/spanien/barcelona/forum/11320.aspx/spanien/barcelona/forum/11320.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-02 00:32
chilexis

Inte efter prostitutionsskandalen..
Barcelona Chilexis
2011-08-02 00:29
Mexico lirar u20 vm spelar inte dos Santos där?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-02 00:27
ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE

Thiago är ingen målskytt så nej, det kommer vi inte. Tippar på att han kommer ligga på ungefär Iniesta/Xavi snitt, 5 mål per säsong.
Barcelona Bernie
2011-08-02 00:21
Mycket intressanta tankar, Sid Lowe...:)
Thiago en mi corazón!
2011-08-02 00:17
Shakira: "Being with Gerard taught me a lot about football and the meaning of sports." #fcblive #tourfcb [via ona marca]

Hon kanske blir fotbollsproffs också nu ? :P

Som vissa här säger att Real Madrid har försökt sno Thiago från oss är ju bara beviset på vilken skitklubb dom är! Samtidigt psykningar inför supercupefinalerna. Säkert Mou som sagt åt Perez att göra så.

Thiago kommer aldrig lämna oss! End of story.
Jag menar varför gå till någon sämre klubb?
Barcelona messi & alexis
2011-08-02 00:05
Real kan vara intresserade!! Men vilka klubbar i världen är inte det över thiago? Sen är det bara psykningar inför super cupen. Real har özil, sahin det är allt.
Barcelona Rambla~
2011-08-02 00:00
Lyssnade ni på min länk från tidigare idag där Sid Lowe hade en del intressanta synpunkter om övergångarna i Spanien?
Barcelona Frodo
2011-08-01 23:52
Thiago och Rafa är båda talangfulla och trevliga pojkar som jobbar hårt. Farsan borde hålla truten stängd istället för att snacka i pressen. Han hjälper ju inte de genom att snacka.

Att Real rycker i Thiago visar bara på vilken äcklig klubb de är. De har ju försökt med Deulofeu också. Helt seriöst, de har ju en egen akademi som de kan satsa på.
Barcelona Rambla~
2011-08-01 23:47
Haha! Thiago har förlängt till 2015 och har en utköpsklausul på €90M.Varsågoda och lägg bud då. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-01 23:47
Real kan väl fostra sina egna talanger istället för att rycka i vårt underbarn. Det sålde ju nyligen en annan ung spelare på samma position, Sarabia. Varför måste de alltid sälja sina egna och försöka köpa andra spelare, snacka om att alltid tycka gräset är grönare på andra sidan.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 23:42
"Apparently, madrid have turned their attention on Thiago after almost failing to sign Neymar. They are trying to convince his father, that , with the imminent signing of Cesc, Thiago's future at Barca is in doubt. They are offering him a first team spot alongside Xabi Alonso. Links at Marca and other sources from Spain."

Lär väl aldrig hända, men ändå, trist läsning. Nu går jag och lägger mig. Tiden får utvisa vad som händer, vilka som kommer in och ut. Och då syftar jag inte på Thiago såklart - han stannar :)
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-01 23:29
Jag tror att Pep tänker spela med truppen han har nu (och Cesc), sen om det skiter sig så finns alltid januarifönstret. Det var ju så de gjorde med Afellay.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 23:27
Skulle vilja att Pep talade klarspråk till oss fans. Hur många spelare har du tänkt arbeta med kommande säsong? Kommer Jeffren ersättas? Kommer någon mer flyttas upp? Keirrision? Har klubbeen några planer att ta hem Botia i framtiden? Hur ser du på den relativt tunna backtruppen?
Barcelona teps04
2011-08-01 23:24
Är hemma sjuk och tittar på "FC Barcelona spelet bakom fotbollen". Riktigt oroöiga tider det var då hehe. Annars vore ett köp av en back till behövas i dagens Barça, men blir nog inte så...
Barcelona Blaugrana91
2011-08-01 23:23
1.70-ligan

Nja Pep säger ju att efter Cesc ska man inte värva någon mer spelare, dvs inte köpa någon mer. Soriano kommer inte köpas utan han flyttas upp. En helt annan sak, det är allafall vad jag tror och hoppas.

Thiagos pappa säger att äckel Real har velat ha Thiago.
Dem kan ju drömma....
Barcelona Ivey
2011-08-01 23:21
Siempre Barca//

Hoppas verkligen du är ironisk, sjukt annars.
2011-08-01 23:20
"the squad is small."

Jag gillar dig Pep, men du är verkligen Captain Obvious.
Barcelona Rambla~
2011-08-01 23:19
"There are some injured players and the squad is small."

Seriöst, Pep säger emot sig själv där. :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 23:19
Vad är detta för något?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 23:14
addeh

Lite så är det ju :) ska bli roligt att se dem!

Blaugrana91

Jag tolkar Peps uttalanden som att inte Soriano kommer flyttas upp, att truppen är spikad efter att Cesc köps. Synd, då kunde Jeff lika gärna stannat enligt mig. Men en forward är inte helt nödvändig. Hade valt bort det alla dagar i veckan för en back
Barcelona Smogen
2011-08-01 23:14
I anfallet har vi ju dessutom från b-laget ungdomar som Sergi roberto, cuenca, rafinha, kiko och deulofeu. Alla är ju otroligt spännande och har en fantastisk tallang. Denna position behöver vi inte oroa oss för, även om vi tappat Bojan o snart jeffren.
Atlético addeh
2011-08-01 23:09
1.70

Äh, är man 17-18 år behöver man inte vila. Bara tuta och köra. :-)
Barcelona Blaugrana91
2011-08-01 22:59
Jag kan hålla med om att en försvarare inte hade varit fel, men samtidigt har vi ändå en väldigt bra förvsartrupp enligt mig:

Dani Alves, Pique, Puyol, Abidal, Adriano, Maxwell, Milito, Fontas lägg även till att både Montoya och Barta lär få chanser att spela. Jag tror att det kan vara därför som Pep valt att inte köpa in någon nya försvarare, eftersom han inte vill ta speltid från Montoya och Barta.
Sen kan ju även Mascherano och Busquets hoppa in som ersättare om det behövs.

Om vi kollar resten av truppen,

Mittfältet:
Xavi, Iniesta, Cesc Fabregas (Lär nog bli så), Thiago, Busquets, Mascherano och Keita.

Anfallet:
Messi, Villa, Pedro, Alexis Sanchez, Afellay och Soriano (Jag tror han kommer flyttas upp, speciellt nu när Jeffren fått lämna). Lägg även till att om Cesc värvas kommer Iniesta även kunna spelas oftare i anfallet.

Som sagt jag tycker truppen ser fantastisk ut och mycket bättre än förra året, men visst ännu en försvarare hade jag inte sagt nej till, men som sagt truppen ser galet bra ut i vilket fall som helst.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 22:54
Guardiola: "Sergi Gomez and Deulofeu will join to give some other players some rest. There are some injured players and the squad is small."

För övrigt, behöver inte dessa herrar vila? :P Risken är stor att någon av dom skadar sig
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 22:53
Hetfield

I backlinjen har vi dock varken någon vidare kvantitet eller kvalitet. Förutom startelvan då.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-01 22:53
Vår trupp kommer om nu Jeffren lämnar ha 21 spelare. Dubbelt på varje position förutom i anfallet, men där har vi fyra riktigt bra spelare samt att både Iniesta och Adriano kan spela ytter. På mittfältet har vi Thiago, Keita och Mascherano, perfekt. Backlinjen har jag förklarat innan, den är bra.

Man kan inte värva som om hela startelvan ska vara skadade. Ofta har man inte mer än två skador på varje lagdel, max. Har man mer så är det otur men vi har också många spelare som kan spela på olika positioner, vilket gör att truppen blir bredare även om vi inte har så många namn kanske.
2011-08-01 22:43
Även om Jeffren och Bojan är bättre så är Sanchez bättre än båda två på kanten. Cesc är som att värva 2 spelare, lägg till en stekhet Thiago.

Kvalitet grabbar, inte kvantitet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-01 22:43
Rambla

Alltså, kvalitémässigt är han fortfarande riktigt bra när han spelar, har en grymt hög lägstanivå och gör en aldrig besviken. Sen med skadorna är det en annan sak, men jag tycker inte vi ska vara så oroliga just nu. Låt honom ta det lite lugnt nu i början av säsongen så han kan träna upp sig i form.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 22:39
Håller med Rambla helt och hållet i det han skriver. Känns frustrerande å det grövsta! Visst, Cesc och Alexis gör oss bättre men de täpper inte igen de ställen som egentligen läckte. Jag trodde verkligen vi skulle få se något mer nyförvärv så det är därför man är så besviken nu. Inte ens Soriano verkar få chansen..
Barcelona Rambla~
2011-08-01 22:37
L.A.M Nr 10

Kul att du räknar med Puyol som en världklasspelare. Själv är jag orolig varför han ännu inte har spelat en minut trots att det är 8v sedan han gjorde sin titthålsoperation i knäet. Jag kommer att sitta nervös hela säsong när han är på planen och räknar knappast att han ska hålla säsongen ut.
Annons: