/spanien/barcelona/forum/11314.aspx/spanien/barcelona/forum/11314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-08-01 13:38
Thiago made 131 passes against Manchester United last night, with a 95.4% success rate

Frodo. Fantastiskt klipp.
Barcelona Smogen
2011-08-01 13:37
Rambla

Håller med dig om attspela med Keite som pivote är verkligen inget bra alternativ. Men även om Puyol skulle vara skadad under stora delar av säsongen finns det täckning på positionen i form av Abidal, Fontas och Masken. Tror alla dessa kommer gå före Busi som mittback, han ska vara på pivoteplatsen. Så som vi spelat under försäsongen lär vara högst tillfälligt.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-01 13:30
Hur tror ni att Pep under hans storhetsperiod hade varit i dagens Barcelona?
Barcelona Frodo
2011-08-01 13:28
Pep med nr 4 på ryggen. Like a boss!
Barcelona Winning breeds hatred--Hatred makes you stronger
2011-08-01 13:23
Av det jag sett Thiago spela så är han fantastisk offensivt, men helt horribel och omotiverad i försvars-/presspelet. Och då menar jag inte bara under försäsongen, utan också i de matcher han spelade förra säsongen med A-laget. Där måste han lyfta sig lite och springa mycket mer. Man ska få beröm, men förbättringar finns alltid och jag tror han kommer bli bättre på det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Winning breeds hatred--Hatred makes you stronger
2011-08-01 13:18
Rambla~ Om Busi spelar mittback är det såklart Masken som tar över pivote rollen. Det är bara så att han inte är med på turnén.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2011-08-01 13:08
Är Muniesa fortfarande skadad? Varför tar man med honom till touren om han ändå är skadad? Är det inte bättre att han rehabiliterar sig hemma i Barcelona? Ända sen hans utvisning i debuten har jag velat se honom spela med a-laget igen.
Atlético addeh
2011-08-01 12:57
Myrran

Både Bartra och Muniesa gick före Sergi Gómez som mittbackar förra säsongen, men nu när Fontás flyttats upp lär han garanterat få mycket speltid.

Riktigt kul att både Gómez men framför allt Deulofeu åker till Miami direkt efter U19-EM. Skön inställning. Ska bli spännande att se Deulofeu.
Barcelona Rambla~
2011-08-01 12:51
Smogen

Jag hade föredragit andra alternativ för både Busi och Masche, ja åtminstone för Busi då. Spelar Busi mittback måste någon annan ta pivote-rollen och tills nu har det varit Keite. Det är ingen vacker syn kan jag lova dig när man ser det live. :) Keite är bra på många sätt när det gäller att försvara och stångas fysiskt i närkamperna men när det handlar om att transportera boll och bygga spelet bakifrån lämnar han en hel del att önska.
Barcelona Smogen
2011-08-01 12:44
Rambla

Jag tror Pep anser att han som tillgängliga mittbackar har
pique,
Puyol (min autocorrect vill få namnet till Putin)
fontas
Abidal
Milito
Busquets
Mascherano

7 alternativ på 2 platser, även om jag personligen inte räknar milito som ett alternativ.
Barcelona Rambla~
2011-08-01 12:26
Puyol opererades 1 juni, det är minst 8v sen. Fortfarande är han inte redo för spel. Jag hoppas verkligen Pep inser vilka risker han tar om han nu räknar med honom fullt ut denna säsong. Vi är jävligt tunna när det gäller mittbackarna. Fast Pep resonerar ju tydligen annorlunda, vi har ju Bus och Mascherano. Visst, då blir det kanske Keite som spelar pivote? Knappast något idealisk lösning. Det han klarar av i passningsväg begränsar sig till snett bakåt till Fontas eller Busquets som mittbackar eller en liten sidledare till vänsterbacken eller Iniesta/Thiago som droppat ner jämte honom för att hämta boll.
Barcelona barca111
2011-08-01 12:19
Vad är senaste om Cesc-gate?
Barcelona knoxxx
2011-08-01 12:11
Faktum är ju att just nu, och då menar jag verkligen just nu, så är Thiago vassare än Cesc.

Däremot är nog Cesc ett bättre alternativ en hel säsong. Men att kunna slänga in Thiago känns ju helt underbart.

Fan vad han blommat ut nu på försäsongen...
2011-08-01 12:00
Vem är skadefri i Arsenal? De har världens sämsta fysteam, kanske i klass med Liverpool. Till och med Aquilani klagade på att fystränarna i England är helt usla.

I PL så brukar de gå hårt mot tekniska spelare, de brukar kapa de hela tiden men i la liga så får man knappt röra varandra. Cesc kommer att bli rätt så skadefri i Barcelona.
Barcelona Rambla~
2011-08-01 11:50
Jag ser ju Thiago mer som Iniestas ersättare än Xavis. Visst gör Thiago det bra ihop med Iniesta och det syns ju tydligt att det är han som då ska diktera tempot och vara den som styr spelet. Det funkar bra i vissa delar av matcherna men det är långt ifrån när Xavi och Iniesta spelar tillsammans. Nu är det kanske lite orättvist att bedöma Thiago jämfört med Xavi, speciellt med tanke på att Messi inte har varit tillgänlig. Med honom på planen också blir det en helt annan femma. :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 11:48
sen ska man ju inte glömma stt Cesc inte direkt är världens mest skadefria spelare. Men det kanske blir bättre om han flyttar till barcelona. Snällare liga och bättre läkarteam.
Köps cesc bör åtminstone två av våra fyra kreativa mittfältare vi isåfall skulle få, vara tillgängliga större delen av säsongen.
2011-08-01 11:45
Det är precis därför jag vill ha Cesc. Jag litar inte på att Xavi kommer att hålla ut i en säsong till, han börjar redan visa tecken på skador.

Tyvärr så litar jag inte på att Thiago ska axla Xavis roll under stora delar av säsongen, särskilt i CL. Han tenderar att bli osynlig och saknar det där tålamodet som Xavi har. Jag skulle kunna andas ut om man har Cesc som andra alternativ. Nu vet jag att Thiagos fanboys kommer att attackera mig med "Vadå inte redo, han är redo. Han är bääzzzt". Nej, tjata på hur mycket ni vill, men faktum är att en 20 åring som knappt har spelat A-lagsfotboll kan inte axla Xavis roll vid skada (än).
Barcelona Rambla~
2011-08-01 11:30
El Kaiser

Den risken finns ju alltid när det gäller Xavi. Oavsett vilket, ingen kan på fullaste allvar tro att Thiago på egen hand kan bära Barcas mittfält under en hel säsong. Grabben är 20 år, visst han har en vädligt bra försäsong, men han har fortfarande väldigt mycket att lära sig. Han kommer att få svackor det kan vi vara säkra på.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-08-01 11:21
Oavsett om man är pro-Cesc eller pro-Thiago så tror jag att de flesta här inne är medvetna om att Cesc är Peps prio nummer 1 just. Och det faktum gör mig lite orolig om Xavi.

Kan det vara så att Xavis hälsa är sämre än det som har kommunicerats ut? Trots en vila på nästan två månader så har han inte spelat en enda minut under försäsongen. Och när han väl kommer igång så undrar man ju om han kommer att klara det hårda matchandet så har varit standard för honom under tidigare säsonger?

Jag kanske är överdrivet orolig men jag kan inte skaka av mig känslan att Xavis deltagande kommer att bli betydligt mindre frekvent.
Barcelona Rambla~
2011-08-01 10:57
Inte för att vara sån men det kommer att bli väldigt intressant och se en så stabil kille som Diego som aldrig är inblandad i några kontroverser komma till en så stabil klubb som Atlético. :D

Hoppas de inser vilken chansning de gör.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-01 10:56
Som sagt, sjukt kul att Deulofeu (svårt namn att stava hehe :P) blir uppkallad till touren. Hoppas han får några minuter på slutet mot Chivas för att sedan få minst en halvlek mot Club America.
Barcelona Rambla~
2011-08-01 10:54
Davvidsilva

Sent svar. En sak kan du vara säker på. Ingen återköpsklausul = ingen affär. Här är Barcelona stenhårda. De bryr sig inte om transfersumman. Visst skulle Chelsea erbjuda fantasisummor vore det väl en annan sak, men vi vet båda att Chelsea precis som alla PL-klubbar som fiskar i Spanien försöker komma undan så billigt som möjligt.

Anledningen till att det tar tid är Romeus deltagande i U-20 Vm. Klubbarna är muntligt överens enligt rykten men Chelsea måste också komma överens med de personliga villkoren med Romeu.
Barcelona Deulofeu
2011-08-01 10:18
Grymt spännande att se Deulofeu han kommer verkligen inte göra bort sig.Jag sitter och läser lite om b-laget just nu. Vi har en sjukt spännande lag alltså.Gomez spelade på slutet i b- laget förra året men i år är det han och Bartra som bör vara mittlåset efter Fontas uppflyttning. Muniesa lär spela vänsterback.Heja Spanien ikväll.Viktig säsong detta lyckas vi vinna ligan igen har vi 4 titlar precis som dreamteam. Tänk er då nästa år då flyttar vi nog upp Montoya samt Bartra. Sen kommer även S.Roberto och Deulofeu spela en del istället för Keita och Villa.Ser man på vår trupp och kollar ålder och så har vi riktigt roliga ersättare till alla ikoner det ser ljust ut. Vi kommer inte behöva handla mycket bara att hoppas att ungdomarna har tålamod om två år kommer vi ha Europas mest spännande lag ungefär som Real men med egna spelare.Villas-Deulofeu,Keita-S.Roberto,Xavi-Thiago,Puyul-Bartra,Maxwell-Muniesa,Pinto-Mino samt Alves-Montoya.Helt fantastiskt alltså.Rafa kan vara Messis ersättare då båda vändterfotade he he.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-01 10:10
kul med Deulofeu! Visar att man tror på grabben.
Något roligt som kom av Afellays tråkiga skada
Barcelona Myrran
2011-08-01 09:21
B players Sergi Gomez and Deulofeu, who'll play the final of the Euro U19 today, will tomorrow travel to Miami to join the team. [md]

Kommer bli väldigt spännande att få se Deulofeu ute på plan, lär ersätta Affelay som blev oturligt skadad i Man U matchen. Sergi Gomez borde få några minuter men är han första valet i Barca B som mittback?
Barcelona Denyo
2011-08-01 02:31
Blaugrana91

Galliani pratar mycket men smider planer i det tysta, den saken ska du ha klart för dig, kolla bara på alla transfers senaste åren ta zlatan som ex galliani är en slug jävel, hela den här mr x grejen är larvig och den är endast till för att skapa förvirring och föra ramp ljusen bort från annat,
Barcelona Blaugrana91
2011-08-01 02:26
Denyo

Någon annan? Du tänker säkert på Milan?

Hittade det här citatet från Galliani i Milans forum:

Galliani: "Mr. X is not a topplayer"

Pressed by the media who constantly looking for the new Mister X, Adriano Galliani reveals a detail that would seem to rule out Fabregas: "Mr. X will not be a player who is already at the top, let's see what happens. We have a very competitive team, we can start the season well. Then we will see if there will be some opportunities. When I read about certain names approached to us I say that it is impossible. We are no longer a club in this size. We dont have the same strength like British clubs or Spanish. Unfortunately, I predicted that we would be placed behind Germany and we did. Milan collects from television rights to 73 million euros, Barcelona 153 million: this is the problem. "

Låter som sagt som att dem inte kommer kunna värva Cesc, dessutom har det aldrig varit någon tvekan om vart Cesc vill gå, han vill till Barca. Tycker bara det är löjligt när det spekuleras i att han skulle gå till Milan, när han själv ett flertal gånger sagt att den enda klubben han kan tänka sig att gå till om han lämnar Arsenal är Barca.
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-08-01 02:22
Naw vad gulligt av Fernando Gago-King of Madrid :).
Barcelona ALEXIS SANCHEZ...THE NEXT ONE
2011-08-01 02:01
Everything Thiago Alcantara does at the moment turns into gold - Barcelona's Pep Guardiola
Barcelona Denyo
2011-08-01 01:54
Sami

tack för informationen men litar inte på svenska blaskor.

blaugrana

är du säker att han är på väg till oss? och ingen annan?

ALEXIS SANCHEZ

Du tänker inte längre en morgon dagen, Cesc är en naturlig arvtagare till xavi..
Annons: