien - R.Irland U19 för dem som är intresserade. Deulofeu har lekstuga :D
Barcelona Frodo
2011-07-29 20:46
3-0 Spanien. Deulofeu gör assist.
Barcelona Frodo
2011-07-29 20:46
elbraco - Bojan y Thiago

Vad gör att nämnda spelare är bättre än Kun? Att de får mer uppmärksamhet i media? Vad gjorde Rooney förra säsongen? Han hade väl bara 2 bra månader under hela säsongen? Vad gör Suarez bättre än Kun? Att han spelat i PL ett halvår vilket gör honom automatiskt till värdsklass? Kun har presterat oerhört jämnt under sina 5 säsonger i Atletico. Både målmässigt och spelmässigt. Det är Atletico som varit ojämna och inte Kun.

Killen har agerat target åt alla slumpmässiga långbollar som Atletico skickat iväg och gjort det till bra målchanser. Han är stark i kroppen och väldigt snabb. Bra dribbler, målfarlig och väldigt klinisk. Han är dessutom en tänkande anfallare som kan spela kombinationer och har ett bra spelsinne.

Spelarna du nämner må ha vunnit mer men de är knappast bättre spelare än Kun. Drogba är nästan slut. Torres har inte presterat på ett år och Rooney presterade typ 2 månader förra säsongen. Rvp går skadad en tredjedel varje säsong. Tevez är en Kun med mer grinta men sämre hjärna och teknik.

Nu när Kun får spela i ett lag som aspirerar på titlar lär de flesta inse vilken talang han besitter. Han och Silva kommer att trivas med varandra. Enligt mig är han PLs bästa anfallare. Du och andra får självklart tycka annorlunda.:P
Barcelona Frodo
2011-07-29 20:11
Deulofeu gör ett riktigt snyggt mål. 1-0 Spanien.
Barcelona barca111
Delufoeu 1 - 0 !
Raul Bravo- True Legend!
Vilket mål!!!! Delufeo visar att La Masia är överlägset bäst i spanien. Synd om Delufeo som får spela med sådana värdelösa spelare bara, tänk att killen är 2 år yngre än alla andra på planen!
Raul Bravo- True Legend!
2011-07-29 20:03
Någon som kollar på spanien i u19? Verkar vara en riktigt kass upplaga med medelmåttor som Sarabia och Morata, Delufeo är ju den enda som sticker ut.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-07-29 20:01
Frodo

Jag brukar hålla med dig men inte en chans att Aguero är PL:s bästa anfallare, än mindre spelare. Rooney är ett år äldre men har hunnit med mycket, mycket mer och är en mer utpräglad striker. När dessa spelare är friska skulle jag valt dom före Aguero alla dagar i veckan också; Tevez, Torres, Drogba, RvP (som i min åsikt hade varit topp 5 i världen om han hade fått vara oskadad i mer än 1-2 år), Suarez...ja, i princip alla som Ryo skrev nyss.

Oavsett vilka jag tycker är bättre så får du/ni gärna förklara vad som gör Aguero så bra? Visst, när han blixtrar till är han läskigt bra men i min åsikt är hans problem att han fortfarande är för valpig och "odisciplinerad" i sitt spel. Han känns för obestämd i det han gör och kan tappa bollar och slarva lite för mycket. Han får gärna bevisa mig fel dock, själv tycker jag City har ett kul lag och det ska bli roligt att se dom nästa säsong.

Att ni tycker han är PL:s bästa anfallare kan jag acceptera, även om jag inte håller med, men att han är PL:s bästa spelare är bara too much! :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-29 19:49
Jag kan inte se att vi släpper Thiago oavsett om Cesc kommer inte. Det finns inte, då är något åt helvete fel. Jag hoppar gärna över Cesc men är ganska säker på att hans ankomst inte innebär Thiagos flytt. Och förhoppningsvis inte nämnvärt mindre speltid för honom heller. Har man så bra spelare på bänken ska Pep våga rotera tokmycket!
Barcelona tarrak
2011-07-29 19:49
Ryo Miachi!

Inte eller, både och.

The 24-year-old will not play at this weekend's Emirates Cup, largely because he is returning from a muscular problem, but Wenger admits that this summer's saga is a factor too.

"He will not be involved because at the moment he is not settled," said the manager. "He is coming back from an injury and is not settled with us.
Barcelona Frodo
2011-07-29 19:42
Stream till Spaniens match i länktips.

Ryo Miyaichi !

Jag respekterar din åsikt men håller inte med om din värdering. Hursomhelst, en klasspelare som är värd att kolla på. Väl mött!
Barcelona Rambla~
2011-07-29 19:41
Angående Isla. Skulle vi mot all förmodan någon gång göra oss av med Avles hoppas jag verkligen denna Isla blir en kandidat som ersättare. Han har en grym potential, verkar ha lika stor lungor som Dani dessutom.

Angående Cesc och om han slugligen värvas, så kan jag garantera att vi kan förvänta oss många bud på Thiago från en massa klubbar. Inte något jag skulle gilla precis.
Raul Bravo- True Legend!
2011-07-29 19:39
Sanchez bör bättra sin beslutsförmåga enormt ifall han ska lyckas i Barca, här vet 9 av 10 spelare när dom ska utmana och när dom ska passa. Den biten har Sanchez inte fått ihop än och det är tveksamt ifall han får de. Helt galet att vi inte lyckas värva Kun som hade varit ungefär i samma prisklass, Kun är 2-3 nivåer bättre än Sanchez och dom är i samma ålder.

Klassskillnaden mellan Aguero och Sanchez är son skillnaden mellan Messi och Ronaldo, alltså rätt så stor
Ryo Miyaichi !
2011-07-29 19:38
Tarrak;

Eller så är han skadad..

Frodo;

Jag tycker aguero är grym, men han måste bevisa mer i cl samt landslag.

Han har ju verkligen potential att bli av den bästa, men han är inte där ännu!

Framtiden får visa , jag är dock glad att en sådan underhållare kommit till pl :)
Barcelona Frodo
2011-07-29 19:38
Gerard Deulofeu och Sergi Gomez startar för Spanien som spelar semifinal för U19 om 5 minuter. Stream finns på myp2p för de som vill kolla på matchen.
Barcelona tarrak
2011-07-29 19:33
Kul presskonferens med Wenger. Cesc är tydligen så förvirrad angående sin framtid att han inte kommer spela Emirates Cup.
Barcelona Gio Style
2011-07-29 19:32
Måste bara flika in i Rambla~s och Denyos konversation angående värderingen av Alexis.

Denyo, en spelare värderas inte ENBART efter vad han har bevisat. Självklart väger detta in men alla spelare är olika talangfulla eller hur?
Har du två unga spelare från samma lag som har vunnit lika mycket, spelat i princip varje match, så kommer inte dessa spelare att kosta exakt lika mycket eller hur?
Jag ska säga dig att din "max 20 mille" nämndes redan förra säsongen (25) och säsongen innan det (alltså 3 år sedan) runt 20.

Detta är anledningen till att Neymar värderas så högt. Dock inte värd dem 450 millarna det pratas om men helt förståeligt med ca 200-250 (dagens marknadsvärde helt enkelt).

Samtidigt har Sanchez spelat 3 säsonger i Serie A och blivit bättre och bättre för varje år. Stadig utveckling uppåt med andra ord.

Klubbarna har scouter som arbetar med att värdera spelare. Se deras potential, styrkor och svagheter. Ska Isla vara värd 250 miljoner han med?
Udineses duktiga högerback som även han har haft en liknande kurva som Sanchez, kanske har han inte klättrat exakt lika högt, men han har bevisat att han utvecklats säsong efter säsong och spelat i i princip ALLA matcher i Udinese.

Han har presterat i landslaget och var bra i VM och VM-kvalet. Ska han kosta 250 miljoner?
Nej, man anser (även jag) att han inte har lika hög utvecklingspotential. I varje fall som det ser ut just nu, även om spelaren i fråga är talangfull och kan bli riktigt riktigt bra. Kan ju hända att han utvecklas mer än Sanchez, men det är ju trots allt dagens värdering vi pratar om.

Hänger du med? Alla spelare är inte lika stora talanger. För dem allra största talangerna får man självklart betala mer för. Sanchez är bland dem största talangerna i världen, ja det törs jag säga efter att ha följt honom i flera år, och då får man betala utefter det. Sen om han blir succé eller ej, det kan man ju aldrig veta.
Barcelona barca de Corazon
2011-07-29 19:30
omg hur kan folk överskatta kun han e okey inte mer som i atletico var det forlan som fick domn att vinna cupen så vad gjorde då kun?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-29 19:23
Ja nu verkar det onekligen som att Cesc kommer. Kommer i så fall att ta emot honom med öppna armar och önska honom all lycka - som jag gör med alla barcaspelare. Och givetvis är det en värvning som gör oss bättre...men jag hoppas in i det sista att affären inte blir av. Att vi köper en försvarare och flyttar upp Soriano/köper en stark forward istället. Framförallt en försvarare anser jag viktig då den lagdelen inte alls är så stark som vårt mittfält, redan före en ev Cesc-värvning. Snälla Pep, tänkt om!
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-29 19:23
Varför köpte vi inte Kun :(
Barcelona Frodo
2011-07-29 19:22
Ryo Miyaichi !

Vissa PL fans tror att PL=världen. Om man slutar ta den kool-aid som Rupert Murdoch serverat i flera år med att marknadsföra PL som som det bästa världen skådat alla kategorier så förstår man att det finns grymma spelare i andra ligor.

Kun har så fruktansvärt mycket talang att både Barca- och Realfans blivit livrädda när man tidigare mött Atletico. Atletico må stundtals vara ett skämt men Kun är "the real deal". Det är klart att han måste bevisa sig i sin nya klubb men spelarna du nämner har inte samma talang som Kun. Killen är en högerfotad Messi light. Det innebär inte bara mål. Han är playmaker, klinisk striker, fruktansvärt stark i kroppen precis som Messi och kan ta emot bollen felvänd men ändå vända upp utan problem.

Nu riktade jag inte det första stycket åt dig så du behöver inte ta åt dig. Jag har läst en hel del från vissa anglofiler som verkar tro att Kun kommer att få det svårt för att han är kort.
Barcelona Rambla~
2011-07-29 19:11
elbraco

Vad förväntar du dig från en plastklubb? :P
Problemen har bara börjat i den klubben.
Hutch
2011-07-29 18:55
Rooney är enligt mig ett par snäpp högre än Aguero. Där är inte Kun än, inte i närheten faktiskt. Han är dock bland de 5 bästa anfallarna i PL och City blir ett lag att räkna med kommande säsong.
Ryo Miyaichi !
2011-07-29 18:54
Drogba, van persie, Rooney, Torres, suarez, tevez?

Han har mycket att bevisa innan han är bäst tycker jag!
Barcelona Frodo
2011-07-29 18:51
C0$sta Delo sol

Kun är nu PLs bästa anfallare. Han och David Silva kommer att bli en ruggig duo de närmaste säsongerna.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-07-29 18:45
Känns som det närmar sig nu ordentligt med Fabbeee ;)
Atlético addeh
2011-07-29 18:37
Ganska nöjd med dagen. Dels jobbade man sista dagen och har nu semester men framför allt har man lyckats boka en Barcelona-resa 28-31 oktober. Today is a good day!
C0$sta Delo sol
2011-07-29 18:36
Inte en chans att Kun är PLs bästa spelare.. Han är EN av PLs bästa anfallare.
Barcelona Barca Afellay
2011-07-29 18:17
Jag håller också med. Dom har för stark trupp men en lag kan bara besegra dom FC BARCELONA. Tror att dom kommer långt i CL
Annons: