/spanien/barcelona/forum/11344.aspx/spanien/barcelona/forum/11344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Thiago en mi corazón!
2011-07-31 00:18
Någon som vet hur Sir. Alex ställer upp?
Barcelona Barcadinho.
2011-07-31 00:18
Verkar vara närmare 35 grader just nu i Washington.
En tropisk fotboll.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-31 00:15
Rambla~

Jaha, så Piqué är småskadad igen, trist när han nu fick speltid mot Bayern och man trodde han var på G igen.

Jag har inget emot Busi som mittback, men det är ju inte så att Fontás blir stabilare med honom bredvid sig, snarare tvärtom. Men man kan ju inte förvänta sig så mycket egentligen med tanke på att de inte spelat ihop innan,

Hade dock gärna sett Busquets på mittfältet idag med tanke på hur han dominerade den lagdelen totalt i CL-finalen..!
2011-07-31 00:10
Barcelona line-up (official): Valdes - DosSantos Busquets Fontas Abidal - Thiago Keita Iniesta - Pedro Villa Afellay

Känns väl vettigt.
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-07-31 00:06
J.Guardiola- King
Lyssna på Tunak Tunak Tun så går det fortare. Så fantastiskt härlig låt, taggad blir man också.
Barcelona Rambla~
2011-07-31 00:05
Lite tråkigt att en gammal favorit lämnar sin tränarpost för ett av Barcelonas ungdomslag. Sergi Barjuan, som den gångna säsongen tränade Juvenil B, lämnar klubben. Han vill prova vingarna som tränare på en mer professionell nivå. Personligen hade jag hoppats på honom som Luís Enriques ersättare som tränare för Barcelona B.

Det är bara att önska Sergi lycka till. Hoppas han kommer tillbaka en dag.
Barcelona Rambla~
2011-07-30 23:59
Det blir andrastället i natt, det helsvarta.
Barcelona J.Guardiola- King
2011-07-30 23:54
En timme kvar, skit jobbigt att vänta. Längtar!!!
Barcelona barca111
2011-07-30 23:51
aha, med tanke på att det har bara nämnts att piqe och maxwll inte ska spela
Barcelona Rambla~
2011-07-30 23:47
Xavi har tränat med resten av laget så det finns nog en liten chans att han får några minuter.
Barcelona barca111
2011-07-30 23:43
ska xavi spela idag?
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-07-30 23:40
Riktig nattaction på High Chaparrals camping med misshandel och polisgripanden utanför stugan :P

Ska bli skönt med lite fotboll nu som omväxling;)
Barcelona Rambla~
2011-07-30 23:38
Mojito

Tyvärr, men både Piqué och Maxwell är uteslutna från nattens match då de dras med mindre blessyrer. Vi får nog stå ut med Busi som mittback i även denna match.

Annars tycker jag inte att han gjorde bort sig under Audi Cup. När man är på plats och ser honom spela så inser man hur intelligent han är som spelare. Han lever väldigt mycket på sin spelförståelse. Det verkar nästa som att han alltid är på rätt plats i god tid för att bryta ett uppspel. Vilket kompenserar att han inte är så snabb i löpdueller. De få gångerna han fick problem var när han råkade ha en dålig bolltouch och fick pressande spelare inpå sig.
2011-07-30 23:36
Tror inte heller JDS kommer spela så mycket där i framtiden då alla spelarna är tillgängliga. Han spelar nog där bara för att det inte finns någon högerback tillgänglig ( förutom Balliu som är kanske är lite för orutinerad för att starta idag även om det är en träningsmatch).

Egentligen så gör JDS ett helt okej jobb som högerback men tror inte där är så bra för hans utveckling att spela där då han inte lär bli omskolad till nån högerback. Ska han få speltid under försäsongen så ska det vara på mittfältet där hans riktiga position är. Han har faktiskt potential att bli en bra spelare, hur bra vet jag inte men han kan iaf.
Real Madrid Yazid Zidane
2011-07-30 23:36
Ok tack så mycket för svar:).Jag följer Tihago en otrolig stor talang som håller på och blommar ordentligt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-07-30 23:34
Yazid Zidane

kl 01:00
Thiago en mi corazón!
2011-07-30 23:34
Yazid Zidane

00:55
Real Madrid Yazid Zidane
2011-07-30 23:33
När spelar ni ikväll?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-30 23:22
J.Guardiola

Håller med! Han ska vara på mitten och ingen annanstans. Men som läget är just nu är Busi trots allt en av de bästa alternativen Pep har att tillgå. Förhoppningsvis och troligtvis är det Masken som vikarierar som mittback när det behövs när säsongen drar igång. Förhoppningsvis har man även investerat i en mittback tills dess.

Intressant med JDS som högerback igen förresten! Om den elvan nu stämmer vill säga. Men inte heller han lär spela där när säsongen väl drar igång.
2011-07-30 23:22
tikitaka

På Ramblan, mellan Liceu och Drassanes ligger Sports Bar rambles, där lär det vara livat mellan 01 och 03 i natt!

J.Guardiola- King

Ja, Busi är inte i närheten av en lika bra mittback som pivote.
Känns oerhört bra att Piqué fick en kvart mot Bayern, förhoppningsvis får han en hel halvlek i natt. Pep vill ju gärna ha en högerfotad spelare bredvid Fontás, så att flytta in Abidal i mitten finns nog inte på kartan.
2011-07-30 23:10
Gillar inte att Busquets spelar som mittback alltså, han är absolut inte bra där tycker jag. Men det är en träningsmatch idag och det är inte så farligt att han spelar där då Pique har haft lite små skador och Puyol inte kan spela än.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-30 22:24
Ladinho

Enligt Marca så möjligtvis så här:

Possible line-up (vs Man United): Valdes - DosSantos Busquets Fontas Abidal -Thiago Keita Iniesta - Pedro Villa Afellay [marca]

Vi får se senare om den stämmer.
Barcelona tikitaka
2011-07-30 22:22
Tja grabbar, befinner mig i barcelona flyttade hit för nån månad sedan och jag försöker hitta någon pub där jag kan kolla på matchen ikväll. självklart känner jag till pubar men jag menar ifall det finns någon speciell barca sportsbar där alla fans samlas..

Tack på förhand :)
Barcelona comprende
2011-07-30 22:02
Spanien och Frankrike i samma grupp. intressant ! För Sveriges del blir det inget Vm igen
Barcelona Ladinho
2011-07-30 21:37
Hur ställer vi upp idag mot Man utd, vad tror ni eller vad hoppas ni?
Barcelona Larsson1333
2011-07-30 21:36
Någon som kollar lottningen? Ronaldo är inte smal!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca o Mort!
2011-07-30 21:32
Rambla

Namnet låter lite brassigt i mina öron =P

haeger

Har du lust att skriva lite om de spelare de skaffat ? =D Är lite lat atm!
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-07-30 19:58
Fan va kasst!!
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-30 19:54
Undrar om matchen går i repris imorgon tro? Inte en chans att jag orkar se hela, när min kropp är inställd på att gå upp bara några timmar efter slutsignalen..
Barcelona Smogen
2011-07-30 19:50
Som det sagts lite längre ned vill pep att alla ca spelare har semester till 8e augusti. Tydligen ville Alexis komma igång tidigare men fick inte för pep.
Annons: