/spanien/barcelona/forum/11346.aspx/spanien/barcelona/forum/11346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-07-30 14:57
Hmm nu vet jag inte om det är något konstigt egentligen, men om man går in på Cescs officeilla twitter så ser man en bild i bakgrunden på honom med en Barcatröja (ser ut så allafall), vad kan det betyda?
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-30 14:50
Pastore till PSG, herregud vad pengar kan göra...
elbraco - Bojan y Thiago
2011-07-30 14:12
I ett-två år har man väntat på att Pastore ska ta det slutgiltiga steget och flytta till en storklubb där han kan utvecklas till en av världens bästa mittfältare. Han ryktas till Barca, Real, Chelsea, Inter, alla möjliga lag. Istället flyttar han till en sämre liga och till PSG...visserligen köper dom många duktiga spelare nu men ändå är det ett nedköp.Fyfan vad besviken man blir...

Största failtransfern på länge.
Valencia Villa/Silva
2011-07-30 14:03
Rambla//

Gameiro affären var helt jävla rörig. Gameiro ville gärna gå till Valencia men Llorente vägrade betala 10 miljoner och så höll det på så i hur länge som helst. I slutändan valde Gameiro PSG för att Valencia hade nog aldrig betalat 10 miljoner till Lorient och Gameiro ville ju bort från Lorient så mycket som möjligt.

Det är synd att vi inte värvade Gameiro, men för dem pengarna värvade vi Pablo Piatti och Dani Parejo istället. Helt enkelt mycket bättre deal. Nu när vi har gjort klart med spelare som Canales, Piatti, Parejo, Diego Alves och Adil Rami så är vi betydligt starkare denna säsong. Villareal och Atletico är mycket svagare, Sevilla är varken svagare eller starkare och det är endast Malaga som känns som ett hot mot och 3 platsen i ligan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-30 14:02
addeh

Och det var backlinjen jag syftade på. Övriga lagdelar är jag helnöjd med :)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-07-30 13:53
Say what?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Siempre Barça
2011-07-30 13:43
kan inte cesc eller thiago spela på yter,pedro,alexis och iniesta kan och det skulle vara skit bra om båda cesc och tjiago kunde spela
Atlético addeh
2011-07-30 13:34
Rambla

Det enda argumentet jag kan komma på är att Milito i det här fallet är en pappa i omklädningsrummet. Rent sportsligt har han ingenting i klubben att göra längre.
Atlético addeh
2011-07-30 13:31
1.70

Vi har Alexis, Afellay, Thiago, Keita & Mascherano som alternativ på mittfältet och anfallet, det kan knappt bli bättre. Dessutom kan Mascherano spela mittback och kommer garanterat få speltid där om det behövs. Adriano håller måttet både som höger- och vänsterback.

Möjligen om en mittback värvas ifall Milito försvinner, men i övrigt tycker jag inga värvningar behövs. Det var egentligen mittfält och anfall jag syftade på.
Barcelona Rambla~
2011-07-30 13:24
Det börjar allt mer lika värvningen av Mascherano, där spelaren själv går in och avstår både lön och övergångsbonus för att affären ska kunna bli av. Det verkar vara det Rosell & Co nu sitter och väntar på.
Barcelona el Maestro!
2011-07-30 13:18
Wenger verkar i alla fall vara uppgiven när det gäller Csec. I citat nedan kan man se att han har gett upp. Fokusen verkar nu ligga på att få ut så mycket pengar så möjligt i affären.
Frågan är bara om Barca är villiga att lägga ut den summa som Arsenal kräver. Det spekuleras också att Cesc själv vill kompensera så att Arsenal får ut den summa de kräver så att affären blir av.

Wenger:

"He will not be involved [the game] because at the moment he is not settled. He is coming back from an injury and is not settled with us.

You know all the speculation which is around his position, that has to be sorted out soon. He is the captain of our club and we have to make sure he is really focused on being with us.

There is only one deadline, it is on August 31. The other deadline is for us to get everybody focused, the players who are really committed to the Club, my energy and my focus goes on them.

That is what I focus on, I cannot help the other situation, because it does not only depend on me, it depends on the players and on the other clubs.

According to reports Barcelona have already had one bid for Fabregas rejected by Arsenal. So is Wenger holding out for the Catalan giants to make an acceptable offer for his skipper?

“Frankly I don’t know, because as I told you I don't master completely the situation – it depends on Cesc. I think he’s in a moment when he thinks about it and it is a big concern.

I always say he is torn between two loves – the club where he has been educated as a very young boy and the club where he has been educated from 16 onwards and he has been given a chance. I personally can understand it – but of course we want to be certain about his complete commitment.

Wenger was asked whether he could let a potentially unhappy player just leave, but the manager believes that would set a dangerous trend.

“Frankly again I don't know because that would mean that anybody who just wants to leave we will have to let him go - and for any price.
It has to be as well that the three parties agree and that everybody is happy at the end. If there is only two that are happy and one is very unhappy it doesn't work.

We have a responsibility towards our club and I have that responsibility to sell the players at a decent price. Or I take money away from my club. And that is not [possible] just to please one player."
Barcelona Rambla~
2011-07-30 13:15
Jag håller med 1.70. Vad är vitsen att behålla spelare som ändå inte används när det väl drar ihop sig? Milito och till viss mån Maxwell nu på slutet tillhör ju en kategori av spelare som trots att spelare som konkurrerar på deras positon blivit skadade ändå ersätts av andra spelare som vanligtvis inte spelar på den positionen (läs Mascherano, Busquets som mittbackar som ex). Jag har liksom aldrig lyckats förstå vad vitsen är att behålla dessa spelare då? Beror det kanske på för att det är svårt att sälja dessa spelare?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-30 13:10
addeh

Ja visst, det är utmärkt att sätta in någon från Barca B i ett el clasico om vi har skadebekymmer (...)
Förstår din poäng och visst ska vi fylla på ifrån b-laget, men spelare som Milito/Maxwell ligger före dem i rankingen och hade ju ändå beviserligen inte Peps förtroende när det började dra ihop sig i våras. Bättre då ersätta dessa med någon spelare som Pep vågar att använda.
Barcelona Rambla~
2011-07-30 12:59
Villa/Silva

Du menar precis som PSG snodde Cameiro framför näsan på er? Kul att det äntligen är ni som får skratta lite, ni som annars oftast är de som blir överkörda. :)
Atlético addeh
2011-07-30 12:57
Villa/Silva

Ni har något stort på gång. Ett väldigt ungt och spännande lag. Jag hade också valt Valencia framför Villarreal & Atlético. Även att er tränare varit med under en längre tid gör att ni känns riktigt starka inför den här säsongen.

Lyckas ni med Mangala snor ni honom framför Juventus ögon. :P
Valencia Villa/Silva
2011-07-30 12:51
addeh//

Vad som är skönast är att vi värvade Canales rakt framför ögonen på Villareal. Sen att vi gjorde samma sak med Piatti framför Atletico är ochså riktigt skönt hahahah.
Barcelona B-Guden
2011-07-30 12:48
Förstår inte varför vi ska matcha in Thiago så "försiktigt" han matchades in försiktigt i år och gjorde det bra, varför ska han då få ha 4 st mittfältare framför sig ? Ja för pep kommer ha keita framför sig.
Atlético addeh
2011-07-30 12:46
Valencia har i det närmaste värvat både Mangala från Standard Liege och Canales från Real Madrid. Lägg till dessa till deras redan starka trupp med nya namn som Diego Alves, Adil Rami, Dani Parejo & Pablo Piatti.

Jag är helt övertygad om att Valencia blir att räkna med den här säsongen. Kul för spansk fotboll.
Atlético addeh
2011-07-30 12:37
Är beredd att hålla med Hetfield. Kaljic krönika var bland det roligaste jag läst.

"Gago gick in och dikterade passningsspelet, levererade sköna tacklingar och utstrålade en härlig karisma. Han rörde sig mjukt och elegant på plan, det fanns en rytm i allt han gjorde, allt kändes så otroligt naturligt."
Barcelona el Maestro!
2011-07-30 12:23
Hetfield - Sanchez is the next star//

Cesc är inget hot mot Thaigo.Håller med dig om det du skriver.

De som tror på att Thiago skulle kunna axla Xavis roll om Xavi går sönder är ute cycklar. Thiago må ha hur stor potential som helst men han kommer inte att kunna ersätta Xavi, inte på långa vägar, och inte på ett bra tag.

Däremot är Cesc en beprövad spelare i den högsta nivån. Han kan gå in direkt och axla Xavis roll. Jag tror att Pep har planer för Thiago. Han kommer inte att överbelasta honom utan han kommer få speltid men med försiktigthet.

Vilken hyp om Thiago i detta forum!
Atlético addeh
2011-07-30 12:11
1.70

Idioti? Det är väl det allra bästa alternativet att inte värva någon mer spelare? Om fler spelare skall fyllas på bör det vara från B-laget.
Barcelona NoGo™
2011-07-30 12:10
Raul Bravo- True Legend!

Den är kl 01:00.
Raul Bravo- True Legend!
2011-07-30 12:07
Vilken tid möter vi United idag??
Raul Bravo- True Legend!
2011-07-30 11:50
Det var bland de roligaste jag läst i mitt liv. Finns de en mer patetisk människa än denna Kaljic?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-30 11:48
"Den 7:e januari 2007 studsade Gago fram på Riazor med sitt udda löpsteg iförd en ljuvlig Real Madrid tröja" - hihi
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-30 11:46
Eusebio: "It's a shame what happened to Jonathan Soriano. He was doing great at the first team, this is a little setback." [fcbarcelona.cat]
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-30 11:42
Ni måste läsa "Mitt speciella adjö till Fernando Gago " av Kaljic.
Bland det bästa jag har läst, det är i klass med Mark Twain och Oscar Wilde.

2011-07-30 11:40
Salcini

För det första så tror jag att Xavi inte kommer att spela lika mycket om Cesc och Thiago finns. Delvis pga. att man vill lämna större utrymme till de och delvis pga. att Xavi lär drabbas av skador. Han har ju redan nu problem med hälen och han har en knäskada från 06 (?) som han dras med.

Iniesta fick 10 minuter här och där, han gjorde nästan alltid bra ifrån sig även om han fick ett par minuter här och där, så jag ser inte hur det skulle vara en ursäkt för Thiago. Jag förstår bara inte varför man har så bråttom med Thiago, låt killen få ta det lugnt under hans första år i A-laget och få växa upp med resten.

Förövrigt så är inte Cesc en hund som man kan vissla och så springer han tillbaks till Barcelona, jag tror att i år är avgörande. Jag har svårt att se Barcelona fortsätta med häxjakten om Cesc väljer öppet att stanna kvar i Arsenal, det är ett långfinger till Barcelona.
Barcelona Salcini
2011-07-30 11:31
Hetfield:

Men dom här åren som Xavi fortfarande är en av de bästa mittfältarna i världen då? Vem kommer då få mest speltid av Thiago eller Cesc, om nu Cesc kommer i år? Troligtvis Fabregas. Detta är viktiga år för Thiago. År där han fortfarande verkligen utvecklas och behöver speltid och förtroende för att bli så bra som han kan bli. Jag tänker mig att det ultimata vore att spela in Thiago som man spelade in Iniesta. När han var 20 år, säsongen 02-03, så fick han spela 37 matcher i ligan(enligt wikipedia). Givetvis inte starter utan en hel del inhopp, men hur ska Thiago få den möjligheten till matchning om Cesc också ska ha sin del av kakan? Visst kan tanken vara att Cesc och Thiago ska bilda det framtida mittfältet. Men det är några år kvar tills dess. Xavi håller fortfarande, vi har fortfarande kvar Iniesta när Xavi slutar. Vi har dessutom nya talanger som börjar närma sig.

Jag tycker att man bör vänta med Cesc, se hur det går med Thiagos utveckling och vad som händer under honom. Märker man att "shit, vårt mittfält är inte lika slagkraftigt längre" och anser att Cesc skulle kunna tillföra lite spets. Värva in honom då, för en billigare peng!
2011-07-30 11:04
“As of midnight, Pastore’s sale to Paris Saint-Germain is practically official for €43m,” announced Palermo President Maurizio Zamparini.

Galen värld. Pastore för 43 miljoner euro. De måste göra något åt detta, det är bara en tidsfråga innan 1 miljard per spelare blir normalt. De får väl fan lägga tak på hur mycket man får spendera och sätta stopp för de där oljeschejkerna som kommer och tar över lagen. Man blir bara äcklad.
Annons: