/spanien/barcelona/forum/11333.aspx/spanien/barcelona/forum/11333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-07-31 03:31
TheJR

Seriöst, du får tycka vad du vill om Busquets. Idag blev han nersparkad 2 gånger och då la han sig så klart. Vad fan begär du egentligen, att han ska stå upp när han blir nersparkad?

Jisses alltså, dessa jävla haters som inte kan diskutera på en normal nivå.
Real Madrid TheJR
2011-07-31 03:28
@ Canaletes

Skrattar bäst som skrattar sist.

@ J.Guardiola- King

Kul att du upp muntrar oss. Tack ska du ha för garvet och särskrivningen.
Barcelona Rambla~
2011-07-31 03:27
Gabriel

Jo, men om du tittar på Keites handrörelse mot Busi som säger ungefär "kom igen, passa mig, jag är redo".
Barcelona Gabriel
2011-07-31 03:23
TheJR

Om du förväntar dig att bli tagen med respekt här inne så kanske det inte är så smart att prata ner om våra spelare så som du gör. Busquets gör det han är bäst på? Att klaga och lägga sig?! Jag har inga problem med människor som anser det här men det smartaste kanske inte vore att komma in på ett Barça forum för att yttra sig om det, det är provocerande och kommer enbart leda till pajkastning mellan dig och andra fans.

U think again son.
Hejdå!
Barcelona Canaletes
2011-07-31 03:22
hahhahahahahaa omg xD
United firar vinsten som det vore en titel hahaha. Dags o fräscha upp minnet.

ooohhh Playstation 3! Xbox!!
Barcelona J.Guardiola- King
2011-07-31 03:21
TheJR
Okej grattis till vinsten ni är världs bäst
Real Madrid TheJR
2011-07-31 03:19
Blaugrana91 - Vadå United "upp närmaste ordinarie lag"? Cleverly, Welbeck, Smalling på högerbacken, Evans (som knappt spelat något denna försäsongen) och Obertan. Think again son...

Ni förlorade, ni hade svårt att komma igenom deras försvar och Busquets gör det är bäst på som sagt, att gnälla och lägga sig. Vad sysslade eran mexikan med föresten? Han såg ut att vara väldigt övertänd, han måste tänka på vad han gör, det var en träningsmatch. Slutligen får jag ändå medge att Thiagos mål var sjukt snyggt.

Tack och hej!
Barcelona Barca4eva
Blaugrana91, du gör inte saken bättre när du skriver så.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
Rambla~

Angående Owens mål så håller jag delvis med dig men om du tittar närmare på reprisbilderna så ser du hur "hårt" Busquets slår den passningen, tror helt ärligt inte den passningen var ämnad för Keita utan snarare till Iniesta som stod lite längre bort. Keita uppfattade detta och särar på benen (haha) för att släppa den vidare, något som Iniesta inte var med på. Det är iaf så jag ser på situationen. Men jag håller med dig om att det är rätt så dåraktigt att sära på benen i mittplan sådär.
Barcelona Canaletes
2011-07-31 03:18
vem var det som passade fel...
Passade: Busi.
Vems fel: Keite.
2011-07-31 03:18
Jaha Busquets var det, ser ut som misstänkt offside när Owen får bollen tycker jag men som sagt bara en träningsmatch och absolut inte så att man mår dåligt av förlusten!
Barcelona Blaugrana91
2011-07-31 03:17
Pinsamt när man läser inne på Uniteds forum, snacka om "dåliga vinnarare", enligt dem är vi alla medgångsfans och kommer nu börja hålla på United eller Real, sen är vi beroende av Messi, men vänta nu, säger inte alla dessa alltid att Messi inte är något utan Xavi och Iniesta? Hmm hur ska dem ha det?

Snacka om bevis på Barcas överlägsenhet när fans från andra lag firar för att vi förlorar en träningsmatch...:)
United tar en knapp vinst mot vårt B-lag i princip och då blir dem skit kaxiga...Hehe

Barcelona Rambla~
2011-07-31 03:16
Eh Busi? Keite ber om ett pass, Busi slår den till Keite. Vad gör Keite då? Jo han särar på benen som det värsta luder och låter bollen gå mellan benen. Utan att ha koll på vad han har bakom sig. I mittcirkeln dessutom. Hur kan det bli Busis fel? :P
Barcelona Rambla~
2011-07-31 03:15
Håller med om Fontas, hur lugn som helst så här långt under försäsongen. Han får dessutom mycket speltid. Fast det saknas ju en del mittbackar så det är väl bara naturligt.

Det är speciellt en sak som stör mig. Vi har två riktigt bra defensiva mittfältare i truppen. Nu är ju Mascherano inte igång ännu men ändå. Ja då måste den kvarvarande, Busquets, spela som mittback för det är just där vi är väldigt tunna för stunden. Spelet blir ju så mycket sämre med Keite som pivote. Visst, det är bara försäsong och inget man ska hänga upp sig på kanske men i slutet av förra säsongen hände samma sak då båda fick agera mittbackar för att vi saknade flera pga skador och avstängningar. Jag hoppas vi slipper få uppleva det allt för mycket denna säsong.
Barcelona Canaletes
2011-07-31 03:13
J.Guardiola- King

Busi
2011-07-31 03:11
Förresten vem var det som passade fel när Owen gjorde mål? Keita?
2011-07-31 03:09
Synd att Afellay tvingades byta eftersom han tog för sig ganska bra under matchen idag som jag tycker att han borde göra mer i Barca. Positivt det iaf och hoppas nu bara att det inte är nån allvarlig skada.

Och vad ska man säga om Thiago? Barcas nya målskytt :P och han gör inte vilka mål som helst inte. Tycker också att Fontas bör ha beröm för sin prestation under försäsongen hittills, väldigt imponerad utav honom.

Atlético addeh
2011-07-31 03:07
Kommer hem och ser att Thiago återigen nätat. Förvånad? Knappast. Killen är otrolig. Undra när folk inser hans storhet. Visst, han har mycket kvar att lära, men talangen börjar arta sig till en djävuskt bra spelare.
Barcelona Xavi#6
2011-07-31 03:07
Skönt att se hur glada andra lags fans blir när de något lag slår Barca i en träningsmatch. Det visar ju bara hur stora vi är när folk firar som om det vore en tävlingsmatch.
Våra ungdomar ska ha ett stort + blir riktigt imponerad gång på gång när jag ser de spela sådana här matcher mot lite bättre lag.
Sen kommer ju självklart alltid Cesc diskussionen upp, Jag själv ser helst att Thiago går före men Pep kanske har andra planer?
Jag litar på Pep, Det är ändå en hel del matcher som ska spelas iår och då behöver vi bredd och vi behöver spelare av Cesc kaliber.
Nu är det inte långt kvar tills säsongen börjar på allvar, Och om jag längar? Oja.
Mot nya framgångar, Visca Barca!
Barcelona Rambla~
2011-07-31 03:05
Aja, en nyttig förlust trots allt. Det är bra att komma ner på jorden. :P

Två mål vi bjuder på när de får kontra. Det är bättre sådana misstag görs under försäsongen. Förutom de två målen på omställningar, hade de inte mycket att komma med. Visst, de försvarade sig bra som de alltid gör och i första halvlek hade inte Barca mycket till chanser. Ska vi sen vara ärliga så skulle ju JDS fått sitt andra gula kort. Det hade han garanterat fått om det varit en tävlingsmatch.

Förresten, reste inte laget över till USA i torsdags morse precis efter Audi Cup? Det innebär att de endast har varit över i 2 dagar. En viss trötthet borde de ju känna av nu. Inte för att hitta ursäkter nu på något sätt. Jag menar bara att de gjorde en hyfsad match trots allt efter förutsättningarna. Hoppas nu bara inte Afellays skada inte är så allvarlig.
Nitrogen
2011-07-31 03:03
Blaugrana91: Tack så mycket. Även jag är imponerad av era ynglingar framförallt thiago då som jag redan nämnt.

Ser inget lag i europa som kan röra er i år över många matcher. Över en match så kan väl nåt annat lag hota men ser inte över en säsong hur nån ska kunna rubba er i la liga eller cl. Det ska tilläggas att ni också är två veckor efter oss.

Lycka till med säsongen dudes. Vi hade inte ordinarie lag i heller men vad gör det vi testade några av våra ynglingar också som gjorde ett mycket bra jobb.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-07-31 03:02
Närmast ordinare lag från United? Spelade Ferdinand? Vidic? Rooney? Berbativ? hernandez? Valencia? Carrick? Fletcher?
Barcelona Blaugrana91
2011-07-31 03:00
Grattis till United, men jag är väldgt imponerad av hur bra vi spelade, jag menar vi spelade ju med ganska många ungdommar, medans United ställde upp närmaste ordinarie lag under stora delar av matchen. Så som sagt jag är riktigt imponerad, stundtalas spelade vi ut dem. Thiagos mål var grymt!
Barcelona Mascherano
2011-07-31 03:00
Hoppas Barca inte köper Fabregas. Bättre satsa på Thiago som kommer bli mycket bättre!!
Barcelona Mascherano
2011-07-31 02:59
Hoppas Barca inte köper Fabregas. Bättre satsa på Thiago som kommer bli mycket bättre!!
Barcelona Vamos Blaugrana
Även om det svider att förlora så är jag än en gång riktigt imponerad över våra ungdomar. De ger sig aldrig alla ger 100 % hela tiden, sen så har vi 4-6 av de bästa talangerna i ungdoms-vm
Barcelona Larsson1333
Haha man måste ju älska Carmonas stil ändå, killen fintar och har sig som han vore större än Messi, galet självförtroende :D

Tycker man ser ganska snabbt att det finns god potential i kommande ungdomar som Espinosa, Cuenca, Balliu och framför allt JDS och Thiago. Lägg där till spelare som Rafinha, Deulefou, Sergi Roberto, Bartra, Muniesa, Sergi Gomez så inser ni hur galet lag vi kan ha om ett par år
Barcelona Barsomisco
2011-07-31 02:58
Äh, grattis united.
Thiago var ändå bäst på plan :)
Hutch
2011-07-31 02:57
Båda målen kommer från försvarsmissar, det blir man lite lack på. Det syns tydligt att Piqué och Puyol inte närvarar. Inget fantastiskt spel från vår sida även om det kunde se värre ut. Grymt att Thiago återigen dundrar in den.
daramhi
2011-07-31 02:57
var väl ändå inte "nästan det bästa Man Utd" :P
Annons: