/spanien/barcelona/forum/11323.aspx/spanien/barcelona/forum/11323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca 666
2011-08-11 15:02
B-Guden kolla på länken det säger bara om vad du får osv men man måste köpa den i affärer kostar 39 sek sen plus tidning säg ca 50 SEK

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article13441181.ab
Barcelona Skippstripps
2011-08-11 15:02
Bokade precis en resa till Barcelona mån - fre.
Råkade av en händelse glida in på fcbarcelona.cat och lösa in två biljetter för onsdagens drabbning till mig och flickvännen =D
Hyfsat nöjd...
Barcelona Barca 666
2011-08-11 15:00
B-Guden

den köper med dagens Aftonbladet i affärer finns inte online tror jag...jag ska kolla lite på nätet o se omjag hittar men tror att man måste köpa den i butik efter att man köpt dagens tidning.

Jag köpte min imorse men kommer köpa en till imorgon...jag behöver ju ha en fotbollsbibel i toaletten med sjukt träkigt annars..köper alltid 2 =)

Ett tips om ni köper den...ändra om lagen när sillseaon e klar..brukar själv gå in o skriva vem som e klar för vilken lag.

T ex e Cesc Arsenal spelare i bibeln men blir han officiellt klar för Barca så ändrar jag d omgående =)
Barcelona B-Guden
2011-08-11 14:51
Barca 666

Kan du länka till dne där liga bibeln hittar den inte ;O
Barcelona Barca 666
2011-08-11 14:51
Heywood: Jag tror alltid på FCB!!!

eftersom vi har en grym men tunn trupp så får många talanger chansen...jag tror starkt på vår trupp o de största utmanarna som jag ser det i år i La Liga O CL e väl: ManU, Chelsea, Real Madrid sen kommer lag som BayernM, Villareal, Valencia, Milan etc

Jag ifrågesätter inte Pep han har redan bevisat vilken grym tränare han är...jag tror han ville ha Cesc eftersom det finns inte så många mittfältare som ka bara komma in i Barca mittfält...om vi tänker efter mittfältet är där vi vinner allt på vårt försvar o anfall lever bara på mittfältet...vi kan ha 65-70% boll i snitt per match i en säsong eftersom mittfältarna e sjukt grymma på hålla i bollen men det finns inte många som klara av d i europa!!!

Motståndarna har ca 30% av en match dvs 30min av 90 minatt göra nåt mot oss då gör d inte så mkt att vi värvar för många backar då de blir inte utstta på samma sätt som backarna i andra lag...personligen hade jag velat en back men:

In Pep we trust =)
Barcelona Barca4eva
2011-08-11 14:42
Hoppas verkligen att strejken inte stör resan i September..hade tänkt att se matchen mot Atletico och fy vad förbannad jag blir om jag inte får se en match.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca 666
2011-08-11 14:40
Förstår inte varför vissa vill ha bort Keita....jag vill ha kvar honm då han e vatten bärare i klubben o riktig bra när han spelar i rätt postion....d gör dessutom inget att han gör en del mål samt bra på huvudspelet en dimension som Barca inte är så bra på!!!

Hetfield jag skulle inte övreraskad om Guardiola vaknade med Byonce o Rhianna brevid sig...Pique trodde inte många heller för ett år sen att han skulle vakna brevid Shakira...dock lite förbannad på Pique han borde ha lämnat Shakira till mig =)

Med Cesc så har 7 mittfältare: Keita, Xavi, Busi, Iniesta, T.A, Cesc, Masken så mittfältet är grymt nu exakt som jag ville 2 spelare på varje position samt en vatten bärare...där är vi mindre känsliga för skador o avstänigar.

Backlinjen tycker jag behöver förstärkning fortfarande...varför tog vi inte Meses när han lämnade Roma gratis hade varit bra o ha ahft honom som trupp spelare han e ju inte start spelare i Milna heller. Sen en anfallare till ville jag ha men detta får duga: Messi, Afellay, Alexis, Villa & Pedro =)

Btw angående Liga bibeln från AB: kolla sidan 80 där e Barca...fattar inte hur de har kvar Jefferen i truppen, Kiko Femenia är väl tänkt först o främst till B laget så han borde inte vara med A laget, sedan d största felet är titta på Thiago Alacantra bild det ta mig fan bild på Thiago Motta han lämnade väl för ett par säsonger sen om jag inte har fel =)

Hur fan får dessa personer jobb på AB vet jag inte då de verkar inte ha någon koll. sen hade jag gärna velat denna släppas efter silly season då kan allas trupper vara spikade =)

In & Out
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-11 14:40
När vi har en tunn trupp klagar vissa, nu när vi har en bred måste några säljas. När vi vinner är det fantastiskt, när vi förlorar är det Guardiola som får ta på sig förlusten.

Något jag avundar Madridsupportrarna är deras hängivenhet och deras tro på sitt lag. Kolla på de, de har har vunnit en av de senaste nio El Clasico-matcherna ändå är det dem som är mest säkra inför varje match att de ska vinna.

Om Pep är nöjd med truppen så ska vi också vara det.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-11 14:28
NoGo™

Inte så konstigt enligt mig, dem svarta bortatröjorna är galet snygga. :)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-11 14:24
dif for ever

wtf? bra förstapost....ännu en silly season supporter?
dif for ever
2011-08-11 14:15
Dags att värva backar milito är såld,
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ladinho
2011-08-11 14:13
Om Cesc blir klar för oss då har vi, Xavi, Iniesta, Cesc, Keita och Thiago på två positioner. Lägg där till Affelay som också kan spela där och som kommer att få svårt att få speltid som ytter. För där har han Villa, Pedro och Sanchez framför. Det bästa lösningen vore om Keite lämnade nu när vi kan få en bra summa för honom för nästa säsong kostar han ännu mindre. Vad tycker ni?
Barcelona NoGo™
2011-08-11 14:09
De svarta borta tröjorna säljer bra iaf :)

At the Camp Nou, the sales of the black away shirt double those of last year's mint-green one and almost equal the home shirt sales. [sport]
Barcelona Rambla~
2011-08-11 14:07
KunLosBlancoAgüero

Man skulle kunna säga det samma om nästan halva Real Madrids trupp.
Barcelona Afellay y Thiago
2011-08-11 14:04
KunLosBlancoAgüero

Svårt att förstå, kan bara skratta mig glad över att han spelar i Barcelona. Riktig favoritspelare för mig! Han är ju fortfarande relativt ''ung'' med 25 år, så att han har ju fortfarande en bit kvar till sitt fulla potential känner jag. Man ser ju i Holländska landslaget hur han gång på gång presterar på topp, det är omöjligt för en att komma upp i sitt fulla potential med kanske 5 minuter per match i Barcelona tröjan... Han har så mycket i sig, låt honom visa det!
Barcelona Blaugrana91
2011-08-11 14:01
MD skriver att Thiago kommer få tröjnummer 11, 4an kommer gå till en annan...;)
KunLosBlancoAgüero
2011-08-11 14:01
Afellay y Thiago

Sant! Men har ändå intefattat varför han spenderat sin tid på Barcas bänk när han kunde spela för massvis med andra lag som var intresserade.
Barcelona Afellay y Thiago
2011-08-11 13:52
Se mitt länktips!
Borde inte denna killen ges klart mer speltid än vad han får? Tjänstefel att inte utnyttja talangen Afellay besitter tycker jag!
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-08-11 13:50
Unicef

Hahahah klockren =)
Barcelona Unicef
2011-08-11 13:46
Senaste nytt från London =)
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-11 13:42
Hetfield//

"Ni kan redan nu stryka bort att Keita ska bort. Bayern Munchen visade seriöst intresse men Keita tvärnekade alla bud. Han sa att han vill stanna kvar."

Sant, men vid den tidpunkten som Keita sa det var väl inte Cesc nära Barça och Thiago hade inte samma status som han har nu. Det jag menar är Keita kanske inser att speltiden kommer att sjunka markant (vilket känns troligt att den gör) och kanske inte är lika sugen på att stanna.

Eftersom Keita är en av Peps favoriter så finns scenariot att Keita väljs före Thiago ibland (vilket jag tycker är fel) men som jag ser så finns inte en snöbolls chans i helvetet att Keita väljs före Cesc trots Peps kärlek till mailiern. Inte efter hur länge man jagat katalanen och dessutom hans prislapp.

Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-11 13:32
addeh

Jag tror att chansen att Keita försvinner så länge Pep är här är obefintlig. Keita vet att han kommer att prioriteras oavsett hur dåligt han spelar, dessutom spelar han för världens bästa lag med bra lön. Jag har svårt att se honom sänka lönen och spela i ett mindre lag, hans ego är för stort för sånt.

elbraco & El Kaiser

Ni kan redan nu stryka bort att Keita ska bort. Bayern Munchen visade seriöst intresse men Keita tvärnekade alla bud. Han sa att han vill stanna kvar.

Om Keita prioriteras före Cesc och Thiago så är det första gången jag kommer att bli tvärsur på Pep.
Barcelona NoGo™
2011-08-11 13:27
Skapligt mål :P

Se länk.

Måste säga att tycker det vore riktigt tråkigt om det inte blir spel som planerat i La Liga, har sett fram mot starten nu ett bra tag. Hoppas att de löser det. Men samtidigt så får spelarna lite extra vila men ja vi får se.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-11 13:25
addeh och Hetfield//

Ytterligare en faktor som skulle tala för en Keita-försäljning vore det ekonomiska. För att maximera Keitas pris så bör man nog sälja denna sommaren och inte nästa då han knappast blir yngre och lär inte spela alls lika mycket den kommande säsongen som han gjort tidigare vilket gör att hans marknadsvärde kommer att sjunka.

Visst, det sportsliga ska gå före det ekonomiska men om nu Cesc kommer och Thiago är en superstar in the making så känns Keita överflödig.
Barcelona B-Guden
2011-08-11 13:25
Om Cesc kommer kan ju folk glömma att Thiago komer få mycket speltid och uitvecklas.
Först Xavi Iniesta, sen Fabregas och keita och sist Thiago. på 2 platser. Jippi, då läre ju Xavi Iniesta få en hel del för att man läre hålla igång för att va i form inte vila för mycket, Cesc kommer få mycket för att komma in i spelet. Keita kommer få mycket eftersom han är peps favorit gubbe. din lilla tiden som är kvar kommer thiago få.

Nästan så att jag hoppas Thiago lämnar och gör stor succe med 15 mål och typ 20 assist i en annan klubb och cesc skadar sig hela säsongen och blir en Milito. och sen att thiago inte vill komma tillbaks, cesc valde pengarna i Arsenal och nu få vi betala skit mycket + att han inte ens sagt att han vill lämna och inte stanna i Arsenal, Thiago som valde och stanna ska nu alltså få sitta på bänken medans en som valde att lämna ska spela och som kosta 350 miljoner...
Jag vill inte ha Cesc
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-11 13:09
westinho

Även Xavi och Iniesta är ju garanterat säkra om dom är helt skadefria. Lite större rotation kanske man har men ordinarie är ju helt klart dom båda.
Alla tre är ju världsklasslirare, men skillnaden är väl att Iniesta och Xavi redan har en utpräglad roll i Barcelona samt att dom redan har lirat bredvid varandra i flera år och passar bättre ihop än ketchup och pommes.

Var det inte Bayern som ryktades vara villiga att lägga 15m euro på Keita? Jag säger som Nike - just do it.
Barcelona El Soap
2011-08-11 13:08
Helvete då angående strejken, jag har ju resa bokad till matchen mot Villarreal. Förhoppningsvis löser det sig.
Atlético addeh
2011-08-11 13:06
Hetfield

Nu vet jag visserligen inte vilken relation du har med Rihanna och Beyoncé, men jag tror ändå det finns en chans att Keita lämnar om Cesc ansluter. Till och med Pep måste inse att maliern skulle bli ett rejält överflöd och uppriktigt sagt onödig.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-08-11 13:02
Karamba

Platsar i truppen gör han ju definitivt. Däremot kommer han inte vara en permanent startspelare då konkurrensen är stor. Jag tror inte någon av Xavi, Iniesta, Thiago eller Cesc kan känna sig säkra på en startplats. Busquets är säker däremot.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-11 13:01
1.70-ligan

Alves - Masken - Abidal - Adriano är inte helt fel heller även om jag håller med dig. Vill inte ha som förra året att vi konstant tvingas lira med en mittback som egentligen har någon annan position. Å andra sidan skulle det betyda att Adriano (om man flyttar in Abidal) eller Mascherano kommer få mycket speltid, vilket givetvis är bra. Men helst av allt ska självklart kaptenen stå i backlinjen!
Annons: