/spanien/barcelona/forum/11341.aspx/spanien/barcelona/forum/11341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-07-29 13:43
Rogge

På vilket sätt får du skit nu? Överdriv inte nu är du snäll. Jag hävdar bara att du är lite ute och cyklar när det gäller Barcelonas ekonomi och verkar köpa det svensk media så ofta fabricerar ihop. That's all.
Barcelona DM1982
2011-07-29 13:41
elbraco - Bojan y Thiago

Jag har knappt sett Rafinha spela men "alla" säger att han är en större talang än storebror. Det innebär i och för sig inte så jäkla mycket, talanger går det tretton på dussinet. Det gäller att ta tillvara på sin talang.
Barcelona ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE
2011-07-29 13:40
Har läst. Där nere att några tror att rossel är inte lika mycket intresserad att köpa fabregas som laporta. Jag kan hålla med men jag tror att han är medveten om ifall han hämtar fabregas kommer pep att stanna lång tid i klubben och vi alla vet ju om pep lämnar kommer många vända sig mot rossel för att han inte hämtade Fabregas som kanske skulle få pep att Stanna.... Jag tänker på att Fabregas är ju 23 år och knappast att pep tänker bara på nuet utan framtiden detta betyder att pep tänker stanna klubben lång med fabregas i laget vem vet
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
elbraco

Rafinha har nästan alltid ansetts som en större talang, det har bland annat deras egen far, Mazinho, sagt flera gånger. Nu är det väl dock lite ombytta roller med tanke på Thiagos explosionsutveckling förra säsongen men att Rafinha besitter stor potential råder inga tvivel om. Jag hoppas han blir placerad som falsk nia i Barça B den här säsongen.

Rafinha, hur coolt är inte det för övrig?

Miño - Montoya, Bartra, Muniesa, Planas - S.Roberto, Gustavo, Riverola - Kiko, Rafinha, Deulofeu.

En möjlig startelvan den här säsongen för Barça B. Defensivt och på mittfältet ser det väldigt bra ut, där det finns täckning överallt. Möjligen något tunt på det defensiva mittfältet, men där kan bland annat Sergi Roberto spela och även Ilie utan att göra bort sig. Det blir desto svårare att hitta en notirisk målskytt att ersätta Soriano om han försvinner, men jag både tror och hoppas att det blir mer uppdelat mellan våra anfallare. Cuenca har gjort bra ifrån sig på försäsongen hittills och kommer säkert bli nyttig i offensiven.
Barcelona Rambla~
Denyo

Om vi bara tar Alexis Sanchez som exempel. Det är ju ganska så uppenbart att både City och Chelsea var beredda på att betala bra mycket mer för honom än vad Barca i slutändan lyckades värva honom för. Vi kan utgå ifrån att det handlade om minst 10-15M mer. Ja, såvida de uppgifterna inte är påhittade då men det är mycket som tyder på att det stämmer. Då ser jag inte hur Barca ska kunna värva honom för 18M? Dock så håller jag med om att det ändå är ett högt pris vi värvade honom för.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-07-29 13:34
Thiago: "Rafinha is great. The best player in the family. You'll see, this season with the B-team, if you didn't see it yet." [as]

Tanken på att bröderna Alcántara kan spela tillsammans för Barcelona i framtiden är ljuvligt lockande. Det blir nog till att kolla på fler B-lags matcher i år för min del. Om Thiago, som redan är en favorit, säger att hans brorsa är ännu bättre så måste man bara kolla!
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-29 13:34
Rogge

Läs artikeln han skickade istället.
Rogge
2011-07-29 13:32
Rambla/ Jag som tyckte vi hade en lugn och saklig diskussion... Jag har aldrig sagt något om hur han mår, att han och Wenger har en stark relation har han själv uttryckt flera gånger. Och när det gäller Barcas finanser så är det väl uppenbart att de inte är så starka just nu, något ni själva diskuterar flitigt. Men det var väl jobbigare när det kom från mig. Jag sa ju inget nytt egentligen, har man inte råd att renovera arenan så har man förmodligen inte heller råd att köpa spelare för 400 miljoner. Varför ska det alltid huggas på dem som inte håller på Barca? Många här har sagt samma sak utan att få skit för det.
Barcelona tarrak
Rogge

Tror att du missförstod kontentan av mitt gamla inlägg som El Kaiser återknöt till. Jag tror att Barcelona och Cesc vet mycket väl var man har varandra och att de vetat hela tiden. Jag tror även att de har samma mål och det är Cesc i en blåröd tröja. Just därför pågår det någon typ av chickenrace där Barcelona väntar på att Cesc ska bli desperat och kräva en flytt, vilket skulle sänka priset ordentligt. Cesc däremot vill helst komma bort utan att skita ner relationen med tränare och fans och hoppas att Barcelona ska bli så pass depserata att de langar upp ett pris som gör Wenger nöjd. Målet är detsamma, det handlar bara om två parter som vill ta sig dit enklast möjliga väg.

Som sagt, bara min egna teori men jag tycker att det ganska väl förklarar händesleutvecklingen.
Problemet med dagens marknad är att man utgår efter potential och inte prestationer. Är Pastore värd 40 miljoner utifrån vad han har presterat? Absolut inte.

Är Neymar värd 40 miljoner utifrån vad han har presterat? Nej, han har inte bevisat något i Europa.
Thiago en mi corazón!
2011-07-29 13:30
Betis are interested in Barcelona B forward Jonathan Soriano (25), although he's not a priority anymore after his injury. [as]

Betis är intresserade av Soriano , jag hoppas att han stannar och bevisar för Guardiola att han förtjänas att flyttas upp!

Vad tror ni andra ?
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-29 13:29
Om alla priser är överpriser. Blir inte överpriser då ett ord som inte ens existerar? Då alla har ett överpris? Då blir väl priserna återigen normala och balanserade?
Barcelona Denyo
2011-07-29 13:28
rambla

självklart vet vi inte vad som sker bakom kulliserna,
Men helt enkelt det är för mycket överpriser och med tanke på hans prestationer
max 20.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-07-29 13:26
Rogge//

Ja, lite där ligger nog kärnfrågan, hur långt är Cesc villig att gå för att förverkliga sin flytt hem till Katalonien? För jag är nästan säker på att om det hade varit 100% upp till Cesc själv så hade han spelat i Blaugrana nu.

Sen ska man också komma ihåg att det kan vara en väldig skillnand på det Cesc kommunicera utåt till allmänheten och det som händer vid förhandlingsbordet. Det är inte alls säkert Cesc är lika hövlig där som han verkar vara utåt då man redan nu har sett effekt av detta i form av förhandlingar mellan klubbarna. Någon förhandling mellan klubbarna tror jag inte det hade varit tal om, om nu inte Cesc hade satt någon form av press på Arsenal.
Barcelona Rambla~
2011-07-29 13:25
Denyo

Allting är ju relativt. Jag tänker inte ge mig in i en diskussion huruvida han är värd 26M eller inte. Ja just det, 26M för det är den summan Barca ska betala för honom till en början och de börjar först betala i januari 2012. Varken du eller jag är tillräckligt insatta för att klargöra vad någon är värd eller inte. Det handlar om så många faktorer man måste ta i beaktande för att fastställa det. Det räcker inte med att jämföra vad andra spelare har kostat.
Barcelona Rambla~
2011-07-29 13:23
Rogge

Gud vad du är insatt i hur Cesc mår, hur Barcas finanser ser ut mm.

En fråga. Barcelona ska alltså göra vad som gynnar och är bra för Arsenal och inte tänka på vad som är bäst för Barcelona? Med tanke på hur du hela tiden återkommer till att betala vad Arsenal begär eller dra vidare. Arsenal prutar väl aldrig antar jag?

Förresten, du som så ofta diskuterar ekonomi. Här en artikel med en utförlig rapport om hur det står till med finanserna, om du är intresserad. Det verkar tydligen inte vara så illa trots allt.
Barcelona Denyo
2011-07-29 13:22
Rambla

Jag tar mig den friheten att värdera killen på vad han har presterat hittills. jag kan vända på frågan istället
Anser du att Alexis är värd 26+ 11?. Man behöver inte vara någon raket forskare när det gäller transfermarknaden. Majoriteten av alla transfers är överpriser.

40 miljoner för pastore? kom igen vad har den kille gjort egentligen
45 miljoner för Neymar? okej en spännande talang men kan lika gärna sluta upp som robinho..
72 miljoner för kaka när han inte ens presterat sen 2007
35 för andy carroll?

ser du vart jag försöker komma? Killen är inte värd 37 miljoner euro någonstans om han gör succe i barca och är kvar HÄR några år då kanske han en dag blir värd 37 miljoner euro, men i dagsläget NEJ!
Barcelona Rambla~
2011-07-29 13:17
Sherko

Förträngt vadå? Barca låg på och pressad under hela matchen. Madrid spelade kontringsfotboll och hade flyt med att få till ett perfekt inlägg där Ronaldo kom högst i en duell med Adriano. Wow liksom.

I supercupen om 15 dagar ska Messi påminna dig om vad han är kapabel till. Ja, om han hinner bli någorlunda fit till dess vill säga. Sorry, men Madrid skrämmer inte mig precis.
Rogge
2011-07-29 13:14
El Kaiser, du har rätt. Barca har underskattat Cescs relationen till Arsenal och Wenger, något som faktiskt många av Barcas fans också har gjort. Detta gör att priset aldrig kommer att pressas ner särskilt mycket då Cesc aldrig kommer att göra sig omöjlig. Barca måste betala vad Arsenal vill ha eller glömma och gå vidare. Nu har det säkerligen gått upp för Cesc att Barca inte kommer att göra vad som helst för att gå honom. Vi får se hur han tar det.
Barcelona Rambla~
2011-07-29 13:13
Denyo

Vill inte verka nedlåtande på något sätt men på vilket sätt är du kapabel att uttala dig om vad Alexis marknadsvärde ligger på? Tja, jag skulle kunna ställa den frågan till varje person på forumet (mig själv inkluderad) men nu råkade det bli du eftersom du valde att "värdera" honom. Är vi tillräcklig insatta i vad som sker bakom kulisserna när tex spelare väderas?
2011-07-29 13:11
Sherko

Haha, vilken mupp. Han gjorde ett sent mål i CdR. I CL och el clasico så var han osynlig och gick mest runt och gnällde på att han inte fick bollen.

C.Ronaldo hade inte passat i Barcelona, inte för att han är dålig, utan för att han är en lat diva. Period.
Real Madrid Sherko
2011-07-29 13:10
Rambla~

Yes, du har väl förträngt Cupfinalen antar jag. I supercupen om ca 15 dagar ska han påminna dig :)

Hetfield

Jag kan endast skratta, jag tog dig seriöst innan....men iomed detta antagande? Ja precis, ditt antagande undrar jag om man kan ta dig seriöst?
Barcelona Denyo
2011-07-29 13:05
Efter vad man fick betala för Sanchez så förväntar man sig endå att han ska prestera! jag menar hans värde var på tok för högt, skulle värdera han till max 18 miljoner euro.

Cristiano hade inte varit usel i barca men han hade inte passat in laget

1. han är en diva
2.diva
3. diva
4. and so on
Barcelona Rambla~
2011-07-29 13:01
Han är ju alltid kass mot Barcelona tex. :P
2011-07-29 13:00
C.Ronaldo hade varit usel i BARCELONA. Det är inget antagande, det är något som de flesta culés skulle hålla med.

Barcelona spelar med press och possession, så fort C.Ronaldo inte får bollen eller tappar bollen så står han bara och glor. Det hade aldrig funkat i Barcelona.
Real Madrid Sherko
2011-07-29 12:58
Hetfield

Haha hade Cristiano varit usel i Barcelona? Det är det roligaste antagande jag hört på ett bra tag, helt ärligt måste du skämta.
Barcelona Rambla~
2011-07-29 12:57
Då var man hemma i Svedala igen. Vilken grym upplevelse att fått sett Barcelona spela två dagar i rad. :)

Denna Thiago alltså, vilken frjöd det var att få se grabben live. Vilken känsla det var att få ställa sig upp på ett fullsatt Allianz Arena och vråla "Golazoooo de Thiago" som en galning. Haha, fan vad bayernfansen runtomkring glodde. Trots allt, det var en god stämning på arenan och det var ingen fara. Jag snackade med flera tyskar och de var hur trevliga som helst.

Jag tyckte även att JDS skötte sig med den äran som högerback i finalmatchen. Tänk om man kan få en sådan spelare, teknisk och passningsskicklig som han redan är, att bli bättre i det defensiva. Då har man en högerback av yttersta toppklass med den passningsfoten.

Trist med Sorianos skada. Jag uppfattade inte riktigt vad som hände där. Han såg ut att ha skjutit hål i luften och då vridit till knäet.

Jag läser i brittisk media att Afellay kan nog fås för ca £4M. Haha, seriöst alltså, är de helt dumma i huvudet "over there"? Bara för att Barca värvade honom billigt i och med hans kontraktsituation innebär väl det knappast att man tänker skänka bort honom? Hans värde ligger ju en bra bit över den summan om man ska se till marknanden. Titta bara på vilka summor brittiska spelare säljs och värvas för denna sommar. Dröm vidare Tottenham eller vilka det nu är som är intresserade. Vill ni ha honom får ni allt lägga minst i närheten av €15M för honom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-07-29 12:56
Sánchez är ju inte bara en dribblingsgubbe. Han har också ett bra passningsspel och spelförståelse. I början kommer han nog göra sitt jobb, delta i presspel och jobba fö laget. Sen efter ett tag när han kommit in i spelet kommer han säkert ta för sig mer.

Vi ska i alla fall inte vara säkra på att det blir succé. Barcelona är det absolut svåraste laget att komma in till och prestera direkt, så vi ska inte förvänta oss under de första matcherna.
Barcelona DM1982
2011-07-29 12:54
Hetfield - Sanchez is the next star

Håller med om Sanchez, han kommer hållas tillbaka rätt hårt. Titta på Afelley, en dribbler i PSV men i Barcelona så har han väl dribblat fyra gånger på hela säsongen (lätt överdrivet). Det kommer vara något liknande för Sanchez, han kommer säkert dribbla lite men inte alls som i Udinese. Possession, possession, possession...det är absolut viktigast i Barcelona. Men jag hoppas att han blixtrar till lite ändå, speciellt mot Ramos som han kan snurra upp till läktaren.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-07-29 12:53
Angående Cesc,

Jag tror det var tarrak här på forumet som skrev för någon vecka sedan ett vettig förklaring till det dödläge som verkar finnas i Cesc-gate just nu.

Hans teori var kanske inte ordagrant men i stora drag förljande; Barça hoppas att Cesc ska sätta press på Arsenal och på så sätt skynda på en försäljning till ett pris som Barça tycker är vettigt medan Cesc hoppas att klubbarna ska komma överens utan att han behöver påverka eftersom han hyser stor respekt till både Arsenal och Wenger.

Som sagt endast spekulationer men den teorin hördes i alla fall logisk i mina öron.
Annons: