/spanien/barcelona/forum/11329.aspx/spanien/barcelona/forum/11329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-07-31 22:23
Här är en mycket bättre stream från Fifa. Sorry Davvidsilva. :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 22:17
Rambla

Så bra då! Får väl lära mig spanska :P

Men kan han verkligen vara det? Alltså kan han flyttas upp trots skadan? Eller det kanske bara är när man byter klubb som man måste genomgå läkarundersökning
Davvidsilva
2011-07-31 22:16
Ok, tack. Hittade en stream till spanien vs costa rica. Tänkte dela med mig.
Barcelona Rambla~
2011-07-31 22:13
Davvidsilva

Fråga Canaletes, det är han som är experten på spanska här inne. tarrak kan säkert också översätta det hjälpligt åt dig.
Barcelona Rambla~
2011-07-31 22:11
1.70

Nu har google trasslat till det för dig igen. Så här står det på slutet.

"Evidentemente, la última palabra siempre sería de Guardiola, que incluso podría plantearse continuar apostando por Jonathan Soriano."

Självklart har Pep sista ordet (syftandes på en anfallsvärvning eller ej), det kan tom sluta med att han fortsätter med Soriano.

Du skrev att Soriano inte skulle vara ett alternativ längre. Vilket är tvärtemot vad som står i artikeln.
Davvidsilva
2011-07-31 22:10
Rambla~ // Någon som har en aning vad den här artikeln säger?
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 22:10
Hetfield

En back till hade jag fortfarande velat ha! Men jag är rätt nöjd även om det inte blir av. Om Bartra får mer speltid
Barcelona Rambla~
2011-07-31 22:08
Oriol Romeu är fortfarande en barcaspelare. Han är ännu inte såld. Inget bekräftat. Det kan tom sluta med att Pep stoppar övergången så ta inte ut något i förskott.

el Maestro!

Ja visst kan det bli så, men det tror inte jag utan han kommer ha sin smala trupp och då ha B-spelarna som backup om det skulle behövas. Precis som föregående säsong. Varför säger han då att 4-5 spelare behöver värvas in?
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-07-31 22:08
Behöver vi fler värvningar än Fabregas?

Målvakt: Valdes, Pinto (suck)
Högerback: Alves, Adriano
Mittbackar: Puyol, Pique, Abidal, Fontas (Mascherano och Busquets i nödfall).
Vänsterback: Abidal, Adriano, Maxwell

Defensiv mittfältare: Busquets, Mascherano
Central mittfältare: Xavi, Fabregas, Thiago
Offensiv mittfältare: Iniesta, Cesc, Thiago, Afellay

Central anfallare: Messi, Villa, Fabregas, Soriano (i nödfall)
Vänsterytter: Villa, Sanchez, Iniesta, Afellay, Soriano
Högerytter: Pedro, Sanchez, Afellay, Villa

Hederspresident: Keita

Räcker gott och väl. Ordningen kommer i den som är startspelare till nästa man i tur.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 22:06
Rambla

För att jag hade "bråttom". Här är rätt artikel!
Davvidsilva
2011-07-31 22:04
Silva21// Dessa tidningar och deras lögner xD. Btw någon som har en stream av Spanien matchen? Vill se vad Oriol är kapabel till och vilken typ av spelare Chelsea köpt.
Barcelona el Maestro!
2011-07-31 22:03
Rambla~

Har du tänkt på att han kanske räknar med att ta upp ett antal yngre spelare, om Cesc nu inte kommer?
Barcelona Silva21
2011-07-31 22:03
Davvidsilva

Forlan har förnekat att han sagt så på sin twitter, så det är bara bull.
Barcelona Rambla~
2011-07-31 22:02
Seriöst 1.70, det du länkar är till huvudsidan. Vilken artikel syftar du på? Varför kan du inte länka originalartikeln som alltid funkar istället för att länka översättningen?
Barcelona Rambla~
2011-07-31 22:01
Pep alltså, efter säsongen sa han själv att truppen behövde breddas med 4-5 spelare i och med det tuffa spelschemat denna säsong. Nu när det väl kommer till kritan kommer det bara bli en värvning av Sanchez även om Cesc inte värvas. Då är vi tillbaka till samma tunna trupp igen. Jag skiter i om Fontas och Thiago nu ingår i truppen. Den är inte bredare för det. Jeffren och Bojan lämnar ju.

Fan ska han vara så förbannat envis för?
Davvidsilva
2011-07-31 21:58
Frodo// Forlans tankar om Aguero övergång.

Hetfield - Sanchez is the next star// Det är just det som är bra med fotbollen att det existerar flera olika filosofier, och spelsätt. Spelade alla som Holland eller barcelona så har det varit för ensidigt och tråkigt i det perspektivet att det inte existerar inget alternativ. Jag är själv fan av Valencia i spanien och england är mitt lag Chelsea FC. Två lag som spelar på olika sätt. Mångfald är bra. xD
Barcelona el Maestro!
2011-07-31 21:58
Hetfield - Sanchez is the next star//

Du kan ju hoppas på, som jag, att Barca värvar Kun Aguero när han har ett år kvar av sitt nya kontrakt med City. Det är väl om fyra år, antar jag. Då är han fortfarande ung men förhoppningsvis ännu bättre anfallare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 21:57
Enligt denna artikeln vill Pep bara ha Cesc och inga fler - för att ge canteran fler chanser. Det låter väl bra, om det nu blir så. Men jag hade fortfarande velat ha en back till. Men det är inte hela världen om det inte blir av. Gillar att läsa att Bartra m.fl. kommer få spela matcher...

Det står dock i artikeln att om Jeffren säljs utesluter man inte att köpa in en forward till. Soriano ska inte vara ett alternativ längre efter skadan (?)
Barcelona Rambla~
2011-07-31 21:56
Där står det att Rosell åker tillbaka till Barcelona måndag morgon. Bartomeu och Zubi som också är inblandade i förhandlingarna med Arsenal stannar kvar i USA med laget.
Barcelona Blaugrana91
2011-07-31 21:51
Sport skriver att Wenger nu ställt ett ultimatum till Barca,
Är inte Cesc såld till oss inom dem närmsta 3-4 dagarna kommer han stanna i London.

Så det kan ju stämma det där Rambla skrev gällande att Rosell reser till Barcelona för att slutföra värvningen av Cesc.
Barcelona DM1982
2011-07-31 21:50
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Om Fabregas blir cup-tied så är det enda som händer egentligen att priset sänks. Det är inte så att Barcelona skulle vara illa ute utan honom i CL, däremot bör priset och rimligen även intresset från Barcelonas sida sjunka.
Barcelona Frodo
2011-07-31 21:50
Bartra och Sergi Roberto startar för Spanien om 10 minuter. Spanien har ett riktigt starkt mittfält med Romeu, Isco, Koke och Roberto. Canales på bänken.
Barcelona Rambla~
2011-07-31 21:48
II Barça II

Det var i någoin artikel i de katalanska tidningarna. Jag hittar inte den nu ändå. Det är ju knappast oficiella uppgifter från klubben så det kan lika gärna vara något påhitt från media.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 21:41
Rambla

Vart hörde du det?
Åh, hoppas det är en back... :P
Barcelona el Maestro!
2011-07-31 21:40
Hetfield - Sanchez is the next star//

Det är faktiskt inte så relevant om Kun kan spela på kanterna eller inte. Hans naturliga position är centralt, att spela i mitten som anfallare. Det är från den positionen han kan prestera som bäst. Kun är mycket lik Romario.
Vi har idag en Villa i truppen med dessa egenskaper. Jag kan därför förstå hur klubben tänker när man inte vill ha honom just nu och väljer i stället Alexis.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-31 21:36
Tycker precis som Frodo att Kun kanske är en bättre spelare än Alexis. Men inte för Barca.

OT - Inter-Man City på canal plus sport 1 nu
Barcelona Rambla~
2011-07-31 21:36
Alltså, vi vanliga dödliga har tydligen inte förmågan att analysera transfers. Ni kan inte bara sitta och räkna vad transfersumman ligger på. Det är ett paket, är även kontraktstid och den lönekostnad det innebär för klubben som också måste tas i beräkning. För att inte glömma bonusar till agenter och annat löst folk runt spelarnas entourage.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-07-31 21:35
Rambla. Neymar? ;-)

Enda gången på hela sommaren som jag har känt att Cesc faktiskt kan vara nära. Wenger har ändra sig ifrån "Cesc är vår spelare" till "Cesc brottas mellan två kärlekar"

Wenger hoppas väl att få honom cuptied i Champions League.
Barcelona II Barça II
Rambla~
Vart läste du det där med Sandro?
Barcelona 1.70-ligan
Hetfield

Okej, det är din åsikt och jag respekterade den. Reagerade bara på att du sa att barca gjorde ett misstag som inte köpte Kun istället. Inte att du tycker så.

Jag tror Sanchez kommer göra mer eller mindre succé. Han är mer än bara en dribbler. Att han kan utmana är bara en fördel enligt mig då jag faktiskt har saknat det litegrann hos Pedro och Villa emellanåt. Han kan spela på alla tre postioner i anfallet, springer som en galning och jobbar alltid stenhårt för att ta tillbaka bollen. För en gångs skull känns det som att Pep och co verkligen har undersökt vad det är dem får innan de slår till. Och jag tror Barca får ut max av Sanchez kvalitéer.

Sen får vi hoppas allihopa att det blir så också!
Annons: