/spanien/barcelona/forum/11312.aspx/spanien/barcelona/forum/11312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-01 15:27
Fyfan, är det bara jag som verkligen längtar efter att säsongen börjar? Real i dubbelmöte, Porto i supercupen, JG mot Napoli och sedan drar ligan igång. Toppmatch nästan direkt mot Villarreal och lite senare Atletico. Härlig start på säsongen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-01 15:24
131 passningar är ju helt otroligt. Det är väl endast Xavi som brukar komma upp i sånna mängder. Att sedan ha 95 % är grymt också.
Barcelona Siempre Barça
2011-08-01 15:24
då har man fått hem barcelona tröjan >>>>> XAVI 6
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-01 15:10
Please brother, de gjorde samma sak med Gervinho och Chamakh.

Det är en jättebra och vattentät logik. Allt som går emot Arsenal är fel, men det som gynnar Arsenal är rätt.
Atlético addeh
2011-08-01 15:10
Frodo

Onekligen. Försäsongsmatch eller inte, att ha den passningsstatistiken mot ett lag som Manchester United, som ställde upp med ett bra lag, är fantastiskt bra.
Barcelona Frodo
2011-08-01 15:09
Jack Wilshere pratar om Juan Mata. Världen går under. Hur ska Arsenalfansen se sig själva i spegeln när deras spelare talar om spelare i andra klubbar? Jag undrar om de börjat grina om tapping up än? Det är ju inte tapping up men det vet ju inte de då de har sin egen definition på termen tapping up.
2011-08-01 14:57
Frodo

Jag sa inte att du sa det, utvecklade bara :P

Xabi Alonso är ju mest lik Pep i spelstilen, fast han är betydligt sämre.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-01 14:56
Det är väl det som gör Busquets så bra, att han bara gör det han är bra på. Pep var ju komplett och ska styra ett mittfält, men det hade nog inte funkat idag med både Xavi och Iniesta på planen. Busquets gör sakerna som Xavi och Iniesta inte gör, täcker ytor, vinner boll och läser spelet.
Barcelona Frodo
2011-08-01 14:53
Hetfield

Jag sa inte att Busquets är lika bra.:P Jag menade bara att han är en liknande spelartyp. Men Xavi har också stora likheter med Pep.

Det är rätt intressant hur många spanska mittfältare som ser upp till Pep. Xavi, Iniesta och Cesc hade Pep som idol (Iniesta gillade Laudrup också). Xabi Alonso och Arteta såg också upp till Pep.
Barcelona Smogen
2011-08-01 14:52
Enligt Pep själv kunde han dock inte passa, fast han hade/har nog rätt höga krav på sig själv
2011-08-01 14:39
Frodo

Busquets är bra, men Pep var något unikt. Han var som Xavi och Busquets i samma kropp.

Busquets är bra på det han gör, men är han är samtidigt begränsad rent offensivt. Pep å andra sidan kunde prickskjuta en spelare från långt håll, dessutom hade han en magisk bössa.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-01 14:39
Var inte Pep lite hårdare i spelet och tacklingarna än vad Busquets är? Han har ju typ rekordet för röda kort i Barca.
Gogogo
2011-08-01 14:38
elbraco - Bojan y Thiago

Då blir det ingen värvning. Spelare är inte tvingade att skriva på kontrakt med någon klubb även om klubbarna är överens om ett pris.
Barcelona Frodo
2011-08-01 14:34
Hetfield

Pep under sin prime hade spelat på Busquets position. Busquets är ju mer eller mindre en kopia av Pep. Lång, smal, taktiskt geni med grymt positionsspel, nästan bara passningar med ett tillslag och hög passningsprocent.

addeh

Ruggiga siffror från Thiago.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-01 13:59
Vad händer om Barca använder klausulen på romeu och han inte går med på det personliga kontraktet?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barca111
2011-08-01 13:52
vad är senaste nytt gällande cesc-gate
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-01 13:51
Busi hade säkert blivit en bra mittback med mycket matcher på den positionen, då han har grym spelförståelse. Kanske är det därför han får spela mycket där på försäsongen, så han ska vara van om det blir kris mitt under säsongen. Dock saknar han fortfarande snabbhet, vilket är ett problem-

Puyol lär inte spela så mycket den här säsongen vilket betyder att Mascherano troligen får ännu mer speltid i år som mittback. Även Abidal lär få spela mycket i mitten och Adriano får starta mycket till vänster.

Alves-Piqué-Mascherano/Abidal-Adriano/Abidal

Så kan nog backlinjen se ut ganska ofta nästa säsong. I viktiga matcher är det nog Abidal som spelar vänsterback och Masch startar i mitten.
Atlético addeh
2011-08-01 13:38
Thiago made 131 passes against Manchester United last night, with a 95.4% success rate

Frodo. Fantastiskt klipp.
Barcelona Smogen
2011-08-01 13:37
Rambla

Håller med dig om attspela med Keite som pivote är verkligen inget bra alternativ. Men även om Puyol skulle vara skadad under stora delar av säsongen finns det täckning på positionen i form av Abidal, Fontas och Masken. Tror alla dessa kommer gå före Busi som mittback, han ska vara på pivoteplatsen. Så som vi spelat under försäsongen lär vara högst tillfälligt.
2011-08-01 13:30
Hur tror ni att Pep under hans storhetsperiod hade varit i dagens Barcelona?
Barcelona Frodo
2011-08-01 13:28
Pep med nr 4 på ryggen. Like a boss!
Barcelona Winning breeds hatred--Hatred makes you stronger
2011-08-01 13:23
Av det jag sett Thiago spela så är han fantastisk offensivt, men helt horribel och omotiverad i försvars-/presspelet. Och då menar jag inte bara under försäsongen, utan också i de matcher han spelade förra säsongen med A-laget. Där måste han lyfta sig lite och springa mycket mer. Man ska få beröm, men förbättringar finns alltid och jag tror han kommer bli bättre på det.
Barcelona Winning breeds hatred--Hatred makes you stronger
2011-08-01 13:18
Rambla~ Om Busi spelar mittback är det såklart Masken som tar över pivote rollen. Det är bara så att han inte är med på turnén.
Barcelona Frodo
2011-08-01 13:08
Är Muniesa fortfarande skadad? Varför tar man med honom till touren om han ändå är skadad? Är det inte bättre att han rehabiliterar sig hemma i Barcelona? Ända sen hans utvisning i debuten har jag velat se honom spela med a-laget igen.
Atlético addeh
2011-08-01 12:57
Myrran

Både Bartra och Muniesa gick före Sergi Gómez som mittbackar förra säsongen, men nu när Fontás flyttats upp lär han garanterat få mycket speltid.

Riktigt kul att både Gómez men framför allt Deulofeu åker till Miami direkt efter U19-EM. Skön inställning. Ska bli spännande att se Deulofeu.
Barcelona Rambla~
2011-08-01 12:51
Smogen

Jag hade föredragit andra alternativ för både Busi och Masche, ja åtminstone för Busi då. Spelar Busi mittback måste någon annan ta pivote-rollen och tills nu har det varit Keite. Det är ingen vacker syn kan jag lova dig när man ser det live. :) Keite är bra på många sätt när det gäller att försvara och stångas fysiskt i närkamperna men när det handlar om att transportera boll och bygga spelet bakifrån lämnar han en hel del att önska.
Barcelona Smogen
2011-08-01 12:44
Rambla

Jag tror Pep anser att han som tillgängliga mittbackar har
pique,
Puyol (min autocorrect vill få namnet till Putin)
fontas
Abidal
Milito
Busquets
Mascherano

7 alternativ på 2 platser, även om jag personligen inte räknar milito som ett alternativ.
Barcelona Rambla~
2011-08-01 12:26
Puyol opererades 1 juni, det är minst 8v sen. Fortfarande är han inte redo för spel. Jag hoppas verkligen Pep inser vilka risker han tar om han nu räknar med honom fullt ut denna säsong. Vi är jävligt tunna när det gäller mittbackarna. Fast Pep resonerar ju tydligen annorlunda, vi har ju Bus och Mascherano. Visst, då blir det kanske Keite som spelar pivote? Knappast något idealisk lösning. Det han klarar av i passningsväg begränsar sig till snett bakåt till Fontas eller Busquets som mittbackar eller en liten sidledare till vänsterbacken eller Iniesta/Thiago som droppat ner jämte honom för att hämta boll.
Barcelona barca111
2011-08-01 12:19
Vad är senaste om Cesc-gate?
Barcelona knoxxx
2011-08-01 12:11
Faktum är ju att just nu, och då menar jag verkligen just nu, så är Thiago vassare än Cesc.

Däremot är nog Cesc ett bättre alternativ en hel säsong. Men att kunna slänga in Thiago känns ju helt underbart.

Fan vad han blommat ut nu på försäsongen...
Annons: