/spanien/barcelona/forum/11342.aspx/spanien/barcelona/forum/11342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE
2011-07-31 17:58
Ingen Andrada eller Arauju
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-31 17:54
1.70-ligan

Ligan har bara börjat i september, tror att vi klarar oss med Villa, Sanchez, Messi och Pedro tills dess. I värsta fall kan Iniesta flytta upp eller Afellay (om han hinner återhämta sig). Jag tror att Soriano föredrar att bli en inhoppare i Barcelona än att spela i Salzburg eller dylikt. Han är inte heller så attraktiv pga. hans rätt så höga ålder.

elbraco

Man betalade 40 miljoner för Villa som lär dra om 2-3 år. Man kan nog betala så mycket för en katalan som har minst 10 år kvar.

Det folk glömmer bort är att om Cesc var öppen för alla lag så vågar jag nog påstå att hans prislapp hade varit runt 50-65 miljoner euro pga. han är den typen av spelare de flesta lagen behöver och som är sällsynta. Lägg till längden på kontraktet, hans status, hans ålder och potential.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-07-31 17:44
Cesc ska köpas om vi behöver en ordinarie mittfältare.
Köps Cesc i sommar blir jag besviken. visst, man kan vara kåt på att se honom i den blåröda tröjan men tänker man efter är en fyrtiomiljonersbänkvärmare ganska onödig. Detta gäller generellt sett, inte bara för Cesc.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 17:40
Hetfield

Tror du fortfarande man kan flytta upp Soriano då? Eftersom han är skadad tills september
Barcelona Silva21
2011-07-31 17:29
City mot Inter för er som vill se. City ställer upp med sin starkaste elva, Inter har Sneijder och Eto´o men luftar också några reserver.

City dominerar redan, Silva har det roligt med Chivu...det har alltså gått en minut.

Edit: Eto´o har det roligt med Lescott...
Barcelona Bojan#9
2011-07-31 17:27
Blaugrana91

Det är precis vad de har gjort med.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-31 17:19
”Ingen Messi, inga problem”

Pinsamt om United skrivit så på sin hemsida,...Inga problem? nej var det därför dem blev utspelade stundtalas av Barcas ungdomsspelare.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-31 17:12
Hetfield - Sanchez is the next star

Håller helt med!

el Maestro!

Tror också precis som du att nästa år kommer det handla om försvarare, jag ser gärna att man köper in Botia och jag är ganska säker på att klubben kommer att göra det.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-31 17:09
Flytta upp Soriano och köp Cesc. Laget är komplett.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 17:06
Jag kommer inte ställa mig negativ till Cecs om han nu köps. Just nu är jag dock lite tveksam. Dels pga jag tycker vi har andra lagdelar som är i större behov av förstärkning, dels på hans skadebenägenhet. Men som sagt, köps han kommer jag ta emot honom med öppna armar. Det gör jag med alla barcaspelare.
Barcelona el Maestro!
2011-07-31 16:57
Ni som är lite negativ inställda till en värvning av Cesc. Ni ska komma ihåg att Cesc blir ett säkert kort när det gäller generationsväxlingen. Det är antagligen det som driver fram Peps önskemål.
Hans återkomst skulle dessutom bara gynna Barca när han får spela med sina barndomsvänner, Piqué, Messi, med flera. Han kommer att ta ytterligare steg i sin utveckling i konkurrensen med Thiago och Xavi.

Cesc är en tävlingsmänniska rakt igenom precis som sina vänner Messi och Piqué .
Jag vill helst se honom åter bli blaugrana i sommar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 16:53
el Mastro

Jag tror, och hoppas nästan att Bojan får det svårt att ta en plats även om två år. Inte för att jag inte vill ha tillbaka honom, utan för att det skulle innebära att Deulofeu, Rafinha och Dongou har gjort det bra framöver :)
Barcelona el Maestro!
2011-07-31 16:47
Blaugrana91:

Jag tror att Cesc är på väg in. Allt pekar på det. Om han kommer så är truppen spikat vad gäller mittfält och anfall i flera år framöver. Ja, tills Bojan kommer tillbaka för att ersätta Villa, det är min förhoppning.
Nästa säsong tror jag att det kommer att handla om försvarare. Där tror jag att man behöver växla om och vara säkra på att man har ersättare till Puyol och Milito(om han inte redan går i augusti).
elbraco - Bojan y Thiago
2011-07-31 16:44
Abidal, Keita and Afellay start tomorrow the ramadan, the islamic month of fasting, that will last until 29 August. [sport]

Att Afellay var muslim hade jag ingen aning om :P

förresten kan Jeffren presenteras som Sportingspelare (portugisiska Sporting) någon gång nästa vecka.
Barcelona GerardPiqué3
2011-07-31 16:38
Hur tror ni Cesc skulle fungera som ytter i anfallet? Vid behov asså, han värvas ju, om han nu gör det, som mittfältare men det kanske skulle kunna vara en lösning? Ingen aning om han spelat det förr, men de hade ju varit värt ett försök eller vad tror ni? Han är ju inte Alexis eller Ronaldo när de kommer till tekniken och förmågan att göra ett par gubbar, men endå?
Barcelona Blaugrana91
2011-07-31 16:31
Tråkigt gällande Afellays skada. Störande att både han och Soriano åkt på skador nu under försäsongen, dem hade verkligen behövt speltid.

Jag tror dock inte vi behöver vara oroliga inför kommande matcher i augusti, om Cesc köps in vilket jag faktiskt hoppas, kan man ställa upp laget på ett par intressanta sätt.

Några varianter.

Xavi-Busquets-Thiago/Cesc
Iniesta-Messi-Villa

Cesc-Mascherano-Iniesta
Pedro-Messi-Sanchez

Skulle även vara intressant med denna:

Xavi-Busquets-Iniesta
Thiago-Messi-Villa/Sanchez/Pedro

Så som sagt finns ju ett par varianter.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 16:29
Haha ja! Ni kanske redan hade läst det, men jag blev rätt förvånad när jag såg det. Är en väldigt bra affär från Barcas sida om den nu blir av. Och då vore man ju dumma att låta dessa skador påverka det om man nu verkligen har möjligheten att sälja honom till det priset.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-31 16:26
1.70-ligan

€8 miljoner...?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 16:23
Såg precis hur mycket pengar Sporting ryktas vara beredda att betala för Jeffren. Någon som vågar gissa?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 16:19
haeger

Ja, det känns skönt att vi har Kiko! Och på sätt och viss är det tur att skadorna kommer nu, om de nu ska komma över huvudtaget. Både Afellay och Soriano missar inte särskilt mycket av säsongen. Dessutom har barca tid på sig att köpa en forward till nu. Jag hoppas bara att den möjligheten ökade i och med detta - inte tvärtom, att Jeffren stannar kvar nu.

Sen går det inte att komma ifrån att det är väldigt tråkigt när de två skador klubben har fått har varit av det allvarligare slaget.
Barcelona haeger
2011-07-31 16:16
Äh jag tycker ni överdriver lite, under Augusti månad så kan som ni har sagt Iniesta vikariera som ytteranfallare om det skulle behövas, och man kan även lira med Kiko, som egentligen är en La Liga lirare.
Tills Afellay kommer tillbaks fullt frisk.

Men oavsett skadan så vill jag ändå se en till anfallare i truppen om Jeffren lämnar.
Barcelona Frodo
2011-07-31 16:13
Thiago Alcantara made 131 passes against Manchester United last night, with a 95.4% success rate. #fcblive

Inte illa av vår guldgosse!

barcetia

JDS har aldrig ansetts vara en större talang än Thiago. Han må ha varit före i utvecklingen på grund av hans ålder och även mognare spelstil men rent talangmässigt har ju Thiago varit klassad som en av canterans juveler sen han var 15. Han togs ju till och med upp till b-laget före JDS.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 16:10
Mojito

Men jag vill inte ha Iniesta i anfallet :P visserligen gör han det bra där och det skulle inte göra så mycket med mittfältet om Thiago eller Cesc lirar brevid Xavi. Men jag har hela tiden tyckt att vi skulle behöva en större anfallare (längdmässigt) och en back till i sommar, och den åsikten försvann inte direkt nu. Laendrao Damiao och Vertonghen hade varit två klockrena värvningar enligt mig. Men det blir säkert Cesc... kanske dyker ytterligare en spelare upp nu, om Jeffren säljs. Återstår isåfall att se om det blir en back eller forward.

Nej, att Soriano blir kvar i Barca känns ganska klart som läget är nu. Men tror du chansen fortfarande finns att han hamnar i A-laget? Isåfall löser man ju den positionen gratis.

Det löser dock inte problemen vi har nu i början då han fortfarande är skadad. Men det får väl bli Iniesta i såfall. Inte fy skam på något, trots allt. Sen hoppas jag Isaac Cuenca, Deulofeu och Kiko kan få lite speltid också.. åtminstone i Gampermatchen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-31 16:04
1.70-ligan

Ja, detta ställer till det rät ordentligt med tanke på det sjuka matchandet i augusti. Nödlösningen kommer säkert bli att Iniesta används som anfallare och Thiago och Keita får betydligt mer speltid, på gott och ont...

Nu ska man väl inte bli helt uppstressad av situationen, men risken finns att det är fler som åker på skavanker och då ser det jobbigt ut.
En värvning av Cesc skulle hjälpa en del, men hellre en anfallare i nuläget.
De €30 miljoner som finns kvar av transferbudgeten måste spenderas omgående, laget behöver mer bredd - särskilt anfallet.

Angående Jeffren så verkar det som att barca accepterat ett bud från den portugisiska klubben, men klausuler och dylikt brukar inte diskuteras förrän spelaren och den nya klubben är helt överens.

Angående Soriano var ju tanken att amerikaturnén skulle bli ett test huruvida han skulle flyttas upp till A-laget eller inte. Med tanka på att han är borta åtminstone september ut ser jag det som otänkbart att någon annan klubb skulle vilja köpa honom och chansa, även om det inte handlar om megasummor.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 16:04
Är också alltid lite extra orolig när det är en skada på baksida lår. Risken är stor att man får stora bekymmer med skador framöver om man skyndar fram läkningsprocessen. Se på Cesc t.ex.. därför är det viktigaste trots allt att det får ta den tid den tar med Ibi. Vore jäkligt tråkigt om han skulle börja dras med skador nu när han typ aldrig skadat sig förut. Åtminstone inte på senare år.

Jäkligt tråkigt med en negativ nyhet direkt efter den (ja faktiskt) positiva nyheten om Jeffren. Bara att hoppas att detta inte påverkar den eventuella affären. Vi har ju fortfarande tid att leta en annan ersättare om det skulle vara så! Det är positivt... vi sitter inte sjön vilket vi hade gjort om Afellay och Soriano skadat dig den 30 augusti istället.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-07-31 15:59
David Villa #7

Absolut inte läsvärd. Skulle hellre anvnda ordet värdelös. En otroligt trångsynt analys skriven av en person som förmodligen är väldigt partisk åt Cesc hållet. Låter som om skribenten överhuvudtaget inte sett någon match Thiago spelat, inte heller Barca för den delen.

Haha att jämföra Thiago med Cristiano Ronaldo, det var fan det värsta. Sådana människor förtjänar inte att kolla åp fotboll
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-07-31 15:53
addeh & Rambla~

Angående er diskussion om JDS så måste jag lägga till att för 2 år sen ansågs JDS vara en större talang än Thiago. Innan Thiago slog igenom rejält förra året var det JDS av de två som fick mer tid. Han tar alldeles för lite risker för att slå igenom på Iniestas och Xavi's position. Han har inte samma offensiva kapacitet ör att slå igenom på en position högre upp på banan. Han har inte samma springförmåga som Dani men kan nog passa som back-up.

Men hans idéella position förblir fortfarandepå Busquets position.
Barcelona NoGo™
Further tests have confirmed Afellay has a muscle tear in his left thigh. He's expected to be out for 4 to 5 weeks.

Ajdå inte bra.

Såg matchen nyss, vilket mål av Thiago igen :P Han är definitivt mycket målfarligare än både Iniesta och Xavi och det kan behövas.
Thiago en mi corazón!
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Vet du om man kommer ha återköpsklausul på Jeffren?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 15:51
Mojito

Eller hur! Soriano och Afellay var två spelare som skulle ge lite bredd till anfallet. Nu är båda skadade innan säsongen ens han dra igång. Vilket kanske var tur på sätt och vis - de missar ju inte så farligt många matcher. Men fruktansvärt tråkigt är det. De hade båda två behövt försäsongen, inte minst Soriano som mer eller mindre hade den som sin chans att flyttas upp.

Oerhört tråkigt som sagt och nu kanske man väljer att inte sälja Jeffren bara för det. Det hade faktiskt inte förvånad mig om man drar in affären med Sporting nu pga dessa skador. Isåfall kom dessa skador fruktansvärt oläglig. Kan Soriano flyttas upp förresten? Han kan ju inte gå igenom testerna.
Annons: