/spanien/barcelona/forum/11318.aspx/spanien/barcelona/forum/11318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE
2011-08-01 22:03
Jeffren ersättare är kiko tro jag....han tillhör b-laget men kommer spela vid behöv
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 22:00
"Vi borde ha köpt Botia samtidigt som vi borde ha sålt Milito och Maxwell. För tillfället verkar det som att båda stannar kvar trots att de är slut. Om inte Botia köps hem nästa sommar är något galet. "

Så jävla sant! Förstår inte riktigt, barca måste ju i början av sommaren haft tankar på att värva en försvarare. Man förde ju trots allt samtal med Sporting om Jose Angel. Om ledningen förstörde något där med Botia så förlåter jag dem aldrig.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 21:57
II Barça II

Visst är det så. Pep får mer spelare han litar på och på så viss kan han ändå rotera mer. Sen finns det fortfarande utrymme för Deulofeu, Kiko, Rafinha och andra lirare från Barca B att få några minuter. Så det är bra!

Det är främst backlinjen som skrämmer mig. Hade jag bara litat fullt ut på Fontas hade jag kanske tyckt annorlunda. Men han har, dessvärre, inte alls övertygad under försäsongen. Hörde dock att han var ganska bra mot United?

Och för att svara på din fråga: Pep sa på presskonferensen " det fattas en värvning och vi vet alla vem det är"- alltså innebär det att Jeffren inte kommer ersättas. Då hade han lika gärna kunnat stanna kvar ju. Nästan.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-01 21:56
Seriöst, 3 miljoner euro (eller ca) för Botia är rena rama kaffepengar. Botia är bra mycket bättre än Chyg och kommer att bli en världsback om ett par år.

Jag är mer sugen på Botia än min lilla favorit i Chelsea som heter David Luiz.
Barcelona Frodo
2011-08-01 21:54
Vi borde ha köpt Botia samtidigt som vi borde ha sålt Milito och Maxwell. För tillfället verkar det som att båda stannar kvar trots att de är slut. Om inte Botia köps hem nästa sommar är något galet.
Barcelona ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE
2011-08-01 21:53
en grej som är säker är att vi kommer njuta av såna har mål längre fram i framtiden
om allt går som den ska
Atlético addeh
2011-08-01 21:52
Hetfield

Det har du visserligen helt rätt i. Att få träna med världens bästa spelare varje dag är kanske till och med bättre än att få möta dem några gånger per säsong.

Jag tror dock Botía hade kunnat utmana om en startplats redan nu. Jag tycker han, tillsammans med Musacchio i Villarreal, var de bästa mittbackarna sett över hela förra säsongen i La Liga.
Barcelona II Barça II
2011-08-01 21:52
1,70-ligan

Värvar vi Cesc så anser jag att vi har en bredare trupp i år än förra året.

Bojan och Jeffren fick ju knappt spela förra året, i år har vi Sanchez som kan hoppa in och ändra matchbilden. Sen så misstänker jag att vi flyttar upp en till anfallare från B-laget.

Vad gäller mittfältet så är det ju inget snack om saken att det blir meR att välja på med Thiago och Cesc i laget. Då kan ju även Iniesta spela som högerforward.

Jag anser som sagt att vi får en bredare trupp ifall Cesc värvas.
Barcelona barca111
2011-08-01 21:51
Någon som kan översätta senaste presskonferensen med Pep?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 21:51
Hetfield har fortarande en poäng. Man hade kunnat plocka hem honom redan i år. Det är faktiskt en liten risk man tar när man låter bli och kör med den tunna backlinje vi har just nu... hoppas fortfarande att någon köps in där, eller allra helst ersätter Milito. Fast det innebär ju förmodligen ingen Botia nästa sommar.
Hur jag än vänder och vrider på det hade jag helst velat se honom köpas redan i sommar..
2011-08-01 21:49
Jag tycker att Botia kommer att få en hel del erfarenhet bara genom att var en del av A-laget. Det är inte helt illa att få träna med Puyol och Pique.

Man kunde ju låta honom få spela i B-laget en hel säsong och använt honom då och då i A-laget under säsongen.

Puyol är skadebenägen, Fontas har knappt spelar några A-lagsmatcher och Abidal blir äldre och dessutom så kommer han från en operation. Det är bara Pique som är stabil för en hel säsong. Jag kommer att bli bajsnödig om Puyol eller Pique går sönder.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 21:49
addeh

Jo, fast de fanns tillgängliga redan förra året så jag räknar inte det riktigt på samma sätt även om det självklart är oerhört härligt att ha dem i laget :)

-----------------
Gällande Botia så är jag också besviken över att man inte köpte honom. Men jag tror, och framförallt hoppas, att det är som Westinho är inne på - att Pep tror att en säsong till i Sporting gör honom gott. Tas han hem nästa sommar är allt förlåtet :P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-01 21:46
Hetfield

Eller hur!
Att köpa tillbaka Botia hade, förutom att det skapat ro när det gäller försvaret, symboliskt visat att chansen finns för spelare att kunna komma tillbaka via återköpsklausuler.
Vad ska annars spelare prestera för att få chansen? Att vara en av ligans bästa backar räcker tydligen inte.
Atlético addeh
2011-08-01 21:46
Hetfield

Är inne på samma spår som westinho, tror Pep litar på att Puyol håller och har förtroende för Fontás. Ytterligare en säsong med regelbunden speltid i Sporting Gijón kommer göra Botía väldigt gott.
Atlético addeh
2011-08-01 21:45
1.70

In: Thiago, Fontás & Alexis.
Ut: Bojan & Jeffren.

Än så länge ligger vi ju en plus, alltså har vi breddat på truppen. :-)
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-08-01 21:45
Hetfield

Pep kanske tänker att ytterligare ett år som startspelare i la liga gör honom gott. Kanske utvecklas han mycket detta året för att sedan bli köpt av Barcelona nästa sommar, och kunna utmana om startplats. Hade han blivit köpt till denna säsongen hade det nog bara hämmat hans utveckling.
2011-08-01 21:41
Varför köpte man inte Botia? Jag kommer nog inte förstå hur Pep tänker.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 21:33
Nu säger Pep att det saknas EN signing (Cesc, givetvis). Det innebär att lika många lämnar som köps i sommar och Pep ville skaffa sig en bredare trupp. Hur tänkte han där? Rent kvalitetsmässigt har den dock fått ett rejält lyft.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 21:30
Grattis Spanien! Välkomna till Miami, Deulofeu och Sergi Gomez!
Atlético addeh
2011-08-01 21:28
Official: Jeffren has the permission of the club to travel to Portugal to hold talks on his transfer to Sporting
Barcelona Smogen
2011-08-01 21:21
Han verkar vara en riktigt vass striker den där Paco eller alcasar eller vad han nu heter...
Barcelona Abbe.
2011-08-01 21:18
3-2!!!!
Barcelona DM1982
2011-08-01 21:14
De som kommenterar på Goal Tv har redan utnämnt Deulofeu till Man of the match, de är helt lyriska över hans spel.

Rambla~

Kan bara hålla med, Spaniens spel är faktiskt rätt dåligt. Det karaktäristiska spanska spelet är totalt frånvarande, det defensiva spelet är minst sagt uselt.
Barcelona Rambla~
2011-08-01 21:14
För andra året i rad viker Spanien ner sig i en final. Nu kvitterade de visserligen precis men innan dess har det sett riktigt kass ut. Deras mittfält är ett skämt, både den defensiva och de offensiva. Målvakten är kass. Det är individuella prestationer man litar till och då hoppas man på att en 17-årig Deluofeu ska rinna igenom och fixa det.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 21:13
Smogen

Håller med dig. Nånstans innerst inne är det synd att se Jeffren lämna. Hans tid i barca hade kunnat ha blivit så mycket bättre än vad den blev. Men nu är det som det är och detta är nog det bästa för båda parter. Jag önskar Jeffren all lycka i framtiden!

Vad det gäller barca känns det ganska givet att en forward köps in, eller att Soriano/K9 flyttas upp.Ett alternativ är att Soriano flyttas upp och Keirrisoon får lira med B-laget och få några chanser i A-laget, samt träna med den regelbundet. På så sätt kan man utnyttja båda.

Eller så säljs helt enkelt K9 bara vidare igen...

--------------------

2-2 i U19 finalen!
David Villa #7
Blaugrana91

Det blir ungefär 42 miljoner euro eller ? :)
Lazio av alla lag....
Barcelona Smogen
2011-08-01 21:11
Vem är Keita Balde Diao? Jag har rätt bra koll på ungdomslirarna, men den här 16åriga anfallaren som tydligen lämnar oss för Lazio känner jag inte till.
Barcelona Frodo
De engelska kommentatorerna är helt lyriska över Deulofeus insats. Om Spaniens tränare hade haft en hjärna hade han fattat att han borde flytta över Deulofeu på den andra kanten så att han kan vika in med sin högerfot. Vänsterkanten är hans favoritposition.
Barcelona comprende
faaaaaaaaaaaaaan vaaaaaaaad gööötttttttttttttttttt 2-2
Annons: