/spanien/barcelona/forum/11336.aspx/spanien/barcelona/forum/11336.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-31 20:38
Två misstag som Barcelona har gjort de senaste åren (finns många saker, men de här stör mig).

Man värvar Villa för 40 miljoner, men ignorerar David Silva. Jag hade valt Silva före Villa alla gånger.

Man köper Sanchez istället för Kun. Kun kommer att dominera PL.
Barcelona Frodo
2011-07-31 20:36
Varför försöker vissa få oss att inse David Silvas storhet? Vi som har följt la liga och det spanska landslaget behöver knappast bli övertygade. Killen är ett genialiskt monster. Det är anglofilerna ni ska försöka övertyga och inte oss. Hans klass är uppenbar och han var Citys bästa spelare förra säsongen. När han inte spelade fanns det ingen kreativitet i laget.

Dessutom behöver han inte göra fler mål för att klassas som de bästa. Det räcker med att de ointelligenta åsnorna han har till lagkamrater lär sig att spela one-touch lite oftare istället för att springa med bollen och slå slumpmässiga bollar in i boxen för att laget som helhet ska bli produktivare. Kun är en smart spelare och de kommer att bilda en fruktad duo nästa säsong.
2011-07-31 20:32
Nvm.
Davvidsilva
2011-07-31 20:29
Han verkar som en annan användare sa innan. trivas rätt bra i City. Vem minns inte alla hans matcher mot barca? Ständigt ett hot. Se länktips.
Barcelona Canaletes
2011-07-31 20:24
Affelay, eller Affe som ni brukar kalla honom här :S kommer missa matcherna mot Madrid, matchen mot Porto och 2 första matcherna i La Liga.

Skadad 4-5 veckor
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-07-31 20:19
Bara jag som tror att det slutar med att Ceesc stannar i arsenal, om han kommer så bör ledningen göra något denna vecka så han inte blir CL-tied pga Arsenals cl kval den 16
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Silva21
2011-07-31 20:05
Alla topplag vill ha kvalitéspelare som David Silva men City kommer ALDRIG att släppa honom, finns ingen chans. Kostade han 24 miljoner pund förra året så har hans värde stigit till 40+ nu. Han trivs också i Manchester, så det är ingen idé att ens tänka på det. Kan tänka mig att han går tillbaka till Valencia när han blir äldre men just nu, när han är på toppen, så kommer han spela för City.
Davvidsilva
2011-07-31 20:01
D/P
Davvidsilva
2011-07-31 20:01
Elbracao// Det finns även intresse för Silva från flera engelska klubbar. Är han till salu kommer de alla hugga i honom. Satsa istället på er thiago, han verkar grymt lovande istället.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-07-31 19:57
Hur nice skille det inta vara att värva Kobe Bryant heheh :P
elbraco - Bojan y Thiago
2011-07-31 19:56
davvidsilva

Hur vet du det? Och vem påstod annat?
Davvidsilva
2011-07-31 19:47
Blaugrana91// Super mario ballotelli frågade också Et'o om han ville ha hans tröja lol höjden av arrogans.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-07-31 19:39
Frodo

Nja JDS gjorde ett jättekliv i sin utveckling medan Thiago stannade på samma, visserligen redan höga, nivå ett tag. Sedan insåg man att JDS är alldeles för feg i risktagandet och gav istället plats åt Thiago som fullständigt fuckade ur i B-laget.
Davvidsilva
2011-07-31 19:37
Jag håller med dig om att D.Silva är en världens bästa spelare. Men han kommer aldrig till gå till Barca och det är bara och glömma honom. Går han tillbaks till spanien är det för valencia.
Barcelona Silva21
2011-07-31 19:36
Joe Hart: "Silva is a really frustrating player because he makes the game look easy"

Inte bara för att Silva är min absoluta favorit men jag blir så irriterad när engelsk media lyfter fram Charlie Adam och Scott Parker istället för David Silva. Han var så jä*la bra förra säsongen. Tevez är inte Citys viktigaste spelare, inte heller Kompany trots att han blev utvald till årets spelare (City awards), det är Silva och det har han varit sen han kom igång. Utan honom så förlitar City sin kreativitet på överskattade engelsmän som Gareth Barry och James Milner.

Han kommer att hyllas, det går inte att förbise en sådan talangfull spelare men har inte Iniesta också varit sådan? Han började räknas som en av världens bästa spelare för 3 år sedan (när Guardiola kom), innan dess så var han inte lika omtalad, trots att han var bra under sedan 2006. City måste vinna titlar för att Silva ska anses som en av de bästa. Dessutom så måste han göra fler mål, det är de som Iniesta också haft problem med.
Barcelona Canaletes
2011-07-31 19:29
Kobe Bryant in Barça colours
elbraco - Bojan y Thiago
2011-07-31 19:20
Rogge

Nej, jag vet inte heller om det är något fel på Arsenals fysteam egentligen, men det känns overkligt att det bara är slumpen som gör så att Arsenal dras med x antal skador per säsong. Däremot tycker jag inte att dom jobbar så mycket med att förebygga skador.

Messi t.ex. var skadad lite då och då i början på sin karriär med tanke på sin lilla storlek. Numera är han nästan aldrig skadad (förutom när en viss Ujfalusi gick bananas på Messis fot - tack gode gud att han är skeppad till turkiska ligan) och i början av säsongerna, iaf förra, så var han sjukt biffig, man såg tydligt hur mycket han hade jobbat i gymmet.
Däremot ser jag aldrig era korta tekniker, typ Theo och Nasri, så kraftiga. Det tror jag har en viss fel att göra med era skador, men jag gissar bara :)

peace!
Barcelona Blaugrana91
2011-07-31 19:18
City krossar Inter, 3-0 nu.
2011-07-31 19:15
Jag menade runt 10 år, inte minst. Poängen kvarstår att Cesc är ett långsiktigt köp, han är en väldigt unik spelare som det finns få av i världen.

Han kommer att höja nivån på laget ännu mer.
Barcelona DM1982
2011-07-31 19:03
City verkar ha fått igång sitt spel, de kan nog ta hem ligan i år. Om de inte gör det med det här laget så gör de väl aldrig det. Ska bli kul att se vad Aguero kan hitta på i det laget och i den ligan.
Barcelona Gabriel
2011-07-31 18:55
Rogge

Ok. Tack för diskussionen även om det var svårt att få ut svar från dig, haha. Detsamma!
Rogge
2011-07-31 18:52
Svårt att svara på, men jag litar på att Wenger anställer de bästa han kan finna. Han har säkerligen mer koll än jag¨. Nu ska jag se matchen, ha det.
Barcelona DM1982
2011-07-31 18:51
Afelley borta 4-5 veckor, det var synd.
Barcelona Gabriel
2011-07-31 18:48
Rogge

Ok, svara på denna frågan då. Hade du velat byta ut erat fysteam eller är du nöjd med det som laget i nuvarande läge har?
Barcelona Blaugrana91
2011-07-31 18:48
Hmm City spelar rätt bra, Silva är fantastisk!
Jag tror faktiskt City vinner PL i år.
Rogge
2011-07-31 18:44
Det vet jag inte, finns säkert bättre, det är dock lite vanskligt att beskylla dem för alla våra skador.
Barcelona Gabriel
2011-07-31 18:43
Rogge

No harm taken!

Ja, kanske det, jag är inte säker. Men du tycker alltså att erat fysteam är bra då?
Rogge
2011-07-31 18:41
Blaugrana, om du läser mina inlägg så ser du att det var det jag skrev. Irritation över firandet, inte resultatet.
Rogge
2011-07-31 18:39
Nej, du har rätt. Fysteamet spelar roll, när det gäller Cesc och van Persie tror jag dock att det har marginell betydelse. Ber om ursäkt om jag klumpade ihop dig med en massa andra.
Barcelona Gabriel
2011-07-31 18:38
Blaugrana91

Points up!
Annons: