/spanien/barcelona/forum/11335.aspx/spanien/barcelona/forum/11335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-07-31 12:38
1.70-ligan

När säsongen var slut ville jag att Milito och Maxwell skulle lämna samt att en ny riktigt bra vänsterback skulle köpas in. Både Milito och Maxwell är slut och tar bara tid från ungdomarna. En anfallare och en vänsterback var mina prioriteringar till den här säsongen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 12:17
Frodo

Det är möjligt. Synd att ingen av kunde vara med på försäsongen bara. Men samtidigt behövs dom i B-lag än så länge så det blir nog inte någon permanent uppflyttning i alla fall.

Precis, Puyol vet man inte hur mycket han kommer kunna spela i år och Abidal är inte heller direkt ung längre. Lägg där till två spelare i Milito och Maxwell som Pep inte vågar använda när det väl kommer till kritan. Det är väl framförallt dessa två som jag stör mig lite på ifall det bli kvar. Särskilt Milito. Vad är vitsen med att ha kvar en sån spelare? Byt ut honom mot någon stabilare som Pep har förtroende för!

Det är både förståerligt och rätt att man inte sätter in spelare som Bartra/Montoya i ett CL-slutspel, men de spelare som ska vara mellan dessa ynglingar och startelvan måste tränaren ha så pass mycket förtroende för att han vågar spela dem när det behövs - oavsett motstånd. Saknas det förtroendet, vad gör de då här?
Istället flyttas en mittfältare ned i dessa matcher och Milito får istället spela de enklaste ligamatcherna. Hans funktion blir därmed lika med noll - dessa matcher kunde lika gärna Fontas ha fått redan ifjol. Nej, jag vill inte ha det ett år till på det viset.
Barcelona Smogen
2011-07-31 12:16
Håller med, en träningsmatch är till för att testa nya spelare, komma i matchtempo samt marknadsföra sig för sponsorer och fans som inte brukar ha chansen att se lagen som spelar. Resultatet spelar ingen som helst roll.

Med det sagt, är inte Owens mål offside med 1-2 meter?
Atlético addeh
2011-07-31 12:16
Läste att Montoya snart är klart med sin rehabilitering och kommer bli spelklar igen. Känns som både han och Bartra kommer få träna allt mer med A-laget den här säsongen och börja spelas in. Uppflyttning för båda två nästa sommar känns fullt realistisk.
Barcelona Frodo
2011-07-31 12:08
DivineNerd (MU)

Jag håller med dig. En träningsmatch är inget man behöver bråka om. Pep och Ferguson lär knappast överanalysera en träningsmatch där båda luftar en massa spelare. Gratulerar och väl mött!
Barcelona Frodo
2011-07-31 12:03
1.70-ligan

Ja, jag tror att Pep funderar på huruvida han ska köpa en back eller inte. Jag har läst att Bartra och Montoya ska börja köras in i truppen så det kanske är därför Pep inte vill köpa en back. Det är främst Puyols situation som är oroande. Kommer han att vara redo för en hel säsong? Han är 33 nu och har haft en skadefylld säsong.
DivineNerd (MU)
2011-07-31 12:01
Efter matchen som spelades mellan mitt United och erat Barca. Har det(som tidigare) nämnts spridits en ganska dålig stämning mellan oss och er. Detta beror på att United fans har blivit för stöddiga och för att Barca fans har gått in i en onödig försvarsställning, ni som nämner CL finalerna ska bara veta att erat komplex tydligt skiner igenom. Så jag ber er att komma ihåg, Detta var bara en träningsmatch och ingentining någon av lagen lägger nämnvärt med vikt i. Detta så att 2 toppklubbars fans här på SF kan fortsätta ha en relativt bra relation. Sen är det väl så att haters gonna hate, men låt oss inte dessa haters förstöra relationen mellan 2 fina klubbar.
Väl mött
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 11:53
Frodo

Ja, förutom backlinjen som varit ganska svajig emellanåt ar spelet i övrigt sett riktigt bra ut. Det är såklart det viktigaste! Sen kommer garanterat backlinjen också bli stabil, när alla ordinarie spelare är tillbaka... men trot det tycker jag ändå Pep borde ta sig en funderare om det ändå inte vore smart att titta på förstärkningar till backsidan i första hand. Träningsmatcher eller ej, det går ändå att dra en slutsats av matcherna hittills. Och det är inte att det är på mittfältet vi är som svagast eller tunnast.

Bara en sån sak att man tar ner Busquets från mitten till backlinjen, liksom.
Atlético addeh
2011-07-31 11:48
Så underbart att Thiago får visa prov på sin brassebössa, nu lär han garanterat stigit i hierarkin när det gäller att få slå frisparkar.

Kan inte klubben bara posta en nyhet om att han får nummer #4 officiellt?
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-31 11:41
Någon som har hört någonting nytt angående Afellay?
Barcelona Frodo
2011-07-31 11:36
Lite märkligt att vissa United-fans firar som om de precis vunnit CL. Vissa säger att vi inte är något utan Messi. Var det inte tvärtom? Haters får bestämma sig, de kan ju inte använda båda sidorna av myntet.

Nåväl, det var bara en träningsmatch där båda lagen testade olika spelare. Inget att behöva bråka om. I vårt lag var det kul att flera B-lagsspelare fick chansen där Espinosa och Balliu precis kommit från Juvenil A. De måste ha känt sig riktigt taggade att få spela inför 90 000 mot United.

Motståndarna har sprungit igenom vår osynkade backlinje under våra träningsmatcher men det är inget vi bör oroa oss över alltför mycket när alla ordinarie är tillbaka. Det var bara kontringar. Vi styrde matchen vilket är det viktiga i nuläget.

Thiago är en diamant. Enough said!
Barcelona Mascherano
2011-07-31 11:35
Bra nyheter. Wenger tänker inte släppa Fabregas. Fuck Fabregas! Vi har Thiago.
Barcelona Koeman!!
2011-07-31 11:06
Folk verkar inte förstå att träningsmatcher inte betyder något. Dem bästa tar aldrig i.
Barcelona Matte11
2011-07-31 10:54
Jag hoppas verkligen ATT Barcelona vaknar och behåller thiago han kommer bli nya xavi
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 10:37
Thiagos mål. Vilken jävla bössa! Finns det någon i Barca som har en bättre?
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-07-31 10:29
Thiago är bättre än Iniesta och möjligen Xavi för tillfället.
Barcelona DM1982
2011-07-31 10:12
elbraco - Bojan y Thiago

Kan bara hålla med här, vad är poängen med allt skitsnack mellan fansen? Det var en träningsmatch och vare sig vi eller ManU spelade med sitt bästa lag, precis som det brukar vara i en träningsmatch.

ManU är världens näst bästa lag, vi är det bästa (det säger jag utan skryt, det är fakta enligt mig). Det spelades en bra match som ManU vann, get over it. Det gäller som sagt att lära sig av träningsmatcherna, vissa i laget fick sig nog en läxa. Det är inte nu vi ska vara bra utan under säsongen, försäsongen fyller sin funktion och det är inte att vinna alla matcher.

Talks are ongoing regarding a pre-season clasico Barcelona-Real Madrid in the United States in the summer of 2012. #fcblive #tourfcb [as]

Kan bara hoppas att det är inte stämmer. Det har verkligen gått inflation på clasicos, det behövs inte en under försäsongen med. Fyra clasicos (kanske mer) under den här säsongen känns för mycket det mer, exklusiviteten har försvunnit lite.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 09:58
Såg att Afellay skadade sig igår. Hoppas det inte är något allvarligt!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-07-31 09:56
För övrigt känns det rätt lagom jävla ointressant om vilket lag som vann när det blir ett jämn resultat och båda lagen kör med väldigt många b-spelare. I en försäsongsmatch...vad är grejen med hatandet supportar emellan - efter en vänskapsmatch?!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-07-31 09:50
Såg inte matchen men thiago verkar ha gjort ett drömmål? Haha, fan vad sjukt igår när jag kollade livescore och såg att thiago hade gjort mål igen...mot självaste man utd! Drömde för övrigt om honom inatt :S no homo!
Barcelona MQUC
2011-07-31 09:48
Haha respekt för vänliga och riktiga united fans men de lallare som börjar hoppa över 2-1 vinnst i en träningsmatch har tydligen inte sett de 2 senaste cl finalerna lagen imellan då vi läxade upp united så det hette duga!!! :)
Man UTD
2011-07-31 09:33
Hoppas ni förstår att de United supportrar som var här inne igår och provocerade inte representerar resten av oss. Alltid kul att spela mot Barca då det är världen just nu bästa klubb och tycker de alltid funnits respekt mellan våra klubbar.

Lycka till under resten av försäsongen.

Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 09:28
Såg att barca förlorade. Jävla skit också! Ville verkligen inte förlora mot United, även om det är en träningsmatch. Vet att den inte spelar nån roll och vi hade för fan halva laget borta men ändå...
aja, får skita i alla kommentarer från vänner. Känns trots allt skönt att enda gången de kan reta en för mitt lags resultat är under försäsongen ;)

Hur var matchen då? Hur spelade vi? Vilka spelade och vilka gjorde extra bra ifrån sig?
Barcelona DM1982
2011-07-31 09:00
Trist med så mycket slarv som leder till två mål. Det här är träningsmatcher, resultatet spelar inte så stor roll utan det är spelet som gäller. Hur många från Barcelona kommer vara med a-laget nästa säsong av dem som startade idag?

Det gäller att ta med sig nyttiga kunskaper efter varje match, vad gjorde vi rätt och fel. En sak är säker, Keita kommer aldrig våga hoppa över bollen på mittplanen utan att ha 100 % koll på vad som är bakom honom. Thiago kommer bli en världsspelare, helt klart.

Det sjuka är ju att det inte är de bästa ungdomarna som är med, ändå gav vi ManU en match, det är helt otroligt vilken bredd det finns i Barcelona.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-07-31 08:54
1) Vilket jävla mål utav Thiago!!!
2) Det andra målet var Keita's fel.
Man ser tydligen att han ber om bollen med handen, när den väl kommer fram till han så "hoppar han över bollen/låter den gå mellan benen" vilket leder till att det blir mål.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-07-31 05:50
United bästa laget i världen för tillfället för en 2 - 1 träningsmatch? Känns kul :) Senaste 2 finalerna i CL säger annat!
Barcelona Canaletes
2011-07-31 04:38
Bilder från matchen
Barcelona Barca4eva
2011-07-31 04:08
J.Guardiola- King När du ändå besöker motståndarfansens forum så kan du väl fråga de vad de tycker. Om det inte är pga att man skryter som folk säger att många av oss är medgångsfans och p12:or så vet jag fan inte vad det beror på.
Barcelona Canaletes
2011-07-31 03:56
TheJR

Skippa citatet "Skrattar bäst som skrattar sist" då...
Barcelona Rambla~
2011-07-31 03:54
TheJR

En CL-match går ju inte att jämföra med detta. Bara för att man nu råkar förlora en träningsmatch under pågående försäsong kan man ju inte sitta och håna det andra laget över att man minsann vann CL-finalen. Varken United eller Barca kom med sina bästa lag i denna match och ingen av tränarna bryr sig nämnvärt över slutresultatet. De är ju i första hand intresserade att testa spelare för att sen kunna analysera vilka som duger och vilka som inte gör det.

Sitta och fjanta sig över en vinst eller förlust och jävlas med det andra lagets supportrar ju bara så barnsligt det kan bli.

Lycka nu till i Community Shield mot City. Tvåla dit dem ordentligt. :P
Annons: